Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todenmukainen laskettuaika???

19.12.2007 |

Hei! Odotan toista lastani NOIN raskausviikolla 11. Tämä NOIN johtuu siitä että neuvolassa lasketun aikani väitetään olevan 10.7.2007. Kun taas osa laskureista sanoo 11 tai 12 päivää. Viimeiset kuukautiseni ovat olleet 5.10.2007.

Sinänsähän tämä tarkka laskettu aika ei ole tärkeä lapsen kannalta, mutta itseäni se vähän vaivaa, onhan kyseessä " maaginen lukuni" .

Onko täällä muita joilla on laskettu aika tuolloin ja milloin ollut viimeiset kuukautiset?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammelix2:

Hei! Odotan toista lastani NOIN raskausviikolla 11. Tämä NOIN johtuu siitä että neuvolassa lasketun aikani väitetään olevan 10.7.2007. Kun taas osa laskureista sanoo 11 tai 12 päivää. Viimeiset kuukautiseni ovat olleet 5.10.2007.

Sinänsähän tämä tarkka laskettu aika ei ole tärkeä lapsen kannalta, mutta itseäni se vähän vaivaa, onhan kyseessä " maaginen lukuni" .

Onko täällä muita joilla on laskettu aika tuolloin ja milloin ollut viimeiset kuukautiset?

:) Tuo on meille heiniksille monille sellanen päivänkysymys.

Itsellä viimeiset kuukautiset 26.9, testi positiivinen 30.10. Laskettuaika neuvolan mukaan 2.7.08. Neuvolassa lasketaan usein suoraan 28 päivän kierron mukaan, joten virhelyöntejä sattuu. Itselläni kierto 35 pvää, jonka mukaan laskettuaika olisi ollut 9.7.08.

Tänään ultrassa laskettuaika siirrettiin 12.7. Ja luulen että rakenneultrassa vasta lopulta se todellinen aika selviää. Siihen kannattaa varautua. =)

Tsemppiä! Linorette rv 10+4

Vierailija
2/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laskurit antavat lasketuksi ajaksi 13.7. ja neuvolassa päivän vähemmän eli 12.7. ja viimeiset menkat oli 7.10. kierron ollessa 28 pv. Joten ilmeisesti neuvoloissa on joku ohjelma joka laskee sen hieman eri tavalla. Mutta ultrassahan se lopullinen laskettu aika varmistuu, joten maltapa sinne asti :) Itselläni se on onneksi jo ensi viikolla, pikkuisen jänskättää koska maanantaina ei lääkärineuvolassa sydänäänet vielä kuuluneet.

meli76 10+?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös laskettu aika 10.7.2008. Viimeiset menkat on alkaneet 3.10. Neuvolan mukaan mun laskettu aika olisi päivää ennen, mutta ultrassa tuli tuo 10. päivä ja se on nyt toistaiseksi virallinen, kun synnärillä ultrattiin. Saapa nähdä muuttuuko se tuosta vielä np-ultrassa vai pysyykö tuossa.

Vierailija
4/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonnahan on karkauspäivä, voiko se vaikuttaa näihin laskureihin?

Vierailija
5/9 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni. Ymmärrän hyvin, että vaikka vauva voikin syntyä eri päivänä, niin kaikkihan sitä kyselee, että mikä laskettu aika on yms. eli olisihan se ' oikea' päivä kiva tietää. Minulla ensimmäinen laskettu aika laskettiin viimeisten kuukautisten ja kuukautiskierron 26 pv mukaan, jolloin tulos oli hieman erilainen kuin sellaisilla laskureilla, joissa kierto automaattisesti 28 pv. Kun tuosta ensimmäisestä lasketusta ajasta sitten laskeskelin hedelmöityspäivää, niin mieheni ei edes ollut silloin kotona.. ;) (Miehestä tämä ei ollut yhtään hauska vitsi). Ja ultrassa todettiinkin vauvelin olevan mitoiltaan pari päivää vanhemman kokoinen, mikä täsmäisi myös miehen kotonaolo- ja ' puuhailu' päivään, joten sen mukaan olen nyt mennyt. Ultraaja myös muutti päivän neuvolakorttiin oman tuloksensa mukaiseksi. Käsittääkseni alkuraskaudessa ei yksilöllisiä eroja vauvan koossa vielä olisi (korjatkaa joku jos olen väärässä?), joten mitta kertoisi vauvan iän aika tarkalleen.

Vierailija
6/9 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi np-ultran tarkoitus on mm. raskauden keston arvioiminen, saadaan tarkempi tulos kuin kuukautisista laskettuna. Jos heittoa on vain muutama päivä, la:ta ei yleensä muuteta. Eron ollessa useita päiviä, otetaan np-ultrassa saatu la viralliseksi päiväksi.

Rakenneultrassa harvemmin ainakaan tietääkseni, lähdetään la:ta enää muuttamaan, koska tuossa vaiheessa tulee jo yksilölliset kasvutekijät mukaan.

Nuorin lapseni vastasi np-ultrassa kuukausisten mukaan laskettua aikaa. Rakenneultraan olikin kokoa ehtinyt tulla viikkoa enemmän kuin olisi pitänyt (sääriluun mitta). Syntyessään olikin sitten 56cm pitkä, eli normi vastasyntynyttä pitempi.

Edelliselle kirjoittajalle sanoisin, että " hommailu" päivä ei välttämättä ole hedelmöittymispäivä, sillä siitiöt voivat säilyä naisen elimistössä hengissä useita päiviä. Eli hedelmöittyminen on voinut tapahtua silloin kun miehesi ei ole ollut kotona.

Vierailija
7/9 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on laskettu aika 10.7.08. Viimeiset menkat alkoi 3.10.07. Kierto ollut vaihteleva 24-31 päivää.

Neuvolan täti korjasi muistaakseni päivällä max. kahdella laskettua aikaa verrattuna siihen mitä neuvolan laskuri tarjosi. Muistelen laskurin ehdottaneen 9.7, mutta täti laittoi itse siihen 10.7.08.

Vierailija
8/9 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei tuollaisesta heitosta mielestäni kannata stressata.

Ei varmaankaan kuitenkaan aivan päivälleen tuo laskettu aika ole.

Itselläni laskettu aika ekan ultran ( rv 7) mukaan on 1.7.

Se sama on pysynyt.

Tänään np ultrassa kättärillä oli rv 12+6, vaikka ekan ultran mukaan olisi ollut 12+2. Kätilö sanoi etteivät lähde muuttamaan la:ta tuon neljän päivän vuoksi. Sitten kun on viisi päivää heittoa sitä siirretään.

No mulle ihan sama. Syntyy vauva joskus kuitenkin :D

Vierailija
9/9 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten moni tietää, se on omalla tavalla niin tärkeä se laskettu aika. Edellisen raskauden aikana seurasin sitä tiiviisti, vaikka lapsi syntyi viikkoa myöhemmin on tuo la päivä EDELLEEN minulle kiva muisto.

Tarkoittiko ihmiset np ultralla niskapoimu ultraa?? Asun oulussa ja Oulu tarjoaa vain ja ainoastaan rakenne ultran norm. raskauksissa. Tietääkö kukaan paljon oulussa maksaisi aikaisempi ultra yksityisellä??