Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
41/300 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hiljaista on ollut meijän pinossa, taitaa kaikki vaan odotella seuraavaa ultraa ja piikkien aloitusta. Jotenkin nyt vaan oon ollu niin saamaton, etten saa oikein mitään kirjoitettua. Veljen kaksoset (3,5 v) olivat meillä yökylässä ja äsken vein ne kotiin. Kyllä oli hulinaa ja huisketta koko ajan:)

No kävin ostamssa puregonit lauantaina ja tiistaina sitten lääkäriin, piikit alkaa joko tiistaina tai keskiviikkona riippuen siitä millä annostuksella lähetään liikkeelle.

Onneksi nyt nää päivät on menny nopeesti ja toivotaan että menis myös piinis aikanakin. Nyt jo puistattaa, kun miettiin sitä odotusta ja odotusta ja menkkaoireiden kyttäilyä pläääääh.

Tiistaina sitten kuulumisia lisää, miten muilla menee?

Vierailija
42/300 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Siirtyisin tähän ketjuun, jos huolitte mukaanne. Tarkoitus oli yrittää IVF:ää pitkällä kaavalla viikolle 6, mutta ultrauksen perusteella yritys siirtyy viikolle 7. Kyse on toisesta IVF:stä. Muuta taustasta: ikää tuli juuri maaginen 40 täyteen, yksi luomulapsi on (synt. 99), yksi luomuraskaus + keskenmeno v. 2001, sitten hoitoihin v. 2002 (clomeja, metuja, inssejä, ivf + 4 passia), joista saaliina yksi alkanut raskaus inssistä + keskenmeno ja ivf-tuoresiirron tuottama kemiallinen raskaus.

Nyt siis kärvistellään synarelan kanssa (saan hirveitä aivastus- ja tukkoisuuskohtauksia sen käytön jälkeen - liekö yleistä?) neljättä viikkoa. Pistoksia (puregon) on tarkoitus aloittaa 1.2. ja punktio ja siirto olisi tarkoitus olla viikolla 7.

Synarela vetää myös pinnan aivan uskomattoman kireälle ja löydän välillä itseni huutamasta rakkaalle lapselle naama punaisena :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/300 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää vaalin jälkeistä elämää, ja valtakunnassa ei mikään sitten muutu....

Päästään sitten aloittelemaan piikkejä tällä viikolla vihdoin, kovasti jo polttelee että pääsis sähläilemään putelien kanssa. Mulla siis menopur mitä pitää sekoitella, kolme jauheputelia yhteen liuottimeen.

Kovasti on mummohikeä tullut, eniten mitä ikinä, mutta ei haittaa. Tietääpä mitä on sitten tulossa.

Käytiin miehen kanssa psykologilla juttelemassa, eipä siitä tullut oikein hullua hurskaammaksi, saatiin kuulla häneltä että meillä on ollut kova ja rankka yhteiselämän alku. Ite ei olla niin ajateltu, mutta jännä kuulla mitä ulkopuoliset ajattelee lapsettomuudesta.

Vähän pukkaa flunssanpoikasta päälle, no jos tulee nyt niin parempi että ei sitte kun pitää rampata ultrissa.

Vierailija
44/300 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde72: ivf (pitkä), sumut 17.1., 0-ultra 31.1. NKL

osborne: ivf (lyhyt), 0-ultra 31.1. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), procren 6.1., piikitys alkaa 31.1., punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), sumut 14.1., 0-ultra 1.2.

odottamaton: ivf (pitkä), sumut 17.1.

meijuli: icsi (pitkä), sumut 19.1., Hki Diacor

bardolino: ivf (lyhyt), Tre VL

Caro78: ivf (pitkä), procren 21.1.

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2.

vichylle tervetuloa, mukaan vaan!

Mulla on tosiaan huomenna ultra, vähän jännittää, kun menkkoja ei kuulu, kamalia kouraisuja vain etenkin öisin. No, vielä ihan normaalia, että vasta huomenna alkavat. Viime yönä hikoilin ja palelin vuorotellen, piti oikein kömpiä sohvalle nukkumaan, kun siinä aina parhaiten nukuttaa...

kutri-suella alkaa piikittely vissiin huomenna, ja päivänsäteellä myös on ultra. hyvä, päästään toimiin pikkuhiljaa kaikki!

Toivottavasti kutris teille on jotain tukea psykologilla käynnistä, vaikka monesti kai se tuntuu, että on melko tyhjän kanssa. Mutta sekin on ihan hyvä tunne, tietää, ettei ainakaan hirveän huonot omat fiilikset ole!

Mitäs muille?? Mallu-80, odottamaton, meijuli, bardolino ja Caro78??

Vierailija
45/300 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä pitkä piinailuaika mieheni kanssa ennen kuin päästään tositoimiin! Meillä siis takana reilu 4 vuotta " luomuyritystä :)" ja nyt elämämme ensimmäisiin " avustettuihin" hoitoihin julkiselle puolelle.

Meillä vika miehen simpoissa, epänormaaleja paljon...mutta määrän ja muiden juttujen pitäisi olla OK.

Maaliskuussa aloitan sumuttelut ja sitten viikolla 15 punktio...

Mahtavaa saada täältä tukea ja " kauko-olkapäitä" , joille purkaa tuntoja!

Olemme mieheni kanssa molemmat -77, eli loppuvuodesta 29v. Ei lapsia ennestään...

Vierailija
46/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 0-ultra to 2.2. ja sitten toivottavasti päästäisiin piikittelemään. Nyt menossa kp3 ja kaikki mallillaan. Odottavalla mielellä tässä ollaan.

Oletteko muuten piikitelleet illalla vai aamulla?

Mulla puregonit kaapissa odottamassa ja hieman jännittää, kuinka sen kynän kanssa piikki masuun uppoaa...menogonin piikityksestä kokemusta kyllä on, mutta siinä ei tarvittu kyniä. Annos on ilmeisesti pieni, kun mulla pco ja niitä rakkuloita on paljon!

Kääk, kääk, kääk, enää pari päivää ja sitten alotetaan!

Vierailija
47/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ampullien sekoittelu, kun annokset vaan väännetään kynän päästä ja piikki mahaan. Yksinkertaista ja helppoa! Inhoan aina pregnylin pistämistä, kun siinä pitää sohia monella piikillä ja pelottaa ampullien avaaminen jne.

Voi räkä, mulla menkkoja ei vieläkään näy ei kuulu hillittömästä yöhikoilusta huolimatta... no, ultra on tänään, katellaan siellä, mitä lääkäri tuumaa. Ei kai tässä, kun odotellaan vaan ja kp 2 piikkiä mahaan.

Vierailija
48/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt päästään asiaan eli huomenna alkaa puregon-piikitys ja annosta vähän nostettiin eli nyt sitten 275 iu. Ensi viikon maanantaina verikokeeseen ja perjantaina ultra. Punktio päivästä ei ollut puhetta, enkä muistanut kysyä, kun oli niin kiire töihin. Yleensä mulla on ollut maanantai ja siihen varmaan tähdätään tai tiistaille, koska kolmen päivän viljely toi viimeksi parempia tuloksia.

Miten osse meni lääkärissä? ja miten muilla menee?

Vierailija
49/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiirettä pitää, niin ettei ole ehtiny koneelle. Huomenna taas viisastuu vähän, kun pääsee Naikkarille. Se on kai sitten se 0-ultra. Jännitys tiivistyy. Oikeastaan kyllä jännittää melko vahän, kun ei tässä osaa sen kummempia odottaa. 9 vuotta yrittelyä takana ja tuloksista toinen kaavittu ja toinen haudattu. Mutta mehän ei masennuta! Eihän siskot! Huomenna kirjoittelen lisää lääkärin jälkeen. Aikaa on, kun tänään oli viimeinen työpäivä. Voi rauhassa levätä. Taitaa olla toi sumu kun saa pään niin kipeäksi. Yhtenä päivänä olin vetäny puoleenpäivään mennessä 3,5 Panadol Fortea, mutta kun ne ei auttanu, en ole viittiny sitten enää yrittääkään. Tehdään edes tää mummo-osuus luomuna!

Vierailija
50/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa. KP on nyt 34 eikä menkkoja näy eikä kuulu...huoks. Kaikki menkkaoireet on, mutta vuoto ei ole alkanut. Munhan pitäis alkaa siis piikittämään Puregonia kp 5, jos ne menkat suvaitsis sieltä joskus tulla. Että hyvällä säkällä punktio ajoittuis hiihtolomaviikolle milloin lekurikin tietty on varmaan lomalla ja koko homma siirtyy kuukaudella eteenpäin.

Yleensä menkat tulee niin ajallaan, mutta kun niitä tarvis niin ei sitten millään....ei auta kun odotella.

Muille tsemppiä ja taistelutahtoa. Pistetään tilastot uusiksi!

Vierailija
51/300 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caro: Mun käskettiin pistää Puregon illalla, koska Orgalutran kuulemma pitää pistää illalla. Niin on kätevämpää pistää kaikki sitten kerralla.

Pregnyl ampullien avaamiseen vinkki, jos ei joku ole tietoinen niin kandee ottaa pieni taitos avuksi ampullin avaamiseen. Taitos siihen katkaisukohtaan tiiviisti ja sitten on helppo napsaista kaula poikki siitä ampullista ilman, että tarvii pelätä haavoja.

Töissä näitten kanssa ajoittain pelaan (en kylläkään Pregnylin) ja on isojakin ampulleja, mutta noin ne katkeaa turvallisesti.

Vierailija
52/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii paremmin kuvioihin kun ultrat on aamulla.

bartsu: mulla taas käskettiin lyhyessä pistää orgalutran ja puregon eri aikaan, orgalutran aamulla ja puregon illalla tai toisinpäin, orga illalla, fsh aamulla.

Mulla on eka tsekkausultra tiistaina, toka perjantaina.

tsemiä piikkitaipaleelle kaikille !

Vierailija
53/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde72: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2., ultra 10.2. NKL

osborne: ivf (lyhyt), 0-ultra 31.1., ultra 6.2. ja 10.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkaa 31.1., ultra 7.2. ja 10.2. punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), sumut 14.1., 0-ultra 1.2.

odottamaton: ivf (pitkä), sumut 17.1., 0-ultra 1.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), sumut 19.1., Hki Diacor

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2.

Moi, olipas kiva kuulla kaikista!

Mulla oli tosiaan 0-ultra eilen, menkat ei vieläkään alkaneet, vaikka lääkärin mukaan merkkejä jo oli. Ja tulihan sitä tuhrua aamulla, että eiköhän ne sieltä. Piikit alkaa sit aikaisintaan huomenna, jos nyt vuoto alkaa kunnolla jo tänään. Kp 2 joka tapauksessa Gonal-f:ää 187,5 IU. Aloitetaan " pienellä" annoksella, koska mulla on munasarjoissa paljon follikkelinalkuja, eikä lääkäri halua, että ne kaikki alkavat kasvaa. Luultavasti piikittelenkin sitten kauemmin kuin muut. Tällä hetkellä tähdätään punktiolla edelleen viikolle 7.

Lääkäri onneksi lohdutteli, että kenelläkään muullakaan ei ollut vielä alkanut menkat. Heillä on ilmeisesti käytäntönä, että lauantai on viimeinen lääkityspäivä ennen tiistain nollaultraa. Olen vaan niin kärsimätön ja haluan aloittaa heti! Etenkin kun mulla on tosiaan pitkä historia menkkojen puutteesta, joten pelkään koko ajan, että ne nytkin päättävät jättää kokonaan tulematta. Kaikki menkkakivutkin on loppuneet jo...

Mä pistän tosiaan lääkärin ohjeiden mukaan iltaisin, koska silloin ultrassa voidaan muuttaa annosta tarvittaessa ja saada käytäntöön vielä saman päivän puolella.

odottamaton: jäitkö lomalle vai loppuiko työt kokonaan? Mulla työt tulee häiriintymään pahasti tästä hoidosta, koska olen sellainen murehtija. Tekisi mieli jäädä vaan aina aamuisin kotiin... mutta toisaalta, viehän ne työt edes vähän ajatuksia pois.

Vierailija
54/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin menkat alkoivat tänään! Soitin samantien klinikalle ja varasin 0-ultran. Se on jo huomenna ja pistokset alkavat vielä tällä viikolla. Että hupsista vaan, näin se uusi hoito taas nytkähti vauhtiin!

Onko kukaan muuten käynyt ultrassa niin että menkat ovat pahimmillaan? Mua ei ole taidettu ikinä ultrata menkkojen aikoihin aiemmin. Jotenkin tuntuu vähän ällöltä, varsinkin kun huomenna on kp 2 eli vuoto on tosi runsasta. Ole siinä sitten haarat levällään ultrattavana. Yäks. Lääkäriä käy vähän sääliksi, mutta minkäs teet. ;)

Kerron sitten tarkemmat aikataulut huomenna!

Meijuli

Vierailija
55/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, sivusta olen seurannut ja nyt päätin joukkoon liittyä. taustaa... Minä kohta (14.2 :-)) 27v. ja mies 30v. Lapsettomuustutkimuksiin vuoden 2003 kesällä. Lapsettomuuden syyt miehen vähäiset ja hitaat siittiöt + siittiöissä oleva kromosomihäiriö (tarkoittaa: jos tulee poika myös sillä huonot simpat) Ensimmäinen ICSI onnistui ja siitä 2004 heinäkuussa syntyi tyttö, pakkaseen ei saatu mitään. Toinen hoitoyritys joulukuussa 2005 päättyi aikaiseen keskenmenoon, pakkaseen ei mitään. Nyt vaihdoimme klinikkaa (Diacor) ja nyt uusi hoito käynnissä, sumut aloitin 22.1 ja huomenna alkaa piikittely, seuraava ultra ensi maanantaina.

meijuli: olin juuri tänään ultrassa ja vuodan aivan hirveästi. Ei mikään hirveän miellyttävä kokemus, täytyy vaan ajatella että se on lääkärille arkipäivää :-)

lopuksi: kaikille hirmusti onnea hoitojen kanssa ja paljon plussia!!!!!

Vierailija
56/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nolla ultra oli tänään ja nyt illalla aloitan sitte piikitykset. Annos on 200 iu, eli 50 " pykälää" suurempi ku viime kerralla. Saapas nähdä kuinka se alkaa vaikuttaan. Kaikki oli ok, endokin suht pysyny samassa ku viime ultrassa...joten nyt vaan piikitteleen. Seuraava ultra on sitte tiistaina, ja sitte tarkastetaan tuota annosta että onko se riittävä.

Mulla kans meinannu pää olla kipeä vähä joka päivä, kait ne nuo sumut sitte on mitkä sen tekee. Mutta eikait se auta ku kestää vaan.

Vierailija
57/300 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin aloittamaan Puregonit :) Yleensä olen pistellyt aamuisin (siis aiemmissa insseissä ja yhdessä IVF:ssä), mutta nyt sain pistosluvan vasta iltapäivällä, joten lienee järkevintä pistellä iltaisin, töiden jälkeen. Eipähän tartte raahata piikitysvälineitä töihin.

Olemme hoidossa julkisella sektorilla. Mietiskelin juuri, että tämän IVF-yrityksen puitteissa olen ollut jo kolmen eri lääkärin potilaana. Tästä aiheutuu kaikenlaista tietokatkoa - ilmeisesti joku heistä oli ilmoittanut myös NKL:lle, josta hoito ostetaan, väärän menkkojen alkamispäivän. Ensi kerralla (ma ultra + verikoe) pitää tuoda menkkakirjanpito näytille!!! Siinä on kuulemma jotain epäselvää.

Tämänpäiväinen lääkäri sekoili muutenkin mm. synarelan käyttömäärissä, ja ihmetteli, että minulla oli kuukautiset synarelan käytön aloittamisen jälkeen!!!

Koko hoitohistorian aikana (nelisen vuotta) on ollut toistakymmentä lääkäriä osallistumassa hoitoon. Ilmeisesti pitää jatkossa pyytää faksaamaan myös itselle samat tiedot, jotka sinne NKL:lle lähetetään, että kestää kärryillä ja voi oikoa räikeimmät virheet!!! Ja pyytää nähtäväksi koko potilaskansio!

Vierailija
58/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietetään iloisia työttömyyspäiviä. Aikani kuluksi piikitän klo 9 aikaan toisen satsin Puregonia. Eilen sairaalassa pistettiin ensimmäinen 150 IU:n annos. Tällä jatketaan kunnes koittaa maanantai. Silloin on verikoepäivä ja tiedetään jatkuuko annos samana. Eilen keskiviikkona 1.2. eli kp1 lääkäri ultras, ja limakalvot oli ohuet niinkuin pitikin. Ja muutenkin näytti kuulemma sisukset hyviltä. Joten Puregonia piikitellään ja Synarela-annos puolitettiin eilisillasta lähtien eli nyt vain yksi sumu toiseen sieraimeen aamulla ja toiseen illalla.

Ja huomio kaikki, jotka kärsitte päänsärystä! Lääkäri sanoi että nyt pitäis helpottaa, kun ruvetaan piikittelemään! Tsemppiä kaikille!

Vierailija
59/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkaa 2.2., ultra 6.2. ja 10.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkaa 31.1., ultra 7.2. ja 10.2., punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkaa 1.2., ultra 7.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2., verikoe 6.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), sumut 19.1., 0-ultra 2.2. Hki Diacor

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2., ultra + verikoe 6.2. NKL/julkinen

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkaa 2.2., ultra 6.2. Diacor

Alkuun oma napa: tänä aamuna menkat vihdoin alkoivat kunnolla, eli kp 1 on julistettu (vihdoinkin). Huomenna sitten piikkiä navan viereen.

Bardolino: joko siellä on päästyy uuteen kiertoon? Inhottavaa tuo odottelu... miksiköhän sulla aloitetaan piikittely vasta kp 5 jos sullakin on lyhyt hoito?? Mulle lääkäri sanoi, että vaihtoehtoja ovat kp1-3!

meijuli: mäkin olen joskus ollut ultrassa kp2 eikä siinä lääkärille mitään ongelmaa ole, ei sitä verta onneksi " pulppuamalla" tule... :) itse käyn aina pesulla just ennen ultraa, niin onpahan vähän mukavampi lääkärinkin tarkistaa tilanne. Ja kyllä ne lääkärit siihen ovat tottuneet.

A.N.M: tervetuloa! Lisäsin tietojasi listaan. Sulla on ainakin " hyvä" historia sen puolesta, että näyttäisi todennäköiseltä, että plussa tulee nytkin! Pidetään peukkuja!

Mallu-80: toivottavasti pääkipu on jo hellittänyt. Mua alkaa vähän huolestuttaa, kun oma annos on alle tuon 200, että mihinkähän se riittää...

vichy: onpas ikävää säätöä teillä. TAYSissa pidän erityisesti siitä, että lääkäri ja hoitaja ovat pääsääntöisesti aina samat, joskus tietty on joku sijainen. Mutta kolmen aikaisemman hoidon aikana sijainen on ollut vain kaksi kertaa, joten tosi hyvin olen saman lääkärin opastuksessa saanut olla. Se kyllä helpottaa hirveästi oloa, itselläkin on luottavaisempi fiilis kun ei tartte aina muistuttaa omista jutuistaan.

odottamaton: toivottavasti keksit muutakin ajankulua kuin piikittelyn.. :) ota rennosti ja tee kaikkea kivaa, mihin töissä käydessä ei ole ollut aikaa.

Sit kaikille: aika jännän erilaisia hoitoja meillä on, taitaa olla tosiaan niin, ettei ole lääkäreillekään helppoa löytää sitä oikeaa muotoa kullekin potilaalle. Jatkuuko kaikilla sumut myös piikkien aikana?? Miksi osalla otetaan verikoe ja osalla vaan ultrataan? Mä taidan olla tosi keltanokka vielä, vaikka välillä tuntuu, et tiedän liikaakin eri hoidoista... mutta kai kokemus vain opettaa.

Nyt töitten pariin vaihteeksi. Mukavaa piikittelyä kaikille!

Ja mitä Carolle kuuluu?

Vierailija
60/300 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osborne: ivf (lyhyt), piikitys alkaa 3.2., ultra 6.2. ja 10.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkaa 31.1., ultra 7.2. ja 10.2., punktio 14.2.

Mallu-80: icsi (pitkä), piikitys alkaa 1.2., ultra 7.2.

odottamaton: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2., verikoe 6.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), sumut 19.1., 0-ultra 2.2. Hki Diacor

vichy: ivf (pitkä), piikitys alkaa 1.2., ultra + verikoe 6.2. NKL/julkinen

A.N.M: icsi (pitkä), piikitys alkaa 2.2., ultra 6.2. Diacor

jotenkin menin päivissä sekaisin, mulla tietty piikittely alkaa vasta huomenna. Jotenkin tuntuu, että olen kovaa vauhtia menossa kohti vk 8 punktiota, kun aloitus viivästyy ja vielä odotettavissa on normaalia pidempi piikittely. Mutta katellaan nyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan