Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ESIKOT vuoden ensimmäiselle viikolle

02.01.2006 |

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... teidän kakuttelu/jätskittely kuulosti kivalta, harmi kun oon niin patalaiska että en jaksanut täältä idän susirajalta raahautua keskustan humuun. Tosin eilen innostuin vihdoin ompelemaan äitiyspakkaukseen sen reunalakanan, josta taisin joskus tuhat vuotta sitten puhua, että pitäisi ja pitäisi tehdä, ja siinä menikin näillä ompelutaidoilla tuntikausia. Sitten supistelikin (ei kivuliaasti!) koko loppupäivän. Mutta Olivera, joo, yhtenä kappaleena olen, joten treffit siinä ärrän kulmalla yhä voimassa. ;) Mielenkiintoinen aihe on tuo vastasyntyneen imetys, toiv. tulee hyviä vinkkejä.

Ollaan me tosiaan kropantoiminnoiltamme erilaisia, mulla ei esimerkiksi ole tullut yhtään tippaa maitoa raskauden aikana. Jotenkin alkaa epäilyttää tuleeko synnytyksen jälkeenkään, mutta en tiedä onko tuolla raskauden aikaisella maidontulolla tekemistä synnytyksen jälkeisen maidonnousun kanssa.

Eikä vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä, ainoa että nyt on alkanut hikoiluttaa öisin kovasti, mutta se ei ehkä ole merkki yhtään mistään. Aika monet ovat sanoneet, että mahan meneminen sekaisin on ollut heille Se merkki synnytyksen lähestymisestä. Ei mulla sellaistakaan...

Eipähän muuta tähän aamuun, koitetaan kaikki sinnitellä vielä (raskauden vaiheesta riippumatta). :) Ai niin, hurja oli Tutannan koiran uudenvuodenyö, onneksi löytyi sitten!

susumi

rv 38+3

Vierailija
22/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ultra meni mukavasti ja sukupuolikin selvisi :-) Esikoillehan näyttäisi tulevan vallan tyttöpainotteinen jälkikasvu. Jännää nähdä pitääkö kaikilla arvaukset paikkansa! Sinunhan muuten kannattaa mainita NKL:n lääkärille tuosta voinnistasi, jos et tänään jo maininnut. Jäi eilen vähän kesken juttu, kun mun piti sanoa että jos pahoinvointi on kovaa niin ehkä kilpirauhasarvot kannattaisi varmuudeksi tutkia. Kuten sanottu niin mulla oli kanssa pahoinvoinnin tunnetta noilla viikoilla ja kyselin siitä täälläkin muistaakseni. Mulla otettiin labrakokeita ja kaikki oli kunnossa.

Susumi, mulla on kanssa maailma kaventunut muutaman kilometrin säteelle. Huomenna olisi hammaslääkäri Lauttasaaressa ja meno sinne tuntuu kamalan rasittavalta :-) Eli ymmärrän hyvin...

Niin tosiaan, Kanikasta ei ole kuulunut vähään aikaan, mitäköhän hänelle kuuluu?

Nyt vierottaudun koneesta tai ainakin kirjoittelusta loppupäiväksi!

Frida 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitääkin kertoa yksi hassu juutu jonka tyttö järjesti yksi ilta. vaihdoin tytölle vaippaa hoitopöydällä ja sen sekunnin kun kävin viemässä vaipan roskiin, niin kun tulin takaisin niin tyttö oli napannut neuvolasta saadun aurinko naaman kasvojensa kohdalle. siinä riitti hauskaa isällä ja äidillä ja kuvakin piti ottaa todisteeksi.

nyt pitä lähteä kylään. palailen

j+beibi

Vierailija
24/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajosi eilen toinen auto joten olemme nyt yhden auton varassa. Aamulla heräsin miehen kanssa yhtäaikaa jotta vien sen töihin, käyn kaupassa (onneksi kaupat aukeaa klo7) ja kun itse menen iltavuoroon vien auton miehelle joka vie mut töihin ja hakee illalla. Meiltä ei kulje onnikat ja matkaa kaupunkiin on 20km.

No, vesihanasta tulee vain ruskeaa vettä, samoin vessanpönttöön. Otin sitte astioita mukaan ja toin miehen työpaikalta juomavettä. Naapuria kyttäsin ja kävin kysymässä kun liikettä näkyi, heillä myös sama homma, johtunee kuulemma sähkökatkoksista vesilaitoksella jonka vuoksi laittaa sakat liikkeelle. Naapuri oli pessyt pyykkiä ja kaikista oli tullut ruskeita. Eli emme tiskaa, pese astioita tai käy suihkussa.

Töissä olin eilen pitkästä aikaa ja tein enempi virheitä kuin koskaan. On ihan päässyt unohtumaan loman aikana kaikki työasiat. Lisäksi myöhästyin töistä.

Touko on nyt nukkunut muutamat yöt minua herättämättä, illalla töissä kyllä muokkasi mahaani niin että oli vaikea istua ja jouduinkin kävelemään vähän väliä.

Tänään alkaisi ennakkoäänestys ja meinasin jos oisin käynyt tänään mutta taidan jättää huomiselle. Pitää alkaa vielä imuroimaan kun kannoin joulukuusen ulos.

Mukavalta minustakin kuulosti tuo teidän kahvittelu, oi jospa oisin ollut mukaanaa...

t. Nasu ja Touko 20+3

Vierailija
25/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lähetteen NKL:lle kohonneeen verenpaineen (145/102) ja eilisen näköhäiriön (vessassa käydessä tuli näkökenttään kirkkaita heiluvia pisteitä) ja painonnousun ja turvotuksen vuoksi (pissa oli kyllä puhdas), joten sinne käy nyt tie. Lekuri sanoi että joko ottavat sisään tai sitten joudun käymään siellä nyt parin päivän välein todennäköisesti

Eli Susumi: jo en ilmesty R:n kulmalle klo 16.45 tänään, niin olen sisällä NKL:lla. Itse en kyllä usko että noilla perusteilla vielä sisälle joutuu. Lisäksi kummastutti. että verenpaine otettiin koneella hihan päältä (ja eri käsivarresta kuin tavallisesti) eikä sitä edes tarkistettu uudelleen luotettavammalla käsimittarilla- harmittaa kun terveydenhuoltohenkilöstö toimii jotenkin puolivillaisesti- näin sitä pääsee arvostelemaan kun itse on ollut alalla ;o)

Ja sukupuoli selvisi :o) En kerro vielä, mutta nyt näkyi ihan selvästi.

Palaillaan asiaan.

Vierailija
26/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tosiaan huomenna kysyä terkkarilta noista tissiasioista tarkempia ohjeita. Pienellä liikojen paineiden puristelulla ja kauratyynyllä hautomisella tuntuma on jo paljon parempi, ei pakota enää niin kovasti. Yöllä oli taas paita mennyt ihan töhnään, ja tuntuu tihkuttavan vieläkin toisesta tissistä jonkin verran. Vaan kerron sitten huomenna mitä neuvovat, joten se tisseistä tältä erää. ;)

Viime yönä toistui sama juttu kuin edellisenäkin, aamuyöstä alkoi kova supistelu joka rauhoittui vasta monen tunnin jälkeen. Nukupa siinä sitten. Jatkoinkin sitten unia puoli yhdeksän jälkeen ja heräsin vasta tunti sitten. Siinä sängyssä pyöriessä sitä tuli miettineeksi, että jos vauva päättäisi syntyä näin aikaisin, niin olisikohan se synnytys sitten vauvan pienemmän koon (täysiaikaisen kokoon verrattuna) vuoksi sellainen pikatoimitus, vai ehtisikö siinä hyvin tajuta tilanteen ja mennä sairaalaan. Ihan rupesi pelottamaan moiset ajatukset... Muuten en ole osannut synnytystä pelätä, enkä varmaan tule pelkäämäänkään ellei joku ihan hirveän kauheita pelottelujuttuja ala kertomaan.

Illalla mies pyysi sitä " vauvapäiväkirjaa" luettavaksi. Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin mitä se oikein tarkoittaa. Lueskeli sitten innoissaan sitä neuvolasta saatua opusta jossa on ne isän ja äidin puolet ja kerrottu viikko viikolta missä mennään jne. Itse olin sitten jo lähes unessa, kun havahduin siihen että peiton alta kuuluu hämähämähäkkilaulua! :0 Siellä luki että isän pitäisi laulaa vauvalle vaikka ammuvainaan nuotilla, ja toinen sitten otti neuvosta vaarin ja lauleli pienelle... Kyllä nauratti! :)

Mies oli ihan ihmeissään niistä kuvista joissa näkyi miten " iso" vauveli jo on, ja millaisissa asennoissa se siellä köllii. Kirja on nyt sitten luettu lähes kannesta kanteen molemmilta puolilta kun kiinnostui niin kovasti lukemaan miten vauhdilla vauva kehittyy. Kiva homma. :)

Jaahas, pitäisi kai lähteä tekemään miekkoselle pöperöä että saa syödäkseen kun tulee hiihtämästä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

susanna 28+2

Vierailija
27/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut Joulukuun Vaaveille ja vanhemmille !!

Ja tervehdys äitiysloman alkupäiviltä... vähän tämäkin näköjään vaatii asennoitumista, ettei tarvitsekaan enää aamulla lähteä. Ihanaa! Joululoma jo irroitti ajattelusta tehokkaasti kaikki työpaikalla meneillään olleet asiat. Aika mukava ajankohta päästä aloittamaan - vai mitä, Rva Sukkula?

Kiitos myös oikein mukavasta seurasta eilisellä herkuttelukierroksella :-) Juttua tuntuu riittävän, olisihan tuossa mennyt vaikka koko ilta ;-)) Käytiin sitten miehen kanssa vielä asioilla Sellossa ja otin Kirjatorilta sen Tracy Hoggin kirjan (8 euroa) ja kun päästiin kotiin, niin olin täysin puhki ja vauva piti kovaa elämää alavatsalla... Tänään nukuinkin sitten niin, että olin myöhästyä puoli yhden neuvolasta! Siellä kaikki hyvin. Meille on tulossa pieni, siro vauveli, sukupuolta ei haluta tietää etukäteen.

Kiva kuulla Jaipur, että teilläkin ultrassa kaikki hyvin ja " tärkein" selvisi..

Muuten Baby, mulla olisi sulle asiaa, voisitko laittaa meiliosoitteesi vaikka mulle charlotte68at-merkkiluukku.com, jos et halua osoitettasi tänne palstalle.

Tarvikehankinnat pitäisi nyt sitten aloittaa ja viimeistellä samalla kertaa. Muutamia vaatteita on, lastenvaunut ja turvakaukalo saatiin joululahjaksi :-). Seuraavaksi ajattelin tilata Vaavi-sängyn 4 ekaksi kuukaudeksi, onkohan kukaan muu harkinnut samaa? Meillä kun on nämä miniatyyrineliöt, niin kaikki pitää olla pientä ja jopa vauvelikin on ilmoittanut olevansa pieni :-))) Eiköhän se uskalla raukkaparka kasvaa, kun " tietää" , mihin on tulossa :-)) Kestovaippakuoriksi olen katsonut Bumpyn kuoria ja niihin meinasin hankkia alkuun harsoja. Kertiksiä ajattelin hankkia pienen varaston siltä varalta, että valitut kestot ei toimikaan. Pitää sitten etsiä uutta mallia kestoille siinä tapauksessa sitten, kun vauva on jo talossa.

Tälläista tällä kertaa, mukava, kun nyt on enemmän aikaa tähän palstailuun :-) Mutta nyt lähden tekemään vauvanvaateinventaariota.

Modesty + Vimpula 35 + 6

Vierailija
28/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylästä palattiin ja tyttö nukkui koko reissun! Tyttö on taas tuolla lelukaaren alla. Hieno että viihtyy edes vähän aikaa, niin ei tavii koko ajan viihdyttää. Tytölle tarttuu jo kaikki siis käteen. Saa olla varovainen silmälasien ja kaulakorun kanssa.

Laitoinko jo että oon vähän pettynyt tohon Gracon autobaby turvakaukaloon. hihnat on niin lyhyet etä ei tyttö oikein talvivaatteissa mahdu remmeihin vaikka ovat pisimmillään (tai niin ainakin luulen) ja pehmuste peffan alta otettu pois. Istumen kun pitäisi mennä 13 kiloon asti ja oisko nyt tyttö vasta 7 kiloa. On tehty ilmeisesti vain kesähepeneille. muillakin on ollut samoja ongelmia. :(

nyt tuli huutoa joten tyttö taas sylissä. palailen...

modesty68: laitoin sulle postia!

j+beibi

Vierailija
29/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

modesty68: meillä myös kaikki neliöt käytössä. Pinniksen päällä on hoitopöytä. Molemmat brio sarjaa hobbyhallista ostettuna. Kätevä on ollut.

