Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Pysäköin perhepaikalle, koska ovat leveämpiä ja silloin autoani ei kolhita yhtä usein.
t. BMW-X5 -mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootteja olette te jokainen, jotka parkkeeraatte perheruutuun, jos teillä ei niitä lapsia ole mukana. Siihen on syy miksi paikka on leveämpi ja lähellä ovea.
Te, jotka ette jaksa raahata niitä kassejanne pitkin parkkihallia, työntäkää ne säkit kärryillä autolle ja sitten kärryt omalle paikalle kun kassit on autossa. Te, jotka ette osaa autoanne parkkeerata ilman kilometrin vaaravyöhykettä, opetelkaa se tai jättäkää auto kotiin. Teille uudella limusiinilla ajavillle, älkää ulisko jos autoonne tulee jälki kun se äiti ottaa kaukaloa takapenkiltä ahtaassa ruudussa.
Aamen.
En ulise vaan teen rikosilmoituksen, todisteena autoni kameran ottama kuva tilanteesta (ei ne kaikki kamerat ole kojelaudassa ja tähtää eteenpäin). Ilmoitus vakuutusyhtiöön ja asia lähtee sitä kautta eteenpäin. Oven kuntoonlaitto maalauksineen maksaa noin 1000 e ja sen vakuutusyhtiö karhuaa äidiltä, joka on jälkiä jättänyt.
Toki, ja siihen sinulla on oikeus. Kertoo vain sinusta paljon se, että ainoa kohta, johon takerruit, oli Sinä ja Sinun autosi. Lasten turvallisuudesta viis, kunhan Sinun autosi saa olla paikalla kun paikalla.
Mistä löytyy selkeä ja kansantajuinen ohje siitä, kuka on oikeutettu ajamaan autonsa perhepaikalle? Pitääkö lasten olla mukana, riittääkö yksi lapsi, pitääkö molempien vanhempien olla samaan aikaan paikalla, voiko 11v ja 12v lasten vanhempi jättää auton perhepaikalle, saako perhepaikkaa käyttää, vaikka viikko/viikko -systeemin lapset ovat toisella vanhemmalla, voiko perhepaikalle ajaa isovanhempi lastenlasten kanssa jne.
Itse käyn Prismassa, siellä ei ole erikseen perhepaikkoja lainkaan, kaikki ruudut ovat yhtä leveitä (eli leveitä!) eikä synny taistelua siitä, että joku paikka on erikseen perheille. Ja silti näitä kuumakalleja löytyy tämän tästä selittämään, että vaikka ei erikseen ole missään kerrottu, niin ovea lähinnä olevat paikat ovat perheille. Ihanko totta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kotona perhe.
No tämä! Itse olisin kirjoittanut täysin samoilla sanoilla :)
Vierailija kirjoitti:
Myös pariskunta on perhe. Ja myös yksinäinen mies on oma perheensä.
Itse en kylläkään pysäköi perheruutuihin, mutta tuollainen jaottelu "aitoperheellisiin" on tarpeetonta ja voi niihin pysäköidä kuka tahansa.
t. audimies37
Useimmissa lukee kyllä "lapsiperhe"parkki, ei "perheparkki".
Moni aikuinen kyllä käyttäytyy kuin kuriton kakara, eli paikka lienee heille sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootteja olette te jokainen, jotka parkkeeraatte perheruutuun, jos teillä ei niitä lapsia ole mukana. Siihen on syy miksi paikka on leveämpi ja lähellä ovea.
Te, jotka ette jaksa raahata niitä kassejanne pitkin parkkihallia, työntäkää ne säkit kärryillä autolle ja sitten kärryt omalle paikalle kun kassit on autossa. Te, jotka ette osaa autoanne parkkeerata ilman kilometrin vaaravyöhykettä, opetelkaa se tai jättäkää auto kotiin. Teille uudella limusiinilla ajavillle, älkää ulisko jos autoonne tulee jälki kun se äiti ottaa kaukaloa takapenkiltä ahtaassa ruudussa.
Aamen.
En ulise vaan teen rikosilmoituksen, todisteena autoni kameran ottama kuva tilanteesta (ei ne kaikki kamerat ole kojelaudassa ja tähtää eteenpäin). Ilmoitus vakuutusyhtiöön ja asia lähtee sitä kautta eteenpäin. Oven kuntoonlaitto maalauksineen maksaa noin 1000 e ja sen vakuutusyhtiö karhuaa äidiltä, joka on jälkiä jättänyt.
Toki, ja siihen sinulla on oikeus. Kertoo vain sinusta paljon se, että ainoa kohta, johon takerruit, oli Sinä ja Sinun autosi. Lasten turvallisuudesta viis, kunhan Sinun autosi saa olla paikalla kun paikalla.
NIin, minulla on oikeus jättää autoni parkkiruutuun ja sen ympärille pysäköivillä on velvollisuus olla kolhimatta autoani. En usko, että lapsella on erityisen turvallista, kun hänellä on äiti, joka tarkoituksella kolhii muita autoja.
Minkätakia itkette ihmiset sitä että joku jättää autonsa invaparkkiruutuun, jonka on helppo kävellä ja jolla ei ole tunnusta, jos itse samalla jätätte autonne lapsiparkkiruutuun? Tehän teette aivan samoin pienten lasten kanssa liikkuvia kohtaan, kuin halveksimanne ihmiset invalideja kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kotona perhe.
No tämä! Itse olisin kirjoittanut täysin samoilla sanoilla :)
Et oikein ymmärrä perheparkkiruutujen ideaa? Ja vaikket ymmärtäisikään niin sinun tulisi kunnioittaa toisia, että se on muille varattu ruutu. Saanko mä pysäköidä sun logiikalla siis invaruutuun, jos mulla olis invalidikumppani kotona?
Ai kappas, minäki voin lakata olemasta kohtelias :) enkä vastedes varo muita autoja jos joudun ajamaan normiparkkiin :)
Ja aion jatkaa edelleen päivittelyä siitä, miten laiska ja tyhmä täytyy ihmisen olla ettei jaksa kävellä muutamaa metriä pidemmästi vaan täytyy viiä lapsiperheiltä paikat joista olis helppo kulkea pienten kans :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska minua ei saa syrjiä sillä perusteella, ettei minulla ole perhettä.
Syrjiä... Hah. Kyllä on urpoa väkeä.
Kai ajat invapaikallekin? Eikös nekin ole hirveää syrjintää sinua kohtaan?Invapaikat on erikseen määritelty laissa ja niihin pysäköiviltä edellytetään erityistä merkintää autoon.
En aja perhepaikalle sen jälkeen, kun niihin pysäköiviltä vaaditaan vastaavanlainen maksullinen kyltti kojelaudalle ja perhepaikat on kirjattu lakiin. Mutta niin kauan kun autoilijoilta ei edellytetä autoonsa mitään erityismerkintää perheestä, jätän autoni juuri siihen ruutuun, joka minusta on sillä hetkellä hyvä. Näin tiistaisin aamupäivällä kaupoissa on niin vähän väkeä, että perheiden kannattaisi käydä kaupassa, koska vapaita ruutuja on paljon.
Itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Niin vastatkaa, te perheettömät, oletteko laiskoja ihraperseitä, kun ette kauemmas voi pysäköidä, vaan pitää viedä ne muutamat lapsiperhepaikat oven edestä?
En muutu perheettömäksi, vaikka lapset eivät olisi mukana kaupassa. En myöskään, kun he kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen.
NIin, minulla on oikeus jättää autoni parkkiruutuun ja sen ympärille pysäköivillä on velvollisuus olla kolhimatta autoani. En usko, että lapsella on erityisen turvallista, kun hänellä on äiti, joka tarkoituksella kolhii muita autoja.
Minullakin on oikeus laittaa likakenkäinen lapseni koriosaan istumaan ja nostaa samainen lapsi kassan päädyssä olevalle korokkeelle, josta hän voi halutessaan käpälöidä myös niitä Sinun ostoksiasi.
Eikö olekin mukavaa, teen kaiken oman mieleni mukaan, jos ei ole laissa kielletty :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy selkeä ja kansantajuinen ohje siitä, kuka on oikeutettu ajamaan autonsa perhepaikalle? Pitääkö lasten olla mukana, riittääkö yksi lapsi, pitääkö molempien vanhempien olla samaan aikaan paikalla, voiko 11v ja 12v lasten vanhempi jättää auton perhepaikalle, saako perhepaikkaa käyttää, vaikka viikko/viikko -systeemin lapset ovat toisella vanhemmalla, voiko perhepaikalle ajaa isovanhempi lastenlasten kanssa jne.
Itse käyn Prismassa, siellä ei ole erikseen perhepaikkoja lainkaan, kaikki ruudut ovat yhtä leveitä (eli leveitä!) eikä synny taistelua siitä, että joku paikka on erikseen perheille. Ja silti näitä kuumakalleja löytyy tämän tästä selittämään, että vaikka ei erikseen ole missään kerrottu, niin ovea lähinnä olevat paikat ovat perheille. Ihanko totta?
Onpa joidenkin elämä vaikeaa. Pitäisikö tästäkin asiasta olla tarkat direktiivit ja asetukset, jotta sinäkin osaisit toimia. Jos sulla on mukana pieni lapsi, jota pitää esim. kantaa kaukalossa tai valvoa ettei jää esim. peruuttelevien autojen alle, niin on hyvä parkkeerata lapsiperheen paikalle. Yleensähän ne on ihan täynnä, joten kaikille lapsiperheillekään niitä ei riitä. Jos haluat ottaa käyttöösi lapsiperheen paikan, niin se on oma valintasi sitten. Eihän siitä mitään sakkoa tms. tule.
Pilvi kirjoitti:
Useimmiten tulee auto jätettyä perhepaikalle, koska ne paikat ovat lähempänä kaupan ovea. En ymmärrä, miksi perheellisten pitäisi saada pysäköidä oven eteen, kun perheen perustaminen on kuitenkin aina valinta. Itse sinkkuna jätän autoni ihan juuri siihen paikkaan kuin huvittaa, ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun perheellisen ongelmat. Joskus joku nuhjuinen äityli räkäisine pentuineen jotain huutelee, mutta mitä sitten? Ei perhepaikalle pysäköinnistä voida sakottaa eikä se ole rikos.
Tällaisten vastausten takia en aio jättää lappua jos kaukaloa pois otettaessa vahingossa naarmutan jonkun autoa. Toki kurkkaan sisään onko autossa merkkejä siitä, että se kuuluu oikeasti perheelle.
Sit on turha itkeä.
Mun mielestä on aika hassua, että minäminä-idiootit ulisevat lasten ja perheiden olevan rumia, haisevia ja huonosti käyttäytyviä ja toteavat olevansa oikeutettuja siihen, tähän ja tuohon kun laki ei kiellä.
Todellisuudessa nämä ihmiset ovat niitä huonoiten käyttäytyviä, muka aikuisia ihmisiä. Sääli heitä.
Vierailija kirjoitti:
Pilvi kirjoitti:
Useimmiten tulee auto jätettyä perhepaikalle, koska ne paikat ovat lähempänä kaupan ovea. En ymmärrä, miksi perheellisten pitäisi saada pysäköidä oven eteen, kun perheen perustaminen on kuitenkin aina valinta. Itse sinkkuna jätän autoni ihan juuri siihen paikkaan kuin huvittaa, ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun perheellisen ongelmat. Joskus joku nuhjuinen äityli räkäisine pentuineen jotain huutelee, mutta mitä sitten? Ei perhepaikalle pysäköinnistä voida sakottaa eikä se ole rikos.
Tällaisten vastausten takia en aio jättää lappua jos kaukaloa pois otettaessa vahingossa naarmutan jonkun autoa. Toki kurkkaan sisään onko autossa merkkejä siitä, että se kuuluu oikeasti perheelle.
Sit on turha itkeä.
M iten noiden kahden kommentin asenne muka eroaa toisistaan? Molemmilla sama elämän asenne.
Ihan älytöntä:D ajakaa laiskat vähän etemmäs niistä kaupan ovista niin saatte vähän hyötyliikuntaa!
Perheauto ei tarvitse perhettä, jotta sen voi pysäköidä perhepaikalle. Eka auto oli sportticoupe joka oli vähän huono noihin perhepaikkoihin, mutta toinen auto olikin sitten iso neliovinen jonka pysty jättämään hyvillä mielin perhepaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Pilvi kirjoitti:
Sit on turha itkeä.
Prisman parkkihallissa on ainaskin kamerat, että kyllä se jälkeenpäin selviää
Laissa ei myöskään ole kielletty laittamasta lasta kärryn koriosaan. Kiellettyä ei ole tuoda raivokohtauksen kourissa olevaa lasta kauppaan.
Kiitos, lopetan olemasta kohtelias ja muut huomioonottava ja alan käyttäytyä kuin itse haluan, lain sallimissa puitteissa.
Tätä palstaa lukiessa iskee ihan oikeasti ahdistus ja epätoivo. Muista viis kunhan minä itse saan tehdä luten haluan.
Alapeukuttakaa oikein kunnolla, senhän te minäminä-ihmiset osaatte :)