***HAAHUJEN uusi vuosi 2006 - viikko 1***
Kommentit (111)
Tässön nyt joulut ja uudet vuodet lomailtu,ja paluu*tietsikan ääreen* tapahtuu..Ipanat menee maanantaina viimeinkin kouluun.
Mä en muista yhtään ketkä on viime kirjoittelun jälkeen plussannu tai muuta,mutta kollektiivisia onnitteluja siis uusille plussille,pahoitteluja uusista km:sta ja kovasti voimia kaikille epätietoisuuden riivaamille!
ON: maanantaina pitäis tädin tulla kylään viime kiertojen pituuden mukaan.Mitään oireita ei oo raskauden suhteen,yleensä mulla on alkanu se alavatsa nippailu jo muutama pv ennen oletettujen menkkojen alkua raskaustapauksessa,nyt ei mitään.EI MITÄÄN.Korkeintaan ihmettelin vasemmassa KYLJESSÄ olevaa jomotusta,joka vähän niinkuin " veti" vatsan puolelle,mutta se oli kyljessä,tuskin siis merkitsee mitään muuta kuin jotain saamarin lihaskramppia siellä,heeh heh heh.Eli en viitsi edes itseäni huvittaa ja kuvitella että oisi tärpännyt.Kun ei oo :( Ärsyttää valmiiksi koko juttu,ja taas kerran mielessäni pärrään että lopetan koko homman ja antaapa olla.
KM oli kamala,tietenkin,mutta kyllä tämä puoli vuotta sen jälkeenkin on ollut aika paskaa.Ilmeisesti toivominen ja haaveen elättely on äärimmäisen raskasta.Ja kuten joku muukin oli kirjoittanut,samoin minun kaveri ja tuttavapiirissä on nyt kovasti plussia ja laskettuja aikoja,jotka saa tunteen päälle että miks muut,miks en mä?Oma vauvakuume on kyllä laantunut kovasti,että oikeastaan mietin haluankokaan enään ketään tänne meille,ajatus tyssää lähinnä onnistuneen raskauden kokemiseen.HUOH,oikeesti.
Mä tilasin tän kierron alussa niitä ovistestejä jotka oli Aconin,tilasin et 7 o-testii ja 3 r-testii niin sainkin 10 o-testii.Muuten olisin ehkä piruuttani tehny " varmasti en ole raskaana" r-testin niillä Aconin kympeillä.Pikkuisen ironiaa.Mutta toimiko ne o-testitkin tavallaan r-testeinä?
Plääh.Taidan mennä syömään(taas)ja pissalle(taas),väsyttää 2 tunnin autolla ajo,tultiin mummolasta tänään,ja edellisen yön uni jossa joku yritti tappaa minut.jep.MORO!
sekavin sävelin,Mamma+Fem
Laralei ja jumppakärpänen pahoittelut teille keskenmenosta! Tervetuloa haahujen joukkoon kirjavaan! Toivottavasti visiittinne jää kuitenkin lyhyeksi.. ;)
Lauris onnea ihanista ultrakuulumisista! Onnellista odotusta sinulle! Toivottavasti mekin tapaisimme vielä ex-haahuissa tämän kevään tai viimestään ensi kesän aikana.. ;)
Kaksonen ja muut jotka oletta bonganneet ovikseen lähiaikoina peukut on pystyssä, että olis tärppi käynyt! bd bd bd
Pepsimax paljon onnea plussasta! Ja Luumis sinulle varovainen onnittelu kuiskaus haamusta! Ja molemmille paljon paljon vauvaliimaa ja suojelusenkeleitä mukaan masuasukille! :)
Maria tsempitykset sinulle! En oikein tiedä kumpaa toivoisin sinulle plussasäteitä vai en..?? Kumpaa toivoisit itse että tärppi olisi käynyt vai että ei olisi? Siis jos sinulla vielä on riskiaika (tiedät varmaan mitä tarkoitan)?
Swehina ja peebee teille lähetän plussasäteitä +++++++++++++++++++ noin toivottavasti osuivat.. ;)
Rosmariini toivottavasti sinulle " tauko" kuumeilusta tuottaisi sen parhaan tuloksen, niinhän on usein käynyt!! :)
Pirpula ymmärrän hyvin tunteesi! Meidän lapset saivat tänään uuden serkun ja olen tosi onnellinen ja iloinen vauvan vanhempien puolesta, mutta kyllä olo on samalla myös vähän haikeakin..
Femmamma minullakin vauvakuume oli välillä vähentynyt ja mietin, että pitäisköhän lopettaa koko touhu ainakin vähäksi aikaa.. Mutta nyt vauvakuume taas nostaa päätänsä enkä taida pystyä taukoa siinä pitämäänkään.. Toivottavasti ajatuksesi selkeytyy ja löydät mielestäsi ja sydämestäsi sen kumpaa haluat.. *jaksuhalit*
Oma napa: täti sitten kurvas paikalle eilen joten tänään kp 2/24-28 (tai jotain).. Vaikka muka olin asian suhteen niin rauhallinen, niin kyllä kun vuoto alkoi oli kova pettymys. En tiedä miksi mutta oli jotenkin semmoinen olo että nyt olisi tärpännyt.. Mutta ei niin ei. Harmittaa sekin kun ennen niin tasanen 28 päivän kierto on alkanut heittelehtimään ja näin lyhyttä kiertoa ei oo ikinä aikaisemmin ollut.. No kyllä se tästä taas..
- Sani
Minä täällä vietän loppiaista töissä vaan, mutta mikäs tässä on ollessa kun tuplaliksa juoksee ;)
Täti tuli sitten tänään käymään, aikalailla kipeänä sen johdosta olen kyllä.. Ihan kuten sanoinkin, niin se haamu oli vaan enne pahan edellä :( Mutta toisaalta, onpa nyt päästy ainakin pelosta ja epävarmuudesta. Nyt taas uusin voimin seuraavaan kiertoon!
Olen alunperin tuolla Kolibreissa kirjoitellut, meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla.
Minä sain tiistaina keskenmenon. Tai siis menin kontrolliultraan, jossa todettiin että kehitys oli pysähtynyt 6+3, heti sen jälkeen kun joulun välipäivinä kävin lääkärissä niukan rusehtavan vuodon vuoksi. Silloin siis sikiö oli vielä elossa. Heti keskiviikkona menin aamulla naistentautien polille ravinnotta. Yrittivät puhua siihen lääkkeelliseen keskenmenon käynnistämiseen, koska siis mitään keskenmenon kliinisiä merkeejä vuotoa tai paikkojen uksenemista ei ollut tapahtunut, mutta halusin kaavinnan että pääsisin " helpommalla" . Se oli järkevää, koska vaikka sain niitä sytotec tabletteja kaavintaa edeltävästi, ei minkäänlaisia supistuksia tullut siltikään.
Itse toimenpide oli helppo ja kivuton, mutta jälkikäteen olen ollut kipeä sekä henkisesti jotenkin asia paukahti pälle vasta kun se oli lopullisesti ohi. Hormonitason romahtamisella lienee myös merkitystä. Ymmärrän sen lääketieteellisen faktan että siinä sikiössä ei ollut kaikki kunnossa ja edellytyksiä elämälle ei olisi ollut, mutta tuntuu se silti pahalta. Jotenkin sitä tuntee elimistönsä " pettäneen" , miksi kahden onnistuneen raskauden jälkeen yhtäkkiä joku menikin pieleen? Toisaalta ymmärrän sen, että todennäköisyys ei ollut puolellani koska lähes kaikilla naisilla on jossakin vaiheessa keskenmeno varsinkin jos on useampia raskauksia. No, toiivottavasti meidän osalta se epäonni oli nyt tässä ja seuraava onnistuu ongelmitta.
Raskausviikkoja mulla oli kuukautisista laskien kaavintapäivänä 9+1, mutta siis keskeytynyt keskenmeno se oli, kehitys loppunut 6+3.
Parempaa uutta vuotta kaikille ja onnistuneita raskaus tuulia!
pikkutiikeri: osanottoni sinulle.voimia ltoivotan vaikka itellänikään ei niitä tuun nyt löytyvän. mulla alko viime perjantaina tuhruttelu,todettiin maanantaina tuulimuna (rv12+1),ti oli kaavinta.ne cytotecit aiheutti mulle maailman kamalimman yön.oli kaikki mahdolliset oireet mitä siin lapus sanottiin..:(
joo.tulin vaan jotain kirjottelemaan..oon vihanen ja surullinen.. keskiviikko ja torstai oli kauheita päiviä.alko tajuamaan ettei enää olekkaan raskaana. nyt on ihan voimaton olo ja tuntuu ettei tää suru lopu ikinä. eilen alko myös alavatsakivut ja tuntuu et lääkkeet ei auta.pitäis saada jotain vahvempia.vihloo ikävästi:(
niin tosiaan.nyt on alkanu surun ohella vihastuttaa.tekis mieli heitellä vaan tavaroita ja huutaa..mut ei jaksa.maanantain alkaa taas koulu, eikä oo minkäänlaista innostusta.
tulin vaan purkamaan tuntoja..onneks on miehen kainalo,johon voin mennä itkemään.huaah..
Niin kurjalta kuin tuntuukin tähän kirjoittaa, mutta ilmeisesti koin tänään keskenmenon rv 7+2. Runsas verinen vuoto alkoi maanantaina ja silloin TYKS:in päivystyksenä tehdyssä ultrassa sikiö vielä näkyi (joskin ei vastannut viikkoja...) Tänään siteeseen oli ilmestynyt aivan sikiön muotoinen klöntti. Sain vasta keskiviikolle ajan ultraan, jossa katsotaan onko kaikki tullut spontaanisti pois. Vuodan jo viidettä päivää... Alkuviikosta itkin ihan hysteerisesti, mutta onneksi puhuin asiasta heti lähimmille niin on nyt tukea. Huomenna pidetään tyttöjen leffailta.
On tosi epätodellinen olo, eikä tätä vielä tajua. Ei millään jaksaisi alkaa kaikkea alusta, varsinkaan kun kaksi hyvää ystävääni oli melkein samoilla viikoilla raskaana. Tuntuu tosi kurjalta, etten nyt voi kunnolla iloita heidän puolestaan. Voin vain kuvitella miten inhottavalta tuntuu, kun he saavat vauvansa, jos meillä ei vielä silloin uudestaan odoteta... Ilmoittaudun keskiviikkona listalle, kun olen tullut lääkäristä!
:´( Pahoittelut teille keskenmenosta! Tervetuloa kuitenkin haahuihin! Vaikka jokainen kokee menetyksen omalla tavallaan, niin kaikki täälä ovat kuitenkin käyneet läpi keskenmenon, joten tänne on hyvä purkaa tuntojaan; kaikki ymmärtävät ne hyvin. Toivottavasti kuitenkin saisitte pian siirtyä takaisin odottajiin.. :) Jaksamista ja *lohtuhaleja*!
Sani, kiitos ymmärryksestä. Toivottavasti sun kierto alkais nyt sitten tasaantua.
Luumis, myötätuntohali
Pikkutiikeri ja Liliane, myötätuntohali myös teille
Itsellä on vähän ärsytystä päällä. En jaksa uskoa ollenkaan ovikseen tässä kierrossa, kun siitä ei ole ollut minkäännäköisiä merkkejä.
Hö... Sitä vaan haluais niin kovasti päästä edes kunnolla yrittämään ja sitten oma kroppa temppuilee keskenmenon jälkeen. Plääh. Onpas
tyhmää! Ja sitä paitsi ehkä mä vaan vouhkaan ihan turhaan tästä asiasta. Voihan ollakin, että ovis on juuri kurvailemassa paikalle.
OK, pakko lopettaa nyt, kun tulee niin sekavaa tekstiä. En oikein osaa laittaa sanoiksi mitä juuri nyt ajattelen...
Vaikea löytää sanoja joten *halaan kaikkia*...
ON: Tässä sitä ollaan, uusia *oireita* pukkaa koko ajan lisää, taas on jalat kuin paksut halot (turvotusta). Edellisen raskauden aikaan samoja oireita.
Kp 27/23-33(34). Testin jos tekisin, olisi varmaan kuitenkin negaa.
Mies saa tänään kuitenkin kauppareissunsa aikana, ostaa testin. Katsotaan jaksanko venyttää testaamista, vai testaanko jo tänään.
Haluaisin että menkat alkaisi jo, jos ovat alkaakseen. En sitten tipahda liian korkealta maan kamaralle.
Suihkuun voisin pikku hiljaa mennä, koko päivän venyttänyt sinne menemistä kun olen leikkinyt pojan kanssa vaan koko päivän. Eihän mua tietenkäänn laiskota, pois se minusta :D
Lopuksi vielä runo jonka itsekin sain luettavakseni keskenmenoni jälkeen.
Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
- tuntematon
lukea uusista keskenmenoista kuin on mahtavaa lukea uusista plussista! Pahoittelut kaikille uusille palstalaisille, toivottavasti visiittinne jää lyhyeksi!!
Swehina: voi kun on sulla hyvät hermot, mun sormet syyhyttäis testailla jo nyt.. Laita sit äkkiä tänne viestiä, et mitä se testi näyttää!! Oireet kyllä kuulostaa hyvältä!!
Luumis: pahoittelut tädin saapumisesta. Tsemppiä uuteen kiertoon!!
ON: loppukierto menossa ja ihan ahdistaa kun on tämä asia niin paljon mielessä. Vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta, huomaan laskevani päiviä tädin vierailuun-huh huh.. Kyllä sitä sit korkealta taas tippuu!! Toivottavasti ei sit ole taas 3 pv myöhässä, niinku viime kierrossa, kun on aiemmin ollu ihan säännölliset..
Vieläkin alavatsaa juilii ja turvottaa, mut sehän nyt voi johtua myös mun laktoosi-intoleranssista. Eilen kyllä huomasin mitä olin jo oikeastaan tuntenut koko viikon, et rinnat on vähän hellänä (mut sehän voi myös liittyä tähän loppukiertoon ihan tavallisestikin), kun mies nääs hieman hellästi puristi ;) niin multa pääsi ihan huudahdus!
Kiitos kaikille plussasäteistä!! Täältä niitä takaisin++++++++++++++ ja myöskin hyviä peiton pöllyytyksiä ja onnistuneita ovisbongauksia(varsinkin pirpulalle:) toivottelen ;)
peebee kp23/26-29
Mutta on minullakin sellaisia aikoja kun mitään ei jaksaisi odottaa.
Tässä nyt vatsa pullollaan täytelettuja (lettuja jauhelihatäytteellä).
Tuskin saan alas tänään enää yhtään mitään muuta.
Sanoin sitten miehelle, ettei ostakaan testiä vielä. Etten vain turhan aikaisin ylly testaamaan. Jos ei testiä, ei voi testatakaan x)
Nyt menee jo heh, melkein juoruiluksi tämän minun kirjoittelu tänne näin, joten josko sitä rauhoittuisi huomiseen asti :D
Huomenna tällekin pinolle sanotaan hei hei! kun viikko 2 alkaa maanantaina. Yllättävän paljon keskustelua syntyy yhden viikon aikana. Se on hyvä se.
yhtäkkiä mun lempparifarkut ei mahtuneet enää jalkaan! Kiinni ei saanut millään, ja yleensä ne on aina menneet jalkaan loppukierrostakin ilman ongelmia. Kertoisikohan se neljän kilon lisäpaino jostakin *häpeää*. Pitää kai ruveta laihduttamaan jos en raskaana ole :D
Mitä tuumaatte? Tuskin mulla nyt on varaa laihduttaa, kun painoa on 58kg ja pituutta 171cm? Tiedänhän minä ettei ole...
Mutta kun yleensä en liho millään, ja ihan yhtäkkiä saan neljä kiloo jostain lisää, niin tunnen itseni (anteeksi kauheasti) lihavaksi!
Ulkoisesti olen kaikkea muuta kuin lihava mutta minkä sitä tunteilleen voi.
kun ei muutakaan oo tekemistä.
Kiitos muuten sanille viestiini kommentoimisesta :) se on niin ihanaa kun joku sanoo minunkin jorinoihin jotain,vaikka ne onkin sellasta paatosta :S
Me käytiin uimassa ja se aiemmin kommentoimani vasemman kyljen repiminen onkin nyt paikallistettu oikeastaan vasemmalla puolella lantiota tapahtuvaksi repimiseksi.Muuten ei kai mitään ihmeitä.Ärsyttää tosiaan tää loppukierto(kp 30/33) kun yrittää olla ajattelematta vaan kun ei voi.Mä olisin tänään sortunu ostamaan testin mikäli lähi apteekki ois ollu viel auki-ONNEKS ei ollu!!!! Mutta päätin sitte että tilaan huvikseni pari testiä netistä :)
Ilmeisesti mulla voi olla aika oireetonkin alkuraskaus,koska tää mikä meni kesken,niin senhän mä sitte tajusin vasta 7+ viikolla,kun jotenki räpsähdyksen omaisesti ajattelin että onhan mulla ollu vähän huono olo pari viikkoa.Voi itku,huomaatteko,koitan siis itseltänikin salaa herätellä toivon kipinöitä raskauden suuntaan...voi mua :( En tiiä miten sitä taas saa itsensä tsempattuu uuteen kiertoon ja oviksen bongailuun ja kuinka ihmeessä sitä taas JAKSAA sekstailla juuri silloin kun PITÄÄ????? voi kiesus,on tää niin rassaavaa että taidampa mennä hakemaan lohdutus jädee ettei vaan pääse sulamaan nää läskikerrokset.
Mamma+Fem
ku unohdin äskeisestä,että liittykö sellanen limanen " valkovuoto" alkaviin menkkoihin vai raskauteen?sellasta aika ohutta,kirkasta...heh.äklö aihe mut kiitti jos joku vastaa!
Mamma+fem,ja nyt veks
Kylläpäs pinolle kertyy mittaa, kun on muutaman päivän poissa...Oikein sai urakalla lukea!
Ikäväkseni huomasin, että keskenmenojakin oli taas tullut.
Jumppakärpänen, Pikkutiikeri ja Liliane: tervetuloa minunkin puolestani. Toivottavasti pääsette pian hyppäämään plussajunaan takaisin, ja kulkemaan pitkän matkan aina määränpäähän saakka! Siihen saakka....lohtuhaleja.
Laralei: voimia sinullekin. Pahalta tuntuu puolestasi.
Pepsimax: Onnea hurjasti! Toivottavasti pikkuinen pysyy nyt kyydissä. Ja miksei pysyisi! Toivottavasti odotuspuolella tavataan.
Swehina: Sinun tilanteesi kuulostaa lupaavalta! En IKINÄ malttaisi vitkuttaa testaamista tuolla lailla...en ikinä. Vaikka juuri noinhan se on järkevintä. Ai niin, ja ei todellakaan tarvetta laihduttaa;)
Luumis: Pahoittelut tädistä. Toisaalta kuten sanoit, nyt pääsette puhtaalta pöydältä liikkeelle.
Peebee: Milloin meinaat testata? Lupaavalta kuulostaa sinullakin.
Omaa napaa: Muuten ennallaan, mutta iski joku tauti eilen. Paleli, särki jäseniä, yöllä ja aamulla oksetti aivan hirveästi ja mahakin meni pikkuisen sekaisin (onneksi ihan vähän vain). Enkä oikein usko, että raskausoireet tällaisella ryminällä yltyisivät, sillä aaltoilevaa kuvotustahan tässä on ollut ilmassa jo viikon verran.
Esikoisesta muistan toki sen " kipeäksi tulemisen tunteen" , kun lämmöt kohollaan ja paleli niin vietävästi - mutta se oli kyllä sellaista normaalia lievää oireilua.
Saas nähdä, kun tämä taudin poikanen - mikä lienee - tästä helpottaa, mille tasolle r-oireet nyt sitten jäävät. Nyt ovat kyllä rinnatkin kipeät, joten kai siellä vatsassa jotain on lähtenyt kasvamaan. Toivottavasti vain oikeaan paikkaan, ja mielellään sykkeen kanssa - kuten moneen kertaan todettua, niin voihan tuulimunakin oireilla, ja kohdunulkoinen, ja rypäleraskaus ja...Niin, tällaisissa ajatuksissa.
Ei siis puhettakaan, että lähtisin vielä odotuspuolelle.
Tulipas sepustus. Illanjatkoja, haahut!
kuonokas rv n.5?
Meillä taisi olla km:t hyvin yhtä aikaa, siitä olet jäänyt mieleeni. Täällä mennään nyt neljättä kiertoa.. Km:n jälkeen alku näytti toivottomalta (2 kiertoa ihan sekaisin), mutta viimeksi ovuloinkin jo ja kierto normaali. Toiveet korkealla, jos se meillekin pian...
A kp10
Sani74: ymmärrään että on vaikea muiden tietää toivottaako mulle plussaa vai menkkoja, kun en itsekkään oikein tiedä. Tunteella haluan plussan, mutta järjellä en...
Luumis: voi hitsi, että täti tuli haamusta huolimatta. Tsemppiä uuteen kiertoon!
Pahoittelut uusille, pikkutiikeri76:lle ja lilianelle! Toivottavasti pääsette pian takaisin tuonne odottajien puolelle!
ON: tänään ei oireita ole pahemmin ollut. Hyvä näin, ettei toiveet herää turhaan. Onhan tuo raskautumisen mahdollisuus meillä ihan olemattoman pieni. Mutta kyllä nuo " oireet" (mitä OLI) saa kyllä ajatuksen juoksemaan sinne tädin visiitille asti, toivottavasti ei kovin myöhästy, jos on tullakseen... nyt kp 21/28...
Mä kyllä ihailen sun kärsivällisyyttä Swehina! :) Tulethan kertomaan tuloksen heti, kun vain testaat? Täällä on peukut pystyssä.
Itse tein sen virheen, että tutkiskelin jo kalenterista milloin olisi LA jos tässä kierrossa tärppäisi.. Mopo on totaalisesti karannut käsistä vaikka nyt on vasta kp 15. Valitettavasti eilen sain vielä kehiteltyä olemattomasta asiasta miehen kanssa riidan aikaiseksi eikä tullut harrastettua edes sitten sitä kuuluisaa sovintoseksiä.. :( No, jospa vielä tänään ehtisi...
Huomenta:)
Kysyisin, että koskas olette testailleet yleensä..Kuinka aikaisin on plussat näkyneet testeissä..? Viimeksi testasin kp28/28 ja tuli kyllä heti vahvat viivat..
Omat oireet samat kuin viimeksikin. Kovaa alaselkä kipua kp20 ja sen takia nyt olen varpaisillani..tai sitten mielikuvitus/vanha patja tekee tepposia..
No, täytyy varmaan asettaa itselle joku päivämäärä johon tähdätä. Silloin sitten saa testata.