Vain elämää
Kommentit (1403)
Ei kai se nyt kerro biiseistä mitään, nehän on pääosin muiden tekemiä eli aika vaikea kertoa "biisien synnystä"...
Minusta tämä jakso oli jostain syystä mielenkiintoisin tähän mennessä, vaikkei nuo esitykset nyt mitään ihmeellisiä olleetkaan. En katso ohjelmaa siksi että saisin itkeä, vaan siksi että olen kiinnostunut musiikista ja muusikoista.
Katsokaa vaikka wikipediasta, suurin osa biiseistä muiden tekemiä, vain osassa Jenni SOVITTAMASSA, mutta pääosin muiden käsialaa.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:42"]
Katsokaa vaikka wikipediasta, suurin osa biiseistä muiden tekemiä, vain osassa Jenni SOVITTAMASSA, mutta pääosin muiden käsialaa.
[/quote]
Näytetäänhän ne tekijätiedot ohjelmassakin aina joka biisin alussa. Jenni oli useassa mukana säveltäjänä ja sanoittajanakin. T. ei-anti-Jennaaja
En tajua minäkään mikä meriitti se jaksolle on kuinka paljon porautti.
No tuossahan Jenni olisi voinut vastata ihan suoraan "En mä välitä puhua siitä" tai "Se aihe on mulle vielä vähän sellainen, etten oikein pysty puhumaan siitä. Ehkä joku päivä avaudun enemmän". (Toki hyvä nyt jälkiviisana todeta..) Mutta olihan tollanen kupin takana kyräily ja tarkoituksella näkyvä vaitiolo todella epäkohteliasta. Puheenaiheen vaihtokin olisi ollut järkevämpää. Tuollainen käytös on ihan ok teini-ikäiselle ihmiselle, mutta aikuisten pitää jo osata sanoa suoraan kun ei halua puhua jostain -tai taitavasti vaihtaa aihetta. Itse kullakin meillä on kipeitä juttuja, ja aina välillä joudumme kohtaamaan näistä kipeistä asioista puhumisen. Ei niitä tarvitse kertoa jos ei halua, mutta pitää kyetä hoitamaan asia niin ettei toisellekaan tule kovin tylytetty olo. Paulan ei olisi ollut ehkä ollut järkevää sanoa tuosta "surusta" -jos tietää sen olevan henkilökohtaista, minun mielestä oli aika luonnollista että siihen tuli jonkun suusta jatkokysymys "mikä suru?". Mutta jokatapauksessa; hyvähän se on jälkiviisastella tietty.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:15"]
Tietenkään ei ole pakko avautua omasta elämästään. Toki sitä tällaisessa ohjelmassa vähän toivoisi, mutta mitenkään välttämätöntä se ei ole. Mutta tuollainen vihjailu, kiusoittelu ja myhäily tuntuu suoraan sanottuna huomion hakemiselta. Ihan hyvä juttu, jos ei halua avautua satojen tuhansien ihmisten edessä surusta, mutta pitääkö sitten alun perinkään alkaa vihjailla asiasta? Mistä ihmeestä Samulin olisi pitänyt tietää, ettei asiaa saa avata sen enempää?
[/quote]
Ottiko Jenni edes sitä puheeksi? Ymmärsin, että Paula alkoi puhua surusta.
Älkää pliis enää katsoko, jos ei kerran kelpaa. Jenni oli tosi luonteva ja kiva. Yllätyin, että on tosiaan itsekin tehnyt kappaleitaan, sanoittanut tai säveltänyt. Taitava tyttö! Veskun tilalle olisi voinut ottaa jonkun muun. Samuli on oudon hiljainen. Ela ihana! Ja Toni myös :)
Mahtava veto Paula V:ltä! Jenni on ihan tasan tarkkaan kiusannut Paulaa. Jenni meni ihan vaikeeksi ton biisin aikana, hörppi vettä tosi hermostuneesti. Asiat on muka annettu anteeksi, mutta Paulan sisällä kytee edelleen raivo, jota väläytteli ton angstisen vedon kautta.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:48"]
Älkää pliis enää katsoko, jos ei kerran kelpaa. Jenni oli tosi luonteva ja kiva. Yllätyin, että on tosiaan itsekin tehnyt kappaleitaan, sanoittanut tai säveltänyt. Taitava tyttö! Veskun tilalle olisi voinut ottaa jonkun muun. Samuli on oudon hiljainen. Ela ihana! Ja Toni myös :)
[/quote]
Entä jos mä tosi kovasti tykkään kaikista muista paitsi Jennistä -saanko silloin katsoa? Mutta joo, eihän näitä oo oikeasti pakko lukea myöskään. Jenni on kyllä lahjakas, mutta varmasti myös tietää -niin kuin kaikki muutkin tuolla- että arvostelua ohjelmasta tulee olemaan kaikkien kohdalla. Ovathan he artisteja! Tuskinpa tulevat lueskelemaan tätä ketjua; kaikki sen verran kovia konkareita että tietävät ettei siitä saa kuin pahan mielen. Minä olen kyllä tykännyt ohjelmasta, mutta ei se sitä tarkoita ettenkö välillä kummastelisi jotain siinä tapahtuvia asioita -tai jopa en tykkäisi joidenkin sanomisista ja tekemisistä.