Vierailija
30/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

modesty68: ei suostu lähettämään postia tuohon osoitteeseen?

korvasin siis ' at-merkki' -sanan @

j

Vierailija
31/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Susumi, sorry kun en ehtinyt nyt sitten mukaasi kokoukseen. Aika kauan sai lääkäriä odottaa, vähän ennen kahta oltiin siellä ja viideltä päästiin pois.

NKL:lla olikin tuttu kätilö vastassa :o) Olin tehnyt hänen kanssaan töitä aiemmin Meikun sydänteholla. Tosi mukava tyyppi.

Verenpaineet oli laskusuuntaiset (mitattiin 3 kertaa), vauva käyrillä ja ultrassa hyvävointinen ja liikkuvainen, labrat kaikki ok (ottivat pissan ja verikokeita), joten sain luvan lähteä kotiin ja verenpaineseuranta jatkuu omassa neuvolassa x 2/vko ja takaisin naistenklinikalle jos päänsärkyjä tai näköhäiriöitä tulee.

Painoarvio nyt 36+3 on 3000g ja la:na 3500 g joten ei se nyt niin jättiläiseltä vaikutakaan, van ihan keskimittaiselta. Hyvä niin.

Vierailija
32/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymykseesi sukupuoliveikkauksista meidän kohdalla. Me emme ole käynet 3/4D ultrassa ollenkaan, vaan ensimmäisen veikkauksen sukupuolesta teki nlalääkäri viikolla 26+1, veikkasi tyttöä mutta ei tietenkään ollut 100varma. Pari viikkoa myöhemmin kävimme meitä hoitaneen klinikan erikoislääkärillä ihan tavallisessa ultrassa (28+4) ja hän veikkasi sitten 90% varmuudella poikaa, mutta ei hänkään ollut 100varma koska pippeliä ei varsinaisesti saatu kuviin. Eli näin ne arviot menivät ristiin.

Nyt taisi sitten selvitä... tai sitten tulee ylläri synnärillä :o)

Kampaajasta: olen käynyt tässä paikallisessa kauppakeskuksessa olevassa Sirpa Mansnerin liikkeessä (se on ketju, jolla,on muitakin liikkeistä). En oikein osaa suositella sitä koska taso sielläkin vaihtelee. Töissä on paljon vastavalmistuneita ja kokemattomia kampaajia, joten riippuu vähän kuka sattuu tekemään... kerran tulin kotiin ihme hapsujen kera, kun tyttö ei osannut oikein polkkatukkaa tasaiseksi leikata :oP. Värjäykset on menneet kyllä hyvin...

Vierailija
33/102 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, Beibi, tarkistin nyt vasta luukun osoitteeni ja jostain syystä se ei enää toimi. Mutta tämä toimii margarita.c at-merkki luukku.com.

Siis ihan oikein vaihtaa at-merkki sana @:ksi.

Nyt onnistunee.. sorry vielä.

Meillä hoitopöytä tulee olemaan kylppärissä pesukoneen päällä.

Turvaistuinasiat jäi mulle jotenkin epäselviksi. Ihan " hasardina" saatiin vaunukaupan yhteyteen edukkaasti Oran istuin, josta en ole kuullut mitään testejä tai kommentteja. Saa nähdä, otettiinko sika säkissä.

Vaunut on Brion Novat kovalla kantokopalla. Hyvänoloiset, vaikka ehkä raskaahkot. Joudun raijaamaan vauvaa kolmanteen kerrokseen ilman hissiä tuossa kovassa kantokopassa (ja siinä kopassa kuvittelen vaavia sitten parvekkeella nukuttavani).

Sattuuko kellään olemaan samoja ostoksia?

Tein vaateinventaariota tuossa ja huolestuneena mietin, että kai tästä on kauppoihin lähdettävä. Vaikka haluan uskoa, ettei pieni nyt alkuunsa niin paljon tarvitse. Tuntuu nyt, ettei tämä kuukauden (joka toivottavasti vielä on jäljellä) valmistautumisaika riitä mihinkään, kun tahti on kuitenkin huomattavan hidas ja voimat rajalliset.

Ehkä tämä on vain äitiysloman alkukankeutta...

Modesty + Vimpula 35 + 6

Vierailija
34/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olikohan tiistain tapaamisemme niin rasittava, että olin super väsynyt eilen. Kahdet päikkärit nukuin helposti. Vai vieköhän tästä flunssasta toipuminen näin raskaana ollessa ekstrapitkän ajan?

Täällä kun on menossa tätä remonttiprojektia, tuntuu, etten pääse millään vauvan valmisteluissa eteenpäin. Pyykkikone on nyt tuolla alakerran pölyjen keskellä, joten sinne si viitsi lähteä pienen vaatteita pesemään. Viikon päästä saadaa kodinhoitohuoneen kalusteet ja jos sitten viikolla 3 pääsisin vaavin vaatteiden kimppuun. Mitenköhän sitten vietän ensi viikon. Kaikki tavarat on nyt pakattu tänne yläkertaan, kun alakerrassa remontoidaan myös takkahuonetta, saunasta puhumattakaan.

Voi kun olisi niin rikas, että olisi voinut tehdä kaikki nämä remontit yhteen syssyyn ja vielä olisi voinut teettää ne ulkopuolisilla! Nyt ollaan tehty pääasiassa omin voimin paloissa. Yläkerran pintaremontti ja kylppärin modernisointi vuosi sitten ennen muuttoa, keittiö kesällä, kun jo tässä asuttiin (grillattiin ruokamme pääasiassa pihalla ja minä voin pahoin...) ja nyt alakerta. Vaan hyvä tästä tulee, vaikka hitaastikin.

Puhuttiin siitä pahoinvoinnista tiistaina kahveilla. Oma massuni on ainakin tullut todella herkemmäksi taas kerran. Mitään hapanta en oikein siedä, tai ensin alkaa närästys vaivaamaan ja sitten saattaa ruveta oksettamaan. olen jo parina aamuna oksentanut mehut pihalle tällä viikolla. Eikä tietysti tuota oksennusärsytystä yhtään helpota tämä yhäkin jatkuva yskä.

Vaan tulipa taas valitettua tätä vähäenergistän omaa oloa. Toivottavasti en ole kamalan masentava! Kuitenkin toivottelen kaikille hyvää torstaita ja pitkän viikonlopun odottelua!

terv.

RouvaSukkula & Astronautti (35+6)

Vierailija
35/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamulla viestin Sonjalta eli Turpo-Urpolta. Hän pyysi ilmoittamaan tännekin, että hänelle syntyi tänäaamuna tyttövauva. Tässä Sonjan viesti:

" Tyttö tuli klo 5.33 tänä aamuna, strategiset mitat: Pituus 48 cm, paino 3536 g ja pipo 33,5 cm. Jos kirjoittelet palstalle niin laitatko muillekin tiedoksi" .

Joten Sonja ja perhe: ONNEA vielä tätäkin kautta :)

Nyt siis on tosiaankin alkanut meidän 30+ esikoiden vauvoja tulla maailmaan: Joulukuussa ainakin Swheatille ja minulle, nyt Sonjalle... Mitenkähän on Kanikan laita, hänestä ei ole kuulunut aikoihin mitään?

Modesty kyselit vaunuista. Meillä on Brion Novat kovalla kantokopalla. Ulkoilemaan pääsemme ensimmäistä kertaa vasta viikonloppuna, mutta sisällä tyttö viihtyy vaunuissa todella hyvin. Nukkuu niissä neljäkin tuntia kerrallaan! Vaunut ovat tosiaan aika raskaat, joten meillä kärryttely jää isin tehtäväksi ainakin kuun loppuun, koska se leikkaushaava ei salli minun nostavan mitään vauvaa painavampaa.

Itse asiassa tänään haava on hieman kipeä. Olen ehkä sylitellyt tyttöä " liikaa" (vaikkei vauvaa voi pitää liikaa sylissä!). Onneksi mies on isyyslomalla ja juuri nytkin lukee alakerrassa Hesaria vauva sylissään.

:) loppuviikkoa!

Katja ja joulutyttö

Vierailija
36/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli viestiä tullut sitten eilisen:)

Meillä ei muuta uutta kuin puhdasta vettä tulee taas:D

Tosin juomaveden vielä hamstraan mutta muuten kaikki sujuu normaalisti.

Näin viime yönä ensi kerran unta vauvasta. Olimme järjestämässä ristiäisiä laivalle! Tosin ei käynyt selväksi oliko meidän vauva tyttö vai poika. Mietittiin vain tuleeko vieraita kun joutuvat ostamaan omat laivalippunsa:) Muutoinkin olen nähnyt paljon unia.

Touko ei ilmeisesti eilen tykännyt kun minulle iski hirveä salmiakin himo ja söin töissä salmiakkia. Touko suostui tanssimaan vatsassa vasta illalla.

t. Nasu ja Touko 20+4

Vierailija
37/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia :-) Täsmällinen tyttö, eikös Sonjalla ollut la 4.1.? Sitäköhän se väsymys tiesi...

Voi kun minunkin väsymykseni tietäisi synnytystä. Vai johtuisiko kuitenkin alkuviikon rasituksista ja huonosti nukutuista öistä. Viime yönä supisteli melkoisen kipeästi, nukahdin välillä ja heräsin supistukseen aamuyöstä arviolta 10 kertaa. Väleistä ei mitään aavistusta. Illalla suppareita tuli klo 19-22 noin 20-30 min. välein. Heräämisen jälkeen ei ole enää juurikaan supistellut :-( ja hammaslääkärireissukin meni ongelmitta. Ainoa edistys on että kävely on muuttunut todella hankalaksi tuon tykinkuulan kanssa. Oksettava olo jatkuu, tekee mieli vain hedelmiä, marjoja ja jätskiä. Mutta, luin juuri tammikuisten pinosta että jollakulla on ollut jo joulusta veristä vuotelua ja menkkajomotuksia :-( aika masentavaa. Niin että kai tämäkin voi vielä mennä vaikka kuinka pitkälle. Minkäköhän ottaisi seuraavaksi etapiksi... jos vaikka varaisi kampaajan maanantaiksi, niin sitten voisi olla iloinen siitä ettei tarvitse synnyttää ihan räjähtäneen näköisenä jos tämä vielä venyy.

Ei vaan mikäs tässä on ollessa. Taidan käydä päiväunille, kun vielä saa nukkua. En nyt muista oliko jotain muuta kommentoitavaa kuin nuo vauvauutiset. Olisi kiva kuulla Kanikasta, eikös hänellä ollut la joulukuun lopussa? Taidan olla sitten seuraava vuorossa lasketuissa ajoissa, vai unohdanko jonkun..?

Frida 38+5

Vierailija
38/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän niitä tyttöjä syntyy!

Aamupäivä täällä hujahti vauhdilla lasagnen teon merkeissä ja hyvää tuli. Tein sen verran ison annoksen, että riittää varmasti pakkaseenkin asti ja saa sulatella sieltä siinä vaiheessa kun ruokaa ei jaksa laittaa.

Katsoisikos vaikka jonkun leffan nauhalta ja neuloisi nuttua. Kaikki heppaihmiset, tänään TV 1:llä on dokumentti " Villi katse" , joka on kuvattu Virossa Muhun saarella, jossa olin ratsastelemassa kesällä. Saas nähdä näkyykö siinä myös niitä ihania heppoja.

Iltapäiväterkuin,

RouvaSukkula Astronautteineen

Vierailija
39/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli valtava pino odottamassa! Olin eilen töissä koko päivän enkä ehtinyt tänne laisinkaan. Illalla meillä oli illallisvieraita. Aika haipakkaa oli koko päivän.

Ensinnäkin, onnittelut Sonjalle tytön syntymän johdosta. Täsmällinen kaveri! Jäämme odottelemaan Kanikan uutisia...

Kiitokset kaikille tapaamiseen osallistuneille. Mulla oli ihan älyttömän kivaa. Tuo tapaaminen piristi todella. Jotenkin sitä on ollut aika tylsistynyt ja viettänyt paljon aikaa yksin, joten oli aivan mahtavaa päästä tuntikausiksi kahvittelemaan teidänlaistenne loistavien tyyppien kanssa! Ja, kuten sanottu, oli ihanaa kun kenelläkään muullakaan ei ollut kiire minnekään.

RouvaSukkula: se radiopuhelin/itkuhälytin vaikutti tosiaan hyvältä. Aluksi säikähdin, että sitä itkuhälytinosaa ei voi käyttää ulkona, mutta sitten luin käyttöohjeet ja sitä toista akullista radiopuhelinyksikköä voi sitten käyttää ulkonakin itkuhälyttimenä, kun vaan säätää siitä äänet pois ettei vauva herää. Minusta tuo vaikutti ihan loistavalta. Sitä voi käyttää vaikka mökillä, ja kun lapsi kasvaa isoksi, radiopuhelin voi olla aika kiva kavereiden kanssa leikkiessä. Muistan aina kuinka olisin itse halunnut leikkiä sellaisella... (tästä huomaa että mun naapurustossa oli mun lisäksi vain poikia. Vaikutteet tarttui... Me askarreltiin jugurttipurkeista ja langasta " radiolähettimet" , mutta ne ei jostain syystä oikein toimineet. ;) Muillekin vielä vinkiksi: Stockan alimmassa kerroksessa on kanta-asiakastarjouksena radiopuhelin-itkuhälytin 63,90 euroa.

Jaipur: hyvä, että suklaa auttoi. :) Huomasin eilen, että kahvi on myös aika hyvä vauvan herättäjä, jos sitä juo pitkästä aikaa. Join eilen töissä kaksi kuppia kahvia pitkästä aikaa. Vauva muljui eilen aika lailla. No, olin sitten ihan sekaisin siitä määrästä, enkä saanut yöllä nukuttua kuin kolmisen tuntia normaalin 10-11 tunnin sijaan... Taitaa nyt jäädä kahvi kokonaan pois - en halua hyperaktiivista vauvaa, kun se tulee ulos. :) Mukavaa, että tuo sukupuolikin selvisi, kun sen halusitte tietää. (Samoin Oliveralle...)

Tuosta pahoinvoinnista piti sanoa, että mullakin on ollut kuvotusta tässä vaiheessa. Närästyskin on taas pahentunut selvästi alkuraskauden tasolle. Olivera: mullakin on ollut näköhäiriöitä, ikäänkuin pilkkuja silmissä jos joutuu nostamaan pään nopeasti ylös tms. Verenpaineet on kuitenkin olleet normaalit.

Kävin tänä aamuna viimeisellä neuvolalääkärikerralla. Täällä ei tehty ollenkaan painoarviota. Onko se normaalia? Vauva on laskeutunut ja raivotarjonnassa. Kohdunsuu oli kiinteä ja 3 cm, joten sillä saralla ei ollut vielä mitään edistystä.

Lene rv 37+1

Vierailija
40/102 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia!!! Voi kun olisi omalla kohdalla tuo pikkukaveri yhtä täsmällinen, mutta taitaa olla turha toivo - neuvolassa tänään th oli sitä mieltä että pää siellä vielä heiluu eikä ole pahemmin laskeutunut ja kuten aiemminkin kertoilin niin aika oireetonta tämä elo on. Yöhikoilu tosin jatkuu ja viime yönä oli vähän omituinen olo mutta se nyt voi tulla mistä vaan.

Olivera: älä huoli siitä ettet päässyt imetystukiryhmän kokoukseen. :)Tärkeämpäähän sun oli olla tarkastettavana siellä NKL:llä. Ja hyvä kun nyt seurataan! Sitäpaitsi mullekin kävi hullusti sen kokouksen kanssa. Olin siinä ärrän kulmalla ja ajattelin suunnata askeleet kohti kokousta, kunnes tajusin että eihän mulla ole mukana osoitetta sinne! Raskausdementiaa.. Normaalitilassa olisi ehtinyt hakea kotoa osoitteen, mutta kun tässä tilassa ei viitsi pahemmin juoksennella liukkailla niin jäi sitten väliin. Pitää pyytää sitten kovasti imetysopastusta sairaalassa.

Noita lenteleviä pilkkuja on muuten ollut minullakin silmissä muutaman kerran, silloin kun nostan pään nopeasti ylös, tai nousen lattialta istumasta. Verenpaineet on kuitenkin kohdillaan. Proteiinia oli tänään pissassa yhden plussan verran, mutta terkkari meinasi että on normaalia näin loppuraskaudessa.

Onpa tosiaan ollut tyttövaltaista tammikuisissa? Pitäisikin nostella sitä vauva-aikataulua ylöspäin. Itselläni on yhä melko vahva poikaolo mut saapi nähdä.

susumi

rv 38+4