Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
81/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis verikoe ja hoitaja soitti iltapäivällä, että sama annos

(275 iu) jatkuuu, pertantaina ultraan.

Jäin ainakin täksi päivää kotiin, ku flunssa on saanut yliotteet ja olen todella kipeä, kuume ei ole onneksi vieläkään noussut. Täytyy käydä lääkärissä tänään.

G; kahvia en juo ollenkaan mutta teetä kylläkin, enkä ole sitä vähentänyt. Satunnaisesti otan vitamiinejä mutta en ole tehnyt nyt tämän hoidon suhteen mitään erillaista kuin ennen.

Maha alkaa olla jo piukeena ja yöllä heräilin kipuihin, samanlaisia kin menkka kivut, saas nähdä kauanko kestän ilman särkylääkettä. Nyt en ainakaan vielä ole ottanut.

Nuhainen Päivänsäde72

Vierailija
82/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde72: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra 10.2. NKL

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., ultra 8.2. ja 10.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 7.2. ja 10.2., punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra 7.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., verikoe 6.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), piikitys alkoi 3.2., ultra 7.2. Hki Diacor

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkaa 6.2., ultra 10.2. Tre VL

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 8.2. ja 10.2.

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra + verikoe 10.2. NKL/julkinen

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 10.2. Diacor

Sit kuulumisiin,

Päivänsäde, pikaiset paranemiset! Mulla oli eilen kans ihmeellinen olo, ei varsinaisesti flunssaa, mutta posket kuumottaa ja kuumeinen olo. Mietin, että varmaan johtuu hormoneista, mutta todella taas ihan uutta oiretta piikittelyn aikana. Progesteronin aikanahan lämpöä pitäis olla, mutta ei kai vielä tässä vaiheessa?? No nukuttua sain ihan hyvin, eikä nytkään mikään huono olo ole. Toivottavasti ei tulekaan! Samoin mä olen ollut tuntevinani noita menkkamaisia tuntemuksia, jotenkin tuntuu hassulta nekin tässä vaiheesa.

A.N.M:llä tosiaan on melkoinen annos, toivottavasti tehoaa!

vichyllä taitaa olla melkoinen saalis tulossa, kuulostaa oikein hyvältä!

Mites kutri-suella, meijulilla ja Maijulla meni ultra? Caro ja minä tullaan sitten perässä huomisella ultralla. Mites bardolinon piikitys on sujunut? Joko on tuntemuksia?

Caro, tuskinpa hoitoa keskeytetään, sehän olisi jo eettisesti todella väärin rasittaa kehoa isoilla hormonimäärillä ja sitten keskeyttää hoito. Eiköhän sitä vaan pakolla viedä sunkin hoito läpi. Ja varmaan näitä muutoksia tulee joka viikko, vaikka kuinka yritetään muuttaa. Minulle ainakin sanottiin, että jos nyt käy niin, että munasarjat reagoivat hitaasti, niin sitten vain punktio siirretään vk:lle 8. Mutta odotellaan nyt rauhassa miten käy. Mulla kans tuntemukset ovat lisääntyneet koko ajan, joten olen kovin toiveikas, että punktioon päästäisiin jo ensi viikolla.

Nyt töitten pariin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla aloin tarkastella paremmin niitä eilen saatuja papereita. Niitä follikkeleita oli vaan yht. 10kpl. Aikaisemmilla hoidoilla niitä on ollut tosi reippaasti jopa 30 joista kerättiin 16 hyvää munasolua. Nyt niitä on vain kymmenen...lisääntyykö määrä vielä?. Jos ei nii tekisi mieli heittää hanskat naulaan. Kahdesta aikaisemmasta hoidosta on kummastakin saatu vain yksi siirtoon sopiva alkio aikaiseksi, pakkaseen ei yhtään. Nyt kun niitä munasoluja tulee noin vähän..(ei edes välttämättä tota kymmentä) on hyvälaatuisen alkion saaminen erit. epätodennäköistä. Harmittaa vietävästi. Tiedän ettei peli ole vielä pelattu, mutta.......

Gallup: tupakan polton lopetin kun aloitin sumuttelut. yllättävän helposti tuo lopetus kävi.

