Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<^*^> KUTUT <^*^> Maanantai murkinalle!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielettömän paljon Onnea Mariposalle plussasta!!!! Jee!! Mariposa saa vauvan!!!!!! Ihanaa!!!!

Myt tässä miruliin koneella ja suunataan tuonne cityyn ihan justiinsa!! joten palailen taas, kun saan miehuksen ja koneen kotiin.... ovat taasen yhdessä reissussa.. mrrrr....

Vierailija
62/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta][size=4]NYT PITI LAITTAA OIKEEN VÄRIT JA KOOT JA KAIKKI PÄÄLLE, SIIS AIVAN MAHTAVA JUTTU!!! :) HIRVEESTI ONNEA!!! kyllä se mieskin ajatukseen tottuu.. kerrotko heti äidille?? Tulevan äidin, isoäidin ja isän tunnelmia sitten pian jookos :DDD[/color][/size]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*toivoo pääsevänsä tähän aaltoon mukaan*

Vierailija
64/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan valtavasti onnea! Arvasinkin, että joku on plussannut tänään, kun pino oli jo niin pitkä.

Vierailija
65/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mariposalle!!! Kyllä ne ahkerat pupuilut nyt sitten vaan kannatti!!=)

Mä en ehdi nyt jaarittelee kovin paljon, ollaan lähdössä kyläilee hetken päästä. Ilma on täällä aivan p' ska, siis niin masentava että. Pimee ja sataa räntää...Pöh.

Ja super-menkat oikeen menossa. On sit tullu sitä vuotoa niinku pienestä kylästä, ja maha on sairaan kipee. =/ Eli siis hermot menee ihan just. On menny jo 1,5 pakettia YÖsiteitä, kun sitä saamarin tavaraa vaan tulee ja tulee.

*superiloisena*

Vierailija
66/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]MÄ TIESIN!!!!!;) Mahtavaa! Nyt vaan masuja kasvattamaan HÖNTÄN kanssa!! Mikäs sun la on? meneekö vielä elokuulle? Vaikka sun kierto on pitkä, niin kannattaa varmaan laskea menkkojen mukaan, niin pääset ainakin ajoissa neuvolaan/ultraan. Vai tiedätkö milloin ovis oli?

Milloin NIFKIN testaa uudestaan?! Kyllä aaltoon tarvittas vähintään kolme... ;) Kuka on sitten seuraavana vuorossa? PIIPAA ja NEKKU?!

Vierailija
67/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa hulluks mutta en saanu viel miehelle sanottua. Tämä on aivan kamalaa ja naurettavaa! Mitä jos se suuttuu?:O Äidille en vielä kertonu, vaikka mieli teki. Ollaan kuiten niin läheisiä että kerron hälle aina kaikki. Nyt ajattelin että miehellä on oikeus kuulla eka. :) Kun nyt vaan sais sanottua. Tuolla se kiukkuaa sohvalla kun ei saa nukuttua, koko ajan joku herättää....

KIITOS kaikille onnitteluista! Ihan uskomatona tämä kyllä on... La ois ton pitkän kierron mukaan 11.9. Sehän voi tietty muuttua kun ei mulla oo mitään hajua koska ovis on ollu. Tai siis en edes tienny et se oli. ;)

Apua............................................

Vierailija
68/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Yritin päästä kirjautumaankin tunnuksella " Mariposa" , hohohohohohoooo!

Nyt kuules meet sinne äksyilevän miehuksen viereen ja sanot että sulla ois uutisia josta vois tulla parempi mieli... Sitten pistät sen käden sun masulle ja sanot että täällä pikkanen vauvanalku :D Ja SITTEN tuut illalla myöhemmin kertoon mitä mies kommentoi...

Vierailija
69/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA, ONNEA vaan paljon täältäkin!!! Tosi hienoa, että on saatu taas plussa-aalto aluilleen! Vielä kun NIFKIN ja kukas muu lähtee mukaan, niin onpahan syyskuullakin jännättävää. ++++++-säteitä heillekin!

