Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
61/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osbourne: Mulla on tullut niin paljon tyhjiä folleja ja huonolaatuisia muniksia, että lääkäri oli sitä mieltä, että solut olisi hyvä saasa valikoitua mahdollisimman spontaanisti niin kuin oma kroppa ne luonnostaan valikoi joten siksi aloitan piikit niin myöhään. Pelottaa vaan vietävästi, että tässä menee joku mönkään.

Huomenna soitan keskussairaalaan ultra-ajat ja VL:ään soitin äsken ja sain luvan alkaa maanantaina piikit :))

Eka ultra mulla olis ilm. sitten 10.2

Vierailija
62/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se sitten tuli, olin jo siinä toivossa että minkäänlaisia sivuoireita ei sumuttelusta tulisi. Koko viime vko meni niin hyvin, olin hyvällä mielellä. Eilen kaikki romahti, vajosin pilvilinnoista maan alle, näköjään sumut vetää mielen mulla maahan. Viime hoito oli lyhyen kaavan ja siksi kait ei minkäänlaisia mielialanvaihteluita tullut. Koko eilisen illan itkeskelin mitä pienimpiä asioita ja tietenkin ;-) kaivelin kaikki vanhatkin esiin. Mies aivan hukassa mun kanssa... No, täytyy vaan yrittää jaksaa, kyllähän ne sitten lievenevät kun piikitys on jatkunut vähän aikaan, toivottavasti.

Osborne: joo, omaa mieltä lohduttaa hieman se että plussia on aikaisemmista hoidosta tullut, toisaalta viime keskenmeno aiheutti sen että pelko on varmaan p..sauksissa aika pitkään vaikka plussa tulisikin.

iloista mieltä kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka ultra ja kp5 siis meneillään. Illalla aloitetaan puregonit 100 IU:ta näin aluksi. Saas nähdä, mitä alkaa tapahtumaan. Kyllä tässä on jännittävät paikat nyt...tapahtuuko mitään, liian paljon vai sopivasti. Seuraavat ultrat 8.2. ja 10.2.

Mullakin ollut muuten hoitojen aikana 4 eri lääkäriä, vaikka mainostetaan, että aina pyritään, että lääkäri ei vaihtuisi. Olen hoidossa julkisella puolella.

Onko puregon muuten kovempaa ainetta kuin menogon? Arvelluttaa vaan tuo annos, että tapahtuuko mitään, kun IUI yrityksessä sain pistellä menogonia oikein urakalla...tosin lopulta kävi niin, että munikset riehaantui pikkusen liikaa.

Keneltä muuten voi pyytää kopiot potilasasiakirjoista?

Vierailija
64/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista päivää täällä piikitellaan (puregon 275 iu ja sumut synarela yksi suihke aamuin-illoin) ja ihan hyvät fiilikset vielä. Mulla yleensä ennen punktiota maha on todella turvoksissa ja kipeä, joten sitä tässä taas " innolla" odotan.

Nyt en muista mistä kaikista asioita on kirjoitettu mutta jotain tuli mieleen eli mulle lääkäri sanoi, että kannattaa pistää illalla, koska verikokeet on aamulla, niin silloin voidaan seurata tilannetta paremmin.

Huomasin, että kaikilla tai melkein kaikilla on kaksi ultraa ensi viikolla, mutta mulla on vain yksi eli ma verikoe ja pe ultra. Katoin papereista ja mulla on näin ollut ennenkin kaikilla kolmella kerralla. Muistaakseni olen kysynyt asiaa ja silloin sanottiin, että verikoe näyttää tarviiko annosta nostaa vai laskea, ei tarvita ultraa ja perjantain ultrassa katotaan punktio päivä. Toisaalta mulla menossa jo neljäs hoito ja niitä ultria on tehty jo niin paljon, että tietävät jo miten mun kroppa käyttäytyy.

