Ärsyttävät, epäloogiset laulun sanat
Mitäs noita on? Itselle tulee ensimmäisenä mieleen Sunrise avenuen Hollywood hills:
"Bye, bye Hollywood Hills I'm gonna
miss you wherever I go I'm gonna
come back to walk these streets again
Bye, bye Hollywood Hills forever ."
Eli bye bye forever ja toisaalta come back to walk these streets again.
Ärsyttävää.
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Evelinan Tornado:
"Ja jos ikinä, joudun jatkamaan yksinään
Tiiän miks myrskyt nimetään, sun jälkeen"Myrskyt nimetään kylläkin etukäteen ja kahta samannimisiä myrskyä ei vain ole. Mun pää meinaa rajähtää aina kun tää soi radiossa; muutenkin p*ska joikaus ja sitten siinä pitää olla vielä tuollainen asiavirhekin.
Tuossahan ei sanota, että myrskyt nimetään etukäteen. Siinä sanotaan, että henkilö tietää tuon yksin jättäneen henkilön jälkeen, miksi myrskyt nimetään. Hän saattaa tyypin lähdettyä googlettaa tietoa myrskyjen nimeämisestä ja löytää sieltä selityksen sille, miksi myrskyt nimetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evelinan Tornado:
Tiiän miks myrskyt nimetään, sun jälkeen"Myrskyt nimetään kylläkin etukäteen ja kahta samannimisiä myrskyä ei vain ole. Mun pää meinaa rajähtää aina kun tää soi radiossa; muutenkin p*ska joikaus ja sitten siinä pitää olla vielä tuollainen asiavirhekin.
Tuossahan ei sanota, että myrskyt nimetään etukäteen. Siinä sanotaan, että henkilö tietää tuon yksin jättäneen henkilön jälkeen, miksi myrskyt nimetään. Hän saattaa tyypin lähdettyä googlettaa tietoa myrskyjen nimeämisestä ja löytää sieltä selityksen sille, miksi myrskyt nimetään.
*siis ei sanota, että myrskyt nimettäisiin jälkikäteen
Vierailija kirjoitti:
Evelinan Tornado:
Asiavirhe on kyllä vain sinun ymmärryksessäsi. Ensinnäkin tuossa sanotaan "sun jälkeen", ei "myrskyn jälkeen". Toisekseen se jätetty henkilö voi olla nimeltään sellainen, jonka mukaan ei vielä ole nimetty myrskyä. Jättämisen jälkeen tuleva myrsky voidaan siis nimetä hänen mukaansa. Kun jätetty sitten huomaa, että jättäjän mukaan on nimetty myrsky, hän tajuaa miksi myrskyt nimetään. Ennen hän ei olisi tajunnut, mutta "sun jälkeen" tajuaa.
Suvi Teräsniskan joulubiisi Hei mummo.
"Käy mökkiin polku iljakas ja jäinen, jossa mummo yksin asustaa."
Jaa mummo asustaa siellä polussa?! Tuota biisiä en voi ikinä kuunnella ilman että särähtäisi korvaan!
Laura Voutilainen: Kerran
"Kerran sydän elää puhtaan rakkauden"
Juu, ei. Kyllä äidin tai isänrakkaus on ihan yhtä puhdasta jokaisen lapsen kohdalla. Vaikka olisi 20 lasta.
"Kipu kuolee huutamalla alastomana lattialla"'
Ei muuten kuole.
Koska tehdään taas lumiukkoja?
Kun maassa on lunta ja pakkasta!
Koska tehdään taas lumiukkoja?
No tietysti ... ei koskaan, lapsikin tietää pakkaslumesta ei ukkoa pyöritellä.
Dingo: Nahkatakkinen tyttö
”Hän on ollut joskus nuori nainen... hän on nahkatakkinen tyttö”. Ensin nainen, sitten tyttö?
Melankolisii, viileen lämpösii, hiljaisii heeroksii...naurettavan ärsyttävät sanat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evelinan Tornado:
Asiavirhe on kyllä vain sinun ymmärryksessäsi. Ensinnäkin tuossa sanotaan "sun jälkeen", ei "myrskyn jälkeen". Toisekseen se jätetty henkilö voi olla nimeltään sellainen, jonka mukaan ei vielä ole nimetty myrskyä. Jättämisen jälkeen tuleva myrsky voidaan siis nimetä hänen mukaansa. Kun jätetty sitten huomaa, että jättäjän mukaan on nimetty myrsky, hän tajuaa miksi myrskyt nimetään. Ennen hän ei olisi tajunnut, mutta "sun jälkeen" tajuaa.
