IVF / ICSI viikolla 7
Moikka
Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.
Kopion tähän vielä oman tarinani:
Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.
1. IVF 10/2004 nega
2. IVF 1/2005 nega
3. IVF 6/2005 nega
eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +
mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2
tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.
Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,
että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.
Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.
Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.
Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.
Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)
Päivänsäde72
Kommentit (300)
Myöhäisiltaa kaikille! Täällä menossa pp4 ja oireitahan on, hih!
Ensinnäkin, olen haastanut riitaa miehen kanssa koko päivän. Ilman syytä tietysti ja tikusta asiaa keksimällä. Ei ollenkaan tyypillistä minua.
No viikonloppuna oli siivousvimma (tämäkään ei totisesti tyypillistä minua) ja kaupan päälle vielä sisustusvimma (verhokauppaan oli pakko mennä). Eli varmasti olen raskaana, hihii. ;0)
Joopa joo. Oikeita oireita ei ole, eikä oikein mitään erityisiä tuntemuksiakaan. Ei nippailuja, ei kipeitä rintoja eikä mitään muutakaan. Lohdutan itseäni sillä, että piinapäiviä on takana vasta neljä. Ja sikoisen kohdalla rinnat kipeytyi vasta rv5:lla.
Hyvin olen punktiosta toipunut, paitsi vatsaa turvottaa edelleen. Ehkä olen vain onnistunut pulskistumaan hoidon aikana, kun on tuota suklaata mennyt viime päivinä (olen määrännyt itseni syömään suklaata piiniksen ajaksi, auttaa rentoutumaan... :) niin että vatsa sen takia pullottaa. Jos ei hoito onnistu, niin on varmaan pakko ryhtyä tehotoimiin tuon ylimääräisen mahamakkaran poistamiseksi. Jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin olihan siihen helppo pistää ne pistokset, kun sai helposti puristettua mahamakkaran sormien väliin! ;0)
Nuo luget minua kyllä ällöttää. Koko ajan pitää olla niitä tunkemassa ja mikä kamala sotku, pakko pitää pikkuhousunsuojaa koko ajan. Ja mikä muistaminen ettei unohdu välistä joku kerta! Minua ne kyllä ovat aina tupanneet väsyttämään ja viluttamaan. Joskus aikoinani olen erehtynyt luulemaan niitä raskausoireiksi, mutta nyt olen jo tajunnut että lugethan ne vaan ovat.
Joku kysyi aikooko testata ennen " testipäivää" . No aivan varmasti aion testata. Teen yleensä kotitestin 1 päivä ennen veritestiä eli pp13. Syykin on selvä. En halua missään nimessä kuulla huonoja uutisia hoitajalta, haluan itkeä sen itkun yksikseni. Nuo kotitestit ovat kyllä tosi luotettavia. Jopa viimeisimmän kemiallisen raskauteni osalta sain pp13 tosi heikon plussaviivan vaikka pp14 oli hcg vain 24. Ja koska esikoisesta sain aikoinaan pp13 tosi vahvat plussaviivat, niin nyt tiedän suunnilleen minkä vahvuisia viivoja tulee milläkin hcg-arvolla. Testimerkkiä en tietysti voi vaihtaa, muutenhan menis omat analyysit hukkaan.
Iloisia piinapäiviä itse kullekin! Tulkaahan kertomaan kuulumisianne, olisi kiva jos saataisiin pidettyä ketju yhtä aktiivisena kuin se on ollut tähänkin asti!
Meijuli pp 4 (kohta pp5)
Pakkohan tänne taas on tunnelmia tulla kertoilemaan ;O)
Meijuli puhuit, että olet haastanut miehesi kanssa riitaa..tuttu tunne..eilen just ärähdin monestakin asiasta ja mies kysyi, et mikä mulla on..sanoin, et " tarviiko aina ollu joku, eikö vaan voi olla äkäinen?" En tiiä mikä oli..teki vaan mieli äkkäillä..Sit se meni aika nopeeta ohi se olo..mut yleensä tollanen olo tulee vasta paria päivää ennen menkkoja samoin kuin myös siivousinto, jota eilen oli ilmassa, ahdisti niin tää kämppä ja sen sotkuisuus, et oli pakko siivota..vaikka yleensä siivotaan vasta perjantaina paremmin :O) Että mitäköhän oireita noi olis?? ;O)
Muita oireita ei sit ookaan, mitä en olis jo sanonu..henkisestikin on ihan hyvä olla..toivon vaan, että pieni olisi jaksanut alkaa kunnolla elää mun masussa..Mullakin varsinaiset raskausoireet on molemmissa raskauksissa alkanu vasta pari päivää positiivisen testin jälkeen..et mitään oireita ei kantsi lukea niihin, ennen kuin testi näyttää kahta viivaa! Vaikka hauskahan niitä on tarkkailla..Ne tilaamani raskaustestit muuten tuli tänään postista :O) testaisinkohan ekan kerran jo tulevana lauantaina ;O)...eikös ne 10-testit näytä 9-11pv hedelmöittymisen jälkeen aikasintaan jotain..et se lauantai ois 9.pv....no katsellaan.