Niin ja sitten mun täytyy kyllä kehua Helsingin naikkaria, kaikki hoidot tehty siellä ja olen ollut tyytyväinen henkilökuntaa. Mulla ollut 3 eri lääkäria mut yksi oli tuuraaja yhdellä käynnillä. Muuten kahdessa ekassa hoidossa oli sama lääkäri koko ajan ja nyt edellisessä ja tässä hoidossa on ollut sama lääkäri koko ajan. Hoitaja tuntevat mut jo hyvin ja tiistaina, kun kävin niin se hoitaja joka on ollut mulla punktiossa mukana joka kerta, rupesi käytävällä kyselemään, joko hoidot alkaa taas!!!

tsemiä vaan kaikille:)

Vierailija
65/300 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt eilen koneelle, joten tässä päivitystä tilanteeseen. Ultrassa kävin eilen ja kaikki näytti hyvältä joten piikit aloitin sitten tänä aamuna. Puregon 100 iu:ta menee jo vanhalla rutiinilla masunahkaan. Synarela-annos puolitetaan huomisesta lähtien. Seuraava ultra on 7.2. ja varmaan loppuviikosta on vielä toinen kontrolliultra.

Poikkeuksena melkein kaikista muista meillä ei ole ollenkaan veritestejä piikittelyn aikana. Kai tämä riippuu hoitopaikasta. Näillä näkymin punktio on viikon 7 alkupuolella, lopullisesti punktiopäivä varmistuu joskus ensi viikon lopussa.

A.N.M,

no nyt on sitten koettu se ultraus vuotavana. Ei siinä mitään ihmeellistä loppujen lopuksi ollut, vaikka toki itsellä oli tavallista häveliäämpi olo. Onneksi tajusin ottaa puhtaan siteen odottamaan sitä kun nousen tutkimuspöydältä, muuten olis kyllä tullut kamala sotku. Mutta tulipahan tämäkin koettua. Lääkäri on meillä ilmeisesti sama (kun kerran sinäkin käyt Diacorissa), joten hänellä on varmasti kokemusta meistä vuotavista naisista... :)

Tsemppiä kaikille + rutkasti iloa ja toivoa pakkaspäivään!

Meijuli

Vierailija
66/300 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni vielä tunnekuohuissa, mutta tänään taas parempi ja iloisempi päivä. Piikittelyt tasoittavat tilanteen niinkuin ensimmäisellä hoidolla. Mulla piikitysannos on 225 yksikköä, suurin satsi mitä olen saanut. Maha ei vielä onneksi ole turvoksissa, inhoan sitä olotilaa. Maanantaina toivottavasti selviää punktiopäivä, jännät paikat, vkolla 7 on mun synttärit ja meidän hääpäivä, toivottavasti punktio sattuisi jommalle kummalle päivälle.....ihan kuin se lisäisi onnistumisprosenttia..heh. No, kaikki keinot on sallituja.

meijuli: joo, samassa paikkassahan me hoidossa ollaan. Täytyy sanoa että olen todella positiivisesti yllättynyt niin hoitajista kuin lääkäristä.

Oikein hauskaa ja rentouttavaa vkonloppua!!!

Vierailija
67/300 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 2 piikkipäivää takana....vielä monta edessä ennen seuraavaa ultraa. Mun tekis mieli piikitellä jatkuvasti, että varmasti tapahtuis jotain...heh.

Minä pistelen aina näin illalla. Äsken vain huolestuin pikkusen, kun vedin neulaa masusta pois, niin ihan kun sitä lääkenestettäkin olisi tullut pikkusen, vaikka neula oli sisällä yli 5 sekuntia...huiiii ja voi himputti!! No ehkä mä alan panikoimaan ihan turhastakin. Muuten mieliala on ollut ihmeen rauhallinen...varmaan piilostressiä.

Tässä alkaa vasta pikkuhiljaa tajuamaan, että ollaan hoidoissa jo tässä vaiheessa, että tositoimet meneillään parhaillaan. Sitä vaan toivoo kokoajan, että kaikki menisi hyvin ja pikkupirpana syntyisi vielä tämän vuoden puolella :)

Vierailija
68/300 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti mun kroppani ei tykännyt kovasta progesteronkuurista, menkat kesti tasan yhden päivän - tai oikeastaan ei oikein sitäkään... soittelin jo varmistukseksi polille, ja kuten epäilinkin, limakalvo oli ollut melko ohut tiistain ultrassa. Joka tapauksessa ekan piikin pistin tänään ja ultraakin siirrettiin parilla päivällä eteenpäin. Jotenkin nyt jo tuntuu, että ei tästä mitään voi tulla, ja päivä päivältä olen varmempi, että ainakin punktiota joudutaan siirtämään suunniteltua myöhempään. Mutta roikunpa nyt täällä niin kauan, kuin saan parempaa tietoa.

Toivottavasti bardolino toi tekniikka tehoaa sulla edellistä kertaa paremmin! Tiedän ton tunteen, kun pelottaa vaan, että pieleen menee. Mulla on ihan sama fiilis. Mutta kai sitä on pakko yrittää toivoa, ei kai se muuten voi onnistua??

A.N.M, mullakin on ollut mieli tosi maassa tän viikon, toivottavasti myös mun kohdalla piikittely parantaa mielialaa. Tänäänkin yksin nyyhkyttelin, kun tuli niin surkea olo, ettei mikään kuitenkaan onnistu. Löysin vielä lääkkeet jääkaapista takaseinää vasten, niin että paketit olivat osittain jäässä. Onneksi kuitenkaan kynät näytti olevan täysin kunnossa eivätkä jäätyneiltä, olivat onnekkaasti osuneet kaapin puolelle pakettia. Olisin varmaan ruvennut parkumaan isosti ääneen, jos lääkkeetkin olis pitänyt hakea uudelleen.

Uskon myös, että keskenmenon jälkeen pelottaa. Mäkin olen sitä kovasti miettinyt, että jotenkin ajattelen tätä hoitoa kliinisenä lääketieteellisenä toimenpiteenä, josta on tuloksena + tai -, ja sen jälkeen ruetaan sitten jännittämään, että monennelleko viikolle selvitään. Toivottavasti jonnekin lähemmäs 40 kuin tähän asti. :) Teillähän on kovasti hyviä päivä hoitoja siivittämään, toivottavasti osuu edes lähelle!

Caro, kiva että hoidot lähti käyntiin sullakin. Annos on varmaan ihan hyvä, jos munasarjoillasi on taipumusta " riehaantua" . Sen vuoksi mullakin annos on pienehkö (kylläkin melkein tuplat sun annoksesta), vaikka tiedetään, että tartten paljon hormonia jo kokoni vuoksi. Äläkä huoli siitä, jos lääkettä vähän tulee ulos, se on melko normaalia ainakin mulla. Kyllä sitä varmasti tarpeeksi menee joka tapauksessa, jos nyt ei oikein kovasti pursua ulos! Ja niitä potilasasiakirjoja voit varmaan kysyä vaikkapa lääkäriltä tai hoitajalta, kyllä he sitten neuvovat oikeaan suuntaan.

Päivänsäde, mitä tuolla verikokeella mitataan? Multa kun sitä ei oteta, niin onko se siis mitä hormonia mittaava? Et siis tosiaan ole ainut, meijuli.

Juups, koetan tästä hipsiä vihdoin peiton alle, jospa huomenna olisi vähän pirteämpi mieli eikä enää niin luovutusvoittoinen. Alussahan tässä vasta ollaan!

Vierailija
69/300 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde72: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., verikoe 6.2., ultra 10.2. NKL

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 3.2., ultra 8.2. ja 10.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., ultra 7.2. ja 10.2., punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra 7.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., verikoe 6.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), piikitys alkoi 3.2., ultra 7.2. Hki Diacor

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkaa 6.2., ultra 10.2. Tre VL

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 8.2. ja 10.2.

