Ärsyttävät, epäloogiset laulun sanat
Mitäs noita on? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Sunrise avenuen Hollywood hills:
"Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever ."
Eli bye bye forever ja toisaalta come back to walk these streets again.
Ärsyttävää.
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun puolivälissä oli sellainen tyttöbändi nimeltään Plus. Heillä oli hittikappale "Yhteen yöhön". Biisissä laulettiin muistaakseni:
"Yhteen yöhön tää
romanssi saada jää."Eikös se pitäisi sanoa "jäädä saa"?
Osaatkos yhtään arvata miksi se on juuri noin päin?
Koska tekstin tekijä ei osaa asiaansa, ja hänellä on kovin pieni sanavarasto?
"I kissed a girl I liked it" ja sitten jokin ynähdys tyyliin joka kuulostaisi olevan and tai end, mutta sitä ei ole teksteissä. Miten voi olla noin huonosti laadittu kertosäe.
Vierailija kirjoitti:
Haloo Helsingin "Jos mun pokka pettää". Kuka saisi päähänsä mennä soittamaan sellaisen henkilön summeria, jota ei edes oikeasti tunne kunnolla? Ei kukaan, suomalainen nyt ainakaan. Eihän se laulun kertoja sitä oikeasti sitten tehnyt, mutta epäuskottavaa, että kukaan edes kävelisi alaovelle saakka.
ja nyt mä kuljin sun ovea kohti
en tunne sua yhtään, koko kehoni pohtii
mitä jos tää on hirveä virhe
ja rakastun helvetisti,
oikeasti, aivan oikeasti
Siis miksei voisi mennä ihastuksensa ovikelloa soittamaan? Minä esimerkiksi tein niin muutama viikko sitten, vaikka olen vanha ämmä. Ja todellakin tuli sellainen olo, että menenkö vai enkö mene.
Kun joulupukki suukon sai: Joulupukkihan on ikäloppu, tuhatvuotias. Siis täysin epäseksuaalinen papparainen. Poikakin tietää, että joulupukki ei ole uhka isän ja äidin avioliitolle, vaan isäkin vain nauraisi makeasti, jos kuulisi että äiti on moiskauttanut pusun joulupukin partaan valkeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 01:23"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 13:16"]Hei!
Sokka irti, jee! Sokka irti, jee!
Jee-ee-e-ee-e!
Sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Buum buum pau! Mä vedän sokan irti. Rohkeut ku Rokan silmis, paukkuu ku sotafilmis.
Boom shakalaka, tulta saatana!
Ruuti on kuivaa, mukis on märkää.
Tuo kisu vapaa ja yksin ei Cupido härnää.
Oon kai syntyny rellestään. Miks hidastaa, ei oo hyydytty ennenkään.
Mee kirkkoon meditoimaan jos haluut pysyy hiljaa, mut jos oot messissä, ryypyt ilmaan.
Viisasten juomaa, mut ei tee pahaa tyhmällekään. Ja sit ku lähtee hyväl ryhmäl vetään.
Sellanen pikkuvika mus on kai, ku maistuu ni sit tilataan pulloittain.
Lasken estot alas ku oisin ulkomail. Vedän shotin päähän, Kurt Cobain.
sokka irti, mä vedin päivin öin. Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Oo-oo-oo-o-oo-o! Sokka irti, jee! Sokka irti, jee!
Jee-ee-e-ee-e! Läträsin vaan kesän, duunit laiminlöin.
Jos sä et tullu tinaan vaan tissutteleen, ni oisit voinu jäädä himaas vaan hissutteleen.
Kansa laulaa ja taputtaa ku Liiga räppää, naulaa ja nakuttaa.
Luvataan tinttaa, kurlataan kirkkaal. Täs jengis ei yksikään humalaa pilkkaa.
Jos tekee tänään mieli vetää pari, ni siin on sit turha sievistellä, Jani.
Jos veri vetää, veri vetää. Ei muutaku läträämään eli vetään.
Älä anna hyvän nousun hyytyy. Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies kaada ryyppyy.
Vaikka selitykset alkaa ontumaan, mä en ota morkulaa.
Tän kesän läträän, mä vedän häppää. Tallaan omaa polkua.
Vaikka selitykset alkaa ontumaan, mä en ota morkulaa.
Tän kesän läträän, mä vedän häppää. Tallaan omaa polkua.
Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irti Cheek - sokka irtiTäytyykö tätä edes mitenkään perustella?
Luin nämä läpi pari kertaa, ja en keksi epäloogisuuksia? Valaiskaa
Alapeukutettu on kuitenkin 7 kertaa, mutta kukaan ei sitten ole osannut vastata kysymykseen.
Ahaa ja tätä sitten alapeukutettu 9 kertaa :D yksi vastaus on tullut, "kiitos" selvennyksestä että sanat ovat epäloogiset koska niissä on "virkettä toisen perään" :D
Täällä on nyt joku henkeen ja vereen keekkifani, jolle tuottaa hirveää tuskaa se, ettei muut löydä tästä kappaleesta loogisuutta. :D Ole hyvä ja kerro itse, missä se logiikka on.
En ole tuo jolle kommentoit ja inhoan Cheekiä, mutta en mäkään mitään epäloogisuutta tuolta löydä. Ei nyt hirveästi tarinaa, mutta kuitenkin, vahva viesti että nyt rällätään. Täällä varmaan kaikki Cheek-inhossaan heti peukuttavat, edes lukematta sanoja.