Työnimi pienelle on nyt sit " sitpi" ..mies keksi sen :O/saa luvan toistaiseksi kelvata...tulee niinkin hellyttävistä sanoista kuin " sitkeä pirulainen" ilmeisesti miehenkin toiveet korkealla ;O) heh..vastustin loppuun asti tota nimeä, mutta mies aina hokee sitä...sanoin, et tosi vaikeeta tänne se kirjottaa, oudolta kun kuulostaa..mutta annoin nyt periksi ja julkistin sen täälläkin. Ehkä aika tuo toisen nimen :O)
Toivotaan nyt, että me kaikki 7-viikkolaiset päästäs siihen plussajunaan, jonka Vekara joskus aikoinaan tänne palstalle oikein " piirsikin" :O) siinä junassa oli silloin oikein hyvä istuskella!! Suosittelen...
Ja Osborne varo nyt jatkossa niitä rintoja, ettei käy pahemmin ;O)
Huomisiin, caliendre&" sitpi" pp4
Oireita on pakko olla ja niistä on pakko raportoida! Tai ainakin keksiä... :)
Tänään vihloo vasemmalle puolelle. (Tietenkin kiinnittymiskipua, eikös niin?!) Oksettaa ja maha on sekaisin. (Raskauspahoinvointia!?!) Rinnat ovat kipeät. (Ei mitenkään voi olla enää pregnylistä johtuvaa...) Hikoilen kuin pieni sika. (Viimeksi se johtui estrogeenin puutteesta, varmasti edelleenkin se on vain hyvä merkki!)
Siivousintoa ei ole, mutta sunnuntaina märisin miehelle koko ajan. Nyt olen kyllä joutunut olemaan kiltti, kun miehelle iski akuutti kolmenkympin kriisi. Ei jaksa kuulema tehdä mitään... :) Remontointi-into voi tietysti olla merkki pesänrakennusvietistä, mutta sitä oli jo ennen siirtoa.
Testausta mietin minäkin jo ensi viikonloppuna, mutta mulla on kaapissa vain 25 reagoivia testejä. Tuskinpa niillä vielä mitään pp 8 näkyy, mutta kun on ne miehen synttäribileet lauantai-iltana, niin täytyy kai varmistaa, uskallanko ottaa useamman kuin yhden lasin punkkua. En jaksaisi selitellä kaikille, miksi olut ei maistu. Tai sitten täytyy ostaa holitonta punkkua oma pullo. :)
Oletteko muuten seuranneet, miten mieletön plussa-aalto on viikon 6 hoidoissa?! Toivottavasti sama aalto osuu meihinkin!
Täytyy vissiin teipata nuo rinnat litteiksi, että säilyvät kunnossa... kiitos varoituksen sanoista caliendre!
ennen virallista päivää, koska olen todennut että mua se vaan ahdistaa enemmän se epävarmuus, kun ei negaankaan voi siinä vaiheessa täysin luottaa.
Mulla on vuoto alkanut aina PP12 joten en ole pahemmin ehtinyt testaillakaan. No nyt on lugeannos 800mg eli 200mg isompi kuin ennen joten se voi pitää vuodon pois
Juu - rinnat on kipeät, vaikkei ole levytankojen väliin jääneetkään ;-) Luget on perinteisesti ne aina kipeyttäneet, joten oikeita oireita nämä eivät ole :( Kahtena yönä oon herännyt kesken unien vihlontaan - ja kumpanakin yönä eri puolelle! Endot varmaan elämöi.
Meijulin tavoin inhoan lugejen kanssa töhräämistä, mutta mitäpä sitä ei tekisi... Mun on ollut pakko laittaa kännykkään hälytys, että muistan ne laittaa ajallaan!