Vierailija
84/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän on niin, että jos follikkeleita on todella paljon, niistä usempi on huonolaatuinen. Esimerkiksi Ruotsissa hoidoissa pyritään saamaan max. 15 munasolua, koska silloin niiden laatu on parempi. Joten tässä hoidossa nuo 10 follikkelia voivatkin kaikki olla hyvälaatuisia eikä katoa käykään! Ja muista, että aina tarvitaan vain yksi hyvä munasolu.

Eli jäitä hattuun! Ja voihan niitä munasoluja vielä löytyä punktiossa lisää, useimmiten kai käy niin päin, että niitä saadaan enemmän kuin mitä ultrissa arvioidaan. (En nyt puhu tietenkään omasta kokemuksesta vaan hoitoja kauan aikaa sivusta seuranneena!)

Vierailija
85/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkyi kummallakin puolella noin 5 rakkulaa eli yhteensä jotain 10. Suurin oli jotain 11 mm eli ihan hyvin olivat lähteneet kasvamaan. Hoito jatkuu entiseen malliin, ei muutoksia lääkityksiin. Seuraava (ja viimeinen) ultra perjantaina, jolloin päätetään onko punktio maanantaina vai tiistaina.

A.N.M:lle noista follikkelien määrästä. Mulla on aina saatu tuo sama kymmenisen kappaletta, joka nytkin näyttäisi olevan tulossa. Olen joskus kysynyt lääkäriltä tuosta määrästä ja se on kai itse asiassa aika toivottava määrä. Tällöin hyperstimulaation riski ei ole niin iso ja follikkelit ovat yleensä parempilaatuisia kuin jos niitä kehittyy paljon.

Jos laitan tähän vielä meidän tilastot, niin munasoluja on multa saatu punktioitua aiemmissa hoidoissa 10-13 kpl, joista on sitten ollut kypsiä noin 10 kpl. Näistä on sitten hedelmöittynyt yleensä melkein kaikki, mutta noin puolet vain lähteneet jakaantumaan (tämä huono jakaantuminen johtuu meillä miehestäni, sillä simpat otetaan häneltä suoraan kiveksestä jolloin ne ovat usein " raakoja" ). Eli loppupeleissä on meillä ollut alkioita 4-6 kpl/hoito. Alkiot ovat olleet aina hyvälaatuisia ja kaikki ovat aina selvinneet sulatuksestakin. Eli siinä mielessä älä ole huolissasi että tulossa on " vain" 10 kpl, päinvastoin se on hyvä määrä! Tsemppiä nyt vaan loppusuoralle!

Ja kaikille muillekin mojovat tsempitykset ja hyvää munimistulosta toivotellen,

Meijuli

Vierailija
86/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään oli väliultra, ja sattu kyllä niin vähä puheinen lääkäri että en paljo selkoa saanu. Sano että hyvin on kasvanu ja välillä jupisi että puolenkymmentä puolellaan. samalla 200 iu illassa jatketaan ja perjantaina olis seuraava lääkäri sitte ja silloin kait katotaan se punktio päivä. Mahassa tuntuu vain vähän kipuilua..meinaa ihan " huolestuttaa" kun viimeksi tässä vaiheessa olin jo aikas kipeänä!

GALLUP: Kahvia juon niinku ennenkin 2-4 kuppia päivässä, lasin punaviiniä otin viikonloppuna...siideri olis kyllä maistunu erinomaiselle mutta jätin väliin kun en ollu oikein varma kärsiikö sitä hoidon aikana ottaa. Multitabsia syön normaalistikin, ja myös nyt.

Nyt jo alkaa hiukan se ens viikkoinen jännittään...mutta kait siitä taas selviää.

Mullakin on muuten meinannu olla vähän etova olo, ja ruoka hiukan huonosti maistunu...jospa se tästä!

Vierailija
87/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän vähän pelkäsin että pitkä jarruttelu on laittanut kropan " uinumaan" .

Folleja on (n.10), mutta vielä pieniä, isommat 11mm ja lääkärin mukaan liian pieniä jotta voitais pysyä laaditussa aikataulussa.

Lääke nostettiin 300iu ja perjantain ultra siirtyi maanantaille joten punktiokin on joko ke tai to vasta.

No pääsasia että kasvua siellä on, olis huonompi juttu jos ei olis. Viime hoidossa mulla meni kyllä oudosti niin että tokassa ultrassa oli follit kadonneet (surkastuneet) niin että vain kolme oli jäljellä. Joten toivottavasti nyt ei katoa.

Ja lisää menopuria piti ostaa, paska juttu, täytyi maksaa ne. (Lääkkeet tähän hoitoon sain viime vuoden kattoon.)

Elikkäs tässä sitä sitten vaan pistellään sunnuntaihin asti ainakin !

Vierailija
88/300 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonku aika piikin jälkeen alkoi jo juiliminen vatsalla. Tänään on sitten ollut iltapäivästä asti ristiselkäsärkyä ja huonoa oloa....että tällaiset oireet jo yhdestä piikistä. Multa olis tarkoitus punktoida noi follit kun isoin on 14mm eli aikaisemmin kuin yleensä. Mielenkiintoista nähdä mikä on ultrassa tilanne perjantaina, että täytyykö heti alkaa jo jarrua pistämään...

Mullahan ei ole aikasemmin tuota Puregonia ollut vaan Gonal-F:ää.

Kaikille tsemppiä vaiheeisiinne.

GALLUP: Kahvia juon noin 3 kupillista päivässä enkä muuta tottumuksiani mitenkään hoidon aikana. Viinantippaa en ota piikitysten aikana, mutta piinispunkkua meinaan kyllä sitten ottaa lasillisen illassa.

Edellisissä hoidoissa olen syönyt tuota multivita kaksi plussaa tms. mutta nyt koitan saada vitamiinini ruuasta ja syödä suht terveellisesti.

Vierailija
89/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin synarela-purkin kyljestä, että sen käytön aikana pitää huolehtia ehkäisystä! Voiks tää pitää paikkansa??? Ei kai tässä nyt sentään mahdollisuuksia mihinkään luomuraskauteen ole! Tuliskin kerralla enemmän!

Vierailija
90/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa olis tarkoitus punktoida noi follit kun isoin on 14mm eli aikaisemmin kuin yleensä.

-> Anteeksi, että kysyn, mutta minkä ikäinen olet? Miksi hoitava lääkärisi on päätynyt tuohon aikaisempaan punktioon? Miksi puregon tässä hoidossa? Sinullahan on ollut ongelmia munisten laadun kanssa, jos olen oikein ymmärtänyt? Onko labran hlökunta/lääkäri kertonut minkätyyppisestä häikästä on kyse?

kyseleepi Eva

Vierailija
91/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla saatiin neljä solua vaikka folleja oli reilut 20. Eli siis follit oli suurimmaksi osaksi tyhjiä. Kolme neljästä hedelmöittyi ja kaksi jatkoi jakaantumista. Siirrettiin 5-soluinen ja 3-soluinen molemmat 3-luokkalaisia alkioita. Fragmentoitumista oli hieman.

Tokalla kerralla Synarelan ja Gonalin mukaan otettiin Luveris parantamaan munisten määrää sekä irrotuspiikki vaihdettiin Ovitrellestä Pregnyliin. Muniksia saatiin 7 ja taas folleja oli suunnilleen se 20. Kaikki munikset hedelmöittyi, mutta osa soluista oli monitumaisia ja yksi todella huonolaatuinen. Siirtoon saatiin vain yksi kolmosluokan alkio. Muistaakseni 4 soluinen.

Keskussairaalassa missä siis mulle tehdään suunnittelut ja ultrat ja mikä ostaa ostopalveluna iffit taysilta tultiin siihen tulokseen, että laittaa lähetteen " spesialistille" eli TRE:n VL:ään.

No tämä lääkäri sitten meinasi, että mulla olisi EFS eli Empty Follicle Syndrome joka johtuisi tuosta sumusta. Ja siksi siis lähdettiin lyhyelle kaavalle. Ja aloitin piikitkin vasta kp5 siksi, että oma kroppa saisi tavallaan valikoida ne munikset jotka on lähdössä kasvuun. Ja kai siksi myös haluttiin kokeilla eri lääkkeitäkin. Orgalutranhan mulla on sitten jarruna. Ja irrotuksena Decapeptyl+Pregnyl. Ja punktio ilmeisesti siksi niin aikaisin, että saataisiin laadultaan hyviä soluja. Nyt ei ole odotettavissa huimia määriä soluja, mutta olisi tarkoitus olisi parantaa sitä laatua, että saataisiin siirtokelpoisia alkioita/alkio. Tämäkään lääkitys ei takaa kylläkään sitä, että solut olisivat hyvänlaatuisia.

Ja miehellä on siis hitaat siittiöt ja epämuotoisia on paljon, mutta pesu on korjannut tilanteen hyvin.

Että näin.

Ja sumujen kanssa ei olla käytetty ehkäisyä, kun en usko luomutärppiin enää....ja on näitä sumuraskauksia kai ollut jokunen, mutta sitten on sumut vaan lopetettu.

Vierailija
92/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä lääkäri sitten meinasi, että mulla olisi EFS eli Empty Follicle Syndrome joka johtuisi tuosta sumusta. Ja siksi siis lähdettiin lyhyelle kaavalle. Ja aloitin piikitkin vasta kp5 siksi, että oma kroppa saisi tavallaan valikoida ne munikset jotka on lähdössä kasvuun. Ja kai siksi myös haluttiin kokeilla eri lääkkeitäkin. Orgalutranhan mulla on sitten jarruna. Ja irrotuksena Decapeptyl+Pregnyl. Ja punktio ilmeisesti siksi niin aikaisin, että saataisiin laadultaan hyviä soluja. Nyt ei ole odotettavissa huimia määriä soluja, mutta olisi tarkoitus olisi parantaa sitä laatua, että saataisiin siirtokelpoisia alkioita/alkio. Tämäkään lääkitys ei takaa kylläkään sitä, että solut olisivat hyvänlaatuisia.

->toivotaan, että lyhyt kaava olisi sulle sopiva:-) En ole kuullut aikaisemmin tuosta piikitys/punktioajan fiksaamisesta kenelläkään täällä, mutta luin yhden artikkelin, jossa suositeltiin munisten luonnollista valikoitumista, jos munasolut ovat granuloituneita. Onko sinulla fsh-arvoja mitattu?

Eva

Vierailija
93/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., ultra 13.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 13.2., punktio 15./16.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra 10.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), piikitys alkoi 3.2., ultra 10.2. Hki Diacor

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 8.2. ja 10.2.

Toivottavasti osasin päivittää suunnilleen oikein...

Mulla oli siis tänään eka ultra ja vaikka itse olin tyytyväinen tulokseen, sijaisena ollut erikoistuva lääkäri piti kasvua hitaahkona. Eli oikealla puolella oli 4 * 10 mm ja 6 * 6 mm, vasemmalla 4 * 7 mm ja paljon pieniä. Minusta tosi hyvä tulos noin pienellä hormonimäärällä, mutta onhan ne tietty pieniä. Kauhulla mietin, että jos kutri-suelle on sanottu, että kasvu on liian hidasta eikä punktiota voida tehdä alkuperäisen aikataulun mukaan, niin miten mulle sitten voitiin sopia punktio jo ensi viikon keskiviikolle!! Sulla kun follikkelit ovat vielä noita mun rääpäleitä isompia! Ja samaan aikaan meijulille on sanottu, että ihan ok:n kokoisia... Mutta perinteiseti mun munasolut ottavat kasvuspurtin loppua kohti, niin on aina insseissäkin käynyt. Annosta nostettiin nyt 267,5 IU:hun ja orgalutran mukaan perjantaista lähtien.

Toivottavasti oma lääkäri on maanantaina paikalla. Vähän oli epävarma olo, kun oli uusi erikoistuva lääkäri ja se konsultoi johtavaa lääkäriä puhelimitse annoksen nostosta. Sanoi puhelimeen, että oon aloittanut piikittelyn jo 1.2. ja yritin huikata väliin, että vasta 3.2.... kasvuhan olisi ollut ihan mitätöntä, jos pari päivää pidempään olisin piikitellyt. Ja hoitajalta samalla kyselin, että tulenko perjantaina ultraan ja hänen mielestään joo, mutta sitten lääkäri siirtikin ultran maanantaille. Hoitaja muutenkin joutui vähän neuvomaan, kun lääkeannoskin meinattiin aluksi laitta sellaiseksi, jota ei gonal-kynästä saa. Mutta kaipa se hyvin menee, pakkohan tässä on luottaa. Hoitaja sanoi vielä orgalutran-neuvonnan jälkeen, että soittele heti, jos kipuja tulee.

Olo oli eilen jo hiukan tukala, kun olin spinningissä. Tuntui jo sellaisia kipuiluja, että piti ottaa lopputunnista rennommin. Lääkärikin määräsi, että mitään rankkaa urheilua ei enää saa harrastaa, eikä tosiaan suositelleet hierontaa punktioviikolle. Pitää vissiin taipua pakkaslenkkeilyyn, vaikkei se lempipuuhaa olekaan.

Unohdin jo mitä piti kommentoida teille muille, mutta vaikuttaa siltä, että kaikki pääsemme ensi viikolla punktioon. bardolinon hoito kuulostaa todella mielenkiintoiselta, toivottavasti saatte aiempaa parempia munasoluja. Tsemppiä piikittelyyn kaikille!

Vierailija
94/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut hyvältä ultrassa tänään, kuten vähän arvelinkin, koska annos niin pieni. Oikealla n. 14 kpl ja vasemmalla jotain 10 kpl ja isoin 8mm. (Tuota määrää en hämmästele yhtään, koska mulla pco, mutta miksi ne ei voi kasvaa??) Perjantaina uudestaan. Annosta nostettiin 150 IU:hun. Näillä mennään taas pari päivää ja saa nähdä, mitä ensi viikolla tapahtuu. Meinaa masa iskee. Flunssakin tekee tuloaan tietysti juuri nyt. :(

Tosin, kun täällä lueskelin muiden saaliita ja kokoja, niin eihän tuo vielä aivan toivotonta ole. :) Nyt vaan täytys alkaa munimaan kunnolla!

Miksi muuten tota puregonia on 300-600-900 ampulleissa? Eikö se samaa ainetta kuitenkin ole...Onko hinnalla eroa siis verrattaen. Tietty jotkut eivät tarvitse niin paljon tuota ainetta, mutta minkäköhän takia mulle on määrätty 300 ampulleja, vaikka niitä kuitenkin menee?

Ainiin...hitsit, että ottaa päähän, kun apteekissa kauhistellaan aina noita summia, mitä noi lääkkeet maksaa. Tänään hain pari putelia puregonia, niin oli vielä ihan normaalimeininki, mutta edelliskerralla, kun loppusumma oli hieman vajaa 500 euroa, niin jo loksahti kassatädin suu auki..." oho" vaan kuului ja hämmästynyt katse päälle...siis voi helv...ostaako kaikki apteekissa vaan pienillä summilla, kun tuollainen herätti noin hämmästyneen ilmeen? Teki mieli kysyä, että mikäs nyt tuli? Etkö ole ennen kassaan tuollaista summaa vai lyönyt? Minä kun luulin, että apteekissa pyörii isot rahat ja siellä ei ihmetellä suuriakaan loppusummia.

Miten tuo puregon muuten eroaa menogonista/menopurista? Tietäiskö joku?

Vierailija
95/300 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kun suurin folli on 14mm niin silloin aloitan jarrut :) Eihän ne solut ole vielä kypsiäkään tuossa vaiheessa. Mutta siis muuten menee kaikki niin kuin alunperin kirjoitin.

Multa otettiin silloin tutkimusvaiheessa kerran kaikki hormonimääritykset joten luulisin, että FSH:kin on otettu. Granuloitumisesta ei ole ollut mitään puhetta. Mutta jotain häikkää solutasolla kumminkin on.

Vierailija
96/300 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin onneksi flunssa alkaa jo helpottaa, olen ollut sairiksella tiistaista asti ja vielä olis huominen. Huomenna olis ultra ja mulla aikakin maha on jo aika kipeä ja toivon todella että ensi viikko tulisi nopeasti, niin pääsis tästä olotilasta. Missään asennossa ei ole hyvä olla ja yöksi on pakko ottaa särkylääkettä.

Kattelin tossa mun aikaisempia hoitoja ja jos jotain kiinnostaa, niin laitan tähän miten mulla on mennyt:

1.IVF;10 munasolua, 7 kypsää, 3 hedelmöittyy, 3 lähtee jakautumaan, 1 siirretään (2-soluinen) loput huonoja.

2.IVF; 9 munasolua, 5 hedelmöittyy, 4 lähtee jakautumaan,

2 siirretään (2-soluisia), loput huonoja.

3.IVF; 11 munasolua, 9 kypsää, 5 hedelmöittyy, 4 lähtee jakautumaan, 2 siirretään (8-soluisia) ja 2 pakkaseen (8-soluisia).

G: olis kiva tietää montako munasolua on kerätty ja miten ovat kehittyneet aikasemmissa hoidoissa?

Tsemiä vaan kaikille:)

Vierailija
97/300 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osborne, musta noi sun munismäärät ja koot vaikutti kans ihan hyviltä, ihan kelpo saalis näyttäisi olevan tulossa! Toivottavasti kuitenkin saat seuraavaan käyntiin oman lääkärin paikalle, niin tulee varmempi olo!

Saalisgalluppiin sitten. Meillä mennyt muistaakseni jotenkin näin:

1. ICSI 5/2003. 10 munasolua, 7 kypsää, kaikki hedelmöitetään, 3 lähtee jakautumaan. Siirretään 2 kpl 4-soluista, joista negaa. Yksi 3-soluinen jää pakkaseen.

2. ICSI 8/2003. 13 munasolua, 10 kypsää, kaikki hedelmöitetään, 5 lähtee jakautumaan. Siirretään 2 kpl 4-soluista, tuloksena plussa ja tyttö syntyi 5/2004. Pakkaseen 3 kpl.

-- ja tässä välissä tehtiin kaksi passia, joissa molemmilla kerroilla siirrettiin kaksi kpl pakkasukkoja. Solumäärät vaihteli 2-5. Ekasta passista kemiallinen raskaus, toisesta negaa.

3. ICSI 8/2005. 13 munasolua, 10 kypsää, kaikki hedelmöitetään, 4 lähtee jakautumaan. Siirretään 1 kpl 4-soluinen, kemiallinen raskaus.

Ja sitten perään kolme passia, solumäärät 2, 5 ja 2. Kaikki negaa.

4. ICSI 2/2006. Noin kymmenen solua näyttäisi taas olevan tulossa...

Niin ja kaikki saadut alkiot ovat meillä olleet laadultaan hyviä. Lääkitys on ollut joka hoidossa sama (Synarela, Puregon, Pregnyl, Lugesteron) ja Puregon-annostus aina sama 100 iu:ta päivässä 9-10 päivän ajan.

Meijuli

Vierailija
98/300 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin silloin tutkimusvaiheessa kerran kaikki hormonimääritykset joten luulisin, että FSH:kin on otettu.

-jeps ja jos ok, niin niistä ei ole sen kummemin kommentoitu

Granuloitumisesta ei ole ollut mitään puhetta. Mutta jotain häikkää solutasolla kumminkin on

->on mielenkiintoista seurata, kun sinulle tehtiin tuo stimuloinnin ajoitus nyt eri tavalla :-)

Eva

Vierailija
99/300 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., jarru 10.2., ultra 13.2., punktio 15.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 13.2., punktio 15./16.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra 10.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), piikitys alkoi 3.2., ultra 10.2. Hki Diacor

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 10.2.

Eipä minulla mitään ihmeellisiä kuulumisia, päätä on tänään särkenyt. Alavatsa sen sijana on ollut ihan ok, ihmettelen, kun toisilla tuntuu olevan tosi tukala olo jo ja minä tosiaan voisin olla vaikkapa täysin tietämätön tulevasta punktiosta, jos vain istuisin paikallani!

Huomenna onkin tosi monella ultra, kiva kuulla teidän kuulumisia! Joko muut olette aloittaneet jarrupiikit? Itse aloitan huomenna. Kuulema orgalutranin piikki on gonal-piikkiä tylsempi, saa pistää ihan voimalla... mutta eiköhän se silti aina pregnylin voita!

Mitäs odottamattomalle kuuluu??

Nyt hipsin telkkarin ääreen... Täytyy vielä yrittää, josko Lost kaappaisi mukaansa.

Vierailija
100/300 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on siis eka ivf, joten aikaisempia kokemuksia ei ole. Mutta mielenkiinnolla luen muiden kokemuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi