Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT vuoden ensimmäiselle viikolle

02.01.2006 |

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun työviikko on lopuillaan ja taas saa seuraavat päivät vain loikoilla ¿ vaihteeksi, tuntuu että sellaista elo on ollut jatkuvasti viime päivinä pitkien lomien vuoksi. Kiva niin.

Kiitos Olivera kampaajavinkistä ja sukupuoliselvityksistä. En kyllä välttämättä taida valita sanomaasi kampaajaa, en täysin vakuuttunut suosituksistasi :) Mitäköhän Frida tarkoitit pahoinvoinnin yhteydellä kilpirauhasarvoihin? Minä syön nimittäin kilpirauhashormonia nyt raskauden ajan, tuli mieleen että syönkö sitä liikaa ja pitäisiköhän taas mennä mittauttamaan. Tylsää hommaa, kun niinä aamuina pitää jättää aamupala väliin, ei kiva. Nyt ei oo kuitenkaan ollut pahoinvointia, eikä lääkärikään siihen muuta kuin kohauttanut olkiaan ¿ kaipa tähän raskauteen voi kuulua _ihan_ mitä vaan. Mutta hyvä kuulla ja varautua pahoinvointiin ihan sinne loppuun astikin, kuten nyt monella on ollut.

Eilen taisin mainita että vauvamme oli vähän pieni. Se oli kyllä käyrällä, siellä alatasolla, ja kokoajanhan se on ollut hieman jäljessä viikoista, mutta nyt se on tuntuu jäävän kokoajan vähän enemmän jälkeen. En aluksi siitä ollut huolissani, enkä vieläkään, mutta jossain takaraivossa se asia kuitenkin pyörii. Siksi Modesty (tai muut jos siroja vauvoja), jos luet, muistatko yhtään miten kevyt teidän vauva oli näihin aikoihin (rv27)? Meillä n. 750g. Tai oliko teilläkin niin että vauva oli käyrillä mutta hyvin siellä alakäyrillä, vai oliko sulla niin että vatsa oli vaan pieni ja vauva normaali? Lääkäri muuten sanoi että sf-mitta on kaikista tärkein mittari, ja se oli mulla ennen joulua tasan keskikäyrällä. Joten ihan hyvin kaikki on, mutta tietysti toivoisi että oma vauva olisi aina ihan just keskiarvoa nin ei tarvitsisi huolehtia. No, kahden viikon päästä nähdään onko kasvu tässä kahdessa viikossa ollut normaalia, ja kun se on (uskon), niin sitten ei tarvitse enää käydä kontrollissa. Ja todennäköisesti kun laskettu aika on laskettu vähän liian aikaiseksi ja vauva on ollut kokoajan siro, niin nyt yksilöllisen kasvun vaiheessa erot vaan korostuvat. Onneksi se liikkuu vilkkaasti!

Nkl:n erikoisläääkäri (tällä kertaa osui tosi kiva!) oli muuten myös sitä mieltä, ettei sisätutkimus, siis kohdunkaulan tilanteen tutkimus ole tässä vaiheessa normaalisti mennyttä raskautta lainkaan tärkeää, toisin kuin neuvolantäti sanoi. Lääkäri sanoi vaan että jos haluaa välttämättä kipua niin sitten sen voi tehdä, muuten ei mitään syytä. Joten mitäpä sitä turhia...

Eilen vietin muuten ainakin kolme tuntia netissä nimipalstoja selaillen. Vaikeaa, kun sille pojalle olisi ollut niitä nimiä rivissä! Hyvä että ehtii vielä hyvin.

Nyt alan valmistautumaan kotiin lähtöön, hyviä pyhiä kaikille! Ja RouvaSukkulalle remontin valvomista!

Jaipur 26+3

Vierailija
42/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaipur kun kyselit miten kilpirauhasarvot voisivat liittyä pahoinvointiin. Muistelen lukeneeni muinoin että jos rv 20 jälkeen ilmaantuu kovaa pahoinvointia asia olisi hyvä tutkia, ja mieleen jäi jostain syystä erityisesti kilpirauhasarvojen selvittäminen. Lähde oli luotettava, olisiko ollut jotain lääkärin tietokantoja, mutta minun pääni ei välttämättä ole ihan yhtä luotettava :-) Tärkeintä että mainitsit asiasta lääkärille, eiköhän nuo NKL:lla osaa asiansa :-)

Olisi varmaan kannattanut pitää suuni kiinni kun en paremmin tiedä, ethän nyt huolestunut tuosta....

