Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HAAHUJEN uusi vuosi 2006 - viikko 1***

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaksi tunnetuinta fosfolipidivasta-ainetta ovat kardiolipiinivasta-aine ja lupusantikoagulantti.

Fosfolipidivasta-aineisiin liittyvää keskenmenotaipumusta on pyritty hoitamaan istukan verisuonitukoksia estävällä lääkityksellä. Yksi tehokkaimmista ja hyvin siedetyistä lääkkeistä näyttää olevan asetosalisyylihappo. Raskaudenaikaisesta ihonalaisesta hepariinihoidosta on saatu myös hyviä kokemuksia, samoin kuin yllämainittujen lääkkeiden yhdistämisestä."

Eli se lääkäri puhuikin siis kardiolipiinivasta-aineista. No, selvispähän tuokin.

Vierailija
22/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Neronja!!

Vauvaliimaa ja mielenrauhaa!

(niin ja hyvää alkanutta vuotta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään aikasteen inhottavaa vuosipäivää.

Vuosipäivää joka on nimeltään *kolme vuotta yritystä* :(

Tuli juuri ensimmäinen päivä täyteen tuokin...

Yritän jaksaa kaikesta huolimatta.

Kyllä meillekin vielä vauva saadaan! " takoo pöytää päättäväisesti"

Nyt kultsin kaikkuun, purkamaan pahaa mieltä.

Vierailija
24/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein samoissa mennään. Meillä tulee nyt 10.2. täyteen se 3 vuotta yritystä. Ja vauvaa ei vieläkään... sniff. =´(

Ja jottei siinä kaikki, niin nyt parin viikon päästä tiistaina olisi la, jos ei olisi viime kesänä tullut keskenmenoa. Väkisinkin pistää mielen matalaksi..

Vierailija
25/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli piristävää lueskella noita plussaviestejä :) Jäänyt taas luvattoman vähiin tää mun palstailu.

Juuh, ei tuossa tosiaan ollut kaikki mullakaan.

3 vuotta yritystä, viime kesänä tärppäsi mutta olikin sitten tuulimuna. Jos kaikki olisi mennyt hyvin, ensi kuussa olisi jo la. Surku...

Ja jotta tuossa ei olisi jo tarpeeksi, kuvittelen olevani nyt raskaana. Kauhea olo ollut jo jonkin aikaa, viime viikolla selkeämmin. Kp on vaan vasta 23/(28)33-34?, joten epäilen hieman mahdollisuuksiani.

Nähtäväksi jää, alkaako ensi viikolla naisten vaivat.

Vierailija
26/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan Swehina, että se olisi sitä itseään.. peukutuksia. bdbdbd ;)

Itse taas odottelen milloin menkat alkaisivat. Toinen km 12/05..... =(

Vierailija
27/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin aika kiva ulkoiluilma - pikkupakkasta ja auringon paistetta :-).

neronja: harmi, että nuo lääkitysasiat ovat noinkin lääkärikohtaisia. Toivottavasti saat pian selvyyden mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja lääkityksen kohdalleen. Tsemppiä! Pikaista paranemista teidän lapsukaisille! Ei kai heillä ole se RS-viirus...

kuonokas: hyvä, että tunnet oireita! Eiköhän ne kunnon vahvat oireetkin sieltä tule. Ymmärtääkseni raskaudetkin voivat olla hyvin erilaisia oireiden suhteen... Mä tiedän kyllä tuon ovisajankohdan hyvinkin tarkasti, sillä kävin tässä kierrossa ultrassa ja tikutin ovista. Myös tuntemukset olivat tosi selvät. Tämän perusteella arvelisin la:n olevan suurin piirtein samoihin aikoihin kuin sinullakin eli 6.-9.9.

swehina: *lämmin halaus* koittakaa jaksaa. Kylläpä teilläkin on ollut kivinen tie kuljettavana. Jospa teillä tämä uusi vuosi toisi iloisia uutisia. Oireet kuulostavat tosi hyvältä... Täällä on peukut pystyssä, jotta teillekin se plussa tulisi bd bd bd bd bd bd bd.

katri: jaksuhali sinullekin. Toivottavasti täti kurvaa pian paikalle ja pääsette uuteen yritykseen.

ON ei mitään uutta... Oireina edelleen vatsan jännät tuntemukset, välillä ihan menkkajomotuksia ja rinnat edelleen arat. Itse asiassa väsykin on ollut ihan viime päivinä. Huomenna haen apteekista ihan jonkun " virallisen" testin ja testailen sitten torstaina uudelleen. Olenko vähän epäluuloinen, kun en luota mammaksin liuskatesteihin ;-)...

masunasu

Vierailija
28/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en vielä onnitellut Masunasua niin täältä pesee: hieno homma! Sulla (kuten Neronjallakin) oli pitkin kiertoa ihan vastaavia tuntemuksia kuin mulla, joten arvelinkin, että tärppi käy. Kuonokkaalle myös onnea viivan vahvistumisesta!

Neronja: oli varmaan helpottavaa saada jokin selitys niille aikaisemmille keskenmenoille ja tietää, että tilanteeseen on lääkitys. Pistä koville lääkäri ja kantsii tosiaan kysyä toisenkin lääkärin mielipidettä!

Swehina, kiva kuulla pitkästä aikaa sinustakin, vaikka oletkin hieman apealla mielellä. Tsemppiä, koita keskittyä ihan muihin asioihin kuin uuteen vauvaan (vaikka tiedänkin miten vaikeaa se on).

ON: rv6+6. Minäkin se täällä roikun vielä epätoivoisesti, kun en uskalla siirtyä odottajiin. No, ultra on kolmen tunnin kuluttua, joten silloin tietää hieman tarkemmin missä mennään. Olen kehitellyt kauheita etukäteisskenaarioita siitä, miten reagoisin jos tuomio olisi tuulimuna tai kuten km-ultrassa se kahden viikon odotus kontrolliultraan. Viime yönä näin niin selvän keskenmenounen, että kun heräsin, olin ihan ihmeissäni että eikö se ollutkaan keskenmeno. Ja kun olen asiaa mielessäni pyöritellyt, tein +/- tilaston vahvoista vs. " huonoista" raskausoireista. Vahvat voittivat 7-3 (huonoissa on se, että kahvi maistuu edelleen eikä alavatsaa ole enää kunnolla jomottanut plus että etominen on hyvin satunnaista ja lievää). Taidan olla vähän pimahtanut, kun pitää tuommoisia miettiä. Tulen illalla tai viimeistään huomenna kertomaan kuulumiset ultrasta.

Voikaatten hyvin kaikki haahut!

KK

Vierailija
29/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pari päivää taas särkenyt. Eilen kun tein lumihommia, niin ilmeisesti se lisäs särkyä ja supistelua. Mutta, pakko tehdä hommiakin, tuskin se lepo kuitenkaan mitään auttais? Eikö se niin ole, että ite ei siihen keskenmenoon voi vaikuttaa? Vaikka näyttäis vähän sille, että hommien tekeminen vähän lisää tuota särkyä.

Tähän asti on öisin ollu ihan hyvä olo, mutta viime yönä jomotteli jo sängyssäkin ollessa. :(

Tuhruttelu on ollu nyt viikon verran tauolla, jotain vaaleeta vaan tullut.

En muuten tainnut muistaa sanoakkaan, että viime ultrassa sitä myoomaa ei näkynytkään. Tai siis se on edelleen epäselvä juttu. Käskin lääkärin sitä katsoa, ja tämä yritti etsiä. MEinas,e ttä voi jotenki hämätä kun kohtu tekee jonku mutkan tms. jossain kohdin ja munasarjat kääntyy jotenki siihen eteen jne. Eli välttämättä ei mitään myoomaa edes ole.

Ens viikon käynnillä polilla otetaan luultavasti papa-näytekin. Viimeks otettu vuosi sitten. Ellei sit oo km alkanut kunnolla ja ehkei sitä sit sillon voi ottaa jos kovin vuotaa.