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:49"]
Mahtava veto Paula V:ltä! Jenni on ihan tasan tarkkaan kiusannut Paulaa. Jenni meni ihan vaikeeksi ton biisin aikana, hörppi vettä tosi hermostuneesti. Asiat on muka annettu anteeksi, mutta Paulan sisällä kytee edelleen raivo, jota väläytteli ton angstisen vedon kautta.
[/quote]
Mun on kyllä jotenkin todella vaikea uskoa, että lukiossa ykkösluokkalainen kiusaisi abia missään olosuhteissa. Lisäksi vaikeaa uskoa, että kukaan tekisi aikuisena vapaaehtoisesti läheistä yhteistyötä kiusaajansa kanssa.
Joo kauheaa kun tuo missä muruseni on on niin koskettava kappale ja sitten ei avattu sitä vaan tuli sellainen olo, että on vaan tehty kuin muutkinnkappaleet. Meni maku siitä kappaleesta! Tällaiseen ohjelmaan ei ehkä kannata lähteä jos mitään ei halua kertoa itsestään tai mistään.
En kyllä usko, että Jenni olisi Paulaa kiusannut. Mä en ainakaan ikinä tekisi kiusaajalleni biisiä levylle..
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:49"]
[/quote]
Mun on kyllä jotenkin todella vaikea uskoa, että lukiossa ykkösluokkalainen kiusaisi abia missään olosuhteissa. Lisäksi vaikeaa uskoa, että kukaan tekisi aikuisena vapaaehtoisesti läheistä yhteistyötä kiusaajansa kanssa.
[/quote]
Mun mielestä omituista että edes ovat silloin tunteneet.. en mä tunne yhtään sellaista ihmistä, joka oli silloin abi kun minä lukion ekalla..
Jos ei ole kerrottavaa kappaleen synnystä niin voisi vaikka avata millaista sitä on esittää ja onko esittänytbsitä jossain merkittävissä tilanteista yms biisiin liittyvää.
Ja edelleen, Paulaa on kiusattu Viitasaarella. Viitasaari ei ole sama asia kuin Kuopio..
Paula oli jollain PMMP:n keikalla Viitasaarella ollut tosi kylmän oloinen, juurikin tästä kiusaamisesta johtuen. Tämä keikka ollut siis yhtyeen alkutaipaleella. Enkä yhtään ihmettele, ettei paljoa naamaa naurattanut esiintyä mahdollisesti entisten kiusaajien edessä. Pelottava ajatus, että kiusaajasi tarkkailee sinua, kun esiinnyt, eikö totta? Ja vielä kuvottavampaa ajatella, että ne samat tyypit voivat mahdollisesti tulla taputtelemaan selkään keikan jälkeen..
Nyt kun katsoin Veskun vedon toisen kerran, niin se on aivan mahtava. Ekalla kierroksella ihmettelin, miten se voi vetää noin, mut nyt välähti. Sehän istu vanhan papan rooliin, joka laulaa ikäisensä mummeli vierellään. Paras näistä!
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:06"]
Jenni vaikuttaa siltä ettei ole pohjimmiltaan kovin hyvä tyyppi
[/quote]
Jenni on ollut kiusaaja? Paula on huono-osaisesta perheestä ja kiusattu. Nyt on roolit muuttuneet, Paulan eämänkokemus näkyy jo lahjakkuudessa.
[/quote]
Tuli sama mieleen. Jenni tainnut kirjoittaa kahdeksan sivua anteeksipyyntöä entisenä kiusaajana ja Paula kirjoittanut biisin. Ja Paula saa biisirojaltit. ;)
No pohtikaa sitä mistä laulu kerto. Unohtakaa noi naurettavat kiusaamisideanne. Mistä Kiittämätön kertoo? Miten paula siihen liittyy? Miksi joku muu haluaisi siihen jennin tilanteeseen kun kaikki oli ulkoisesti hyvin josta jennin olisi Pitänyt olla vain kiitollinen? Jotain on ollut hullusti ja se ei tvkameroille selvästi kuulu
[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:33"]Mä uskon että Jennille ei vaan ole elämässä sattunut mitään suurempia vastoinkäymisiä eteen, ja yrittää ehkä sitä "peitellä" tuolla salamyhkäisyydellä. En tosin ymmärrä miksi, ei kaikkien taiteilijoiden tarvitse olla kulkenut mitään ryysyistä rikkauksiin- tyyppistä matkaa..
Ja kyllä huomasi jaksossa, että se kappaleiden taustojen avaaminen herättää ihan erilailla tunteita kuulijoille! Nyt kun Jenni kertoi esim. muruseni- kappaleesta jotenkin niin kylmästi meni jollain lailla vähän maku biisistä, olisi voinut vähän kertoa kappaleen synnystä, vai olikohan tehty vaan laskemoidusti ja "tämä vetoaa tunteisiin"-mentaliteetilla...
[/quote]
Johtuisko valjut synnyistä kertomiset siitä, kun ei ole ite kirjoittanut kyseistä biisiä?