Sulta meni nyt ajatus ohi, anglismi ärsyttää. Jos ihailen vaikka Elvistä, ja päätän antaa lapselleni idolini nimen, nimeän lapseni Elviksen mukaan, en Elvisken jälkeen. Jokainen Elvistä nuorempi ihminen on nimetty Elviksen jälkeen.
Ellinoora - Dinosauruksii:
"Olihan joskus tääl
Lentävii dinosauruksii"
Miten niin oli? Onhan niitä edelleen. Kaikki linnut ovat lentäviä dinosauruksia.
Vierailija kirjoitti:
Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii.
Sormet sanoo soo soo soo,
kengän kannat koo koo koo.Ei sormet voi SANOA mitään, koska sormet ei puhu. Sormilla voi TEHDÄ soo soo soo -eleen kuten laulussa tehdään, mutta sormet ei varsinaisesti SANO mitään,
Kyllä se osittaminen voidaan ilmaista kuvaannollisesti sanomisena. Tietty, jos et osaa abstraktia ajattelua..
ewrewr kirjoitti:
"Olihan joskus tääl
Lentävii dinosauruksii"Miten niin oli? Onhan niitä edelleen. Kaikki linnut ovat lentäviä dinosauruksia.
Oikeastaan eivät kyllä ole. Polveutuvat dinosauruksista.
Tekisi mieli sanoa, että koko Puolikuun tuotanto, mutta erityisesti tämä:
Ota minut nyt
ota vaikka väkisin
hämärässä että minä näkisin
vie minut pois
älä tuo ikinä takaisin
Ota minut nyt
puhu mulle jotakin
pimeässä parempi on sotakin
mielelläni miten hulluuteni pois jakaisin
Olen valvonut iltoja äksyt ja montako yytä
Näinä tuskani tunteina itsestäni etsinyt syytä
olen parannusta tehnyt ja luopunut taas tupakoista
Mitä palkaksi saanut oonkaan kaikista noista
Ota minut nyt
Ota vaikka väkisin
Hämärässä että minä näkisin
Vie minut pois
Älä tuo ikinä takaisin
Ota minut nyt
Puhu mulle jotakin
Pimeässä parempi on sotakin
Mielelläni miten hulluuteni pois jakaisin
Olen täyteen kirjoittanut nämä vihkot ja kankaat
Mutta mieltäni ain sinä vain vieläkin hankaat
Nämä erheet ja paljon niin paljo muutakin roskaa
Ne ei mielestä tästä pois mene milloinkaan
Ota minut nyt
Ota vaikka väkisin
Vie minut pois
Älä tuo ikinä takaisin
Ota minut nyt
Puhu mulle jotakin
Olen pakon eessä mä veessä ja pinnan alla
Sinä korvaani sataan lasket minä sukellan
Ota minut nyt
Ota vaikka väkisin
Vie minut pois
Älä tuo ikinä takaisin
Ota minut nyt
Puhu mulle jotakin
Ota minut nyt
Ota minut nyt
Vie minut pois
Älä tuo ikinä takaisin
Vierailija kirjoitti:
Jaa mummo asustaa siellä polussa?! Tuota biisiä en voi ikinä kuunnella ilman että särähtäisi korvaan!
Ei se ole Vexilläkään näemmä aina lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
No mitenkä se pitäis sanoa, että viitattais siihen mökkiin?
Vierailija kirjoitti:
ewrewr kirjoitti:
"Olihan joskus tääl
Lentävii dinosauruksii"Miten niin oli? Onhan niitä edelleen. Kaikki linnut ovat lentäviä dinosauruksia.
No, oikeastaan kyllä ovat vai onko sulla parempaa tietoa kuin professorilla:
"Birds are living dinosaurs, just as we are mammals," said Julia Clarke, a paleontologist studying the evolution of flight and a professor with the Department of Geological Sciences at the University of Texas at Austin.
Vierailija kirjoitti:
"Mä päätin leffaan lähtee
katsomaan uutta tähtee
kun sut siellä näin
kanssa jonkun muun"Eli ajatuskulku meni: "Hei, tuolla on mun poikkis jonkun muun kanssa! ...kas, leffassa on uusi tähti, minäpä menen katsomaan."
Menee näin "Mä päätin leffaan lähtee, katsomaan uutta tähtee
Kun mä sinne tuun, ootkin kanssa jonkun muun"
Vierailija kirjoitti:
ewrewr kirjoitti:
"Olihan joskus tääl
Linnut eivät vain ole polveutuneet dinosauruksista, vaan ne ovat dinosauruksia – jopa lajien munat ovat samankaltaisia
Epäloogisempaa tuossa laulussa on se avaruuden läpi purjehtiminen.