Mua pelottaa taas kovasti toi lääkkeellinen tyhjennys, jotenki tullut taas sellanen mieliala,että suostuttelen lääkärin laittaan mut kaavintaan. En tiä..jotenki ei vaan jaksais enää sitä vuotoo, jos kestää montaki viikkoa. Haluis vaan taas tästä p*****sta olotilasta nopeesti eroon.

Mutta kai se lääkkeellinen ois kohdulle parempi vaihtoehto.

Jostain hormonikokeista se lääkäri puheli kanssa. Mitäköhän sit ottavat mahdollisesti?

Jokos neronja sai selvyyden lääkitykseen? Soititko polille?

-Porkkana-

Vierailija
30/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähettelen Kerttukasperille onnea ultraan. Toivottavasti saat kuulla siellä ihania uutisia! Tulehan heti meillekin kertomaan, kun koneelle ehdit.

Kiitos taas onnitteluista! Jospa tämä nyt olis viimeinen kerta, kun minua tarvii onnitella. Välillä tuntuu itestä ihan hullulta käydä muutaman kuukauden välein tämä onnitteluistakiittelysessio läpi. Mrs.Marplekin sieltä kesäkertuista kävi onnittelemassa :-). Onnellista odotusta sinulle jatkossakin!

Heti aamulla soitin polille ja selitin hoitajalle asiani. Sanoi, että hän laittaa lääkärilleni soittopyynnön, koska hänen oli aika mahdoton antaa mitään kellonaikaa, jolloin minä voisin soittaa. Muistelen hoitajan sanoneen, että lääkärini lähtee päiväkirurgiselle klo 14, joten alkaa vaikuttaa siltä, ettei lääkäri ehtinyt soittamaan mulle tänään :-(. Pitäisköhän vielä yrittää sinne soittaa ja kysyä, mikä on tilanne. Tuumasta toimeen...

Vierailija
31/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvelinkin lääkärilläni on ollut tosi kiireinen päivä. Nytkin oli tekemässä leikkausta. Eilinenkin vaikutti niin kiireiseltä, joten vähän arvelin, että sama meno on jatkunut tänään. No, eipä auta kuin odotella. Aion joka tapauksessa ottaa päivittäin sen 100 mg minidisperiiniä.

Muutamat viime yöt ovat olleet tosi levottomia, kun talossa on potilaita. Viime yö oli kaikista pahin. Kuopus nukkui vieressäni kuten tavallista ja yskiä röyskytti koko yön. Sitten vielä potki minua, vaikka minä kuinka yritin kääntään oikeaan asentoon. Heräilin vähän väliä ja välillä laitoin useammalle suppoja. Onneksi poika taitaa olla tervehtymässä kuumeesta. Soitin aamulla tk:een. Sanoivat, että nyt liikkeellä oleva flunssa ei mene ohi muutamassa päivässä vaan saattaa kestää viikon. On kuulemma viruksen aiheuttama eikä siihen tepsi antibiootit. Itselläkin tosiaan yskä ja nenä ja korvat tukossa. Tulee tietysti mieleen, että onkohan tästä viruksesta haittaa sikiölle, mutta sillehän en itse tietenkään voi mitään. Kaikesta tästä hässäkästä huolimatta mielialani on onneksi pysynyt varsin levollisena.

Taas huudetaan pyyhkimään, joten täytyy mennä...

Kovasti tsemppiä katrille ja swehinalle!!!!

Vierailija
32/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin tuntuu, ettet sinä voi esim. tekemällä lumitöitä vaikuttaa tilanteeseesi millään tavalla. Luulisi, että raskauden ollessa noin alussa, pitäisi vielä pystyä elämään normaalia elämää. Tosin nyt aloin miettiä, että missähän vaiheessa eräs tuttavani määrättiin vuodelepoon supistusten takia. Kyllä sillä oli viikot selvästi yli 10. Sillä meinasi kahdessa raskaudessa kolmesta sikiöt tulla tosi aikasessa vaiheessa ulos, mutta sitten loppujen lopuksi synnytykset piti käynnistää. Sanoiko lääkäri sulle mitään, että pitäisi olla levossa?