T. Yksi pahoinvoiva joka sai juuri syötyä hiukan kunnon ruokaa ja ison annoksen ihanaa kylmää jäätelöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos tunkeilen kovasti, mutta ryhmän nimi ohjasi lueskelemaan pinoanne (itsekin siis tuon 30+ esikoista odottava...) ja olette niin mukavan oloista porukkaa, että jäin lueskelemaan tarkemminkin, ei ole ollut tarkoitus mitenkään " vakoilla" ;)

Itselläni tosin odotusta taitaapi olla edessä huomattavasti kauemmin, vielä en oikein edes tahdo uskoa olevani raskaana. Ehdin jo tehdä ylimääräisen testinkin pari päivää sitten, ihan vaan siltä varalta, jos edellinen olisi näyttänyt väärin ja menkatkin olisi vaan myöhässä. Mitään uskoa vahvistavia oireita ei siis ole vielä ollut, joten ei auta muu kuin vain uskoa testiä ja odotella ajan kulumista.

Mutta nyt minulla oli kyllä tunkeilulleni ihan syykin; halusin meinaan kommentoida kilpirauhashormonin syömisestä. En tietenkään tiedä, onko raskausaikana ihan samalla lailla, mutta kun minulla viime kesänä epäiltiin kilpiruhasen vajaatoimintaa, niin lääkäri kertoi myös mahdollisesta hoidosta. Hormonia otettaisiin sen verran kuin sitä tarvitseekin (eli sen verran kuin terve kilpirauhanen sitä normaalisti tuottaa) ja kilpirauhanen sovittaisi sitten itsensä siihen, eli lopettaisi hormonin tuotannon. Toisin sanoen sitä ei oikein voisi syödä liikaa, ainakaan jos noudattaa ohjeita.

Onnellista uutta vuotta teille kaikille!

Ulviina rv 5+4

Vierailija
44/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Sonjalle ja koko perheelle!

Aika tyttöpainotteista ollut tässä meidän pinossa, muuttuukohan suunta jossain kohtaa, että oltais taspainossa ;) pitäähän meidän niitä pikkuprinssejäkin saada joukkoon mukaan.

Jaipur, laitatko niistä nimistä linkkivinkkejä? Tytölle meillä on jo muutamia hyviä, mutta jotenkin pojalle on vaikeampi keksiä. Jos vaikka sit löytyiskin hyviä ehdotuksia.

Täällähän on moni muukin siis hankkinut radiopuhelin-itkuhälyttimen, siis sen Doro-merkkisen (?) mikä on Stokkalla kanta-asiakastarjouksessa. Mekin ehkä hankitaan sellainen, miestä etenkin viehättää toi käytettävyys radiopuhelimena. Lene, luitko ohjeista voiko sitä käyttää niin, että itkuhälytinosa olis vauvalla ja se toinen lähetin mulla ja toinen miehellä? Eikös siinä ole kolme osaa... vai sekoilenko taas omiani. .. Mekin mietittiin, että mökillä radiopuhelin systeemi olis hyvä :)

Mulla työaamut vähenee, enää viikko jäljellä! Ihanaa! Olenkin ollut ihan väsynyt, joten kiva päästä tekemään asioita omaan tahtiin, ja nukkua pitkään (jos kissat antavat...)

Ulviina: tervetuloa pinoon mukaan, kyllä tänne mahtuu! Meillä osa on tosiaan saanut jo oman nyyttinsä ja osa ei... ollaan vähän eri vaiheissa kaikki. Mutta mun mielestä on kiva, ettei kaikki olla ihan samoilla viikoilla ja keskustelunaiheet voivat olla muutakin kuin vauva-aiheista :)

Taidanpa lähteä vielä pienelle happihyppelylle.

-Rudis 31+2

Vierailija
45/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonjalle ja perheelle pienestä tytöstä :o) Onpas nyt tosiaan monta tyttöä putkahtanut maailmaan perä perää. Milloinkahan vaihtuu poikavoittoiseksi (tai sitten ei vaihdukaan, tilastollisesti otantammehan on kuitenkin aika pieni ;o) )... nyt tosiaan joululta on tämä ' ruuhka' on alkanut: reilun kuukauden sisään odotettavissa monta 30-esikot vauvaa! Nitähän tosiaan Kanikalle kuuluu?

Sain nukuttua aika hyvin viime yönä (paitsi että 4.30 - 5.30 kävin syömässä varhaisaamiaista kun oli niin kauhea nälkä että heräsin täysin), silti väsyttää tänään. Pieniä juttuja olen puuhaillut: puhdistuspessyt sekä astianpesukoneen että pesukoneen. Huomenna alan pestä vauvan vaatteita pikkuhiljaa alkaen vuodevaatteista ja pienimmistä nutuista ja viikonloppuna laitetaan sänky kasaan. Lueskelin aamulla aamiasta syödessä taas synnytyksestä, mutta en sa oikein mitään irti. En ole mitään rentoutusharjoituksia tmv. tehnyt ja mietin pitäisiköhän vielä käydä hakemassa kirjastosta joku rentoutuskasetti...?

Eilen NKL:lla näin yhden meidän synnytysvalmennusryhmästä menevän synnyttämään... hui, hai kohta siellä ollaan itsekin, jotenkin mahdotonta kuvitella mitä sitten...

Vierailija
46/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruddycat!

Vaikka saattaa olla, että jää keskustelut ainakin alkuun aika satunnaisiksi... jos mies on kotona, niin se kyllä istuu koneen ääressä kuin tatti! :) Töistä kun ei oikein viitsi edes käväistä vauva-sivuilla, ettei rupea juorut leviämään.

Onnellista odotusta!

Vierailija
47/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonjalle pienestä prinsessasta!

meidän prinsessa pitää tuolla sängyssä juttutuokiota isälleen.Parina iltana olen saanut tytön nukkumaan enne kymmentä, mutta kun päivä ja ilta meni kyläilleessä, niin meni tytönkin rytmi vähän sekaisin.

Mua vähän harmittaa kun ei ostettu tollaista radiopuhelinsysteemiä itkuhälyttimeksi. Meillä siis Philipsin itkyhälytin. Yhden kerran jäi auki ja siitä kuului vauvan itkua vaikka tyttö oli mulla sylissä!!!!! Ilmeisesti naapurissa oli samalla taajuudella oleva hälytin käytössä.

modesty68: laitoin postia tuohon uuteen osoitteeseen.

palailen taas!

j+beibi

Vierailija
48/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea myös Ulviinalle plussasta, tervetuloa joukkoon mukaan vaan. :)

Pikaisesti kerron vaan neuvolakuulumiset ennen nukkumaanmenoa:

-pissa puhdas

-verenpaineet laskusuunnassa (vielä jonkin verran koholla muttei enää hälyttävästi)

-paino noussut sopivasti (nyt yhteensä 6,2kg lähtöpainosta)

-vauva on vielä perätilassa, mikä lienee ihan normaalia tässä vaiheessa

-sykkeet vaihteli 130-170 liikkumisen mukaan

-kohdunsuu lyhentynyt sentillä (onneksi yhä 3cm jäljellä) näiden muutaman saikkuviikon aikana

-kohdunsuu on myös pehmennyt samana aikana (lääkärin sanojen mukaan on nyt sellainen " lutrake" ), mutta on kuitenkin tiukasti kiinni vielä emättimen puolelta

Tissi/maitoasiasta kysyin, niin neuvo oli, että pitäisi pitää vaan mahdollisimman napakoita rintsikoita liivinsuojilla varustettuna. Ei pitäisi tosiaankaan puristella tms, lämpimällä voi vähän hautoa jos oikein kipeiksi menee. Joten näillä ohjeilla eteenpäin. :)

Ja nyt painun pehkuihin, ei meinaa silmät pysyä auki.

Kauniita unia toivottelee

susanna 28+3

Vierailija
49/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tyttö väsyyneenä raivota. Eilenkin illalla kränäsi mun sylissä unta vastaan, mutta kun lauloin ja heijasin ja kävelin niin lopulta nukahti. Sama nyt aamulla ennen kuin nukahti torkuilleen. Ei enää haluu olla vauva-asennossa käsivarsien päällä. Niin se äidin kullannuppu kasvaa.

Liityin tuonne vau' kirja-kerhoon. Sai ilmaisen kangaskirjan (kiva) johon saa vaihtaa kuvia ja pehmolelun. ei oo pakko ostaa mitään, jos ei halua, vaikka perumisen vaiva on aina. Pitää sitten jossain vaiheessa erota jos ei miellytä tarjonta.