Mä kans uskon, että mies ottaa asian ihan hyvin. Niinkuin joku jo sanoi, kyllähän se TIESI, että päivittäisellä pupuilulla mahdollisuus tulla raskaaksi on todellakin olemassa. Ja pupuilemallahan niitä vauvoja nimenomaan tehdään!! Voi tosiaan olla aluksi hiukan shokissa, mutta varmasti muuttuu iloksi vielä ja pääsette yhdessä odottelemaan pikkuista. Tsemppiä!!

Tässä huomaa tämän tästä miettivänsä, että jokohan Allu on jättänyt yksiönsä ja tullut maailmaan... Jospa se TALVIKKI pian ilmoittelisi vauvauutisia - sopisivat niin mukavasti näiden plussauutisten jatkoksi.

Nyt mä lähden kattoo, onko patonki jo kypsää. Tuli ihan hillitön nälkä, kun käytiin vähän kaupoilla ja melkein jo kurvasin sit Subwayn kautta. Päätin kuitenkin paistaa ja rakentaa patonkini itse, kun uuden vuoden hässäköistä jäi kaikkea kivaa täytettä patonkiin.

Vierailija
70/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että joskos se PIIPAA olis sitä siivousintoa ollu jakamassa, kun ei ole vielä ovenkaan taakse tullut! ;) (no, eihän Piipaa edes tiedä missä me asutaan...) Täällä kyllä tarvittais siivousintoa...

Niin, ja NIFKINkös se testaa huomenna?? Tässä plussasäteitä ja peukutuksia +++++++++++++++++++++++++++++++++bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd

Mariposa: Tsemppiä sulle! Kerro vaan miehellesi iloiset uutiset! ja sit tietysti heti raporttia tälle kuttulaumalle, eiks joo? :)

Jaahas, nyt pikkuneiti vaatii huomiotani, palailen taas!

Vierailija
71/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][size=4][color=CD00CD]Super-hyper onnittelut Mariposa!![/size] Tää on niin fantastista :D[/color][/b]

[color=EE30A7Ja hei - Älä murehdi, vaikka alkuun voi pelottaa ajatus omasta pikku vaavista - niin kyllä se rakkaus sitä kohtaa ukoistaa ennemmin kun arvaatkaan, molemmilla :)[/color]

[color=FF6EB4]Ei mennyt ihan odotusten mukaan uuden hoitajan tapaaminen (perhepäivähoitaja) :O Ei ollut ihan mun makuun se nainen. Minjaakin ujostutti niin paljon että hyvä kun sai sanaa suusta. Saas nyt nähä miten lähtee käyntiin.. Huomenna Minja menee sinne muutamaks tunniks " leikkimään" , äitini hakee sen puolenpäivän aikaan jo pois. Aattelin soitella sille Minjan edelliselle pph:lle, et jos sillä sattus olemaan vapaata - niin koitan vaikka kirveen avulla saada sen sinne!

Minja ei ollenkaan käsitä et sitä hoitais joku muu :( Haluais vaan sinne tutulle hoitajalle.

[b]Mut vitsit oon iloinen Mariposan plussasta! :D

Vierailija
72/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariposalle heti ensimmäisenä -> kerro vaan miehelles. Site ainakin ärähtää jos alat tietoa salaamaan, eikä se tunnu reilultakaan...

Sanot sen mitä Höntta vai Piipaa jo tänään sanoi: Kulta, sulla on nyt sitte elämäsi tärkeimmät ihmiset samassa paketissa ja asetat miehen käden vatsallesi, kuten Serppu kehoitti. Jos ei siihen mies sula, niin onpas kylmä ukko ;DD Anna mennä vaan, rohkeesti. Rehellisyys maan perii, vai miten lie menikään :))

Niin ja sitte tosiaan kuulumisia HETI tänne ;DDD *ei kestä ootta* :)

Joko NIFKIN on orientoitunut huomiseen testaamiseen? Täällä jo sitäkin jännitän :)))

Nekku, ehditkö Minjaa puhumalla valmistaa päivittäin tuosta hoitoon menemisestä ja että eri täti jne?? Mietin vaan et kannattaako Minjan mielen mukaan yrittää saada vanhaa hoitajaa ihan sillä perspektiivillä, että eskariin mentäessä, hän ei voi myöskään valita opettajaansa, eikä edes koulussa. Tavallaan tämä jo valmistelee Minjaa siihen että toisenkin tädin kanssa voi luoda hyvän hoito-suhteen... eikä siis voi itse elämässä aina valita näitä. En tietenkään sano että se olisi helppoa sulle tai Minjalle, mutta elämässä ei vaan kuulukkaan kaikki olla helppoa. Epämukavuutta ei vaan opi lapsi millään jos hirveesti lapsen elämää siloitellaan.

Uskon että tää kuulostaa uskomattoman kyyniseltä ja kylmältä, mutta itse lastenhoitajana olen vakaasti sitä mieltä että tässä elämässä välillä tehdään lapsen eteen liikaa -> tietyissä asioissa, toisissa taas liian vähän. Eikä taaskaan ole tarkoitus arvostella, tietenkin teet mikä susta on parasta, mutta kannattaa miettiä asiaa tosiaan välillä vuoden kaks pidemmälle. Jos ujo luonteeltaan muutoinkin, niin sitäkin enemmän pitäs hieman karaistaa, sillai sopivalla päättäväisyydellä..

Ja siis kannatan ensin sitä että antaisit aikaa ja katsoisit mitä tuleman pitää, eikä heti hanskoja nurkkaan -> voihan meinaan olla että ko. täti alkaa olemaan sustakin ok, ei ekasta näkemisestä kaikkea saa selville..

Joo joo, meen paasaamasta, minä ja suuri suuni. Mutta kun ammatiani ja sydäntäni lähellä olevasta asiasta on kyse, musta tulee henkeen ja vereen asioiden monesta kulmasta katsova jaarittelija ;D

No sitte muisti menikin unholaan, olikohan siis muuta, heh...

Vierailija
73/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. se siivousinto lopahti puoleen väliin.. joten sitä ei voinu tulla jakamaan, sorry! =)

Meillä neiti valittaa taas, että ko on pipi.. Taitaa tulla huomenna taas lääkäri reissu. no kuopus on sentään ollu jo useemman päivän terve, harvinaista herkkua, mutta parempi koputtaa puuta..

Vierailija
74/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no onhan se noinkin!

MUTTA, tää täti puhu oikeesti ihan ihme juttuja - siellä kodissa ei ollut kun yks lelulaatikko - lapset sai olla vaan keittiö/olohuone alueella, kun hänen poikansa (aikuinen) nukkuu päivisin pitkään (joten sen pitää olla rauhassa)(!) Eihän tossa yhdessä tunnissa toki kaikkea pysty näkemään - mut oikeesti aika viivasuuna poistuin sieltä :(

Eikä se kyselly Minjasta mitään - Ei siis mitään lempileikkejä, lempiruokia yms. Eikä meidän perheestäkään kyselly mitään. Kertoi vaan koko ajan miten ihanat lapset sillä on siellä hoidossa - sekin tuntu vähän hassulta. Kun Minja ujosteli mun sylissä - niin toinen vaan hehkuttaa miten ihana se toinen tyttö on :O

JA toisaalta on 4-vuotias vielä sen verran pieni että on sille aika tärkeetä että saa sellasen hoitajan jonka kanssa pystyy olemaan omana itsenään, kun se etenkin on se yks hoitaja, jota kattoo päivät pitkät - päiväkoti on mun mielestä siinä mielessä eriasia - että 4-vuotiaalle voi jo " sanoo että sun pitää tottua siihen" . Siellä voi sentään vähän valkata oman lemppari hoitajansa.. Ottaen vielä huomioon sen että jos nyt alkaa käymään tuolla - eikä se jostain syystä tunnukkaan oikeelta paikalta - on vielä hankalmpi vaihtaa paikkaa, kun on jo yhteen paikkaan tutustunut :( Enemmän se tekee hallaa lapselle, kun vaihdellaan eripaikkoja..

Mut on tietenkin tilanteita jossa tuo sun ajatukses pitää paikkansa. Enkä mä mitään päätöksiä ole vielä tehnyt suuntaan tai toiseen. Mieluummin olisin totuttanut Minjan sinne päiväkotiin, johon joutuu kuitenkin siirtymään kohta! (mut ku ei oo tilaa!)

Vaikee tilanne.... Niin ja tottakai ollaan puhuttu hoitoon menemisestä - jatkuvasti.

Vierailija
75/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple][b]Aivan mahtavaa, upeeta, ihanaa!! Teille saatiin plussa![/b][/color]

Siis mä olen täällä niin innoissani, hihkun teidän puolesta! Tosiaankin erinomaisia uutisia!! Nyt on siis tosiaankin mukava aloittaa tämä vuosi näiden ihanien uutisten myötä!!!

Vierailija
76/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko Mariposa käynyt kertomassa miehen kommentit...

Minä kuulen huomenna vauvan arvioidun syntymäpainon... Mitään kolmikiloista en toki odotakkaan, mutta kun ei nyt kamalan paljoo menis yli neljän... Oon koittanu tsempata itteeni et 4500g menee vielä ihan ok...

Tulen sitten illalla tänne itkemään, jos norsua ennustavat.

Vierailija
77/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti [color=green]Mariposa[/color] oot saanut kerrottua asian jo miehelle. Uskon, että voi alkuun olla jännittävä tilanne kertoa tollaisia suuria uutisia, mutta toivon kovasti, että miehesi suhtautuu asiaan oikean miehen lailla, eikä missään nimessä suutu. Siihen plussaan kun tarvitaan aina kaksi osapuolta, joten miehenkin on tiedettävä sen osuus vauvan mahdollisuuteen, kun ilman ehkäisyä hommaillaan. Toivon oikein paljon onnea ja iloista odotusaikaa!! Siis aivan mahtavia uutisia, mä olin jo niin varma, että saat sen plussan!

[color=navy]Hönttä[/color] kans, aivan mahtavia uutisia ja ihana loppu vuodelle 2005! Mä voin vaan kuvitella, miltä se plussauutisen saamisen tuntuu. Sitten kun ehkä joskus sen saa itse kokea. Teillä alkaakin sitten olla jo iso joukko kasassa!

Ihanaa [color=maroon]Piipaa[/color] että tekin saatte jatkaa sitten tuplailua ja pääsette vielä joskus uuden pienokaisen vanhemmiksi. Varmasti aivan mahdottoman ihan fiilis! Mä olen niin iloinen teidän puolesta!

Odotellaan edelleen siis [color=teal]Talvikin[/color] kuulumisia. Toivottavasti allulla kaikki hyvin ja alkaisi jo pikkuhiljaa syntymään! Omasta mielestä se on kuitenkin parempi, että lapsi syntyy vuoden alussa, kuin edellisen vuoden lopussa, että ei ole sitten luokallaan nuorin. On varmasti raskasta aikaa ollut, mutta eiköhän se palkinto ole kohta sylissä.

[color=purple]Mii[/color], ihan oikeesti, toivottavasti saatte asiat miehen kanssa selvitettyä. Ei oo hauskaa leikkiä kotia keskenkasvuisen miehen kanssa, joka tykkää leikkii viinan kanssa. Mulla on omakohtaista kokemusta - valitettavasti. Yksi mun pitkäaikainen ex (yhdessä oltiin huimat 6 vuotta) oli aika viinaan menevää sorttia ja tykkäsi usein juoda, usein liikaa ja usein sitten oli aggressiivinen vielä kaiken lisäksi ja hajotti mm. paikkoja meillä kotona. Sitä on useamman kerran lentäneet kihlasormukset nurkkaan sen miehen kanssa ja uhkailtu erolla ennen kuin sain asiat päätökseen ja lähdin ja muutin ulkomaille. Tuli ainakin kerralla ero selväksi ja halusin pois yhteisestä asunnosta. Liian monta kertaa sitä toivoi ja uskoi, että tilanne paranisi. mutta aina sitten tuli sellainen huono viikonloppu, että meni överiksi. Mä en sen takia nykyään voi yhtään sietää viinan ottamista ja musta itsestäkin on hullujen ja riehakkaiden nuoruusvuosien jälkeen tullut melkein absolutisti ja nykyistä miestäkin olen saanut " koulutetettua" parempaan suuntaan, ei enää senkään tee mieli ottaa edes sitä yhtä, kuin todella harvoin jossakin juhlissa tms. Mutta siis tästä asiasta voisin jaaritella vaikka romaanin, mutta tiedän vain tasan tarkkaan, kuinka epämiellyttävää on katsella kännikalaa omassa kodissa!

Meillä uusi vuosi miehen kanssa meni tosi rauhallisissa merkeissä. Oltiin kotona kahdestaan ja käytiin elokuvissa ja salilla, eli sitä normaalia, mitä oltaisiin muutenkin tehty viikonloppuna. Vinkiksi vain, että elokuva " Memoirs of a Geisha" on todella loistava, vähän taiteellinen, mutta niin koskettava ja ihania japanilaisia maisemia! Mä olenkin vähän leffahullu ja tulee käytyä elokuvissa todella usein. Onneksi siis tänne jenkkilään nuo elokuvat tulee niin äkkiä, Euroopassa asuessa kun sai aina odotella useita kuukausia...

Tänään onneksi on vapaata töistä. Olen siivonnut...huh mikä urakka taas! Harvemmin kun ehtii/jaksaa siivota, niin kerralla onkin sitten isompi urakka. Vielä pitäisi jaksaa lakanat vaihtaa ja pölyt pyyhkiä ennen kuin mies tulee töistä kotiin. Onneksi ei ruokaa tartte laittaa, kun on eilisen kiinalaisen take-outin jämät jääkaapissa. No mutta, mä jatkan mun urakkaa.

Vierailija
78/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariposa - Tuus nyt kertoo miten se mies sen uutisen otti?!

Vierailija
79/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekku, joo no kieltämättä kuulosti aika oudolta et on kotona poika jota varjellaan kun nukkuu -> perhepvähoitajilla kun yleensä kyllä meteliä riittää jne. Ja sekin outoa ettei ollut ns. kiinnostunut Minjasta. Kyllä nyt olisi luullut kysyvän jotakin edes sulta tyttärestäsi :O

Tosin en mäkään koskaan ole muistaakseni kysynyt lemppari ruokaa keneltäkään mutta tietysti luonteen piirteitä ja asioita mitä jo lapsi hallitsee, kyselen aina. Ensi kerralla en koskaan kysy lapselta, koska lapset usein ovat varautuneita ja tarvitsevat aikaa siihen ettei aikuinen ole ns. hyökkäävä ja ala heti lyselee ja yrittämään kunnon kontaktia. Mutta jos lapsi itse tekee askeleen lähemmäs tuttavuutta puhumalla jne niin silloin toki asia on erilainen ja voin puhua suoraan lapselle, koska lapsi rohkeudellaan niin haluaa :)

Mutta joo, toivotaan et saat nyt pian pväkotiin tai toiselle perhepvähoitajalle jos tosiaan tulee lisää outoja piirteitä ko. hoitajasta.

Miten Minjan pvä muutoin oli menny?? Ilmeisesti ei kuitenkaan itkeskelly jne? Oliko muita lapsia vielä hoidossa tänään vai oliko Minja ainut lapsi?

Ei mutta nyt meen nukkuu, heti aamusta Mariposan kuulumisia tarkistamaan sitte :)))))))))))))

Öitä typyt!!

Vierailija
80/85 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kommentti tosin oli: " ei ois kyllä ihan vielä tarvinnu" mut kohta sitä jo jännitti... mm. se et koska pitää lähtee laitokselle. ;D Ymmärrän että on vähän ihmeissään. Mutta suht normaalisti käyttäytyy edelleen. :)

Nyt oon ite yhtäkkiä niin ihmeissäni et etin netistä vähän ohjeita mitä mun pitää tehdä.;D Taidan siis soitella neuvolaan huomenissa. Vai kannatteekohan vielä? Fetaa en kuiten enää syönyt,vaikka salaattia puputinkin. *heh* tämä on niiiiin hullua. En usko todeksi.

Ja anteeksi oma napaiset jutut, huomenna lupaan olla taas niinku pittää. :)