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkoi 1.2., ultra + verikoe 6.2. NKL/julkinen

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkoi 2.2., ultra 6.2. Diacor

Vierailija
70/300 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Osselle hienosta listauksesta !

Jo viisi piikkipäivää takana ja pelko persiissä että muniksissa ei oo tapahtunut mitään...kun oikein kääntää ja vääntää mahaa mutkalle niin oisko siellä kuitenkin jotain painon tunnetta...no ei siellä varmaan vielä hirmusti ole tapahtunut.

Pelottaa että tämä pitkä jarrutus on ollut kropalle liikaa. Meillä pitäis saada aika paljon munasoluja että osa voitais hedelmöittää lahjasiittiöillä ja jos saadaan vaan muutama hassu solu niin ollaan päätetty että silloin ei ei käytetä omia siimahäntiä ollenkaan.

Toistaiseksi vielä aika rauhallisin mielin, oon oppinut olematta liikaa murehtimatta, vaikka toki jännittääkin, ite kun et voi asialle mitään, se tulee mikä on tullakseen.

hyvää viikonlopun jatkoja kaikille !

Vierailija
71/300 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio sen kun lähestyy. Huomenna 6.2. on se verikoe, jonka perusteella lääkäri sitten päättää, kuinka suurella annoksella Puregonia jatketaan. En enää muista, mitä hormonia siinä mitataan, mutta ei sillä mulle sen kummempaa merkitystä ole. Mä vaan teen niin kuin lääkäri määrää. Ja te, joilta ei verikokeita oteta; Ei ne kai ihan välttämättömiä ole, jos kaikki arvot on ennen ollu kohdallaan. Multa otettiin syksyllä ennen hoitojen alkua alkukierron verikoe (taisi olla FSH?). Hukkaan meni se veri, koska tulosta siitä ei koskaan saatu. Olen soittanut oman terveyskeskuksen labraan, naikkarista soittivat sinne myös, mutta tuloksetta. Verta ei löydy. Ne on hukannu koko putken!

Perjantaina 10.2. on ultra, ja sitten selviää punktiopäivä. Älkää nyt Caro ja muut intoontuko niitten piikkienne kanssa. Mulla ittellä meinas tulla eilen moka. Kaivoin sumupullon esiin, vedin nenuun ja kaivoin sen jälkeen Puregonin jääkaapista. Olin irrottamassa suojusta neulakotelon päältä, kun tajusin olevani aikeissa piikittää Puregonia jo toistaa kertaa lauantaina. Onneksi taju tuli päähän vähän ennenkuin olis ollu myöhäistä.

Pää ei enää ole kovin kipeä, nyt on maha turvoksissa. Ja muutenkin menee hyvin. Mulla on niin kauheesti kaikkee tekemistä kotona, että meinaa loppua elämä kesken. Pitäis öljytä lattia, maalata ikkunat, suoristella vinttien lattioita, kylvää kesäkukkien siemeniä, tehdä pari kaappia, vaihtaa verhot jne.... Touhua piisaa. Täytyis kai pitää kiirettä. Eihän sitä ehkä loppuvuodesta ole, kun menee aika vaipanvaihtoon yms !!!

Vierailija
72/300 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksin kotona pyöriskelen, kun mies lähti viikon työreissuun. Vähän kurjaa piikitellä yksinään, mutta onneksi tässä vaiheessa hoito ei vielä hallitse kuin noin viittä minuuttia päivästä... :) paitsi tietty ne ultrat ensi viikolla. Mutta joka tapauksessa kamalampaa olisi, jos mies olisi reissussa piina-aikana. Että hyvä näin.

Jos muut meinaavat piikittää turhan usein, niin mä meinaan unohtaa ne strategiset kerratkin. Eilen illalla taas havahduin vartin myöhässä, että ai juu, piikkikin pitäis laittaa. Onneksi gonal on niin hirmuisen helppo.