Olen ennenkin kirjoitellut täällä eräästä tapauksesta, jossa ko. henkilö oli joutunut käymään läpi seitsemän perättäistä km:a. Hänet oli kaavittu muistaakseni kahdeksan kertaa. Näitten kaavintojen jälkeen kohtu oli tutkittu eikä mitään kiinnikkeitä ollut löytynyt. Siinä mielessä ihmettelen, miten sinunkin lääkärisi teki jo kahdesta kaavinnasta kamalan asian. Mutta totta kai jokainen kaavintaan joutuva varmasti miettii, mitenkähän kaavinta vaikuttaa limakalvoon.

En osaa sanoa, mitä hormonikokeita sinulta mahdollisesti otettaisiin. Milloin saatkaan ne hyytymispaketin tulokset?

Vierailija
33/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan alkaa terrorisoida koko pinoa... Sorry.

Nyt lääkäri soitti ja ilmoitti varsin päättäväiseen sävyyn, että mulle paras lääke on tällä hetkellä minidisperiini. Sanoi, että meidän sairaanhoitopiirin käytäntö on tämä, samoin kuin on myös Oulussa ja taisi sanoa, että myös Helsingissä. Sanoi, että internetistä saatavaan tietoon kannattaa suhtautua varauksella... No joo... Mutta olkoon niin, en viitsi ruveta vänkäämään vastaan. En uskaltanut sanoa, että olen itse nostanut minidisperiiniannostukseni 100 mg:aan...

Näillä eväillä nyt kuitenkin mennään eteenpäin, disperiinillä ja lugeilla.

Vierailija
34/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ihanan aurinkoinen ilma. Olenkin tänään tehnyt jo kolme lenkkiä...

neronja: Hyvä, että keskenmenoille on selvinnyt joku syy. Ja varsinkin melko helposti hoidettava. Toivottavasti saat vielä lääkeannoksen kohdilleen!

Kaksonen76: me emme ole yleensä tehty uudenvuoden lupauksia, eikä tehty nytkään. Olen niin heikkoluonteinen, etten pysty niitä kumminkaan pitämään ;)...

Swehina: Toivottavasti tuntemuksesi olisivat " sitä itseään" ! Kyllä teidänkin yrityksenne olisi viimeinkin palkittava!

Kerttukasperi: Onnea ultraan! Toivottavasti kuulemme pian iloisia uutisia sinulta!

Vierailija
35/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vielä kaikille! Kylläpä tästä päivästä tulikin oikea piinapäivä, joka paheni mitä lähemmäs ultraa tultiin. Esikoisesta olin autuaan tietämätön jännittämisestä, mutta kyllä se km ja sen aikaiset ultrat jätti pessimistisen kuvan :( Kaiken lisäksi gyne oli yli puoli tuntia myöhässä, joten siinä sitten istuin ja tärisin penkillä.

MUTTA, kaikki oli niin hyvin kuin voi vain olla. Viikoiksi täsmentyi 7+0 (eli ed. viikonpäivä kuin milloin menkat alkoi tuleekin jo viikot täyteen). LA on sitten 22.8. Ultralaite taisi olla melkoisen tarkka, kun alkiosta näki hyvin sen " katkarapumuodon" ja sykkeen. Gyne tutki tarkkaan kaiken muunkin, mm. mihin istukka ja napanuora on muodostumassa. Siispä, nyt uskallan oikeasti jo vähän iloita tästä raskaudesta. Tietty raskausoireista olisi voinut varovasti päätellä jotain, mutta pessimistihän ei tunnetusti liikoja riemuitse.

Km oli siis 08/05, jonka jälkeen neljännestä tärppäsi. Toivottavasti tämä herättää toiveita muissakin, eli elämä jatkuu km:n jälkeen, vaikka hetkellisesti siltä ei tuntuisikaan.

Jään seurailemaan palstan kuulumisia, mutten enää aktiivisesti täällä kirjoittele. Kohta jännätäänkin Lauriksen ultrakuulumisia ja sitten Sartsun, Neronjan ja Masunasun...Masunasu: minut voi siis poistaa nyt tuolta haahulistalta.

Kiitos mahtavasta vertaistuesta haahusiskot!

KK

Vierailija
36/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on hyvä jatkaa raskautta eteenpäin. Toivottavasti raskautesi etenee onnellisten tähtien alla loppuun asti!

Sullahan ei alkuvaiheessa ollut kauheasti oireita, muistelen näin? Mullakaan ei tällä hetkellä ole kuin ajoittaista rintojen jomottelua. Toivon mukaan niitä oireita alkaa pian tulla lisää.

Löysin eilen " verivikaisten" oman keskustelupalstan ja tänään pääsin kirjautumaan sisään. Siellä riittäiskin lukemista. Ihmisten esittelyjä olen vasta lukenut ja täytyy sanoa, että todella hämmästyin miten paljon nuorillakin ihmisillä on veritulppia.

Maria, en tiedä onko vaivani välttämättä helppo hoitaa. No toivon mukaan olisi ainakin omalla kohdallani, mutta tuolla toistuvien keskenmenojen palstalla sain todeta, että aina ei tätä fosfolipidivasta-ainehäikkää saada onnistuneesti hoidettua, vaan keskenmeno seuraa toistaan lääkkeistä huolimatta. Tuollainen tieto meinasi kyllä masentaa eilen, mutta sitten otin sellaisen asenteen, etten ala ajatella asiaa sen enempää, vaan katson mitä tulee vastaan.

Toivottavasti te saatte pian tuon hcg-kontrollin loppuun ja pääsette ihan luvan kanssa uuteen " Topi-vauvan" yritykseen ;-)!

Toivottavasti saisin ensi yönä nukkua paremmin kuin edellisinä öinä. Poika tosiaan vaikuttaa jo parantuneelta, mutta vanhimpaan tyttöön meinaa ruveta kuume nousemaan. Ja meillä kun olis sinne Vuokattiin lähtö torstaina...

Vierailija
37/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT kuulostaa kyllä hyvältä! Esimerkkisi antaa toivoa meille muillekin, oikein tulin tosi hyvälle mielelle.

Ymmärrän hyvin alun hienoisen pessimismisi ja varovaisuutesi, sellaiseen olen taipuvainen itsekin. Mutta sinun tilanteesi kuulostaa kyllä oikein hienolta, joten luottavaisin mielin voit varmaankin alkaa pikkuhiljaa nauttia raskaudestasi. Tulehan tosiaan lueskelemaan meidän muiden kuulumisia, toivottavasti päästään pian perässäsi alakertaan koko joukko!

Swehina: Me emme " tunne" , mutta toivotan silti kovasti voimia ja jaksamista. Toivon sydämestäni, että tuntemuksesi paljastuisivat kestäväksi plussaksi.

Masunasu: No mehän mennäänkin sitten ihan samoissa, suunnilleen (jos minun laskelmani vain paikkansa pitävät ja jos tuolla masussa nyt sitten mitään on). Mukavaa, että on piinailukaveri - vai ajattelitko mennä ultraan?

Niin joo, piti sanoa: minutkin voi kai heittää plussanneeksi, vaikken ex-haahuihin uskalla vielä lähteä...Kiitos, jos viitsit.

Katri: Jaksamista. Toivottavasti alakulo taittuu pikkuhiljaa toivoksi kevään edetessä.

Luumis: missä lymyilet? Toivottavasti mielialasi on jo parempi?

Neronja: Hyvä, että hommalla on nyt kuitenkin jokin nimi. Uskon vakaasti, että saat avun lääkityksestä ja että raskautesi etenee. Unohdin jo, taisitkin kertoa milloin sinulla oli se uusintaultra? Pikapuoliin kai?

Oma napa: Ei muutosta mihinkään suuntaan. Lievää oireilua, mutta elän toivossa että tästä vahvistuu. Tänään salmiakinhimoa ilmassa, edellisessä (onnistuneessa) raskaudessa se oli jatkuvaa...

kuonokas rv4+?

Vierailija
38/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KK onnea ihanista ultrakuulumisista <3<3<3

Jaksamisia teille Katri ja Swe.. (anteeksi en muista loppua), teillä on ollut tosi rankkaa. Toivottavasti onnen tuulet puhaltelee teillepäinkin pysyvää plussaa pian!

Paljon tarrasukkia sartsulle, neronjalle, masunasulle, kuonokkaalle ja ketä kaikkia muita täällä olikaan, ihanaa kuulla plussauutisia näin paljon, kylläpäs tämä vuosi alkaakin ihanasti!

Ja Neronja, toivotaan että lääkitys nyt on kohdallaan, ja harmi että se lekuri nyt vaan horisee jostain " yleisestä käytännöstä" :S

).( Flunssa vieläkin, ja nyt on toinen Kissa kipeenä :( Onneks taidetaan olla jo parempaan päin, huoli kuitenkin painaa.. Tädin pitäisi tulla tänään, mutta ei ainakaan vielä näy ei kuulu. Toivon että tulis piakkoin, mutta ihan varma en voi olla kun nyt eletään ensimmäistä kiertoa km:n jälkeen.

Me luvattiin uuden vuoden kunniaks ukon kanssa pöllytellä peittoja useammin, sen lupauksen pitäminen tuskin tuottaa ongelmia ;)

Vierailija
39/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kerttukasperi hyvistä ultrakuulumisista! Onnellista odotusta ja toivottavasti tavataan vielä ex-haahuissa! :)

Swehina mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa. Toivottavasti tuntemuksesi olisi oikeassa ja sielä masussa olisi viimein salamatkustaja, joka pysyy sielä syyskuulle asti! Me mennään muuten samoissa kp:ssä.. :)

Onko muita lähiaikojen piinailijoita? Tsemppiä kaikille ja roppakaupalla plussasäteitä +++++++++++++++++

Katri jaksamista ja voimia sinulle! *haleja*

Neronja, Masunasu, Kuonokas tsempitykset teille ja hartaat toiveet, että masuasukit pysyisivät kyydissä mukana syksyyn saakka! Ja tietenkin porkkana sinulle myös!

Maria mihin asti teidän pitikään vielä odottaa ennen kun saatta laittaa täyden vaihteen päälle yrityksen suhteen?

Oma napa: kp23/28. Ja välillä olin jo varma, että nyt on tärppi käynyt.. Oli vain semmoinen olo masussa, että sielä on jotain.. Mutta sunnuntaina taisinkin jo kirjoitella, että pientä ruskeaa tuhrua on tullut, mutta en ollut siitä huolissani.. Mutta tänäänkin on tullut pikkusen enemmänkin (pikkuhousunsuoja on riittänyt hyvin) ja kerran tuli jo verensekaista limaa ja ajattelinkin että nytkö jo täti kiiruhtaa paikalle!? No se on taas vähän lientynyt, että saa nähä mitä se oli?? Meinaako kroppa alkaa sekoilemaan vai olisko ollut mahdollisesti kiinnittymisyritystä joka meni pieleen vai oisko kuitenkin..?? Masujomottelua ja selkäjomottelua on ollut vaihtelevasti. Mullahan on ollut vuotoa molemmilta lapsilta etten ihan vielä heitä kirvestä kaivoon, mutta huonolta näyttää kuitenkin.. Mulla on myös niskaapistänyt eilisestä asti ja se on tietenkin tuonut pelon, että jos taas on kiinnittynyt johonkin muualle kuin kohtuun! :/ Mutta ei kai se vielä vois siitä johtua, niska/hartiasäryn kun pitäis tulla vasta sitten kuin verta on vuotanut mahalaukkuun!? Oon vähä miettinyt, että pitäsköhän pitää pari kuukautta taukoa tästä kuumeilusta, jos ei nytkään tärppää..?? Mutta katotaan nyt pystynkö siihen.. ;)

Terkkuja kaikille haahuille!

-Sani

Vierailija
40/111 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun sylintäydeltä onnea plussanneille, teitä riittää! Toivotaan, että vaavit pysyy kyydissä maaliin saakka!

Muuten tämä viesti onkin sitten suunnattu enemmän teille pitkään yrittäneille. Ainakin Kaksonen76, Swehina, Katri ja Nonna ovat jääneet mieleen. Kumpi teistä tuntuu pahemmalta, koettu keskenmeno vaiko plussaamattomuus? Mulla on fiilikset tällä hetkellä aika 50-50. Toisaalta keskenmenon jälkeen ajattelin, etten kestä enää yhtään km. Jos raskaus alkaa ja se on viallinen, niin saa jäädä tapahtumatta kokonaan. Mutta kyllä tämäkin alkaa tosissaan ottaa pattiin, kun yrittää kuukaudesta toiseen ja hups, vuosi on täynnä, sitten toinen jne. eikä mitään tapahdu...

Oletteko käyneet jossain tutkimuksissa (verikokeita, ultraa tms.)? Itseltäni on pari kertaa otettu kilpirauhasarvot, jotka olivat kunnossa. Prolaktiini otettu kerran, myöskin täysin normaali. Muita hormoneja ei ole otettu. Ultrattu on varmaankin 4 kertaa. Kerran raskauden yhteydessä katsottiin munasarjat (oli ok), sitten km jälkeen (monirakkulaiset-> clomit avuksi), ekan clomikierron yhteydessä (toimivat kuin unelma) ja sitten yhdellä luomukierrolla (monirakkulaisuus kadonnut, kaikki ok).

Ovulaatiotestejä olen käyttänyt 4-5 kierrossa, sekä luomu- että clomikierroissa. Lh-huippu on aina tullut kp 16 ja 17 eli ovulaation pitäisi olla kp 18-20. Aikaste myöhään, mutta lääkärit eivät ole huolissaan, sillä luteaalivaihe kuitenkin on normaali. Itse kuitenkin epäilen, mahtaako se munasolu kuitenkaan irrota kuin todella harvoin. Kasvukivut kyllä tunnen, mutta irtoamisen olen tuntenut vain pari hassua kertaa viime vuoden aikana... Ja omasta olotilastanikin osaan sanoa, mikä kierron vaihe on menossa. Alkukierrosta olen aina pirteämpi ja helpommin ärtyvä, hieman maanisuuteen taipuva. Jos ovis on tapahtunut, niin progesteronin vaikutuksesta olen rauhallinen ja nukun enemmän ja paremmin jne. Nyttenkin (kp 20) olo on sama kuin alkukierrosta, vaikka lh-huippu tuli taas kp 16/17. Yritinkin saada omaa gyneäni kiinni, jotta pääsisin otattamaan s-prog:n, mutta hän on tietysti lomalla vielä. Ensi viikolla toiv. saan kiinni soittoaikana, joka on mahtavat 20 min...

Sunnuntaina tulee sitten tasan vuosi keskenmenosta:( Ajattelin, että ihan varmasti olen raskaana viimeistää silloin, mutta p....nmarjat! Saapi nähdä, joutuuko tässä sitten seuraavaksi tosiaankin alkaa piikitellä jotain irrotuspiikkejä mahaansa vai mitä... Mies vie kyllä oman näytteensä ensin tutkittavaksi, kunhan menkat ensin alkavat. Mutta vahvasti sellainen olo, että minusta tämä johtuu. Esikkoakin tehtiin melkein 2 vuotta, nyt on muutama kuukausi vajaa, että toistakin on tehty 2 vuotta. Jos alkaa uudelleen laskemaan km:sta, niin vuosi on yritetty. Mutta lapsettomuudesta kärsiväksi itseään voi siis kutsua.

Anteeksi pitkä omanapainen sepustus, mutta pakko välillä purkaa johonkin omaa pahaa oloaan. Kiitos, jos jaksoitte lukea ja jos joku (erityisesti te pitkään yrittäneet) viitsii kommentoida!

Parempaa uutta vuotta kaikille!

PS. Tein sellaisen uuden vuoden lupauksen, että plussaan pysyvästi tänä vuonna!!! Toiv. lupaus pitää!

Öitä!