Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
121/300 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 13.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 13.2. NKL/julkinen

meijuli: icsi (pitkä), piikitys alkoi 3.2., punktio 14.2. Hki Diacor

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 12.2., punktio 14./15.2. Diacor

Päivänsäde72: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 15.2. NKL

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., ultra 13.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 13.2., punktio 15./16.2.

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., ultra 13.2. Tre VL

caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., ultra 13.2., punktio 15./17./20.2. TAYS

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2.

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua! Sain vihdoin miehen toissayönä takaisin kotiin enkä ole halunnut viettää aikaa koneella. Nyt lähti hiihtolenkille, joten pääsen minäkin kertomaan kuulumisia.. :)

Ihan aluksi, Carolle pahoittelut hoidon keskeytymisestä!! Tosi kurjaa... toivottavasti tuo toinen lääke tehoaa paremmin. En osaa edes kuvitella, miten kurjalta tuntuisi, jos nyt joutuisin hoidon jättämään kesken.

Päivänsäteelle paranemista, edelleen! Lääkkeet pitää syödä, kun ne on kerran määrätty. Enemmän siitä on haittaa, jos sairaus jatkuu kuin niistä lääkkeistä! Toivottavasti tehoavat pian. Ja jää ihmeessä edelleen kotiin, jos olo on heikko. Tärkeintä on parantua!

odottamaton, en ole ennen ollut näin " urheiluhullu" , enkä oikeastaan ole vieläkään, mutta olen vuoden alussa tehnyt päätöksen, että tänä vuonna teen asioita eri tavalla. Nyt kyllä eilen totesin, että ennen punktiota en enää treenaa, kävely saa riittää. Mä olin vähän pihalla, että minne soittaa niistä lääkkeistä, kun polilla ei ketään ole iltaisin eikä viikonloppuisin. Mutta toivottavasti eivät saa huomenna hepulia tän väärinymmärryksen takia, siis että oon ottanut ihan oikein lääkettä!

caliendrelle tervetuloa joukkoon! Lisäilin tietojasi tuohon, toivottavasti menivät oikein. Jännäsinkin jossain välissä, että ehditkö viikolle 7 vai 8... Kiva, että ottivat heti hoitoon! Ja sulla on oikein nopeesti kasvaneet nuo follikkelit, jos tuo 6.2. on tosiaan aloituspäiväsi.

meijulin gallupiin, meille lääkäri aikoi ainakin tiukasti pitää kiinni yhdestä alkiosta, koska hän pitää kiinnittymistodennäköisyyttä normaalia parempana (takana siis yksi ku ja yksi luomu+ josta heti km). Sanoi kyllä, että jos ovat todella huonoja, voidaan siirtää kaksi, mutta ainakin tällä hetkellä olemme valmistautuneet vain yhden siirtoon. Minua pelottaisi hiukan kaksoisraskaus, koska olen isokokoinen muutenkin - tähän kun vielä pari vauvaa laitettaisiin kasvamaan, saattaisi olla polvet ja selkä kovilla. Mutta muuten ottaisin mielelläni ne kaksi pientä yhtäaikaa! Jos joudutaan ja päästään PAS:iin, sitten varmaan haluamme kaksi kerralla.

bardolinolle jaksamisia kipujen kanssa. Itse olen myös siinä onnellisessa asemassa, että kivut ovat lieviä ja ohimeneviä. Se on varmaan tuo rasvapeite, joka suojaa...

mites A.N.M:n ultra meni? Entä mitä Mallulle kuuluu??

(.) ei mitään uutta tällä rintamalla. Eilen tunsin itseni vähän narkkariksi, kun sekoittelin lääkettä teatterin vessassa... oltiin varattu liput ja oli pakko piikittää heti näytöksen jälkeen. Mutta hyvin siitä selvittiin, vaikkei yleinen vessa varmaan se kaikkein hygieenisin paikka olekaan. :D Huomisessa ultrassa sitten kuullaa, onko rakkulat kasvaneet ja pysyneet paikallaan. Ainakin rinnat ovat normaalia aremmat ja päätä särkee lähes päivittäin. Että onpahan ainakin näitä sivuoireitakin tällä kertaa, vaikka muuten olo on ihan hyvä.

Huomisesta alkaa sitten punktioviikko, onnea kaikille, jotka ovat jo huomenna vuorossa!! Ja ultrakuulumisia taitaa kans olla huomiselle tulossa paljon. :)

Vierailija
122/300 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli tosiaan viimenen ultra, oltiin viikonloppu reissussa niin en päässy kuulumisia kertomaan. Punktio meni keskiviikolle asti, eli tänään sitte viimeset puregonit masuun. Huomenna irroituspiikki illalla. Lääkäri tuntu perjantaina tosi tietämättömältä, arpo punktio päivää. Eka sano sen tiistaiksi, mutta mun mies alko että jännä kun nuo munasolut on pienempiä ku viimeksi vaikka isommalla annoksella mennään niin sitte lääkäri alkoi, että no pitäskö se punktio sittenkin tehdä vasta keskiviikkona ja sinne sen sitte siirsi...hohhoijaa. Tuli vähän olo että tietääköhän se oikeasti mitään. Irroituspiikiksi kirjoitti pregnyl 5000 iu, mietin sitte että kait se sen osas oikein laittaa...toivottavasti!

Tosi paljon alkaa jo jännittään se keskiviikko, vaikka viimeksi se punktio meni kyllä tosi hyvin vaikka siirtoon asti ei sitte päästykkään.

Olo on tosi etova nyt, selkää ja mahaa kolottaa. En tiedä miten sais olon paremmaksi.

Mutta jospa se viimestään keskiviikkona helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/300 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmat rakkulat n.19mm ja määrä pysynyt siinä n.20kpl. Tiistaina on punktio ja torstaina siirto, osui noi päivät just synttäri ja hääpäivän kohdalle :-). Täytyy toivoa että nämä päivät tuovat mukanaan paljon onnea ja tarrasukkia.... Puolentoista tunnin päästä tökkään Pregnylin mahaan ja sitten tiistaita odottamaan. Olo on todella väsynyt, johtuu lääkkeistä kuullemma.

Meillä siirretty kummallakin kerralla vain yksi, kun ei enempää siirtokelpoisia ole tullut. En kyllä tiedä haluisinko kahta siirrettäväksi vaikka alkioita tulisikin enemmän.

Hyvät yöt!!

(heti kymmenen jälkeen painun pehkuihin, väsyttää jo nyt aivan kamalasti)

Vierailija
124/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin se jännitys alkoi, viime yönä heräsin neljän jälkeen pohtimaan, että entäs jos ei saadakaan yhtään munasolua tai jos ne eivät hedelmöity tai ainakaan ei saada pakkaseen mitään... aika kauanhan tässä jaksoinkin olla hätäilemättä.

Eilen myös kivut alkoivat sitten toden teolla lisääntyä. Nyt jo istumasta nouseminen saa aikaan melkoisia vihlauksia eikä todellakaan tee enää mieli urheilla. Eli hitaasti mutta varmasti kuvittelisin follikkelien kasvaneen.

No, enää yksi kokous ja lounas ja sitten pääsenkin ultraan! Jännittää myös, miten tämän päivän punktiot ja muiden ultrat menevät!!

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 13.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 13.2. NKL

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkoi 2.2., punktio 14.2. Hki Diacor

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 15.2.

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., ultra 13.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 13.2., punktio 15./16.2.

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., ultra 13.2. Tre VL

caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., ultra 13.2., punktio 15./17./20.2. TAYS

Vierailija
125/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista kakille :O)

Tähän pinoon sit jään..Aamulla oli siis ultra ja tosiaan punktiopäivä on nyt sit jo 15.2 keskiviikkona, että ainakin osbornen kanssa sitten TAYS:illa tavataan ehkä livenäkin :O)Ellei sitten sinne ole niin kamalasti tulossa porukkaa punktioon, että joutuisin menemään VL:lle tai muualle..Saan nyt tänään tietää tarkan aikataulun ja paikan, kun hoitaja vielä soittaa mulle. Ei saanut aamulla Taysiin yhteyttä, kun yritti kysellä mahtuuko sinne.

Limakalvo oli nyt 10mm ja vasemmalta löytyi viisi kappaletta 18-21mm munista ja oikealta kolme kokoa 12-15mm :O) eli yllättävän hyvältä näyttää näin nopealla aikataululla. Mullahan sillon 2003 se IVF tehtiin pitkällä kaavalla ja silloin saalis oli se 12 joista 4 hedelmöittyi ja vain 2 kesti siirtoon asti..että toiveet on nyt samalla tasolla. Tietysti vähän vähempi nyt ois tulossa..mutta ehkä sit sitäkin laadukkaampia ;O) toivotaan niin.

Mulla ei kamalia kipuja oo vielä ollukaan..ehkä tänään sit..välillä hiukan vihlassu tänään alamasulta, mut ei juuri muuta. Mutta viimeksi punktion jälkeen olin kolme päivää kipee, ekana päivänä vaan makasin sängyssä ja nukuin yöt selällään, kun vihlo niin älyttömästi, napsin 10 panadolia päivässä :O/ toivotaan, et nyt menis helpommalla..mut pelkään sen suhteen pahinta.

Nyt kuitenkin sitten tänään illalla se Pregnyl masuun ja huomenna sit odotellaan vaan ylihuomista. Jotenkin kaikki meni tosi nopeeta, toivottavasti siitä seuraa myös jotain hyvää. Olin siis aluksi varma, että vasta ens viikolla on se punktio ym..mutta parempi näin, pääsee nopeampaa piinailemaan. Hui..kuulostanpa itsevarmalta, no toivotaan, et pääsen piinailemaan :O)

Toivottavasti odottamattomalla ja vichyllä meni punktio hyvin ja saalis oli parempi kuin hyvä, toivotaan paljon alkioita :O) Ja tsemppiä huomenna punktioon meneville (meijuli,A.N.M) Toivotaan isoja saaliita :O) Ja Caro80 pahoitteluni rakkuloiden kasvamattomuudesta, toivotaan parempaa onnea ensi kerralla ja paljon isoja rakkuloita :O)Ja meille muille sitten vain jännitävää punktion odottelua ja Pregnylin pistelyä...Kuinkas muilla meni ultrassa tänään?

Galluppiin vastaus meijulille:

1. Päätättekö itse siirrettävien alkioiden määrän? Kyllä halutaan päättää, jos se on mahdollista...en tiedä tämän päivän käytäntöä. Tietysti mietitään myös lääkärin suositusta.

2. Siirretäänkö teille 1 vai 2 alkiota? Jos voi niin halutaan kaksi..Yksikin on hyvä, mutta viimeksikin 2 siirrettin lääkärin suosituksesta ja vain toinen kiinnittyi, että kaksi oli silloin hyvä valinta.

Ja kiitos meijuli kauniista sanoistasi, kyllä se elämä on tuntunut välillä niin epäreilulta ja olo lyödyltä, mutta ihmeesti sitä vaan pieni ihminen sieltä nousee jaksaa taas yrittää, pakkohan se on. Ja nyt tuntuu, että tämä on se ainoa tapa meillä saada niitä lapsia, onhan yksi ihana todiste siitä olemassa :O) Ehkä se luomuraskaus oli vain meille annettu lahja, tai hetken tunne kokea se mitä ihminen normaalisti tuntee, kun tullaan" tosta vaan" raskaaksi..en mä tiedä mut siltä se tuntui, hetken ihmeeltä pieneltä mahdollisuudelta, joka kuitenkin menetettiin ennen kuin se edes kunnolla saatiin. Mutta nämä kokemukset onneksi vain vahvistaa, seuraavasta vastoinkäymisestä selvitään taas jo paljon paremmin, ehkä..Mun miehelle tää aika on ollut henkisesti paljon rankempaa..ne kun ei yleensä puhu asioista muille..mulle taas ystäville puhuminen on helpottanu. Mutta minkäs teet..miehet on miehiä.

Ja tosiaan osborne mun tiedot oli ihan oikein merkitty, se punktio on nyt siis 15.2. ja nyt tuli just äsken puhelu, et 9.15 pitäis olla siellä Finnmedillä :O) Monelta sulla on se punktio, jos pian törmättäs?

Punktiota odotellessa ;O)

caliendre

Vierailija
126/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori meni väärin toi sun vuosiluku..itekin oon -78...anteeksi..

caliendre *nolona*

Vierailija
127/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa oli kuitenkin 14mm ylöspäin. Limis oli 10mm. Punktio menee kumminkin nyt sitten perjantaille. Tulee sitten vissiin pitkä soluviljelykin samalla...tiedä onko hyvä vai huono asia, kun on olleet muutenkin niin onnettomia.

Tänään ja huomenna illalla pistän vielä Orgalutranin ja Puregon 150IU ja keskiviikkona sitten Pregnyl ja Decapeptyl nahkaan klo 21.

Tästä päivästä lähtien sain saikkua. Ei tarvi mennä painavia asukkaita nostelemaan. Ristiselkää vaan jomottaa koko ajan oikealta puolelta eikä ruokakaan maistu. Paitsi uudet turkinpippurit :)

Eikös ne ole TAYS:in ja VL:n tilat siinä samassa Finnmedissä?

Vierailija
128/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi bardolino!

Sullahan hyvä saalis on tulossa :O)

Onhan ne kai samassa ne TAYS ja VL..ainakin nykyään. Se Finnmedihän on aika uus paikka niille, tai no ne on siirtänyt ne lapsettomuushoitojutut sinne vuoden 2003 jälkeen (uusi ja uusi), jolloin mä viimeksi hoidoissa olin ;O) kävin siellä kuitenkin viime keväänä niissä tutkimuksissa ja hoidonsuunnitteluissa TAYSin puolella..Mut kai ne siis samassa on..Että ehkä mekin törmätään siellä perjantaina, jos mä pääsen siirtoon asti :O)

caliendre

Vierailija
129/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktoitu on sitte. Sattu aikas lujaa, mutta onneks se oli tosi nopee toimenpide. Olin pelänny paljon pahempaa. Hoitsukin tarjoili kaikenmaailman napit , rauhottavia ym. Mullahan ultran mukaan olis ollu n. 20 follikkelia, mutta petyin hieman. Niitä saatiinkin vain 13. Mutta munasoluja oli 11kpl, eli se on kai aika hyvä prosentti? Kun oli vaan 2 tyhjää rakkulaa. Siirto on sitte keskiviikkona. Sairaalasta soitetaan siinä tapauksessa, että jotain hämminkiä on, muuten sitä vaan ilmaannun paikalle Naikkarille ja mut raskautetaan. Toivottavasti. Miten Vichyn punktiosaalis? Toivottavasti mukavaa kerrottavaa. Ja kaikille muille kanssa tsemppiä ja onnea punktioon!

Vierailija
130/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten vieläkään pitänyt ennakkoasetelmat kutinsa, elikkäs vielä piikitän pari päivää (ja voi fide, piti VIELÄ ostaa lisää menopuria) punktio perjantaina klo 10.30.

Varteenotettavia rakkuloita onneksi löytyi 13 kpl, isommat kooltaan 17-19mm. Näyttäisi tässä vaiheessa että menee paremmin kuin kaksi edellistä hoitoa, ainakin rakkuloiden suhteen.

Meillä onkin aina ollut tuo kolmen päivän viljely alkioille, että siten ei aiheuta poikkeusta nytkään.

Käynkin sitten myöhemmin kurkkimassa muiden kuulumiset !

Vierailija
131/300 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, caliendrelle täytyy sanoa, että tänään tiesin jo, että olet tulossa keskiviikkona punktioon. Veit nimittäin mun aikani!! :D Oli just ehditty sopia lääkärin kanssa, että tulen noihin aikoihin, kunnes toinen hoitaja kertoi antaneensa ulkopaikkakuntalaiselle sen ajan. Mä olen sit heti sun perään... että siellä nähdään! :) Aika jännä, arvasin heti, että se oot sinä. Mieskin sanoin äsken, että olin näyttänyt just siltä, että tiedän kenestä on kyse. :)

odottamattomalla on olikin hyvä saalis, onnea siitä! Nyt vaan peukut pystyyn, että lähtevät hyvin jakautumaan.

bardolinolle myös näyttää tulevan paljon, hyvä homma! TAYS ja VL on samassa tilassa.

kutri-suelle kärsivällisyyttä kasvatteluun, jospas niistä tulee parempia vaikka vähän enemmän rahaa nyt meneekin!

muitten kuulumisia vielä odotellaan, toivottavasti hoidot etenee vauhdilla ja päästään kaikki pian piinailemaan...

sitten (.), oikealla 4 kpl n. 18 mm follia, vasemmalla ehkä samanverran 15 mm, limis ilmeisesti hyvä, ku mitään ei sanottu. Ei kamalan hyvältä kuulosta, lääkäri vaan totesi, että olisi pitänyt uskaltaa lähteä isommalla annoksella. Sinänsä samassa tahdissahan nuo ovat kasvaneet, olivat viime ke 10 ja 7 millisiä. Vasemmalta ei välttämättä punkteerata ollenkaan, jos näyttävät keskiviikkona pieniltä. Itse kyllä toivon, että punkteeraavat, vaikka eihän ne millään reppanat ehdi kasvaa riittävän isoksi kahdessa päivässä... :( Vasen munasarja on mulla aina ollut huonompi, tuntuu että aina insseissäkin on munasolut kasvaneet oikeaan. Vasenta on myös vaikeampi nähdä, on jotenkin kohdun takana piilossa. Mutta pidän nyt peukkuja, että sieltäkin edes muutama saataisiin. Koetan hokea, että kyllä yksikin riittää, mutta jotenkin meinaa tuntua välillä lohduttomalta... Mutta periksi en anna vielä kuin joka toisessa lauseessa! :)

Päivittelen tilannelistausta sitten, kunhan kuulumisia on tullut lisää!

Vierailija
132/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta ollaan jo alettu toipua. Toimenpide oli kivuton, eikä muutenkaan ole juuri koskenut. Eilistä automatkaa ennakoin ottamalla parit panadolit, samoin yötä vasten, jotta saa paremmin nukuttua.

Punktiosaalis oli 19. Olen ilmeisesti ollut vielä ihan lääkehuuruissa, sillä en muista, että minulle olisi tarkemmin selitetty mitään muuta, kuin että lääkäri näytti tuon lukeman pienestä post-it-lapusta.

Odottamaton: Kertoiko sulle se lääkäri nuo tarkemmat tiedot? Toisaalta vakoilin kyllä sitä hoitajien kaavaketta, jonka jättivät pöydälle sängyn viereen. Siinä oli tukkimiehen kirjanpidolla merkitty vasemmalle 12 ja oikealle 9 - kertoisko tuo kirjanpito folllikkelien määrän ja 19 munasolujen?

Siirto olisi tiedossa keskiviikkona ellei mitään muuta ilmoiteta. Meillä siirretään aina vain yksi alkio kerrallaan, kun taustalla on noita keskenmenoja.

Osbornelle erityiskiitos, kun jaksat päivitellä tietojamme!

Vierailija
133/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 solua, siirto 15.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 19 solua, siirto 15.2. NKL

caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 15.2. TAYS

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., punktio 17.2.

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 15.2. Tre VL

vichylle onnea isosta saaliista!!

Ja tää päivitys helpottaa mua itseäni, pysyn paremmin kärryillä, kuka on missäkin vaiheessa! Hyvä jos muillekin on apua.. :)

Vierailija
134/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun Vichy osaa munia! Joo, taidettiin ymmärtää lääkärin laput samalla lailla. Mun kaavakkeessa luki tukkimiehenkirjanpidolla, että o;8 ja v;5. Eli 13 follikkelia, ja taskustaan lekuri kaivo pikku lapun, jossa oli numero 11, joka tarkoitti munasolujen määrää. Jos huomisen siirron seurauksena ei tule vauvaa, ja jos mun munista ei oo tarpeeksi hedelmöityneitä, niin joudut kyllä kertoon meille kaikille muille salaisuutes tohon munintaosaamiseesi.

Aikas kipee oli maha illalla, ei paljon viittiny edes istua sohvalla. Aamullakin heräsin taas viideltä, vaikka nyt pitäis nukkua varastoon, jos vauva valvottaa. No, eipäs hättäillä. Mutta eipä ainakaan vielä ole soitettu sairaalasta, että munat olis pilalla. Tsemppiä kaikille punktioihin ja Vichylle siirtoon!

Vierailija
135/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen soitti joku saakelin akka Weilin&Göösiltä ja sanoi, että lähestytään näin lapsiperheitä ja jos hän saakin tiedustella, että kuinkas monta lasta teidän taloudessa on?? Kun vastasin että ei yhtään niin hän meni ihan vaikeaksi ja alkoi sönköttää, että heillä onkin sitten väärää informaatiota, kun ovat saaneet Vuva-lehden tilaajarekisterin tiedoista nämä. Meinasin kysyä, että eikö sitä saakeli saa vauva-lehteä tilata jos ei ole lapsia. Sanoin vaan, että on mulle vauva-lehti joskus tullut.....voi ITTU että kyllä otti aivoon!

Selkää särkee edelleen..

VICHYLLE onnea hurjasta munissaaliista ja Odottamattomallakin oli ihan hyvä saalis ollut!

Vierailija
136/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua, siirto 15.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 21 foll. -> 19 solua, siirto 15.2. NKL

caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 15.2. TAYS

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., punktio 17.2.

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 17.2. Tre VL

kiitos, kun huomautit bardis! Koetan pitää kirjaa nyt siitä, miten kullakin kehittyy tuo tilanne, ihan vaan mielenkiinnosta. Toivottavasti ketään ei häiritse! Olen vaan luonteeltani sellainen, että mitä enemmän tiedän asiasta, sitä helpompi minun on olla. Ja tässä myös muiden tilanteen tietäminen auttaa.

Noita soittoja voi aina tulla... inhottavaahan se on, eikä tietysti myyjän vika että työnantaja on käskenyt tietyn rekisterin mukaan soitella, mutta kyllä aina voisi vähän fiksumminkin asiansa esittää. Mullehan lähetettiin kerran vakuutusyhtiöstä päätös, että lapsettomuushoitoja ei korvata, koska _raskaudesta_ aiheutuneita kuluja ei korvata. Sai kuulla viaton puhelinpalvelija kunniansa, kun itku kurkussa ilmoitin, ettei tartte lyödä lyötyä...

Vierailija
137/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osborne, anteeksi jos vein sun punktioajan ;O)aika hassu sattuma. Ehkä me sit huomenna nähdään ja odotellaan yhdessä. Pitääkö muuten miesten sit hoitaa siinä samalla se oma osuutensa, kun me odotellaan tms? Kun viimeksi se muistaakseni hoidettiin kotona ja vietiin vaan näyte paikan päälle..

Kyllä tässä alkaa taas miettiä kaikenlaista, varsinkin kun kuulee kuinka hyvin jotkut munivat :O/ Onnea teille...Nyt vasta tajusin, et toi mun määrähän on aivan onneton..vaikka toiveita tietty on. No osborne meillä näyttäs olevan suunnilleen saman verran, joten toivotaan, että laatu korvais meillä nyt määrän ja päästäs parjantaina siirtoon! Ja osborne toi lista on tosi hyvä, kun siitä näkee tosiaan heti kuka missäkin vaiheessa on. Kiitos siitä :O)

Masua mulla juilii aina välillä vähän, oikeestaan muuta kipua ei ole missään. Hyvä niin. Huomenna niitä tulee kuitenkin näidenkin edestä :O/

Aamulla sitten esikoinen hoitoon kaverille ja sinne TAYSille jonottelemaan...toivottavasti ai tarttis kauaa odotella.

Mites meijulin punktio sujui?

caliendre

Vierailija
138/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä oikeesti mitään haittaa mulle ollut, saan jopa nukkua huomenna vähän pidempään! :) Jos nyt uni tulee silmään muutenkaan. Mieskin eilen pyöriskeli ekaa kertaa ja sanoi, että punktio pelottaa, jos mulle vaikka käy jotain. Suloista... :) Sai kyllä sitten unesta kiinni, kun vakuuttelin, että ei lääkärit mua satuta.

Mun miehen käskettiin antaa näyte paikanpäällä, vaikka insseissä se vienyt sen mukanaan. Ohjeissakin näyttää lukevan, että jos tuodaan alle 2 tunnin matkan takaa, voidaan tuoda mukana. Mutta ei me mitään astiaa saatu mukaan, joten mies antaa sen sit TAYSissa.

Mulla on ihan samat ajatukset, että muille on kasvanut tosi paljon munasoluja, mutta koetan pitää mielessä, että muutamakin riittää, jos ovat hyviä! Kyllä me nyt siirtoon mennään, vaikkei sitten pakkaseen mitään jäisikään. Olin kyllä toivonut pas-mahdollisuutta, koska olen alustavasti päättänyt, etten enää uudelleen ivf:ään lähde, mutta katotaan sitä asiaa sitten tän hoidon jälkeen. Ei kannattaisi varmaan miettiä asioita niin hirveän pitkälle!

Vierailija
139/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset munimisonnitteluista! Itse en uskalla suhtautua mitenkään ylioptimistisesti tähän - edellisessä ivf:ssä saalis oli luokkaa 13 solua, joilla päästiin tuoresiirron lisäksi 4 passiin. Lopputulos oli kuitenkin vain yksi kemiallinen raskaus :( Eikä siitä laadusta ole vielä mitään tietoa. Kyselin lääkäriltä, miksi synarelaa jatkettiin nyt pitempään kuin viimeksi. Hän vastasi, että oli tarkoitus saada aikaan parempi vaste, kun on tuota endometrioosia. Liekö suuri määrä johtunut nyt sitten tästä. Tietysti toivon, että tuosta joukosta mahdollisimman moni hedelmöittyisi ja alkaisi jakautua - uskoisin, että tämä yritys jää viimeiseksemme.

Vierailija
140/300 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä täältä töistä yritän jotain kuulumisia kirjoittaa, eli flunssa ja huimaus jo helpottaa, onneksi:)

Huomenna on sitten punktio ja tulen sitten heti kertomaan kuulumiset.

Tsemiä vaan kaikille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi