Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?

Vierailija
12.07.2014 |

Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.

Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.

Kommentit (483)

Vierailija
161/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheellinen ja olen käyttänyt perheparkkeja pienten lasten kanssa kaupassa käydessäni. Niissä tosiaan se hyvä puoli, että ei tarvitse varoa, kun taapero avaa oven. Samoin vauvan turvaistuin on helppo laittaa paikalleen, kun saa oven reilusti auki. Normi paikalta olen joutunut peruuttamaan pois, jotta kopan saanut mahtumaan ovenraosta autoon. Ja kun on 2 v käsipuolessa ja toisessa kädessä kannat vauvankoppaa, niin ei tarvitse kovin kaukaa kävellä kaupan ovelle. Takasin palatessa vielä roikkuu ostospussukat käsitaipeissa.

Käytiin taannoin kaupassa poikani kyydillä. Mukana oli perheen kuopus vauvaistuimessa. Poika kierteli ja etsi parkkipaikkaa. Sanoin: Aja tuohon perheparkkiin. Onhan meillä vauva matkassa. Poika totes. Ai niin. Enpä muistanutkaan. Tästä voin siis päätellä pojan kunnioittavan perheparkkeja ja ymmärtävän niiden kuuluvan lapsiperheille. Perheettömänä liikkuessa ei käytä perheparkkeja.

Olen hyvä kuntoinen ja jaksan kantaa ostokset pidemmänkin kävelymatkan, joten nykyään en enää ruukaa ajaa perheparkkiin vaikka nuorimmainen onkin vasta 4 vuotias. Jätän jo perhepaikat suosiolla muille jotka niitä eniten tarvitsee. Ei haittaa vaikka auto olisi marketin takimmaisessa parkkiruudussa.

En tosiaan ymmärrä ihmisten itsekkyyttä näin selvässä asiassa. Minä minä ja minä muista välittämättä.

Vierailija
162/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä lapsiperhepaikalle pysäköidystä autosta nousee huonojalkainen vanhus, niin mielestäni ihan ok ja ymmärrettävää. Nuoret ja normaalin hyvässä fyysisessä kunnossa olevat voisivat viedä autonsa tavallisille paikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja olette te jokainen, jotka parkkeeraatte perheruutuun, jos teillä ei niitä lapsia ole mukana. Siihen on syy miksi paikka on leveämpi ja lähellä ovea.

Te, jotka ette jaksa raahata niitä kassejanne pitkin parkkihallia, työntäkää ne säkit kärryillä autolle ja sitten kärryt omalle paikalle kun kassit on autossa. Te, jotka ette osaa autoanne parkkeerata ilman kilometrin vaaravyöhykettä, opetelkaa se tai jättäkää auto kotiin. Teille uudella limusiinilla ajavillle, älkää ulisko jos autoonne tulee jälki kun se äiti ottaa kaukaloa takapenkiltä ahtaassa ruudussa.

Aamen.

Vierailija
164/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska minua ei saa syrjiä sillä perusteella, ettei minulla ole perhettä.

Syrjiä... Hah. Kyllä on urpoa väkeä.

Kai ajat invapaikallekin? Eikös nekin ole hirveää syrjintää sinua kohtaan?

Invapaikat on erikseen määritelty laissa ja niihin pysäköiviltä edellytetään erityistä merkintää autoon.

En aja perhepaikalle sen jälkeen, kun niihin pysäköiviltä vaaditaan vastaavanlainen maksullinen kyltti kojelaudalle ja perhepaikat on kirjattu lakiin. Mutta niin kauan kun autoilijoilta ei edellytetä autoonsa mitään erityismerkintää perheestä, jätän autoni juuri siihen ruutuun, joka minusta on sillä hetkellä hyvä. Näin tiistaisin aamupäivällä kaupoissa on niin vähän väkeä, että perheiden kannattaisi käydä kaupassa, koska vapaita ruutuja on paljon.

On paljon perheitä, jotka eivät pääse kauppaan tiistaisin aamupäivästä.

Vierailija
165/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pariskunta on perhe. Ja myös yksinäinen mies on oma perheensä.

Itse en kylläkään pysäköi perheruutuihin, mutta tuollainen jaottelu "aitoperheellisiin" on tarpeetonta ja voi niihin pysäköidä kuka tahansa.

t. audimies37

Vierailija
166/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootteja olette te jokainen, jotka parkkeeraatte perheruutuun, jos teillä ei niitä lapsia ole mukana. Siihen on syy miksi paikka on leveämpi ja lähellä ovea.

Te, jotka ette jaksa raahata niitä kassejanne pitkin parkkihallia, työntäkää ne säkit kärryillä autolle ja sitten kärryt omalle paikalle kun kassit on autossa. Te, jotka ette osaa autoanne parkkeerata ilman kilometrin vaaravyöhykettä, opetelkaa se tai jättäkää auto kotiin. Teille uudella limusiinilla ajavillle, älkää ulisko jos autoonne tulee jälki kun se äiti ottaa kaukaloa takapenkiltä ahtaassa ruudussa.

Aamen.

En ulise vaan teen rikosilmoituksen, todisteena autoni kameran ottama kuva tilanteesta (ei ne kaikki kamerat ole kojelaudassa ja tähtää eteenpäin). Ilmoitus vakuutusyhtiöön ja asia lähtee sitä kautta eteenpäin. Oven kuntoonlaitto maalauksineen maksaa noin 1000 e ja sen vakuutusyhtiö karhuaa äidiltä, joka on jälkiä jättänyt.

Vierailija
167/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Invapaikat on erikseen määritelty laissa ja niihin pysäköiviltä edellytetään erityistä merkintää autoon.

En aja perhepaikalle sen jälkeen, kun niihin pysäköiviltä vaaditaan vastaavanlainen maksullinen kyltti kojelaudalle ja perhepaikat on kirjattu lakiin. Mutta niin kauan kun autoilijoilta ei edellytetä autoonsa mitään erityismerkintää perheestä, jätän autoni juuri siihen ruutuun, joka minusta on sillä hetkellä hyvä. Näin tiistaisin aamupäivällä kaupoissa on niin vähän väkeä, että perheiden kannattaisi käydä kaupassa, koska vapaita ruutuja on paljon.

Niinpä, joten koska perhepaikkoja on silloin vapaana, voin sellaiseen ajaa eikä kukaan siitä kärsi. Vai onko oletuksena, että rauhallisina aamuina kaupan lähellä on tyhjää ja kaikki autot ovat jossain peräkulmissa, koska perhepaikat täytyy pitää vapaina, vaikka perheissä ei ole vielä edes herätty.

Vierailija
168/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, joten koska perhepaikkoja on silloin vapaana, voin sellaiseen ajaa eikä kukaan siitä kärsi. Vai onko oletuksena, että rauhallisina aamuina kaupan lähellä on tyhjää ja kaikki autot ovat jossain peräkulmissa, koska perhepaikat täytyy pitää vapaina, vaikka perheissä ei ole vielä edes herätty.

Sama se kai sitten, vaikka ajat siihen lapsiperhepaikan viereiseen tavalliseen ruutuun, jos tilaa on?

Vierailija
169/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte siinä ihan oikeassa, ettei lapsiperheparkkeja ole määritelty laissa eikä niihin tarvi erillistä lupaa, vrt. invapaikat. Mutta peräänkuuluttaisin myös kohteliaisuutta. Ne paikat on merkattu lapsiperheille ja tehty leveämmiksi huomaavaisuudesta, koska on ihan totta, että lapsen laittaminen kaukaloon/istuimeen on paljon helpompaa kun oven saa kunnolla auki.

.

Sitten taas olen kylläkin aivan eri mieltä näistä "uhkailuista" täällä, että muuten lapset paiskaa ovet auki ja sitten on viereiset autot lommoilla. Ei näin, kyllä lapset on opetettava käyttäytymään niin autosta poistuessa kuin parkkipaikallakin.

.

Kyllä me lapsiperheenä pärjätään normipaikoillakin. Lapset saa istuimiin kun on itse varovainen, lapset jaksaa kävellä pidemmältäkin ja osaavat käyttäytyä parkkipaikalla. Silti olen sitä mieltä, että on epäkohteliasta parkkeerata lapsiperhepaikalle, jos ei itsellä ole lapsia mukana. Ei se nyt mikään maailmanluokan törkeys ole, mutta epäkohteliasta kuitenkin.

Vierailija
170/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten katselin, miten perhepaikalla taapero avasi auton oven ja heitti sen täysillä viereisen perhepaikan perheauton kylkeen. Molempiin autoihin tuli näkyvät kolhut. Omaksi ilokseni otin vielä kuvaa tapahtumista sen jälkeen eli miten isä nappasi taaperon autoon, sulki oven ja vaihtoi autonsa toiseen paikkaan. Lähetin kuvat  sen kolhitun auton omistajalle ja sain kiitokset. Asia poliisitutkinnassa ja vaikka sieltä ei tule mitään, niin vakuutusyhtiö on saanut haluamansa eli todisteet vahingoitetun auton vaurioiden katsomisesta ja paikalta poistumisesta.

Asian ydin: miksi annatte lapsen avata itse oven, jos ette ole valmiita maksamaan seurauksista.

Vierailija
171/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kylläkään pysäköi perheruutuihin, mutta tuollainen jaottelu "aitoperheellisiin" on tarpeetonta ja voi niihin pysäköidä kuka tahansa.

t. audimies37

Ei kun ne paikat on perheille, joissa on pieniä lapsia. Siksi niissä lukee "lapsiperheille". Siihen on ihan olemassa syy, miksi ne paikat ovat leveämpiä kuin muut ja ovat lähellä kaupan ovia. Tietäisit, jos sulla olisi lapsia.

Vierailija
172/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköin aina perhepaikalle jos se on mahdollista. Samoin pysäköin vähäpäästöisten autojen paikalle, jos sellainen on olemassa.

Olen täysin terve ja perheetön 26v mies, ja autoni on vähäpäästöinen mallia -90. yleensä niille perhepaikoille pysähtyy sellainen lyllertävä tantta viiden penikkansa kanssa, että pieni liikunta kauempaa tekee vain hyvää.

invapaikalle en tietenkään ikinä pysäköisi.

Vierailija
173/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsia tekemällä ei saa erityisoikeuksia. Invalidit saa.

Vierailija
174/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko sitten katselin, miten perhepaikalla taapero avasi auton oven ja heitti sen täysillä viereisen perhepaikan perheauton kylkeen. Molempiin autoihin tuli näkyvät kolhut. Omaksi ilokseni otin vielä kuvaa tapahtumista sen jälkeen eli miten isä nappasi taaperon autoon, sulki oven ja vaihtoi autonsa toiseen paikkaan. Lähetin kuvat  sen kolhitun auton omistajalle ja sain kiitokset. Asia poliisitutkinnassa ja vaikka sieltä ei tule mitään, niin vakuutusyhtiö on saanut haluamansa eli todisteet vahingoitetun auton vaurioiden katsomisesta ja paikalta poistumisesta.

Asian ydin: miksi annatte lapsen avata itse oven, jos ette ole valmiita maksamaan seurauksista.

Miten tämä liittyy aiheeseen? :)

Vierailija
175/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysäköin aina perhepaikalle jos se on mahdollista. Samoin pysäköin vähäpäästöisten autojen paikalle, jos sellainen on olemassa.

Olen täysin terve ja perheetön 26v mies, ja autoni on vähäpäästöinen mallia -90. yleensä niille perhepaikoille pysähtyy sellainen lyllertävä tantta viiden penikkansa kanssa, että pieni liikunta kauempaa tekee vain hyvää.

invapaikalle en tietenkään ikinä pysäköisi.

Minä pysäköin myös "perhepaikoille", invapaikoille en, vähäpäästöpaikkoja en ole nähnyt, mutta voisin pysäköidä niihinkin.

Joku mystinen "lapsiperhe" ei merkitse minulle mitään automaattisia etuoikeuksia - eikä velvollisuuksiakaan - mitä pysäköintiin tulee, kaikilla olkoon samat oikeudet.

mies

Vierailija
176/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen lihava, huonokuntoinen ja lisäksi niin surkea kuski, että kolhin kuitenkin kaikkia muita autoja.

No en oikeesti, mutta nämä ovat ne todelliset syyt, joko yhdessä tai yksi näistä. 

Vierailija
177/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.

Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.

Koska perhe ei ole mikään vamma.  Jos et selviä parkkialueelta normaalista paikasta lastesi kanssa shoppailemaan, niin missä on vika?

Viimeksi parkkeerasimme äitini ja veljenii kanssa Ikean perheparkkiin. Totesimme siinä, että olemmehan mekin perhe!

Vierailija
178/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. audimies37

Ei kun ne paikat on perheille, joissa on pieniä lapsia. Siksi niissä lukee "lapsiperheille". Siihen on ihan olemassa syy, miksi ne paikat ovat leveämpiä kuin muut ja ovat lähellä kaupan ovia. Tietäisit, jos sulla olisi lapsia.

Tule perheestä, jossa vanhemmillani oli lapsia. Eli olen kotoisin lapsiperheestä. Olen siis oikeutettu tähän etuun.

t. audimies37

Vierailija
179/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. audimies37

Tule perheestä, jossa vanhemmillani oli lapsia. Eli olen kotoisin lapsiperheestä. Olen siis oikeutettu tähän etuun.

t. audimies37

Olet siis jotenkin holhouksen alainen, tai pienen lapsen kehitystasolla? Istut kaukalossa ja on vaara että juokset auton alle parkkipaikalla.

Vierailija
180/483 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jätti kerran pysäköimättä ko ruutuun kun oli vapaana, koska ajatteli että joku useampilapsinen tarvitsee sitä (meillä oli yksi 3v).

Siihen kuskas +50v bemarikuski rouvineen :D Ei ole sen jälkeen jättänyt tyhjäksi jos vapaana (siis kun lapset mukana).