Mulla ei pahemmin kans ole mitään tuntemuksia. Se hirmuinen surkeuskin on jo helpottanut, että kai sekin voi joku oire olla? :D

Onpas odottamattoman labrassa oltu huolimattomia, kun veriputkilo on saatu katoamaan. Tietty tuollaista joskus tapahtuu, mutta harmittavaa se sulle kuitenkin on. Onneksi sulla tosiaan on kovasti tekemistä. Mäkin täällä koetan orientoitua miettimään tulevaa remonttia, se alkaa melkolailla heti, kun tän hoidon tulos on selvillä. Saanpahan jotain muuta ajateltavaa, on tulos mitä tahansa.

Odottamaton, sulla on muutenkin oikea positiivinen asenne, koetan ottaa oppia!! :)

Vaipanvaihtohaavein,

Osse

Vierailija
73/300 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin viisi päivää piikitystä takana ja päänsärky ei ole helpottanut mutta johtuu varmaan siitä, että eilen tulin sitten kipeeksi ja nyt nenä vuotaa oikein kunnolla, onneksi kuumetta ei ole. Olin viimeksikin flunssassa punktion aikoihin ja olin saanut työlääkäriltä lääkkeitä poskiontelon- ja keuhkoputkentulehdukseen mutta siirtopäivänä näytin reseptejä naikkarilla, niin lääkäri oli sitä mieltä, että ei kannata ottaa, jos tuntuu että pärjää ilmankin, joten en hakenut silloin lääkkeitä.

Nytkin mietin jäänkö huomenna kotiin ja haen sairista mutta kun olen kumminkin seuraavalla viikolla taas pois ja lääkekuuria en ota, niin sama kai se on mennä töihinkin. Kumminkin aika kumma juttu, että olen taas kipeä kun punktio lähestyy.

Osse: jotain hormooniarvoa siinä verikokeessa mitataan mutta nyt en kyllä muista mitä (hyvin perillä asioista:)

Nyt takas sohvalle peiton alle.

Vierailija
74/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella on ainakin mielettömän kaunis ilma! Vähän tekis mieli lähteä lenkille, mutta kun noita töitäkin pitäisi...

Verikoetta pukkaa tälle päivälle Päiväsäteelle, odottamattomalle ja vichylle, saatteko tulokset miten pian??

Minkäslaisia ultrakuulumisia on vichyllä ja A.N.M:llä?

Bardis pääsee vihdoin piikittämään, kiva homma!

Ja huomenna näyttäis olevan toinen ultra-aalto, ei kun kuulumisia tänne.

Mua vähän jännittää, miten munasarjat on reagoineet - kolmen piikin jäljiltä ei varmaan vielä voi hirveästi tuntemuksia ollakaan, mutta iltaisin piikin jälkeen oon alkanut tuntea oikeassa munasarjassa jotain. Aina oikealla... toivottavasti tuonne vasemmallekin tulis jotain. Aluksi tuntui oudolta, että kolmen piikin vaikutuksesta vois jo follikkelit kehittyä, mutta onhan nuo hormoniannokset kuitenkin isompia kuin koskaan ennen.

Sitten omituinen kysymys - onko kenellekään muulle tullut piikeistä paha olo? Siis sellainen etova olo? Minulla on ollut nyt useamman päivän, ja yritän tässä nyt pohtia, että onko olo vain psyykkistä vai voiko oikeasti johtua hormoneista? Koskaan en ole huomannut juuri mitään negatiivisia oireita, joten senkin vuoksi olen kovasti kallistumassa jännityksestä johtuvaan.

Surffailin vähän, ja ilmeisesti tuo verikoe mittaa estradiolia ja kertoo miten munarakkula on kasvanut. Hassua, että joiltakin se otetaan ja joiltakin ei.

Vierailija
75/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamun ultrassa suurin rakkula n.9mm joten hitaasti ovat kasvaneet. Lääkäri päättikin suurentaa annosta, nyt pistellään 350 IU:ta. Kauhea annos, yhdessäkään aiemmassa hoidossa ei näin suurta annosta oo ollut. Seuraava ultra on perjantaina. Itsellä olo ihan kohtalainen, välillä nippailee hieman. Välillä hirvee luottamus että plussa tästä tulee, ja toisaalta tuntuu että koko vuosi mennään hoidosta toiseen. No kuhan punktion tippa on käteen laitettu ollaan voiton puolella, meinaa taju lähteä aina siinä tipanlaitossa, pieni piikkikammo kun on.

Pirtsakkaa pakkkaspäivää!!!

Vierailija
76/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste on täällä Helsingissäkin! Pakkasta niin että posket jäätyy jos ulkona on vähänkin pidempään.

Osborne, kyselit pahoinvoinnista. Ällistyttävää kyllä, mutta mulla oli lauantaina vähän huono oli ja ihmettelinkin sitä ihan ääneen miehelle. En ajatellut että vois johtua piikeistä ennen kuin mainitsit itse asian. Voihan se olla ihan vaan sattumaakin, mutta kyllähän noi hormoonit voi tehdä vaikka minkälaisia temppuja, miksei siis huonoa oloakin. Puregonin pakkausselosteesta en kyllä löytänyt mitään mainintaa että vois olla sellaisia sivuvaikutuksia. Hmm.

Minkälainen kahvipolitiiikka teillä on piinailun aikana? Minä olen aiemmissa hoidoissa joko jättänyt kahvin kokonaan pois tai sitten yrittänyt juoda tosi vähän (pari kuppia päivässä). Nyt yritin olla kaukaaviisas ja vieroittaa itseni kahvista jo viikkoa etukäteen. Aamukahvin jätin tänään keittämättä ja eihän elämästä mitään tullut. Hirveä päänsärky iski enkä jaksanut vastustaa sitä kuin klo 12 asti, jolloin oli pakko ryystää iso motti kahvia. Ehkä päätän tässä hoidossa sallia itselleni sen aamukahvin, kun ei sitä ilman näköjään lähde enää kone käyntiin... ;)

Pistetäänkös muuten pieni GALLUP pystyyn miten muilla keinoilla avitatte hoidon onnistumista, syöttekö vitamiineja tai jotain muita rohtoja? Tai elättekö jotenkin muuten eri tavalla?

Mulla käytössä MultiVita Special 2+ (tai jotain sinne päin). Ja tuon kahvin yritän vähentään minimiin piinailun ajaksi. Muuten elelen niinkuin normaalistikin. Viinit olen jättänyt juomatta vaikka jotkut kai väittävät että punaviinilasillisesta vois olla hyötyäkin.

Meijuli

Vierailija
77/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kahviasiaan: mä en juo ollenkaan kahvia, en ole juonut moniin vuosiin kupillistakaan, teetä juon mutta en ole ajatellut vähentää kun muutenkin sitä ei joka päivä tule juotua.

Ja vitamiineista yms. syön jatkuvasti vain omega kolmosta koska en syö myöskään kalaa kuin tosi tosi harvoin.

Piinisaikana elän ja syön pitkälti kuten muulloinkin, olen nyt varannut kirpputoripaikan piinisajaksi niin saa hinnoitella ja hoidella pöytää ja iloita hyvin menneistä kaupoista, tämä vie ajatuksia pois piiniksestä.(toivottavasti)

Pitääkin kysyä tuosta punaviinistä lääkäriltä !

Vierailija
78/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä piikkiä takana ja illalla sitten viides. Oikealla puolella olen ollut tuntevinani pientä juilimista piikinlaiton jälkeen ja välillä navan alla kutisee, mutta muuten ihan normaali olo tai no ehkä olen tavallista " jaksavampi" . Onhan tuo puregon sentä dopingkia, että se johtuu varmaan siitä ;)

Odotan jo mielenkiinnolla keskiviikon ultraa, että minkälaiset on näkymät. Toivottavasti en joudu pettymään pahasti.

GALLUP: En juo kahvia lainkaan, joten se siitä. Teetäkin juon tosi harvoin. Syön ja juon normaalisti...alkoholia en ole ottanut nyt lainkaan ja muutenkin tosi harvoin. Punkkua voisin kyllä ajatella piinisajalle, mutta katsotaan sitten, kun ollaan siellä asti. Hemofer-tabletteja olen ottanut silloin tällöin. Niissä rautaa ja foolihappoa. Multitabseja epäsäännöllisesti.

Miten muuten on, eikai julkisella puolella voida hoitoa keskeyttää tässä vaiheessa sen takia, jos oletetaan, että follit ei kasva riittävän nopeasti ja hoito siirtyy esim. seuraavalle viikolle, jolloin punktioajat täynnä? Muistelisin vaan, kun tätä hoitoa suunniteltiin, niin se ajoitettiin nimenomaan viikolle 7, koska vko 8 oli jo niiiiin täynnä ja vkolla 9 punktioita ei tehdä ollenkaan, koska lapsettomuuspoli kiinni.

Vierailija
79/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas " kiva" kuulla, että muillakin on etomista, etten ihan vaan kuvittele itselleni kaikenlaista...

GALLUP: Juon päivittäin pari-kolme kupillista kahvia, enkä ole koskaan hoitojen ajaksi siitä luopunut. Enkä koskaan ole kuullut, että pitäisikään. En juuri kiinnitä huomiota siihen, tekeekö kahvia mieli vai ei, mutta kyllä sitä yleensä tulee viimeistään illalla kupillinen juotua.

Suurin muutos on ollut jälleen kerran tupakoinnin totaalinen lopettaminen jo pari viikkoa ennen hoidon alkua. Hoitojen välissä polttelen sitten satunnaisesti ja välillä ihan säännöllisestikin. Nyt on tavoitteena, että en enää alkaisikaan polttamaan, mutta saa nähdä miltä tuntuu, jos nega napsahtaa...

Muita keinoja: olen nyt jo pari kuukautta syönyt sekä Magnesania (magensium + B-vitamiini) että Triomega womania, jossa on omega-3:n lisäksi kalsiumia, D- ja E-vitamiinia. Jälkimmäinen on suunnattu naisille, jotka eivät syö kalaa eivätkä juo maitoa - eli suoraan mulle... olen tosi huono syömään kalaa ja maitoa en ole juonut kohta 20 vuoteen. Magnesania syön lähinnä vyöhyketerapeutin suosituksesta, koska mulla on huono ääreisverenkierto ja lihaskramppeja.

Viiniä voisin juoda ihan vaikka päivittäin, mutta useimmiten en saa aikaiseksi. Periaatteena on kuitenkin, että elän normaalia elämää plussaan asti ja sitten tietty jää alkoholi kokonaan pois. Eli jos kaverit pyytävät parille viikonloppuna, aion mennä. :)

Vierailija
80/300 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään uutta ohjeistusta ei kuulunut, eli piikittely jatkuu 150 IU:n annoksella. Hyvin olivat follikkelit kasvaneet, 13-millisiä taisivat suurimmat olla. Toisella puolella niitä näkyi yli kymmenen, ja toisellakin joitakin :) Seuraava ultra ja verikoe on sitten perjantaina.

Gallup: kahvia menee kolmisen kupillista tai oikeammin mukillista päivässä. Iltakahvista voisi periaatteessa luopua, mutta pää ei oikein kestä ilman aamu- ja päiväkahvia.

Muita oireita ei ole piikittelystä tullut kuin vatsan turvotus. Sumut pitää edelleen nenän tukkoisena. Alkais tää viidettä viikkoa jatkuva aivastelu pikkuhiljaa riittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä