Ärsyttävät, epäloogiset laulun sanat
Mitäs noita on? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Sunrise avenuen Hollywood hills:
"Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever ."
Eli bye bye forever ja toisaalta come back to walk these streets again.
Ärsyttävää.
Kommentit (478)
"Tiedän olevan hyvää ja kaunista, enemmän kuin unelma onnesta"
Minä olen aina luullut Dingon Autiotalon sanoituksen menevän näin:
Joku hullu on keksinyt ikuisuuden,
oliT yksi heistä siihen turvautuen...
Ja kertovan siis tyttöystävästä, joka on tehnyt itsemurhan, eikä siksi tule enää reppuselkäänkään.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 01:23"]
Minulle ei ole vieläkään selvinnyt kenestä tai minkälaisista ihmisistä lauletaan rakkauden ammattilainen -biisissä.
Laulussa lauletaan muusikoista, "rakkauden ammattilaisista". Ensimmäisissä riimeissä "Hän on opetellut rakastamaan / Hän on vailla koulutusta / Siksi arvostelijoissaan aiheuttaa pahennusta" Juice viittaa suoraan itseensä. Juice oli itseopiskellut muusikko eli vailla koulutusta. Juuri tästä asiasta arvostelijat häntä paheksuivat. Vastaavia viittauksia on koko biisi pullollaan.
Varsinaisen prostituutiion kanssa koko kappaleella ei ole mitään tekemistä. Sen sijaan teemana on muusikon elämän "itsensä myyminen".
Haloo Helsinki - Huuda
"Mä herään aamuviideltä,
otan vihreän teekupin liedeltä."
Ja Kiitos ei oo kirosana
"Eikä saada koskaan tietää
rakastiko Hannu piparia vai Kerttua"
"
...en ole katkera,
mutta kuitenkin..."
Viikonloppuisä - Reijo Kallio
Vierailija kirjoitti:
Haloo Helsinki - Huuda
"Mä herään aamuviideltä,
otan vihreän teekupin liedeltä."
Mä kans jäin kelaamaan, et onko kyseessä vihreän teen keittäminen vai vihreä kuppi ja miksi se on liedellä?
Mulla tuli pienenä paha mieli isin puolesta kun äiti antoi suukon joulupukille.
Maija Vilkkumaan biisistä sen verran, että minä ajattelin kohdan "Ne ei tahdo mua ne tahtoo Ingalsin Lauran sietämään kaiken ja anteeksantamaan" niin että juuri siksi, koska Laura oli kapinallinen niin se oli entistä tärkeempi saada sietämään kaikki..
Rakkauden ammattilainen biisistä tulee mieleeni Jeesus.
Mä en ole ikinä pitänyt Laura Ingalsia kapinallisena. Kiltti tyttö se niissä kirjoissakin on ja tekee hyvin perinteisiä ratkaisujakin, vaikka tiukat säännöt ahdistaisivat.
Timantit on ikuisiaaa..
Eivät ole. Tarpeeksi lämpöä ja happea, niin haihtuvat kuin tuhka tuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä pitänyt Laura Ingalsia kapinallisena. Kiltti tyttö se niissä kirjoissakin on ja tekee hyvin perinteisiä ratkaisujakin, vaikka tiukat säännöt ahdistaisivat.
Joo. Kyllä se essussaan kiltisti totteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun puolivälissä oli sellainen tyttöbändi nimeltään Plus. Heillä oli hittikappale "Yhteen yöhön". Biisissä laulettiin muistaakseni:
"Yhteen yöhön tää
romanssi saada jää."Eikös se pitäisi sanoa "jäädä saa"?
Kyllähän noin voi lauluissa ja runoissa sanajärjestyksillä taiteilla.
No ei voi. Vai jaksatko lukea/ kuunnella tekstiä, jossa "valita sanajärjestyksen tahansa vapaasti voin vain, haluan koska"? Tuossa esimerkissä piti olla "jäädä saa", mutta se oli vaihdettu muotoon "saada jää". Samalla logiikalla voi sanoa vaikkapa "halusin mennä" muodossa "menin haluta". Onko muka ihan sama?
Pieninkin hetki kanssasi on ikuisuus (besame mucho)
Ihmettelen rakkaussuhdetta, jos pienin hetki on ikuisuus, sillä itse ajattelen, että rakkaan kanssa aika menee nopeasti eikä hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko lukenut Laura Ingalss-kirjat vai katsonut pelkästään televisiosarjaa? Minä olen lukenut nuo kirjat, ja Maija Vilkkumaan sanoitus on mielestäni hyvin osuva. Pieni talo preerialla on vain yksi sarjan kirjoista. Sarjaan kuuluu lähemmäs kymmenen kirjaa.
Laura Ingalss ei ole mikään kuvitteellinen hahmo, vaan ihan oikea ihminen. Hänen kirjansa pohjautuvat suoraan hänen omaan lapsuuteensa ja nuoruuteensa."
Minä olen todellakin lukenut kyseiset kirjat ja kyllä Maija Vilkkumaan sanoitus on täysin väärä.
En ole kumpikaan kommentoija, mutta tuli mieleen (en ole lukenut enkä katsonut sarjaa, en siis tiedä, kuka on edes Ingalsin Laura), MUTTA, entä jos Maija laulaakin Ingalsin Lauran molemmista persoonista? Niin siis, että olisikin vain Laura koko biisin ajan?
Vierailija kirjoitti:
"Tiedän olevan hyvää ja kaunista, enemmän kuin unelma onnesta"
Mikä tässä on epäloogista? Onhan hyvän ja kauniin olemassaolo enemmän kuin pelkkä unelma.
Vierailija kirjoitti:
"
...en ole katkera,
mutta kuitenkin..."
Viikonloppuisä - Reijo Kallio
"... joskus tuntuu että liikaa menetin." Eihän se välttämättä ole katkeroitumista, jos on tilanteesta surullinen.
Roope Salminen ja koirat, Madafakin darra:
En tiedä mitä tapahtuu, en tiedä mistä herään,
mut kakskyt kaverii on soitellu mun perään,
taas täs kävi näin, mul on paita väärin päin,
luuri jonnekin jäi, (laita inboxiin viestii)
Mistä se tietää, että 20 kaveria on soitellut sen perään, jos sen luuri jäi jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:56"]
"Summer has come and passed The innocent can never last wake me up when September ends"
Mikäköhän siinä lokakuussa on niin lohdullista, että sitten kelpaa olla taas valveilla? Ymmärtäisin, jos haluaisi herätä vasta keväällä kun uusi kesä lähestyy.
Kappale on tehty laulajan kuolleesta isästä. Hän kuoli lokakuussa ja se tietysti sattui biisin tekijään sen verran paljon, että toivoi luultavasti nukkuvansa koko kuukauden ohi, pahimpien tuskien ohi ja sitten heräävänsä uudelleen elämään.
October on lokakuu, joten jos laulaja haluaisi nukkua koko lokakuun miksi laulaa "herättäkää minut kun syyskuu loppuu"?
Vierailija kirjoitti:
Roope Salminen ja koirat, Madafakin darra:
En tiedä mitä tapahtuu, en tiedä mistä herään,
mut kakskyt kaverii on soitellu mun perään,
taas täs kävi näin, mul on paita väärin päin,
luuri jonnekin jäi, (laita inboxiin viestii)
Mistä se tietää, että 20 kaveria on soitellut sen perään, jos sen luuri jäi jonnekin?
Jos se luuri on välillä jäänyt jonnekin, jolloin ne puhelut ovat tulleet, mutta aamulla herätessä se on kuitenkin tallessa. No joo, tiedän, aika ontuva selitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:56"]
"Summer has come and passed The innocent can never last wake me up when September ends"
Mikäköhän siinä lokakuussa on niin lohdullista, että sitten kelpaa olla taas valveilla? Ymmärtäisin, jos haluaisi herätä vasta keväällä kun uusi kesä lähestyy.Kappale on tehty laulajan kuolleesta isästä. Hän kuoli lokakuussa ja se tietysti sattui biisin tekijään sen verran paljon, että toivoi luultavasti nukkuvansa koko kuukauden ohi, pahimpien tuskien ohi ja sitten heräävänsä uudelleen elämään.
October on lokakuu, joten jos laulaja haluaisi nukkua koko lokakuun miksi laulaa "herättäkää minut kun syyskuu loppuu"?Tämä minuakin on nyt koko ketjun ajan häirinnyt.
Juha Tapion Niinkuin sinäkin: nojaan sillan pieleen tarkalleen noin puolen metrin päähän sinusta. Eiköhän sitä olla joko tarkalleen tai noin puolen metrin päässä toisesta, ei molempia yhtä aikaa.
Kelan olisi siis mielestänne tullut tuoda selvästi esiin, että sinisten poliisiauton valojen lisäksi näkyy myös punainen vilkkuvalo, pysähtymismerkkinä. Kieltämättä hieman epätarkkaa ilmaisua tekstin laatijalta, ei kuitenkaan sellaista, jota ei voisi antaa anteeksi. Normaalisti kun ihmiset tajuavat väistää jo sinisiäkin vilkkuvaloja.