Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ansiosidonnaisella ja työkkäri laittaa sib-valmennukseen

Vierailija
21.11.2023 |

Olen ollut kesätyössä nyt elokuun loppuun, sen jälkeen tehnyt noin 1 kk keikkaa pätkinä (2 vko sitten viimeksi) ja saan ansiosidonnaista. Työkkäri laittoi minut SIB-valmennukseen infoon joka on lukemani mukaan yleensä pitkäaikaistyöttömille. Etsin samalla itse koko ajan työtä, mutta nyt on todella hiljaista. Viime vuonna kävin koulutuksenkin.

Tuntuu että yritetään väkisin työllistää johonkin palkkatukihommaan tai sitten saada jallitettua karenssille. Yleensä olen ennen saanut parilla omalla hakemuksella töitä ja käynyt välillä reissussa, nyt on tällaista ihan ihmeellistä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siis vielä pitkäaikaistyöttömyyden ehdot ja vain koronan aikaan minulla oli pitempi kokonaan työtön pätkä. Tämä on ihan hullua. ap

Vierailija
2/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIB on ok. Voit itse kertoa, mikä sinua hyödyttäisi.

Se on se kuntakokeilu, joka lykkäilee ihan minne tahansa, paitsi palkkatyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ala kyseessä kun hiljasta ? Puhut kuin olisit aikaisemminkin ollut työttömänä, elintapa työtön ?

Vierailija
4/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIB ei velvoita mihinkään, mutta siitä saattaa olla hyötyä. Sen saat lopettaa omalla ilmoituksellasi, jos et koe saavasi siitä hyötyä.

Käy kuuntelemassa info, niin tiedät enemmän. Se on kaikille työttömille tarkoitettu avuksi.

Vierailija
5/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hyödyttäisi työpaikka. Koko kesän olin töissä ja todella ahkerasti, sain suosittelijankin. Viime vuonna kävin täydentävän koulutuksen, sitä edeltävänä vuonna olin myös töissä. En ymmärrä miksi minua tyrkitään tuollaiseen. sp

Vierailija
6/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sib

Vierailija
7/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hyödyttäisi työpaikka. Koko kesän olin töissä ja todella ahkerasti, sain suosittelijankin. Viime vuonna kävin täydentävän koulutuksen, sitä edeltävänä vuonna olin myös töissä. En ymmärrä miksi minua tyrkitään tuollaiseen. sp

Ei estä työpaikan saantia tai töihin menemistä. SIB ei ole työnhakijaa leimaava.

Vierailija
8/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIB Social Impact Bond

Vierailija
9/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvoite on vain mennä SIB:n infotilaisuuteen. Menee n. tunti aikaa. Itse päätät haluatko mukaan vai et. 

Vierailija
10/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit töihin etkä tänne kirjoittaisi ?

Vierailija
11/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ap ei ota vastaan palkkatukityötä, jollei hän ole elämäntapatyötön?

Vierailija
12/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velvoite on vain mennä SIB:n infotilaisuuteen. Menee n. tunti aikaa. Itse päätät haluatko mukaan vai et. 

Itse olen aina skipannut nämä, harvaisen turhia..

Vierailija
13/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kela maksaa kotiin

Vierailija
14/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin se Sib-infotilaisuus oli velvoittava, mutta muuten oli vapaaehtoista osallistuuko siihen vai ei.

Vierailija
15/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIB on yritys keksiä pyörä uudestaan eli täysin turha. Tästä saa hyötyä eli rahaa vain siinä olevat rekryfirmat/yritykset. Heille on perustettu rahasto, jos saavat tuloksia saavat bonuksen. Mutta heille maksetaan jo mukavasti kun ovat nimellisesti mukana. Olin taannoin Espoossa ja ainoa edustaja, joka oli paikalla oli S-ryhmä. Nainen piti puheen ja kertoi häpeillen SIBin saavutuksista, kun niitä joku kysyi. Näkyviä tai oikeastaan mitään tuloksia ei oltu saatu, ehkä joku oli saannut muutaman kuukauden työkokeilun. Oli vastaus. Sitten kysyttiin haluatko osallistua SIBiin? Lappu allekirjoitettavaksi. En allekirjoittanut, koska ei vaikuta mihinkään.  Enkä nähnyt mitään hyötyä uudelleen keksitystä " pyörästä " 

Vierailija
16/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae palkkatukityöhön ihan just siihen paikkaan jonne itse haluat? Selvität vaan vastuuvirkailijalta prosenttimäärän ja tukiajan. Palkkatukityö on ihan tavallinen työsuhde joka on CV:ssä ihan kuten kaikki muutkin työsi ja saat siitä ihan normaalin palkan. Se tuki maksetaan työnantajalle.

Vierailija
17/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kela maksaa kotiin

Ei Kela maksa ansiosidonnaista, tollo.

Vierailija
18/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae palkkatukityöhön ihan just siihen paikkaan jonne itse haluat? Selvität vaan vastuuvirkailijalta prosenttimäärän ja tukiajan. Palkkatukityö on ihan tavallinen työsuhde joka on CV:ssä ihan kuten kaikki muutkin työsi ja saat siitä ihan normaalin palkan. Se tuki maksetaan työnantajalle.

Palkkatukityö kerryttää tällä hetkellä työssäoloehtoa 75%, mutta ensi vuonna jos hallituksen suunnitelmat toteutuvat niin palkkatukityö ei kerrytä työssäoloehtoa ollenkaan. Tämä 1.9.24 alkaen jos tulee voimaan.

Vierailija
19/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Jos suostut aina kaikkeen, se johtaa entistä pahempaan kyykytykseen ja muiden ihmisten riistoon myös. Itse toki päätät. Olisiko aika tehdä Suomesta normaali ja oikeasti kannattavia työpaikkoja vaikka suunnittelussa ja valmistuksessa. Ja osa ei ole työkykyisiä.

Vierailija
20/30 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityö kerryttää tällä hetkellä työssäoloehtoa 75%, mutta ensi vuonna jos hallituksen suunnitelmat toteutuvat niin palkkatukityö ei kerrytä työssäoloehtoa ollenkaan. Tämä 1.9.24 alkaen jos tulee voimaan.

Mitä tekemistä tuolla on asian kanssa? Työstä saa palkan ja sillä elää, ei tukien varassa.