***HAAHUJEN uusi vuosi 2006 - viikko 1***
Kommentit (111)
Kyllä tämä olo tästä ehkä pikku hiljaa alkaa helpottaan, eilen illalla meinas uudestaan kuumetta pukata pintaan, mutta otin lääkekuurin lisäksi buranan ja menin nukkumaan ajoissa. Nyt kun tänään on tässä ollut enemmän pystyssä niin huomaa kyllä että kunto ei silti ole mitä parhain. Huomenna pitäs mennä kummilikan synttäreille ja serkkulikan synttäreille/kihlajaiskahveille. =)
Lauris: Onnittelut ihanista ultrakuulumisistasi!!!! =) Tuo on varmastikin mahtava tunne kun kuulee oman vauvan sykkeen.. =) Onnea ja tsemppiä odotukseen.
Neronja: Toivottavasti myös sinulle nuo oireet vain lisääntyvät. Ja, hauskaa Levin(kö?) reissua teille. Mutta, muistahan kuitenkin lasketella rauhallisesti... ;-)
Oma napa: kp 14/28-31 Eilen tosiaan bongasin oviksen ja tänäänkin vielä ovistesti näytti plussaa. Ovislimoja edelleen, joten vielä olisi mahdollisuuksia. Eilen kontrolliviiva oli yhtä vahva kuin testiviiva ja tänään sama juttu, ehkä pikkuriikkisen oli tuo kontrolliviiva haaleampi mutta todella vähän. =)
Eilen jäi peitot pöllyyttämättä, olo olis kyllä suosinut, mutta kun piti vähän " puhdistaa" ilmaa miehen kanssa. Pikkusen sapettaa.. No, jos tänään sitten vielä " onni" soisi meitä.
Viime yönä näin unta, että me saatiin kaksoset ja olin menossa katsomaan niitä. Kun mukamas en ollut nähnyt niitä vielä.. =) Olisikohan tuo uni ollut kenties enne-uni...?? =) Toivossa on hyvä elää.
Toivotan kaikille ihanaa torstain jatkoa!! =) Torstai toivoa täynnä...
Kaksonen76
Larail: Meniköhän nimesi oikein..=)
Olen pahoillani keskenmenosi johdosta. Mutta, kuitenkin toivotan sinut sydämellisesti tervetuloa meidän muiden haahujen joukkoon! =) Toivotaan kuitenkin että vierailusi jää lyhyeksi.
Sinä saat täällä purkaa mieltäsi, me haahusiskot ymmärrämme sinua kyllä.
Tsemppiä sinulle! *lohtuhali*
Kaksonen76
laralei, pahoittelut tm:stä, ja tervetuloa porukkaan, toivottavasti visiittisi jää lyhyeksi (:
Lauris, Onnea ihanista ultrakuulumisista, paljon enkeleitä masuasukille matkaan! (= (= (=
Ja paljon onnea oviksen bonganneille, nyt vaan peittoja pöllyttelemään ;)
).( Ei tätiä vieläkään, ei vilaustakaan ferrarista, ei mitään... *odotellaan*
Pelko kaivertaa sydämessä, täti kaks päivää myöhässä ja testissä nököttää haamu :/ Viimeksihän testasin haamun silloin kun täti oli kolme päivää myöhässä, ja kesken meni. Pelottaa niin perkeleesti. Argh, tää on inhottavaa..
Kaksonen76:
Ja, hauskaa Levin(kö?) reissua teille. Mutta, muistahan kuitenkin lasketella rauhallisesti... ;-)
Vuokattiin ollaan menossa. Se on meidän vakiokohde, kun sijaitsee vain tunnin matkan päässä. Itse asiassa en ole koskaan lasketellut. Meidän perheestä 7-vuotias poika on ainoa, joka käy rinteessä, lautailemassa. Nyt kun olen siellä rinteen juurella seisoskellut pojan lautailua katsomassa, niin on alkanut itseäkin kiinnostaa. Jos vuokraisin vehkeet ensin tunniksi ja kokeilisin... Toivottavasti ei mee pupu pöksyyn ;-).
Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä! Niin ja toivottavasti unesi oli tosiaan enneuni!!!
Nyt oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille ja toivottavasti tämän nettipimentoni aikana tulee vielä monta kestävää plussaa!!!
Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja haamu vahvistuu kestäväksi plussaksi!!!
Onnea plussanneille ja onnea ultrakuulumisista!
Ettehä anna mulle satikutia,mut mää testasin aamulla jo sillä acon10 pipettimallisella testillä.No odotin negaa tietysti,sehän on selvä,mutta kun minuutti oli menny testin kastumisesta niin ihka oikee värillä höystetty plussahan siihen alkoi piirtymään!Vielä en osaa iloita,enkä siirry täältä mihkää.Nyt vasta kp24/24-27.Onkohan mulla ollu ovis jo aikasemmi ku luulin ku se plussa ilmesty melkee heti siihen?Ken tietäää.......Vielä voi kuiteki menkat alkaa.Pitäkää peukkuja!
Plussaonnee kaikille!
Käyn tänää ostaa viel pregent stickejä.En kyllä tyydy enkä usko tohon yhteen plussaan!
Lauris: Ihania ultrakuulumisia! Onnea! Toivottavasti saat nyt nauttia raskaudestasi ihan täyden mitan verran ja saatte oman pikku nyyttinne.
Luumis: josko se plussa nyt kuitenkin vahvistuisi tällä kertaa... Täällä on peukut pystyssä bd bd bd bd bd. Älä päästä tätiä kylään ;-)
Pirpula: koitahan sinäkin yrittää nauttia siitä vaakamamboilusta. Kannattaa kokeilla mainitsemaasi hyvää ruokaa ja viiniä... Ainakin itselläni se helpotti kummasti. Kieltämättä romantiikka on ollut kaukana meidänkin vauvaprojektissa, sillä ovista on tosiaan bongattu kaikin mahdollisin keinoin clomien avustuksella. Kyllä se välillä oli pelkkää teknistä vauvantekemistä...
Kaksonen: pikaista paranemista ja koitahan tänään saada mies sinne vällyjen alle mukaan ;-). Tsemppiä!
neronja: oikein mukavaa Vuokatin reissua!!! Lautaileminen on itse asiassa tosi hauskaa eikä loppujen lopuksi niin vaikeaakaan. Olen muutaman kerran ollut laudan päällä ja ihan hauskaa se on ollut. Aluksi oli kyllä takapuoli hellänä, mutta ihmeen pian sitä oppi jotenkin sen laudan kanssa tulemaan alas. Nauttikaa lomasta!!!
Pepsimax7: onnittelut plussasta!!! Tämä vuosi alkaakin hienosti. Kuulosta kovin tutulta tuo plussaan uskominen, sillä itsekin testasin parilla eri testillä ennen kuin uskoin tuloksen. Peukut pystyssä täällä odottelen uutta testausta bdbdbdbdbdbdbd.
ON: tänään sain sitten varattua itselleni sen ultran eli noin kaksi viikkoa pitäisi vielä malttaa... Ultraan menen siis keskiviikkona 18.1. neronjalla taisi olla samana päivänä, vai kuinka? Kunpa aika nyt vaan menisi mahdollisimman nopeasti ja saisin pidettyä ajatukseni muualla. Aiemmin mainitsemani oireet jatkuvat ja nyt olen nukkunut tosi levottomasti viimeiset yöt. Mistä lie tuokin johtuu? Kurjaa, kun tuntuu, että koko ajan väsyttää.
masunasu, joka lähtee lukemaan päivän lehden, kun tyttö nukkuu
Täällä on uusia plussia!Onnea matkaan kaikille tasapuolisesti!
Tässä on taas sellanen hulabaloo ympärillä,etten enää muista pitikö kommentoida johonkin... :-S
Jokatapauksessa tsemppiä piinailijoille ja peiton pöllyttäjille!Ja tietenkin osanotto uusille :(
Oma napa etenee hitaasti,mutta etenee kuitenkin.Päätin nyt sit lopullisesti,etten sijoita pennosiani yksityiseen ultraan,joten np-ultraan pitäis sit kärvistellä.Aamulla tilasin ajan sinne ja vasta tarkemman laskutoimituksen jälkeen huomasin,että se on taas torstai päivä ja tasan rv 13,ihan niinku syksyllä...En kylläkään tolla perusteella kehtaa soittaa ja siirtää :) Muutenki niillä menee siellä aina palkokasvi nenään kun oon niin nirso ajan suhteen.Mutta pakko olla,että saa lastenhoidon järjestymään.Siksipä nyt näin aikaseen soitinkin,vaikka mielellään olisin lykännyt...Neuvolankin huolin vasta tasan viikolle 10,silloin _saattais_ jo kuulua äänet.Ja jos ei kuulu,niin arvatkaapa kuka panikoi???Tää on oikeesti kamalaa!!!Mutta siltikin positiivinen mieli(ainakin just tällä hetkellä),jotenkin on paljon varmempi olo tän onnistumisesta kuin silloin syksyllä.Silloin ne aavistukset vaivas alusta saakka :(
Sari ja sintti 6+0 (eikä juuri oireita)
Ensiksi muiden kuulumisiin...
Kerttukasperi ja Lauris; Hyvä, että kaikki oli ultrassa kunnossa! Toivottavasti nyt osaatte nauttia masunkasvatus-ajasta!!! Vielä kuitenkin molemmille varoiksi rutkasti vauvaliimaa ja tarrasukkia...
Neronja: Niin, oli ehkä väärin sanoa että helppo. Tarkoitin, että lääkettä on kumminkin aina helpompi ottaa kuin että tarvisi tehdä joitakin leikkauksia tms. Mutta toivottavasti löydätte oikean annostuksen ja pääset nauttimaan masunkasvatuksesta!
Sani-74; Kysyit milloin päästään yrittämään. Alunperin tarkoituksena oli jatkaa hgc-seurantaa puoli vuotta sen jälkeen, kun arvo on nollassa, eli tuonne huhti-toukokuun vaiheille. Tosin viimeksi, kun soittelin tuloksista, lääkäri sanoi, että jatkamme vielä seurantaa, jos minulle sopii. Arvanet varmaan kuinka teki mieli sanoa, että ei sovi ;)...
Toivottavasti omat oireesi viittaisivat alkaneeseen raskauteen! Täällä pidetään peukkuja pystyssä! bdbdbdbdbd
Kaksonen76; toivottavasti olette jaksaneet pöllytellä peittoja flunssasta huolimatta. On se kumma miten se flunssa iskee aina huonoon aikaan (mutta onko sille sitten ikinä " oikeaa" aikaa...). Plussasäteitä!!!
Pahoittelut laraleille keskenmenosta! Itsekin viivyttelin pitkään raskaudesta kertomisesta, ja sitten kun vihdoin kerroin (rv 14) pitkään lapsettomuudesta kärsineelle tuttavalle, niin eiköhän sikiö todettu seuraavalla viikolla kuolleeksi (rv15+4)... Päivä kerrallaa tässä ollaan menty eikä vielä ole päivää ollut, jolloin en olisi ainakin kerran km:ani ajatellut. Voimia sinulle ja miehellesi ja tervetuloa mukaan haahuilemaan!
Taas uusia plussia! Onnittelut Luumikselle haamusta (toivottavasti se vielä vahvistuu!!) ja pepsimaxille plussasta! Paljon molemmille vauvaliimaa ja tarrasukkia!!!
ON: Niin tosiaan tänään on ollut pää hajoamispisteessä. " Raskausoireita" on pilvin pimein. Luulen kuitenkin, että olen ne itse jotenkin aiheuttanut, kuvittelut niitä en ole... Eli nyt kahtena aamuna on ollut aamupalan jälkeen etovaa oloa, muutamana iltana on paleltanut (tosin meillä vanha talo, eli joka nurkasta vetää ;)), tänään huomasin, että rinnat aristavat sivuilta (koskematta), minua väsyttää (tosin olen nyt jonkin aikaa nukkunut lyhyempiä yöunia, eli johtunee siitä) ja vatsalla tuntuu erilaisia jomotuksia (menkoista ei ikinä, jos ei tulisi verta, niin en muuten niitä huomaisikaan...) sekä painontunnetta (se tosin saattaa olla kuviteltua...). AINOASTA mahdollisesta yhdynnästä, mistä hedelmöitys olisi voinut tapahtua on vasta 5 päivää (päivän oletetun oviksen jälkeen), joten eihän noita oireita voi mitenkään olla vielä, mutta ainakaan noita rintatuntemuksia en voi mitenkään kuvitella! Olisiko niillä sitten tekemistä oviksen kanssa, en ole kyllä ennen huomannut ja oviksesta on n. 6 päivää... Mutta ei auta kuin odotella, vaikka en saisikaan raskautua, jos/kun menkat alkaa, pettymys on valtaisa, mutta olisihan se parempi... jos menkat alkaisi... en nimittäin haluaisi että tuo edellinen rypäleraskaus vaikuttaisi uuteen raskauteen...
Mutta nyt on mentävä pesemään tuon tytön pyllyä...
Yleensä en lihoa millään ja nyt yhtäkkiä jostain ilmaantunut 4 kiloa! lisää painoa. Rinnat myös alkaneet arkailemaan, ilman että ne edes koskee mihinkään. Testin paikka voisi mahdollisesti olla vasta ensi viikolla, mutta melkein tekisi jo nyt mieli testata. Maltti on valttia...
Kunpa tää plussa-aalto osuisi minuunkin.
Nyt potemaan väsymystä, pikku kakkosen pariin ;) (katsellaan aina pojan kaa yhdessä ne) Aivot rentoutuu...
Oho, se jo loppukin joten keksinpä muuta x)
Kohta saa herkutella, kaveri tarjoo pizzan.
on lukea noita plussajuttuja!!! Onnea pepsimax ja luumis myös onnittelut, täältä lähtee väriä ensi testiin ++++++++++++++++!!
Sartsu: toivottavasti toi sun hyvä fiilis vaan jatkuu, peukutan sulle kovasti ja tsemppiä neuvolan ja ultran odotteluun!!!
Neronja: hauskaa lomaa, mutta olehan varovainen siellä lautaillessa, eka kerran tuntee nimittäin pepussaan (mun oli silloin 15v sitten ja auts, vieläkin muistan!!)
Masunasu: ihanaa että oireet jatkuu, mutta toivottavasti saat nukuttua paremmin. Jännityksellä odotellaan sun ultraa!!
Kaksonen76: plussasäteitä ja tsemppiä loppukuulle, tervetuloa piinailemaan!!
Pirpulalle: romantiikkaa tarvittaisiin täälläkin hieman ;) välillä meni hieman suorittamiseksi..
Laralei: pahoittelut km, mutta tervetuloa joukkoon, täältä saat tukea! *hali*
Lauris: onnea ultrakuulumisista! Eikun " odottamaan" !!
Maria80 ja Swehina: peukut pystyssä on mulla täällä et teidän oireet olis sitä itseään!!!!
ON: Minä täällä kans " kehittelen" ittelleni raskausoireita, joista ei uskalla " puhua" muualla kuin täällä palstalla :) Mainitsin kyllä miehelle, että alavatsassa on tuntunut oudolta, mutta ei tainnut noteerata.. Siis ovulaatiosta lähtien on alavatsaa nippaillut ja hieman turvotellut. On kova väsymys, joka voi johtua myös siitä et oli puoltoista viikkoa vieraita meillä.. Oli kyl ensimmäinen oire esikoista odottaessakin toi väsymys.. Jotenkin tuntuu et nys ois voinu tärpätä mut niinhän se tuntu viime kuussakin ja ei sit vaan ollutkaan tärpännyt!!!
Huonoa oloa on taas ruokailuiden välillä, mut kuten luumiksellakin, niin sitä on ollut jo jonkin aikaa ajoittain, eikä siis ole mikään oire.. Tosin paha olo kuuluu kai niihin hieman pidemmälle edenneen raskauden oireisiin muistaakseni..
Et ei kai muuta kuin jännittään ja odottamaan ens viikkoa ja tädin vierailua. Eli piinailua!!!!
peebee kp21/26-29
Hei!
Olen käynyt kirjoittelemaan tuonne keskenmeno-puolelle, mutta ehkä nyt jo uskaltaisin mukaan kuumeilemaan teidän kanssa. Ei vaan oikein uskalla nyt liikaa iloita edes uuden raskauden mahdollisuudesta..ymmärrätte varmaan..
Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05 ja nyt ensimmäisen " tunnistettavan" kierron jälkeinen yritys päättyi jokunen päivä sitten. Kesti tuo vuoto lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen niin kauan taukoineen, että varmaankin sain menkat silloin, mutta who knows..
Nyt menossa kp19/28?, jos vanha kierto pitää paikkaansa. Kova on ollut yritys ja nyt on peukut pystyssä. Vatsassa vaan nippailee vieläkin, mutta se varmaankin johtuu vanhasta jogurtista, jonka söin nälkääni vahingossa. Viimeksi tulin heti raskaaksi, vaikka ei oikeastaan oltu edes vielä ehditty kunnolla yrittämäänkään.
Joten laittakaa Jumppis listaan. Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Kiva tulla joukkoonne, mutta ymmärrätte varmaan, jos haluan käyntini jäävän lyhyeksi:)
Jumppis
Ja heti aluksi ISOT onnittelut kaikille plussanneille! Teitähän on hirmuisen monta! Lupaavasti alkaa tämä vuosi. :o)
Itse koitan nyt siirtyä hieman tuonne takavasemmalle, aloitin taas työt hoitovapaan jälkeen ja nyt on niin paljon muuta ajateltavaa että saa vauvakuume nyt vähäksi aikaa väistyä. Plussa on silti haaveista suurin koko ajan. Jospa vaikka tuo kaikki muu puuha tekisi tehtävänsä ja tulisi yllätysplussa? Kuka tietää. Jatkan silti lääkitystä siihen prolaktiiniin ja menen maaliskuussa sairaalan kontrolliin, sitten onkin jo ihan pian vuosi täynnä keskenmenosta. :o(
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
rosmariini
Onnittelut uusille plussanneille Luumis, pepsimax7 ja sartsu!
Ja romanttisia hetkiä miehen kanssa meille muille! ;)
En ole koskaan todistettavasti onnistunut bongaamaan ovistani. En tosin ole kyllä koskaan käyttänyt niitä tikkujakaan. Olen yrittänyt kovasti tässä kierrossa tarkastella limoja, mutta ota niistä nyt sitten selvää... Kierto oli ennen KM:a suht säännöllinen: 28-32pvä. Lähinnä siten, että joka toinen kuukausi 28 pvä ja joka toinen 32pvä. Saas nähdä minkälaiseksi kierto muodostuu tässä ekassa kierrossa KM:n jälkeen ja tapahtuuko ovista ollenkaan.
Aikoinaan ennen esikoista, kun jätin pillerit pois, niin kierto heittelehti ekat n. 4-5 kk ihan miten sattui, kierron ollessa pahimmillaan muistaakseni 56pvä. Toivottavasti nyt ei tule samaa efektiä.
Muuten olo on aika -miten-sen-nyt-sanoisi- " lievästi-katkera" . Nyt nimittäin tuttavapiirissä on taas ilmennyt monia raskauksia. Sitä sitten miettii, että miksi juuri minulle tuli se KM. Olen todellakin todella onnellinen kaikkien raskautuneitten puolesta, mutta silti pieni peikko sisällä kiukuttelee, että miksi en juuri minä!? Tiedän, että se on lapsellista ja että ei se minulta ole pois jos toiset saavat lapsia. Eikä se kiukku siitä tulekaan, vaan tästä omasta turhautuneesta olotilasta.
Olipas negatiivista... Johtuu varmaan siitä, että olen töissä ja muut ihmiset vapaalla ja sekin kiukuttaa... Mies ja poika viettävät mukavaa laatuaikaa kotihommia tehden ja mummolassa lounastaen. Ja mä istun täällä... :(
Hyvää vapaapäivää teille muille! Nauttikaa! :)
Pirpula
jumppakärpänen; Pahoittelut keskenmenon takia! Toivottavasti todellakin vierailusi jäisi lyhyeksi ja pääsisit pian takaisin odotuspuolelle!
Rosmariini; toivottavasti tauko tekee hyvää ja toisi vaikka vihdoinkin toivotun tuloksen!
Swehina: oireesi ovat kyllä lupaavia. Mikä kp sulla menossa? Plussaonnea!!!
peebee: samoissa mennään! Laskin äsken omat kp ja nyt menossa 20/28. Eipä ole noitakaan tarvinnut vähään aikaan laskea... Plussaonnea myös sulle!!!
ON: eipä ihmeempiä, tänään hieman taas rauhallisempi olo ja olen epäileväisempi raskautumiseni suhteen. Ehkä parempi näin, eipä ole niin pettynyt olo kun menkat alkaa...
LT: onko meitä enää vai onko kaikki siirtyneet lihottamaan jo itseään? Itse juuri eilen tajusin että olen jo saavuttanut ensimmäisen tavoitteeni eli 5 kiloa pois. Nyt sitten jos saisi vielä viimeiset ylimääräiset (n. 7 kiloa)...
*laskee hetken hiljaa mielessään kp:t* X)
26/25-33(34)...
Jos laskin oikein :) Käytännössä voisin jo testin tehdä, mutta olkoon vielä.
En tiedä miksi vielä pidän tuon lopun noin, 33.kierto mulla oli joskus aikaa sitten. Joskus viime keväänä.
Keskenmenon jälkeen tasan 28.
Ihania ultrakuulumisia Lauris!
Ja onnittelut vielä kaikille plussanneille!
Myötätuntohali Laraleille.
Itsellä menossa kp 12 ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Kp 17 tuhruttelusta alkaen.
En ole tikutellut ovista, mutta olemme puuhailleet kammarin puolella tasaisesti joka toinen päivä suurinpiirtein. Tiedän, että mieheni ei pitäisi ollenkaan oviksen tikuttamisesta. Ja ymmärrän kyllä hänen pointtinsa. Jos lapsen saamisesta tehdään tekemistä ja pakkosuorittamista tiettynä ajankohtana, niin ei se tee kovin hyvää haluille... Toisaalta joskus itsellä se lapsen siittäminen nousee tärkeämmälle sijalle kuin romantiikka. Pitänee löytää hyvä kompromissi. Jos vaikka viikonloppuna hyvä ruoka ja punaviini auttaisi asiaa ;)
Leppoisaa loppiaista kaikille!