Hauskaa Loppiaista kaikille!

j+beibi

Vierailija
50/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Täällä remontti jatkuu. Mies sai kaverin apuun lattianlaittohommissa. Kiinnitettiin eilen lattialämmityskaapelit takkahuoneeseen (jossa ei siis enää ole takkaa, kun purimme sen vanhan rohjakkeen pois) ja nyt alkavat levittelemään kuraa kaapeleitten päälle. Huomenna hän aikoo laatoittaa lattian ja ehkäpä pääsee saumaamaan sunnuntaina.

Keksin juuri istuinalusekseni jumppapallon. Tässä on hyvä istua leveässä isännänasennossa. Mahtuu massu jalkojen väliin ja pakottavaa jalkoväliä saa lepuuttaa. Kroppa jo valmistautuu kovaa vauhtia tulevaan koitokseen.

Jaipur kyselit niistä kampaajista. Itse olen käynyt viimeiset 1½ vuotta Ruoholahdessa Salon Choicessa, kun se oli lähellä työpaikkaani. Liikeitä heillä on myös Lauttasaaressa ja Hertsikassa, mutta niistä ei minulla ole kokemuksia. Salon Choice on heti siinä metroasemaa vastapäätä Itämerenkadulla. Minun hiukseni leikkasi ja värjäsi sellainen tyttö kuin Noora. Tykkäsin hänen tyylistään; ei tuputa mielipiteitään miten hiukset " pitäisi" leikata ja laittaa, mutta antaa vinkkejä ja kertoo ehdotuksia, kun niitä kysyy. Kampaukseni tiistaina ei varmastikaan antanut Nooran taidoille kredittiä, mutta täytyykin muistaa, että viimeksi kävin kampaajalla lähes 3 kk sitten. ;)

Tervetuloa Ulviina ja muutkin mahdolliset uudet tänne pinoon. Meitä on tässä alkuvuodesta aika moni siirtymässä odottajista nyyttiläisiin, mutta semmoista se elämän kiertokulku on. Varmasti Kirsi, Jaipur, Nasumasu yms. kaipaavat kirjoitteluseuraa vielä helmikuusta eteenpäinkin, joten vielä kerran tervetuloa!

Terv.

RouvaSukkula & Astronautti (tasan 36)

Vierailija
51/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa Ulviina mukaan joukkoon!

Me kävimme Iiriksen kanssa eilen ensi kertaa ihan vaunulenkillä neuvolassa, kun kaksi viikkoa tuli täyteen :) Hyvinhän se meni. Painoa oli jo gr vaille neljä kiloa, pituutta ei voitu mitata lastan takia. Lastan takia neitiä ei voi myöskään kylvettää mikä vaikeuttaa hieman tuota ihon hoitoa. Nyt meille tuli vieraita pitää lopettaa!

P.S D-vitamiinitipoista sen verran, että meillä tuli D-vitolista mahavaivoja, kannattaa suosia Jekovitia...

Vierailija
52/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ulviina minunkin puolestani! On muuten hassua ja samalla tosi ihanaa, että 30+ esikot ovat pysyneet " kasassa" vielä tällä puolella. Tarkoitan, että me vauvautuneetkin kirjoittelemme vielä tänne. Se on ihan hienoa, koska porukka on mukavaa. Ja kuten joku (apua, en muista, kuka!) kirjoittikin, pohdimme täällä kaikenlaisia muitakin asioita raskauden ja vauvan ohella. Onhan meillä ollut niin asunto-, kirja-, anoppi-, lemmikki- kuin mielialapohdintojakin.

Swheatie: Miten sinulla onnistui tuo vaunuttelu? Itselläni sektiohaava vihoittelee vieläkin hieman. Mekin saamme kokeilla ulkoilua viikonloppuna, jännää! Meillä mies hoitanee ensikärryttelyt. Samoin voimme huomenna aloittaa d-vitamiinin antamisen. Sekin jännittää. Miten te muut olette saaneet vitamiinin vauvalle: lusikalla vai tippoina pullosta?

Mitähän muuten Suizalle kuuluu?

Katja ja joulutyttö

Vierailija
53/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua, lähes kellon ympäri yhdellä ainoalla yöllisellä vessareissulla. Nyt sitä taas jaksaa!

Olisi kohta tosiaan vähintäänkin hiljaista, jos kaikki vauvansa saaneet esikot yht' äkkiä poistuisivat joukostamme, ihanaa että olette pysyneet mukana. :)

Mies lähti äsken valokuvausreissulle eväsrepun kanssa jonnekin, se on ihan hurahtanut nyt siihen harrastukseen kun sai vihdoin sellaisen kameran jolla saa oikeasti hyviä kuvia. Varmaan sitten vauvaakin kuvaa yllin kyllin kunhan syntyy.

Mietin aamulla herättyäni siihen että vauva potki taas kipeästi alas, että missä vaiheessa teillä kääntyivät " oikein päin" ? Sitä ei kai voi mitenkään edesauttaa itse, vai voiko? Tilaahan tällä on vielä kääntyillä, ja sitä se tekeekin usein, mutta oikeastaan on lähinnä poikittain jompaan kumpaan suuntaan tai sitten pää ylöspäin. Mies ehdotti leikillään, että jos alkaisin itse seistä päälläni, niin ehkä vauva sitten pyörähtäisi toisin päin... ;)

Juu, eipä täällä ihmeempiä mietteitä tällä kertaa, taidan lähteä kahvin keittoon ja lehden lukuun.

susanna 28+4

Vierailija
54/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ulviina ja onnea plussasta! Tämä on jännä pino kun meitä on niin monessa vaiheessa olevia. On tosiaan mukavaa kun niin moni on jatkanut kirjoittelua vauvankin kanssa.

Oli kirjauduttava vaikka mitään asiaa ei kyllä ole... Ei siis yhtään mitään. Supistukset ovat alkaneet öisin olla niin kipeitä että ensimmäisen kerran olen alkanut pelätä synnytyskipuja. Onneksi kestävät vain vajaan minuutin kerrallaan ja tulevat täysin epäsäännöllisesti. Päivällä kipu on paljon lievempää jostain syystä.

Olin koko raskauden ajan ihan varautunut siihen että synnytys menee yli lasketun ajan mutta sitten ilmaantuivat nämä oireet ja kaikki kärsivällisyys on kadonnut. En enää osaa tehdä mitään järkevää vaikka nythän kannattaisi tehdä kaikkea mitä kohta ei enää ehdi. Olkaa te muut fiksumpia ja varautukaa synnytykseen vasta rv:lla 42 niin ei käy aika näin pitkäksi...

Frida 38+6

Vierailija
55/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjalle: meillä annetaan d-tipat ihan suuhun. Meillä käytössä DeVitol, saatiin neuvolasta, ne ei onneksi maistu miltään. Jakovit maistuu pahalle. Sitäkin on tuolla yksi pullo. eiköhän jossain vaiheessa käy kaupaksi kun usempi vuosi niitä pitäisi antaa. En uskalla nyt vaihtaa, jos aiheuttavatkin maha-vaivoja. Välillä kyllä unohdan totalisesti niiden annon. Eilenkin muistin kun tyttö oli nukkumassa. Tyttö ei kauheesti huuda vaikka välillä joutuu pitämään leuasta suuta auki.

vaatteista: meillä ei ollut yhtään 50 cm vaatetta ja nyt jälkeen päin ihan liikaa 52/56/62 senttisiäkin vaatteita, sillä vähemmälläkin olisi pärjännyt. Äp:n keltaisia potkareita en ole pitänyt vielä kertaakaan (taitaa jäädä pitämättäkin, kun en ole keltaisen ystävä). yökolttuina on nyt käytössä yksi saatu 68 cm pyjama sekä äp:n 70 senttiset vihreä ja ruskea vetoketullinen kokopuvut. Totesin että en osta tuohon väliin yhtään unipukua, kuin käyttö jää vähäiseksi. Tyttö ehken nyt 61-62 cm joten äp:n 60 sentiset on juuri sopivia ja parin viikon sisällä jo pieniä eli ei niille montaa pesua tule.

palailen taas.

j+beibi

Vierailija
56/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauvapyykkirupeama menossa. Mieskin jo silitteli muutaman lakanoita, kun on huolissaan, etten saa rasittua nyt liikaa- ihana :o)

Yllättävän pajon noita vaatteita on sitten kuitenkin tullut hankittua ja saatua (luulin ettei saataisi oikein mitään kavereilta). Meillä on aika paljon 56 cm:ä (varmaan liikaakin) ja muutamia 50 cm:ä. 60-62 cm:ä on varmaan myös liikaa. Mutta saapahan niitä sitten kiertoon hyväkuntoisina. Hirveän vaikea oli arvioida mitä ja kuinka paljon tarvitsee... Täytyy ensin pitää vain ihan noita pienimpiä. Yksi asia minkä huomaan puuttuvan on sukat, eli ei ole kuin ne kahdet äp:n sukat, mutta eipähän niitä aina tarvitakaan kun on potkareita. Parit voisi kuitenkin ostaa.

Huomisen projektina olisi lisää pyykinpesua ja sitten ajattelin ottaa vaunut ulos ja treenata koirien kanssa niillä liikkumista.

Eipä tännekään ihmeitä muuten kuulu, mä luulen etä aika tulee käymään pitkäksi jossakin vaiheessa, joten Fridan kehotus odotella vauvan syntymä vasta vikkolle 42 on varmaan ihan aiheellinen mun kohdalla- etenkään kun kun tämä ei tosiaan ole yhtään laskeutunut ja kohdunsuu on kiinni ja kiinteä 3 cm.

Oletteko muuten pesseet ulkovaatteet myös? Siis haalarin (mulla on kaksi pienempää halaaria, äp:n haalarit jää tlavelta käyttämättä) ja makuupussin?

Vierailija
57/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oo pessy noita toppapukuja enkä makuupussiakaan. Ajattelin että eivät ole suoraan ihon kanssa kosketuksissa ja menee sitten toi vanu vaan kasaan.

j+beibi

Vierailija
58/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yritän kovasti sulatella, kun oltiin miehen (tai siis avo-) kanssa nepalilaisessa syömässä joku tunti sitten, ja edelleen on maha ihan täysi. Huh, pitäisi vissiin oppia syömään hieman pienempiä annoksia, varsinkin jos mahassa nyt on joku kasvamassa, joka vie suuren osan tilasta.

Tosin edelleen odotan kovasto niitä oireita, että tuntuisi hieman konkreettisemmalta. Muistaakohan kukaan vielä, että mihinkähän aikoihin teillä alkoi tuntua selkeitä raskausoireita ja mitäköhän ne mahtoi olla? Ja jos voitte pahoin, niin koskahan se alkoi?

Ja tuli mieleen Oliveran sukkamietelmistä, että eräs kaverini ainakin totesi sukat todella hyödyllisiksi myös peittämään pienet sormet terävine kynsineen ennen kuin kynsiä pääsi leikkaamaan kunnolla lyhyemmiksi.

Vierailija
59/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin muuten olet? (anteeksi jos olet jos jossain viestissä sanonut- pää on hatara). Aika moni meistä on pk-seudulta, mutta jokunen muualtakin oleva on mukana (Tutanna, Ruddycat... muita?)

Mulla on ollut aika oireeton koko raskaus, joten olen vähän huono kertoman esimerkkejä oireista. Pahoinvointia ei ollut juuri ollenkaan (eli en oksentanut ollenkaan), pientä kuvotusta kyllä tuli viikoilla 8-14 (muistaakseni) jos jätti liian pitkän välin ruokailujen välille, ei muuten, en kärsinyt mistään hajuista tms. En ole edes ollut juurikaan väsynyt ennen kuin yöunet meni katkonaisiksi joskus viikkojen 25 jälkeen.

Minun merkittävin raskausoireeni oli hirveät ilmavaivat: röyhtäilin ja piereskelin kuin pieni sika (voi mun miesparkaa... ;o) )... onneksi ei enää vaivaa.

Olivera 36+5

Rinnat turposi aluksi mutta sekin tasoittui ja vatsaa turvotti ja oli pieniä nipistelyjä alavatsalla ihan alusta lähtien- (kohdun kasvusta?).

Meillä on parit Englannista ostetut scratch mittenit vauvan käsiin raapimista estämään tarvittaessa. Ne on siis ihan tavalliset puuvillaiset pikkutumput- sukat ajaisi ihan saman asian, mutta kun näin noita siellä niin otin mukaan- maksoi muistaakseni 50 penceä...

Vierailija
60/102 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käsissä oli äp:n ruskeat tumput sen ajan kun kynsiä ei saanut leikata. Nyt ei oo mitään, mutta kun kynnet kasvaa niin jo alkaa naamassa olemaan naarmuja ja siitä tietää että on aika leikata kynnet. Ostin H&M pieniä lapasia, joita tuli käytettyä muutaman kerran ja tuolla ne ovat laatikossa. Samoin ne pienimmät sukat oli käytössä ihan pari viikkoa. Sukissa/tumpuissa ei hirveesti haittaa vaikka ovat isompia kun laittaa ne lahkeen/hihan päälle niin pysyvät kyllä paikallaan.

Tuntuu jotenkin jo että olisi humenna maanatai eli saavat nää arkipyhät päivätkin sekaisin! Viikoloppua kaikille!

j+beibi