IVF / ICSI viikolla 7
Moikka
Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.
Kopion tähän vielä oman tarinani:
Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.
1. IVF 10/2004 nega
2. IVF 1/2005 nega
3. IVF 6/2005 nega
eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +
mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2
tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.
Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,
että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.
Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.
Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.
Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.
Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)
Päivänsäde72
Kommentit (300)
kirjoittelin kunnon sepustukset, mutta ne katos :-( No, pikaisesti: saaliiksi saatiin 24 munista!!! aika paljon, osa on ihan varmasti raakoja mutta kuitenkin.. itse toimenpide tippanlaittoa myöten oli tuskaisa. Hoitaja rönkki tippaa kaksi kertaa sitä paikoilleen saamatta ja lääkärikin onnistui vasta toisella kerralla, nyt on sitten kädet mustelmilla. punktiossa hieman hintsusti antoivat lääkettä vaikka ennen toimenpidettä mainitsi että pelottaa kipu ja että lääkettä saa antaa niin paljon kuin vaan voi. No joka tapauksessa sattui aikaslailla jopa niin paljon että itku tuli. no onneksi on ohi koko juttu.
Meijuli: ihana ompunsyöjä sulla:-) Mä olin se joka vonku syömisten perään..heh. Oli hieman nälkä. toivottavasti päästäisiin sinne synnytyssairaalaan molemmat tästä hoidosta. Tosin mä kylläkin synnytän jorvissa kun oon täältäpäin.
torstaina olisi sitten siirto ja huomenna hoitaja soittelee kuinka ovat hedelmöittyneet ja jakautuneet. hirveitä odotuksia ei ole. Aikaisemminkin munis saalis on ollut suuri mutta vain yksi on siirtoon asti selvinnyt. No, se yksikin riittää.
Oikein paljon onnea kaikille punktiooon menijöille ja siinä jo olleille paljon hedelmöittymis- ja jakautumissäteitä
Pakko kommentoida vielä että hoitsulla kesti munkin kanssa jonkun aikaa ennen kuin kanyyli saatiin tökättyä ranteeseen ja molemmat kädet kokeiltiin ennen kuin onnistui. Suonta ei meinannut löytyä millään vaikka kuinka puristelin kättä nyrkkiin. Ilmeisesti olin unohtanut ne kotiin... hehe... ei kun usein jos on syömättä ja juomatta niin suonet vähän niin kuin pakenevat syvälle, etenkin talviaikaan kun on viileämpää. Aiemmilla punktiokerroilla (3) homma on toiminut Diacorissa oikein mallikkaasti (ja hoitajakin on ollut aina sama), joten ehkä tää oli vaan huonoa tuuria, harmi vaan että meillä molemmilla. Mulla ei näyttäisi tulleen kuitenkaan mustelmia.
Palataan tänään noihin hedelmöitystietoihin... vähänkös jänskättää hui!
Meijuli
biologi soitteli ja hyviä uutisia oli kerrottavana... 19 kypsää munasolua oli saatu ja 14:sta niistä oli hedelmöittynyt. Puhui pakastuksesta, itse en siihen usko että meiltä pakkaseen mitään saatais, ei oole ennenkään saatu. Kunhan yksi hyvä alkio saadaan se riittää, niin riitti esikoisenkin kohdalla. Jos kumminkin pakkaseen jotain saadaan on se kuin lottovoitto. Huomenna sitten siirtoon ja sitten alkaa piinistely. Joulukuun piinistely oli aivan tuskaa, toivottavasti nyt aika menee nopeammin ja ajatuksissa oli jotain muutakin kuin mahdollinen raskaus. Taitaa olla toiveajattelua :-).
Meijuli: tosiaan muuten henkilökunta oli aivan ihanaa ja syömättömyys ja pakkanen teki tehtävänsä verisuonille. Täytyy vaan toivoa että hoidot onnistuis ja ei tarvitsis vähään aikaan kanyylia laittaa.
raportoi, että punktio meni ihan ok, vähän se sattui, enkä todellakaan havainnut, että kipulääkityksestä olisi aiheutunut mitään " humahdusta" , mutta eniten sattui se, että munasoluja oli vain KAKSI. Itkuhan siitä tuli, varsinkin kun oma lääkäri ei ollut paikalla ja tuntemattoman kovakouraisessakin käsittelyssä joutui olemaan. Tunnen itseni tällä hetkellä tosi huonoksi ihmiseksi, kun en edes ivf:ssä saa useampaa munasolua kasvatettua. Mitään ei siis ainakaan ole pakkaseen odotettavissa ja jos molemmat lähtevät jakaantumaan, myös molemmat vaadin siirrettäväksi. En aio uhrata toista pakkasrulianssille, vaikka mikä olisi.
En tiedä, oliko caliendre viereisessä pedissä, mutta jos kaikkein vasemmanpuoleisessa sängyssä (siis lähellä ovea) joku ensin nyyhkytti ja sitten taas nauroi katketakseen (mies laittoi mun vaaleanpunaiset silmälasit päähänsä ja näytti lievästi sanottuna naurettavalta), niin minä se olin...
odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua, siirto 15.2. NKL
vichy: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 21 foll. -> 19 solua, siirto 15.2. NKL
meijuli: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 12 foll., siirto 16.2. Hki Diacor
A.N.M: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 24 foll., -> 19 solua -> 14 hed. siirto 16.2. Hki Diacor
Päivänsäde72: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 15.2. NKL
Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 15.2.
caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 15.2. TAYS
osborne: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 foll. -> 2 solua, siirto 17.2. TAYS
kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., punktio 17.2.
bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 17.2. Tre VL
Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!
Toivottavasti muilla on mennyt paremmin!! Lähden nyt kaikkia sääntöjä uhmaten tilaamaan tapetteja remonttia varten. Jospa se vähän piristäisi mieltä. Heräämöhoitajakin sanoi, että koittakaa tehdä jotain kivaa, ettei ihan vaan surra tarvitse. Ja koetan jaksaa toivoa, että edes toinen jaksaa jatkaa matkaansa meidän vauvaksi...
Voi Osborne, ymmärrän hyvin kurjan olosi. Täältä tulee kasakaupalla hedelmöittymisonnea ja jakaantumissäteitä kahdelle solulle! Toivottavasti tässä kävisi toteen se vanha viisaus että ei se määrä vaan laatu. Ja ilman muuta lähdet tapettikauppaan, nyt täytyy saada mieli pirteämmäksi siirtoa varten - sillä aivan varmasti te siirtoon menette!
Meidän hedelmöittymistulokset eivät olleet kovin kaksisia, vaikka en toki ihmeitä odotellutkaan. 12 solusta oli 10 kypsää. Miehen siittiöt oli tälläkin kertaa aika heikkolaatuisia ja hedelmöittyminen onnistui vain 4 osalta. Nyt sitten sormet ja varpaat ristissä huomista ajatellen että lähtisivät kaikki jakautumaan. Kokemus on kyllä osoittanut että siirtopäivänä on taas tapahtunut karsintaa ja todelliset sissit ovat enää jäljellä. Toivottavasti olisi kuitenkin jotain mitä siirtää.
Niin ja pyysin kahden alkion siirtoa (sikäli mikäli on kaksi huomenna jäljellä). Olispahan sitten vähän paremmat tärppimahdollisuudet.
Tulkaahan muutkin kertomaan päivän fiilikset ja missä mennään!
Terkuin Meijuli
Kaikki meni muuten hyvin paitsi punktio oli todella kivulias. Eniten sattui tälläkerralla kuin aikasemmin (3 kertaa). No onneksi kerkesin juttelemaan hoitajan kanssa jonkun aikaan, koska lääkäri ole heiman myöhässä ja olin jo siinä pedillä jalat levällään valmiina 15 minuuttia, niin hoitaja lupasi laittaa tarpeeksi lääkettä.
No sitten tuloksiin eli folleja oli se 8 (oikealla 5 ja vasemmalla 3), ja soluja tuli VAIN KAKSI (ennen tullu 9-11). Olin todella pettynyt ja nyt olen ihan varma ettei päästä edes siirtoon asti, koska kato on käynyt aikaisemmin todella rajusti.
Taas kävi niin ettei vasemmalla puolella ollut yhtään, toisessa ivf:ssä oli sama juttu ja silloin lääkäri sanoin, ettei hänelle ole ikinä tullut vastaan sellaista ettei toisella puolella ole mitään. Tää sattu olee taas sama lääkäri ja oli taas ihmeissään. Mullahan on vasemmalla puolella tosi paljon endoa ja kiinnikkeitä ettei läpikulkua ole ollenkaan ja oikealta puolelta poistettiin munajohdin silloin syksyllä kohdunulkoisen takia.
Mutta nyt jännätään tuleeko soitto ettei päästä perjantaina siirtoon, kyllä tulee pitkä aika odottaa, mutta olen jo asennoitunut siihen ettei mitään siirrettävää ole.
Muille oikein paljon onnea hyvistä tuloksista ja tsemiä vielä punktioon menijöille.
Osse; tsemiä vaan sinne, tiedän tunteen:)
Aluksi: onnittelut A.N.M., johdat hedelmöitymistilastoa. Meijulin alkioille lähtee täältä jakaantumisterveiset. Ja kaikkein eniten tsemppiä tarvitsevat nyt Osse ja Päivänsäde. Toivottavasti ovat sitäkin sitkeempiä noi muniksenne. Toivon ja pidän peukkuja, ettei tule soittoa lääkäristä.
Meiän 11 munasolusta 8 oli kypsiä, 6 hedelmöityi, 5 niistä oli viallisia, eli ainokainen kellii mahassa. 27.2. olis sitte verikoe. Mä täällä jo koulutin lasta, äiskä ei sitte joka päivä kokkaile, eli parempi oppia syömään Hesen ruokia.
Tsemppiä kaikille!
odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua -> 6 hed., 1 alkio siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL
meijuli: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 12 foll. -> 10 solua -> 4 hed., siirto 16.2. Hki Diacor
A.N.M: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 24 foll., -> 19 solua -> 14 hed. siirto 16.2. Hki Diacor
Päivänsäde72: ivf (pitkä), punktio 15.2. -> 8 foll. -> 2 solua, siirto 17.2. NKL
Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., punktio 15.2.
caliendre: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 15.2. TAYS
Nyt on tapetit tilattu, olikin meinaan nopea päätös. Miehen kanssa selattiin yhtä kirjaa ja todettiin että työhuoneeseen tulee nuo. Eteisen tapetit olikin jo aikaisemmin valittu. Sit mentiin vielä Bauhausiin ihastelemaan laattoja ja päästiin yhteisymmärrykseen kaikista tarvittavista. Mies taisi olla kyllä vähän periksiantavalla päällä, kun yritti saada mua suostumaan lähtemään kotiin. Pakko oli sitten antaa periksi ennen parketin valintaa, koska kivut alkoivat yltyä. Ei onneksi mitään pahaa, mutta ajattelin lepäillä loppupäivän. Saatiin muuten tähänkin talouteen pitkän ja perusteellisen harkinnan jälkeen digiboxi, pääsen minäkin vihdoin ihastelemaan sub-tv:tä ja muita herkkuja... Tulipahan taas todistettua, että mikään ei auta pettymykseen niin hyvin kuin shoppailu... :)
Hienoa odottamaton, että siirtoon pääsitte!! Toivottavasti pieni ottaa oppia ja rupeaa himoitsemaan niin Hesen herkkuja, että on niitä sitten vuoden päästä syömässä! :) Tuo kaksi viikkoa kuulostaa NIIN pitkältä ajalta, että miten sen kestää odottaa...
meijulille pidetään peukkuja, että nelja sissiä taistelevat loppuun asti!
Ja Päivänsäde, et tosiaan ole ainut, jolla toiselle puolelle ei kehity mitään - mun kohdalla lääkäri ei edes viitsinyt lähteä tonkimaan vasenta puolta. Ja mulla ei ole endoakaan, mutta vasen ei vaan reagoi. Mutta toivon kamalasti, että sullakin ne kaksi olisivat sitten valioyksilöitä!!! Pakkohan tämän kaiken jälkeen on siirtoon päästä.
Että näköjään tänään on ollu huono päivä kaikilla solujen suhteen..me saatiin myös vaan KOLME munasolua :O( kyllä masensi. Pitää nyt vaan toivoa, että edes yksi niistä oisi kunnollinen, hedelmöittyisi, jakautuisi ja pääsisi perjantaina mun masuun..mutta toiveet ei oo tällä hetkellä kauheen korkeella. Toivon samaa myös sulle osborne ja Päivänsäde, ehkä nää vähätkin on sit laatukaamaa...peukut pystyssä!!!
Mulla se punktio sattui oikelle puolelle jonkin verran. Sain sit sitä rauhottavaa kahteen kertaan, ja sen toisen kerran jälkeen sit kun nousin punktion jälkeen ylös istumaan, pyörryin!! En oo koskaan ennen pyörtynyt, havahduin vaan yhtäkkiä, että maailma alkaa sumun keskeltä kirkastua ja mun jalat on katossa ja hoitajat puhuu mulle..aika outo tunne, en edes huomannu, kun alkoi pyörryttää.. No onneks lepäämällä siitä selvittiin.
Ja osborne olin siinä viereisessä pedissä :O) Arvelinkin sun olevan siinä, en vaan tienny, et mitä oisin sanonu, jos se et oliskaan ollu sinä. Varsinkin kun kuulin, et itkit..ja myös nauroit :O) Mut raahattiin tosiaan siinä sängyssä sinne heräämöön, kun " vähän" huippas ;O)
Mutta toivotaan nyt parasta meille...ei sitä tarvita kuin yksi onnistumiseen, vaikka nyt se tunne tuntuu aika kaukaa haetulta..mutta näin kävi, ja sen mukaan mennään. Ja siirtoon tietysti :O) Mun pitää huomenna soitella labraan klo 12.30 ja kysyä tilannetta, siihen asti sormet ja varpaat pystyssä hedelmöittymisten puolesta. Jännittää tosi paljon!!!!
Nyt on olo aika ok..äkkiliikkeet ja kääntyilyt vihloo masuun sekä kävely. Sain siellä yhden särkylääkkeen kotimatkalle..se on ainakin vielä auttanu. Mut jotenkin tuntuu, et nyt ei niin kamalia kipuja oiskaan kuin viime kerralla oli..toivotaan ettei tuukaan.
Hiukan myös epätoivoinen caliendre
Oivoi nyt alkoi viestit käymään niin alavireisiksi, että yritetäänkö valaa hiukan taistelutahtoa jookos. Onpas ollut huonoa tuuria meidän ketjulaisilla. Isot tsempitykset vielä kaikille, pidän peukkuja joka ikiselle.
Keksin tässä juuri teoriankin johon voisi ainakin leikillä yrittää uskoa. Minä olen sitä mieltä että epäonnistumisten määrä on vakio. Kun epäonnistumisia on sattunut omalle kohdalle riittävästi, niin sitten loppuaikahan tulee olemaan pelkkää menestystä. Eli neidot hyvät, meitä odottaa häikäisevä tulevaisuus ja vastoinkäymisten jälkeen olisi tälle ketjulle tulossa ennätyksellinen plussasato. Näin uskomme, eikö vaan! ;-)
Hyviä uutisia joka ikiselle toivoen,
Meijuli
onneksi! Oli meinaa tällä kertaa niin karsea kokemus etten ikinä enää lähe siihen. Ja kun tietenkin vertaan siihen viimekertaseen kun ei juuri yhtään sattunu ja maha parani punktiossa. Nyt sattu ja kovasti, ja maha on edelleen kipeänä. Olo on tosi vetämätön. Oli eri lääkäri, ja tuo mies ei kyllä tajunnu lopettaa kun kipeää kävi, sanoi vaan että ole nyt liikkumatta. Ja tuntuivat kipulääkettäkin säästelevän viimekertaseen verrattuna!
Ja siihen vielä se että munasoluja oli vain NELJÄ!!!
Voihan surkea, kyllä masentaa ja kovasti. Se lääkärikin ihmetteli kun rakkulat oli niin hyvän kokoisia ja niitä oli ihan reilusti, mutta munasoluja ei vaan meinannu löytyä...meni tosi kauan ku edes ensimmäistä löyty.
Huomenna kahdeltä saan soittaa miltä siellä näyttää, mutta pakko toivoa parasta kun me on päätetty että tää on meidän viimeinen hoito, ja jos tästä ei tule tulosta silloin meidän elämä jatkuu ihan kahdestaan ja silloin aletaan totutteleen siihen ajatukseen ihan kokonaan.
Mutta nyt ei auta ku ootella huomiseen.
Pidän peukkuja teille kaikille, että siirtoon asti pääsette ja kaikki menis sitte hyvin ja masuja saatais alkaa porukalla kasvattaan!!
laski siitä lääkkeestä entisestään...en meinannut kahteen tuntiin päästä sängystä ylös heräämössä, kun koko ajan huimasi niin vietävästi. Tokalla kerralla sinnittelin sitten yhdellä annoksella eikä huimannut yhtään.
HARMITUS pienistä saaliista. Täällä myöskin yksi huono munija tosin perjantaina se vasta nähdään, mutta kun ennätys on 6 niin ei paljon ole odotuksia.
Odottamattomalle piinispinnaa kovasti.
Mulla on ollut koko päivän tosi huono olo. Ei maistu oikein ruoka, mutta olen kuitenkin aika tasaisesti jotain yrittänyt syödä. Tunnin päästä olis irrotuspiikkien vuoro sitten.
odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua -> 6 hed., 1 alkio siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL
meijuli: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 12 foll. -> 10 solua -> 4 hed., siirto 16.2. Hki Diacor
Päivänsäde72: ivf (pitkä), punktio 15.2. -> 8 foll. -> 2 solua, siirto 17.2. NKL
Mallu-80: icsi (pitkä), punktio 15.2. -> 4 solua, siirto 17.2.
caliendre: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 solua., siirto 17.2. TAYS
No onpas meillä todella epäonninen pino! Toivottavasti kutri-suella ja bardolinolla on parempi tuuri. Mites vichyn siirto meni, montako laitettiin?? Ja onnea huomisen siirtoihin ANM:lle ja meijulille!
Kiva odotella sinne 12.30 asti...kauheeta piinaa..koko ajan mietin sitä ja toivon parasta. Ja pelkään pahinta. Sitten en tiedä jatkosta, jos nyt ei saadaa yhtään siirrettyä, en ajatellut asiaa vielä niin pitkälle :O/ Ehkä yritän vielä sen kerraan uudestaan, joka julkisella on mahdollista, en tiedä. No sitä voi pohtia sitten, kun asiat selkiää sen suhteen...
Viime yön sain yllättävän hyvin nukuttua. Otin vielä illalla pari Ibumaxia ja pystyin jopa nukkumaan osan yötä kyljelläni :O) Mikä ei olisi ollut mahdollista viime kerralla..sillon kivut olivat huomattavasti kovemmat. Nyt eilen sattui vaan kävellessä ja nyt aamulla ei oikeestaan enää silloinkaan, yhtään särkylääkettä en oo vielä tänään ottanu :O)Pitää vaan ottaa rauhallisesti nyt tää päivä, ettei kipeydy paikat uusiks. Ton ikiliikkujan kans se vaan on välillä vähän vaikeeta ;O) No yritetään...
Tosiaan piinaavaa odoettelua vielä 3,5h....käääkkk!!! Miten jaksan..??Miten te muut jaksatte??
Onnea meijulille ja A.N.M:lle siirtoon :O) Ja paljon kiinnittymissäteitä!! Sekä onnea piinailuun (vichylle,kuinka siirto meni?) ja odottamattomalle, tässä teille se mun kuuluisa ankkuri {--- , jolla pienokaiset pysyy kyydissä loppuun asti ;O)
Ja kutri-suelle ja bardolinolle toivon parempaa munasaalista huomiseksi, kuin osalla meistä oli!!!!!
Ja Päivänsäde72, Mallu-80 ja osborne, toivotaan vaan nyt parasta....Tulkaa ilmoittelee väliaikatuloksia, kun tiedätte..bdbdbdbdbdbdbdbdbd!!!!
caliendre
Kyllä tästä tulee pitkä päivä, koko ajan miettiin soiko puhelin. Soittavat mullepäin jos ei päästä siirtoon eli joudun odottamaan koko päivän sitä puhelua, kääääk.
Toivotaan nyt vaan parasti, että yksi olisi edes jaksanut sinnitellä. Mulla on vatsa vieläkin kipeä ja särkylääkkeiden voimalla tässäkin kirjoitetaan. Aika ihmellistä kun aikasemmin olen ollut jo punktio iltana hyvässä kunnossa, niin nyt sitten neljännellä kerralla on vieläkin kipuja. Tuntee ihan kuinka molempiin munasarjoihin särkee. Mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa helpota ja täytyy vaan tänään löhöillä ja kattoa elokuvia.
Me miehen kanssa jo hieman miettiin jatkoa ja tultiin siihen tulokseen, että yritetään vielä ainakin kerran eli siirrytään yksityiselle, koska kaikki julkisen tarjoamat hoidot on nyt käytetty. Ja aateltiin pitää puoli vuotta taukoa ja sitten kesän jälkeen uudestaan. Toisaalta hyvä näin koska mietin just, että mulle on tehty 4 punktiota ja 1 pas (josta kohdunulkoinen) vuoden ja 5 kk sisällä eli aika kovaan tahtiin. Joten nyt voisi pitääkin kunnolla taukoa.
Muutenkin meillä alkaa rakennusprojekti maaliskuussa ja tarkoitus olisi muuttaa omaa taloon ennen joulua:) joten senkin tiimoilta tässä on aikas paljon tekemistä.
Onnea vaan kaikille siirtoo ja huomenna punktioon meneville.
Päivänsäde
kyllä tosiaan tuntuu että aika matelee niin hitaasti että, hermostuneena kävelee vaan ympäriinsä. Mä saan vasta kahdelta soittaa sinne kysellä miltä siellä näyttää ja niin kyllä pelottaa että...jotenkin ei vaan uskalla toivoa yhtään kun viimeksi kun tämä puhelu piti soittaa niin siellä ei ollu tapahtunut yhtään mitään.
Onneksi maha ei ole enää juuri yhtään kipeä, että eiköhän se tästä. Otin mä aamulla varuilta särkylääkkeen ettei tuliskaan kipeeksi, kun vähän tuntuu. Ja sen lääkekuurinhan ne mulle sieltä antoivat, niitä pitää kymmenen päivää syödä...
Pitää vaan muistaa kysyä jos siirtoon asti pääsee että voiko sitä kuuria sitten jatkaa.
Mutta nyt ei auta ku odotella...
Aloitin eilen ihan tosissani remontin valmistelun... revin ystävän avustuksella tapetteja eteisestä. Tuli vähän heikko olo, mutta en uskaltanut mainita asiasta muille ennen ku tänä aamuna. Tiesin, että saan tehdä mitä vaan niin kauan, kunnes kerron muille olosta... :) No, onneksi ei mitään suuria kipuja ole, ja yön nukuin kuin pieni lapsi. En ole antanut itseni ajatella puhelinsoittoa. Heti kun tähän koneelle istahtaa, niin kyllähän ne ajatukset heti menee tuloksen mietintään, mutta taidan vielä mennä jatkamaan eteisen raivausta pariksi tunniksi. Keittiö on jo puunattu puhtaaksi tälle päivää. :)
Peukut on täällä pystyssä kaikkien puolesta!! Toivottavasti Päivänsäteen puhelin ei soi lainkaan tänään!
Tuleepa mieleeni entisen opettajani sanonta : " ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin ! "
Olen ajatellut, että kiva, kun joutuu odottamaan koko viikonlopun niitä hedelmöittymis/jakaantumisuutisia. Aikaisemmin ei ole hedelmöittymisen kanssa ollut ongelmia, mutta jakaantumisessa on.
Kutri-Sue: Huomenna se on sitten menoa...joko jännittää?. Mua ainakin vaikka on jo kolmas kerta..
Ja hyvin meni, saaliiksi tuli 12 solua! Olen oikein tyytyväinen tulokseen, sillä enempää solujahan meillä ei ollut edes tulossakaan. Nyt en sitten tiedä ovatko kaikki nuo kypsiä, yleensä mulla on saatu punktiosta 10-13 solua, joista on pari ollut sitten raakoja. Mutta sen tiedon saan huomenna biologilta kun hän soittaa ja kertoo miten on hedelmöittyminen sujunut. Noin puolet soluista on meillä yleensä hedelmöittynyt normaalisti (johtuu siis siitä kun miehen kiveksistä kaivellut siittiöt saattavat olla raakoja) eli jos saataisiin taas se 4-6 alkiota, niin olisin jo supertyytyväinen.
Itse toimenpide meni hyvin, lääkkeet oli jälleen kerran superhyvät, hoitajat ja lääkärit ihania, enkä kokenut kipua kuin oikeastaan parin viimeisen rakkulan kohdalla. Ne oli jotenkin huonosti esillä, kohtu oli kai jotenkin niiden tiellä, joten hoitaja sitten kädellä paineli mahaani että saataisiin ne parempaan asentoon. Minä sanoin että painelkaa vaan että saadaan kaikki talteen.
Nyt on maha vähän hellänä ja pientä tiputteluvuotoa tuli vähän. Kotiinpäästyä olin niin väsynyt että oli pakko ottaa päiväunet. Nyt yritän muistaa juoda vettä vähän väliä ja välttää äkkiliikkeitä.
Taidettiin olla A.N.M:n kanssa samassa huoneessa lepäilemässä. Naamatusten ei nähty, mutta toistemme äänet taisimme kuulla. Minä olin siis se päivän ensimmäinen punktioitava, joita tuli mies & ipana hakemaan kotiin. Otetaan vaikka sitten synnytyslaitoksella uusiksi että samaan huoneeseen sielläkin? ;)
Siirto on mulla torstaina. Nyt vaan jännitellään hedelmöittymistuloksia, toivottavasti saadaan edes jotain siirrettävää.
KAIKILLE JO PUNKTIOSSA KÄYNEILLE ONNITTELUT HYVISTÄ TULOKSISTA! Otetaan rauhallisesti ja juodaan paljon vettä! JA ISOT ONNENTOIVOTUKSET NIILLE JOILLA PUNKTIO VIELÄ EDESSÄ!
Niin ja aivan erityisesti haluaisin lohduttaa Caroa, jonka hoito jäi nyt kesken. Minulla on puolestasi paha mieli. Toivottavasti seuraavalla kerralla kävisi paremmin. Halauksia.
Terveisin,
Meijuli