Testauksenkin suhteen oon ollut Meijulin kanssa samoilla linjoilla - mukavampi sanoa hoitsulle, ettei tullut yllätyksenä se perinteinen miinus - mutta nythän me ei miinuksia oteta, eihän?
Mites odottamattoman olo? Joko oireita löytyy?
Tää riippuvuus alkaa käydä sietämättömäksi..Eilen illalla netti lakkasi toimimasta ja hermot meinas mennä, kun en päässyt koneelle..:O/
No tänään sit selvitin syynkin..ja palomuuri oli jotenkin vanhentunut ja blokkas mun nettiyhteyden vaikka linjat toimikin, vaihdoin koko tyhmän muurin uuteen ja nyt taas toimii :O)jess..vaikken mikään tietokonenörtti olekaan, niin kokeilemalla asiat selviää. Ja kun hinku on kauhea päästä koneelle, niin kaikkensa siinä tekee, jotta onnistuisi ;O)
Nyt pääsin viimein lukemaan juttuja :O) Eipä täällä kauheen aktiivista porukkaa näytä olleenkaan sillä aikaa..missäs kaikki luuraa? Niin töissä tietty osa..tää on mulla tätä kotiäidin elämää, kun poika nukkuu päikkäreitä, niin äiti surffaa netissä..;O)
No olo on sama kuin eilen..eipä suurempia muutoksia. Tekis vaan mieli koko ajan syödä kaikkee epäterveellistä, mutta niinhän sitä aina tekee, varsinkin ennen menkkoja..mutta voishan tonkin raskausoireeks laskee ;O) Rinnat on arat ja kipeet edelleen....sekään ei mitään kerro. Odottelua vaan..odottelun perään..tylsää........:O/ Jotenkin nyt taas tuntuu, et menkat ne sieltä alkaa...bläähh...koittakaa piristää mua edes vähän!!! Eihän sitä vielä voi tietää..
Päätettiin miehen kans, et jos nyt ei onnistu niin sit tehdään vielä se yks hoito julkisella ja pitkän kaavan mukaan ja ehkä ISCInä tms jos on mahdollista,sillä ongelmaa meillä oli siinä hedelmöittymisessä... ja sen jälkeen, jos ei edelleenkään onnistu, niin tyydytään siihen, että meille ei enempää lapsia tule...ja odotetaan sitä uutta luomuihmettä. Sitten pitäisi minunkin harkita sitä työelämään siirtymistä vuoden päästä ihan tosissaan....HUI!
Mutta...mutta, eipäs mennä asioiden edelle...edelleen se pieni toivo kuitenkin elää :O)
Tämmösiä ajatuksia tänään..ehkä tää on tätä viidennen piinapäivän epätoivoa..alkuhuuma laantuu ja sitä rataa...
Piinailuintoa muille!!
caliendre&" sitpi" pp5
Ai jaa, se onkin noin helppoa toi viestin lähettäminen. Eitarvinnu käden kun vähän hipasta enter-nappulaa. Mutta heipparallaa vaan ja keskiviikkoa kaikille!
Verikoe lähestyy kauheeta vauhtia. Ei vaan ole oikein piinisintoa päällä. Kuvittelin, että jos joskus pääsee IVF:ään, niin varmaan tuntuu huikeelta ja odotukset on korkeella. Mutkun mää en oo ees yhtään täpinöissäni! Outoa. Viikko siirrosta on menny tosi nopeasti. Ei ole paljon ehtiny raskausoireita kehitellä. Nyt kun ajattelee, niin MINULLA ei ole oireita. Mutta ukko on alkanu ärsyttäväksi. Yks päivä se lähti kaupungille ja pyysin sitä tuomaan mulle ruuveja. Annoin mallinkin mukaan. Ja se tuo vääriä! Ja eilen mä rupesin tekeen ikkunalautoja ja kaivoin sirkkelin esiin. En muistanu miten siitä sai laserin toimimaan, ja ukko -kele oli piilottanu käyttöohjeet johonkin! Soitin sille töihin kysyäkseni missä ohjeet on, melkein huusin sille. (Me ei olla tähän mennessä vielä ikinä pidetty oikein huutotappelua, mutta jos ukko noin oireilee, sekin on pian käsillä.) Jopa kasvit on alkanu ärsyttäviksi, ne kasvaa vaan pituutta, eikä kuki. Vesi on liian kylmää. Ilma on liian harmaa. Aurinko paistaa liian kirkkaasti. Peitto on liian kuuma, kun öisin herään monta kertaa. Siis lähes kaikki on nyt mulle ärsyttäviä. Missä vika?!
No, kai se tästä joskus helpottaa. Teillä tuntu monella muullakin olevan ärsytystä ilmassa. Tää on siis jotain tarttuvaa. Mutta koitetaan kestää! Nopeasti kuluvia piinispäiviä ja sitä seuraavia plussatestejä kaikille toivottavat
Odottamaton ja Aino-Kai pp7
oispa edes oireetonta, mutta ei. koko eilisen ja tän päivää ollut menkkakipuja kunnolla. Tänään otin jopa panadolia kun ajattelin et parempi kun ei tunne sitä kipua, eipä oo koko ajan mielessä. Pahoin pelkään että nää on pahoja enteitä. Ennen km:a mun kierto osui juuri niin et menkat alkaisivat tänään tai huomenna, joten kaippa on mahdollista että sieltä ne tulis jos lugeja ei olis (itse käytän niistä nimitystä pillupallerot). No ei heitetä kirvestä kaivoon, hieman on kyllä horjunut se varmasti plussa-asenne. Taidanpa minäkin testata pp13 (tai jopa ennen :-)) niin ei tarvitse hoitajalle parkua jos tulos on nega.
Caliendre: Minä myös kotiäitinä , mutta jotenkin olen saanut kehiteltyä sellaisen määrän kaikkia hommia joten aika menee vinhaa vauhtia. Taitaa meidän esikoiset olla aikas saman ikäisiä, meillä 1v7kk. Muuten mistä sä tilasit ne 10-testit? jos vaikka alkaa himottaa aikaisempi testaus.
Oikein nopeaa ajanjuoksua kaikille piinistelijöille!!!!
A.N.M ja pp6
Mullakin välillä menee aika nopeeta, mut ei sitä aina jaksa niitä kotihommiakaan tehdä sit on ihan kivakin tässä koneella istuskella :O)
Meidän Mikael on nyt parin päivän päästä
2v1kk :O)Ihanaa uhmaa ilmassa....ei vaan tosi ihana ikä kaikin puolin :O)
Ne testit tilasin www.kotitestit.com...tuli päivässä, jos ennen klo 14.00 tilaa :O) että just ehdit, jos oot nopee :O) ne pitää maksaa heti netissä..Tilasin niitä Advance-testejä/3kpl...toivottavasti en nyt mainostanu :O/Ei kun tilaamaan...
caliendre
Pistetääs alkuun pientä listausta, niin pysyn taas kärryllä:
odottamaton: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp7
vichy: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp7
meijuli: icsi (pitkä), 2 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp6
A.N.M: icsi (pitkä), 1 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp6
Päivänsäde72: ivf (pitkä), 1 siirretty 17.2., verikoe 1.3. NKL -> pp5
caliendre: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp5
osborne: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp5
kutri-sue: ivf (pitkä), 2 siirretty 20.2., veritesti 6.2./kotitesti 8.2. -> pp2
bardolino: ivf (lyhyt), 2 siirretty 20.2. Tre VL -> pp2
Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!
Mallu-80: icsi (pitkä), punktio 15.2. -> 4 solua -> 1 hed., ei jakaantunut
Noin, piristänpä teidän päiväänne ja kerron, kuinka kivoja unia näen. Ei muka yhtään ahdista tämä piina...
Meille syntyi vauva! Mutta yllätys yllätys, olimme luvanneet, että meidän alkioita saa lahjoittaa muille, ja koska hoidosta oli saatu vain yksi alkio, jouduimme luovuttamaan vauvan sille lahjoituspariskunnalle, joka jäi huonon saaliin takia ilman alkiota! Heillä olikin vain kolme lasta ennestään, joten kyllähän se hyvään tarkoitukseen meni. Sen lisäksi minulla oli oikeassa rinnassa pahanlaatuinen rintasyöpä. Ja äitini oli ovi. Että tältä pohjalta mennään kohti viikonloppua ja piinan käännettä eli pp8:a...
Sen lisäksi ihan tosissani hikoilen taas ihan kamalasti. Ja voisin nukkua koko ajan. Painojen väliin jäänyt rinta on jo ihan kunnossa, mutta toinen onkin sitten kipeä kainalon läheltä. Eli luget jylläävät, mitäs muuta tästä voi päätellä.
Tänään juuri pohdin, että olisipa juhlaa, jos kuukautiset eivät todellakaan alkaisi. Kun kahden edellisen plussan olen testannut vuodon alettua, niin jotenkin jatkuvasti vain odotan, että alkaisi se vuoto, että pääsisin testaamaan... :) Mutta tänään tosiaan tajusin, että sehän voisi olla ihan todella alkamattakin!
Jos muut ovat ärtyneitä, niin minä olen ihmeellisen hyvällä tuulella. Outoa. Pystyn ihan oikeasti ajoittain unohtamaan, että sisälläni killuu joku kaveri.
Mä olen kans laittanut puhelimen hälyttämään 8 tunnin välein, että muistan pistää luget. Eilen iltapäivän lääke silti unohtui, mutta en jaksanut vetää pultteja siitäkään. Ei tämän hoidon onnistuminen nyt siihen voi kaatua.
Mä voisin mielelläni vaihtaa nämä työt A.N.M.:n ja caliendren kotiäitiyteen tai odottamattoman remppaan! Mitä tahansa, ettei tarttis palkkansa eteen töitä tehdä, näköjään...
Olen päättänyt, että epätoivoon en tietentahtoen hakeudu, vaan nautin nyt, kun kerrankin saan nauttia ajatuksesta, että kohta voisin ihan oikeasti olla raskaana. :)
Mitäs muille kuuluu???
En pysty tuota Suomen peliä katsomaan kun rupeaa sydän hakkaamaan niin paljon, kun on niin jännää....aargh. Ne ottaa noita rangaistuksiakin koko ajan. Tai tuomari antaa ihan kuin vaan.
Ei ole oireita ;) yllätys yllätys tässä vaiheiss.
Tissit on lugejen ansiosta kivikovat pallot. Mies tykkää :)) Mutta itse en kun on myös kipeät.
Fiilikset on hyvät edelleen.
Caliendre: Täällä myöskin tuo netti pätkinyt ihan urakalla :(
Mun on pakko kans tulla vähäks aikaa konelle kun kävi toi suomen peli niin jännittäväksi, no täytyy vielä loppu minuutit mennä katsomaan.
Mulla on väsyttänyt kaksi päivää ihan sikana, muita oireita en ole huomannut, paitsi tietty tissit on vielä kipeenä.
Jotenkin nää päivät vaan menee nopeesti enkä oikein ole ehtinyt ajatella koko piinisaikaa ollenkaan, paitsi kaikki kyselee koko ajan miten voin ja miten on mennyt (ollaan kerrottu alusta asti kaikille hoidoista), välillä toivoisin ettei tarvisi selittää koko ajan missä mennään, mutta kaverit ovat niin kympillä mukana tässä, että haluavat koko ajan tietää.
Eilen käytiin suunnittelemassa ekaa kertaa keittiötä ja ensi viikolla pitäs saada jo kuvia, jännää tää rakennus puuha, siitä kyllä kaikki muut asiat jää taka-alalle, kun on miljoona muuta asiaa mielessä.
Ensi viikko lähestyy ja testaukset:) käääk
oliskohan se sitä pesänrakennusviettiä?? mekin oltiin eilen suunnittelemassa keittiötä, melkein ihmettelin, että olenko minä kirjoittanut Päivänsäteen viestin, kun niin samoja asioita siinä luki... :)
Niin se vaan Suomen joukkue otti voiton, vaikka piti kauheesti jännittää. Melkein jo lopetin katsomisen, kun jo aiemmin vannoin, että heti häviävät, jos minä rupean katsomaan. Onneksi näin päin... Nyt on pakko varmaan hipsiä sänkyyn, koska tämä väsymys vaan yltyy koko ajan. Jos jaksaisin tuon curlingin vielä katsoa ennen nukahtamista, niin ehkä toinenkin laji saataisiin mitalipeleihin!
Miksikäs täällä on näin hiljaista?? Onko kaikilla peukut jännityksestä krampissa niin, ettei pysty kirjoittamaan?? :)
Täällä päin ei ole krampissa muut kuin oikea hartia, joka eilisessä hieronnassa havaittiin täysin mahdottomaksi rentouttaa. Samoin aivot tuntuvat olevan krampissa, ajatus ei liiku ja mieli tekis vain nukkua...
Piristäkää piinasiskot vähän päivääni, etten ihan työpöydän ääreen kuukahda!
Osse ja Santtu pp-mikäs-se-nyt-olikaan-6
Johtuukohan sekin hormoneista, ettei pysty seuraamaan urheiluakaan ottamatta sitä jotenkin ihan kauheen tosissaan? Mun oli pakko jättää lätkäpelin seuraaminen, kun en pystynyt katsomaan sitä tuomarityöskentelyä ottamatta liikaa pulttia! Ei vaan olis voinut mitenkään sallia, että leijonat olis tippuneet nyt, kun tähän saakka kaikki on mennyt niin hyvin. No, onneksi sentään kävi lopulta hyvin.
Curling ei sentään nostanut sykettä ihan samaan malliin, vaikka jännää oli sekin :)
Tunnelmat vaihtelee toivosta epätoivoon - heräsin aamulla siihen, että luulin vuodon alkaneen. No, onneksi kyse oli vaan luge-töhröstä. Tuli sitten sekin koettua, että siitäkin voi sitten iloita :)
Väsymys on hillitön ja yöunet pätkittäisiä. Välillä vihloo alavatsaan ja joka-ainoa kyljenkääntö tuntuu tisseissä :(
Juu osborne mullakin hartiat oli pari päivää ihan jumissa..ei oo koskaan ollu niin jökissä, en pystyny edes nauraa kunnolla, kun juili hartioihin ja sit tohon kaulan kohdille samalla...mies joutui hieromaan useasti ja sit laitoin vielä parina yönä tiikerisalvaa, ja nyt viimein on alkanu helpottaa :O) liekö sekin joku uusi raskasuoire...;O) hihii...vai oisko kenties jotain jännitystä. Tiedä sitä...
Tissit täälläkin tosi hellät. Vähän, kun niillä hipaisee johonkin niin jo sattuu..Muita oireita ei edelleenkään juurikaan ole. Ei edes väsytä..eikä hikoiluta.
Milloin ne menkat pitäsi alkaa, jos on alkaakseen?? Sen 14pv ovulaatiostako...eli jos punktio/ovulaatio oli ke 15.2 niin sittenkö ne alkais ke 1.3. ?? Mulla yleensä vielä alkaa ne parin päivän tiputtelulla..eli siis jo maanantaina ois ehkä luvassa jotain..:O/ Tietysti en niitä menkkoja toivo. Mutta pitää kai totakin asiaa miettiä, pahinta vaihtoehtoo. Mutta sithän sen tuloksen ehkä jo tietää, jos lauantaina testaa, sikäli mikäli vielä se testi näyttää vielä silloin mitään..onpa tää vaikeeta!
Onneks tän aamun sai olla miettimättä asiaa, kun yks kaveri lapsineen kävi kylässä. Mut nyt taas on aikaa, kun poika nukkuu...:O/
Oli muuten hyvä peli eilen vaikka vikan erän vaan katoinkin..en oo mikään penkkiurheilun ystävä..mut Suomen jääkiekon mitalipelit/muut jännätpelit yleensä katson...niissä sentään on jotain katottavaakin :O) ja se curling, että voi olla tylsä laji katsoa..mutta hyvinhän ne suomalaiset näyttää siinäkin pärjänneen :O) pidetään peukkuja nyt niillekin, et voittas molemmissa lajeissa kultaa bdbdbdbdbd :O)
Ja peukutuksia tietysti meillekin, että saatas niitä plussia bdbdbdbdbdbd
Kukas testaa ekana, virallisesti??
Torstain jatkoja!
caliendre&" sitpi" pp6 (jo!!!)
Onpas ollut päivä. Meidän likalla piti olla tänään sydän- ja aivosähkökäyränotto. Olihan se sydänkäyrä mutta aivosähkökäyrää ei voitu ottaa kun kone oli mennyt rikki. Joten aivan turhaa oli klo5.45 lapsen herätys ja hereilläpito automatkan sairaalaan (40km). Ennen olisin huutanut ja raivonnut kun periaatteessa käynti oli turha, mutta nyt otin tyynen rauhallisesti tiedon vastaan. Oisko joku raskausoire???heh..
itsellä mahakivut jatkuu ja muita oireita ei oo ilmaantunut. Tosin luin että pallerot voi myös vatsakipuja aiheuttaa, joten...
caliendre: tilasin testit, tosin klo14.00 jälkeen. Huomenna pitäis saapua. Testityttää aivan sikana. Pakko yrittää malttaa ainakin su:hun, ehkä.... Meillä kanssa Idalla oikein kunnon uhmis päällä, kohtuu tempperamenttinen tyttö kun muutenkin on, äitiinsä tullut. Ja myönnä, hirvee riippuvuus nettiin, joka päivä likan päikkäreiden aikaan, tuun lueskelee juttui.
Eikös Odottamattomalla oo ensimmäinen vir. testipäivä??
Itse oon valmistautunut siihen negaan ajattelemalla että hemmoittelen itseni pilalle jos nega tulee.
A.N.M+ hyyry pp7
Tänään ei taas huvita yhtään mikään. Aamulla vielä oli intoa ja pesin lattioita, mutta into hyyty tossa puolenpäivän aikaan. No, onhan näitä päiviä vielä.
Mäkin tilasin sitten eilen niitä testejä, tosin mullakin tilaus lähti vasta klo 14 jälkeen, mutta ne tuli jo tänään! Jännää, mustahan tuntuu ny ihan nörtiltä, en ole ikinä ennen tilannu netistä mitään, taidan olla vähän maalaistollo.
Mä oon sen verran uus näissä piireissä, etten ymmärrä tota " ensimmäistä virallista testipäivää" . Tarkotatteko tosiaan, että sieltä vois jo tänään tulla plussa, jos on tullakseen? Mä odottelen vastauksianne, ja testaan jos näin on. Ja voiko sen testata iltapäivällä, vai olisko parempi odottaa aamuun?
Viimeksi, kun olin raskaana, testi näytti plussaa vasta kun menkat oli n.viikon myöhässä.
T. ehkä-kohta-testaava Odottamaton ja Aino-Kai pp8
tolla virallisille tarkoitin klinikan määräämä päivää, aikas jännä ootteko huomannut. Nkl:llä testataan jo pp12, aikas epistä...heh. varsinkin tälläisille hätähousuille! Siitä en tiedä näkyiskö se plussa jo nyt testissä? Ostitko niitä 10-testejä??
odottamaton: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp5
vichy: ivf (pitkä), 1 siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL -> pp5
meijuli: icsi (pitkä), 2 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp4
A.N.M: icsi (pitkä), 1 siirretty 16.2., verikoe 2.3. Hki Diacor -> pp4
Päivänsäde72: ivf (pitkä), 1 siirretty 17.2., verikoe 1.3. NKL -> pp3
caliendre: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp3
osborne: ivf (lyhyt), 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS -> pp3
kutri-sue: ivf (pitkä), 2 siirretty 20.2., veritesti 6.2./kotitesti 8.2. -> pp0
bardolino: ivf (lyhyt), 2 siirretty 20.2. Tre VL -> pp0
Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!
Mallu-80: icsi (pitkä), punktio 15.2. -> 4 solua -> 1 hed., ei jakaantunut
kutrikselle tsemppiä, vaikka luovutusmielialalla oletkin! Minulle siirrettiin vielä onnettomampi rääpäle, ja silti odotan kovasti, että pikkuinen jaksaisi. No, toki tunnet taustasi parhaiten, mutta koetetaan me muut pitää toivoa yllä ja peukuttaa puolestasi! Se on kyllä kurjaa, kun ei ole omaa lääkäriä paikalla, minuakin harmitti se tässä hoidossa eniten. Onneksi edes hoitaja oli tuttu.
bardolinollakin hienot kaksi alkiota ovat matkalla äipän ja iskän syliin!
Rintojen aristuksesta on pakko kommentoida, että onnistuin tänään saamaan toisen rinnan nännin viiden kilon painojen väliin, kun latasin niitä tankoon pumpissa (älkää kysykö, miten, en minä itsekään tiedä!)... sattu melkoisesti ja nyt on nänni niin turvoksissa! En voinut muuta kuin nauraa itselleni, ilmeisesti rinnat ovat kohtuullisen turvoksissa pregnylin ja lugejen ansiosta, kun tuntuu, että ulottuvat ihan ihmeellisiin paikkoihin. :) Joten tuskinpa pystyn loppupiinankaan aikana kiinnittämään rintakipuihin sen kummempaa merkitystä, kun varmaan kipuilee nyt ihan vain tämän takia.
No, nyt tiiraamaan noitasiskoja nauhalta, vielä kun ehdin ennen täydellisiä naisia! Maanantai on telkkaripäivä...