Kaija K, Supernaiset:
"Minä uskalsin kylmään veteen sukeltaa
Tunnen itseni, nyt kokonaan"
Voiko kukaan rehellisesti sanoa tuntevansa itsensä kokonaan? Ja mitä se "korkkarit kattoon" tarkoittaa, maataan selällään jalat ylhäällä?
Itseasiassa tänään nauratti, kun mietin kuinka yltiönaivistisia tms jotkin Joululaulujen sanat ovat.
Ajatelkaapa joku laulu niin, että siinä olisi mukana todellisuus myös, esim:
"Sen kohta valjastan, reen pienen etehen".. -"Perkele, kun sormia paleltaa, kun joutuu ilman tumppuja valjastamaan".
"Ei liinakkommekaan nyt enää talliin jää".. -"Ääh, ei jaksais millään lähteä tuonne pakkaseen".
Ym. Vähän ohis ja huonosti selitetty ehkä.. :)
Vierailija kirjoitti:
Kun joulupukki suukon sai: Joulupukkihan on ikäloppu, tuhatvuotias. Siis täysin epäseksuaalinen papparainen. Poikakin tietää, että joulupukki ei ole uhka isän ja äidin avioliitolle, vaan isäkin vain nauraisi makeasti, jos kuulisi että äiti on moiskauttanut pusun joulupukin partaan valkeaan.
Se Joulupukkihan on se isä!!! :D Ja tuo pikkupoika suloisella lapsen "höpsöydellään" ajattelee, että "kauhea mikä sotku syntyis, jos isi sais tietää"..
Vierailija kirjoitti:
Kaija K, Supernaiset:
Tunnen itseni, nyt kokonaan"Voiko kukaan rehellisesti sanoa tuntevansa itsensä kokonaan? Ja mitä se "korkkarit kattoon" tarkoittaa, maataan selällään jalat ylhäällä?
Mä tunnen itseni kokonaan. Se vaatii rohkeutta.
Vierailija kirjoitti:
Kaija K, Supernaiset:
Tunnen itseni, nyt kokonaan"Voiko kukaan rehellisesti sanoa tuntevansa itsensä kokonaan? Ja mitä se "korkkarit kattoon" tarkoittaa, maataan selällään jalat ylhäällä?
Ihan tanssimista minä olen ajatellut. Ei kaikkea niin kirjaimellisesti tarvitse ottaa. Onhan sellaisetkin juhlat varmaan aika tylsät, joissa tunnelma on katossa, mutta ihmiset seisovat lattiatasossa, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Joulupukkihan on se isä!!! :D Ja tuo pikkupoika suloisella lapsen "höpsöydellään" ajattelee, että "kauhea mikä sotku syntyis, jos isi sais tietää"..
Niin? Ei se poika ajattele että syntyisi sotku, vaan että isä nauraisi, juuri siitä syystä jonka kerroin. On epäseksuaalinen papparainen eikä uhka vanhempien avioliitolle.
Endless forms beautifulissa on lause joka aina hämmentää mut ja herättää kysymyksen, että miksi. "Look at yourself in the eyes of aye-aye". En katso, en uskalla.https://www.google.fi/search?q=aye-aye&safe=images&client=tablet-androi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaija K, Supernaiset:
"Minä uskalsin kylmään veteen sukeltaaTunnen itseni, nyt kokonaan"
Voiko kukaan rehellisesti sanoa tuntevansa itsensä kokonaan? Ja mitä se "korkkarit kattoon" tarkoittaa, maataan selällään jalat ylhäällä?Ihan tanssimista minä olen ajatellut. Ei kaikkea niin kirjaimellisesti tarvitse ottaa. Onhan sellaisetkin juhlat varmaan aika tylsät, joissa tunnelma on katossa, mutta ihmiset seisovat lattiatasossa, vai?
Tanssitaanko siellä käsillä? Vai miten on korkkarit katossa tanssiessa?
"Mä tuun kylmästä lämpimään
aion tulla viereesi kömpimään"
Et siis kömmi viereeni vaan tulet viereeni kömpimään eli harrastamaan kömpimistä? Jännä. Älä tykkää huonoa jos en voi katsella moista vakavalla naamalla.
Prkl.
Eikä se kylmään veteen sukeltaminenkaan välttämättä avantouintia tarkoita, vaan se on kielikuva.
Äh. Endless forms most beautiful on siis biisin nimi. En osaa tänään kirjoittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
"Mä tuun kylmästä lämpimään
aion tulla viereesi kömpimään"
Et siis kömmi viereeni vaan tulet viereeni kömpimään eli harrastamaan kömpimistä? Jännä. Älä tykkää huonoa jos en voi katsella moista vakavalla naamalla.
Prkl.
Ei vaan ensin pitää päästä kylmästä lämpimään, että edes pääsee kömpimään viereen. Se kömpiminen ei onnistu, ennen kuin tulee vähän lähemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei se poika ajattele että syntyisi sotku, vaan että isä nauraisi, juuri siitä syystä jonka kerroin. On epäseksuaalinen papparainen eikä uhka vanhempien avioliitolle.
Se laulu menee suurinpiirtein näin:
"Voi taivas, mikä sotku syntyiskään, jos isi sais tietää tään, että Joulupukki suukon sai!"
Ja se huvittavuus piilee juuri siinä, että tuo Joulupukki oli se isä.
Eikös siinä kappaleen alussakin sanota, että "isin piti lähteä käymään ulkona", eli tietenkin vetämässä ne pukinvermeet päälle..
Up