Miten jotkut pärjäävät niin pienellä ruokamäärällä?
Että aamiaiseksi riittää pieni paahtoleipäviipale sipaisulla margariinia ja välipalaksi pelkkä mandariini jne. Ja normaalikokoisesta pizzasta jää 3/4 osaa syömättä, kun ei millään jaksa enempää. Itse voisin syödä loputtomasti ja näiden närppijöiden ruokavaliolla pyörtyisin nälästä (ja saisin ummetuksen).
Kommentit (67)
Jotkut on isoja, aktiivisia, läskejä tai niiden yhdistelmiä ja syövät paljon. Toiset ei.
Ihminen pärjä aika vähällä ja pieni aliravitsemushan on todettu ihan terveelliseksi.
Keho myös tottuu. Itse käyn vessassa isommalla hädällä kellontarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan ovat pieniruokaisia (ja hoikkia).
m
moni hento muija ihminen , vetää työmihen annoksia. treenaako vai ineenvaihdunta vaan nopeaa. jotkut veget lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjä aika vähällä ja pieni aliravitsemushan on todettu ihan terveelliseksi.
Missä tuollainen on todettu?
Ap
Jos kulutus on todella pieni, niin pieni määrä polttoainetta riittää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kulutus on todella pieni, niin pieni määrä polttoainetta riittää pitkään.
Mä en ole erityisen aktiivinen ja siltikään pieni määrä polttoainetta ei riitä.
Ap
Mä en syö aamupalaa enkä lounasta. Ensimmäinen ruoka saattaa olla 16.30 töiden jälkeen ja sekin jotain pientä. Ei vaan ole nälkä.
Luettelit vaan välipaloja. Kyllä mulle riittää nuo sun aamupalat ja välipalat mutta niiden välissä syön ravitsevan, ison, terveellisen kasvispainotteisen lounaan.
Olen nelikymppinen, hoikka ja urheilen paljon.
Niin. Jokaisesta äärilaidasta löytyy ihmisiä. Ja keskimäärin syöviä.
Vierailija kirjoitti:
Luettelit vaan välipaloja. Kyllä mulle riittää nuo sun aamupalat ja välipalat mutta niiden välissä syön ravitsevan, ison, terveellisen kasvispainotteisen lounaan.
Olen nelikymppinen, hoikka ja urheilen paljon.
Moni syö lounaallakin jotain kasvissosekeittoa tai salaatin. Ja mä tarviin kunnon annoksen ruokaa ihan joka aterialla, joten en voi välipaloinakaan nauttia pelkästään sitä puolikasta omenaa vaikka söisin lounaalla reilusti.
Ap
Teillä on erilaiset aineenvaihdunnat.
Jutun juju taitaa olla siinä että toiset kestää nälän tunnetta vähän paremmin kuin toiset. Itseä ei esimerkiksi haittaa vaikka nälkä olisikin enkä viitsi heti syödä. Pyöreämmät tutut taas järkyttyvät heti kun ensimmäiset nälän tunteet iskevät ja pakko syödä heti.
Salaatin syön minäkin mutta ei se mitään kurkkua ja tomaattia tarkoita vaan ihan reilusti proteiinia mukaan, jotta pitää nälkää.
Oma aktiivisuus vaikuttaa paljon. Jos käy salilla on paljon isompi ruokahalu kuin silloin kun liikkuu vähemmän. Myös tottuminen vaikuttaa. Jos on venyttänyt mahalaukkunsa isoksi syömällä liikaa, se vaatii myös enemmän ruokaa. Täytyy vaan silloin totutella pienempiin annoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tähän sivusta tarkennan sen verran, että jotkut tutkimukset ovat todenneet pienen aliravitsemuksen parantavan jotain arvoja meillä miehillä, mutta naisten kohdalla tätä vastaavaa hyötyä ei ole havaittu, vaan löytynyt enemmänkin haittoja.
Mutta joo, yksilöllisiähän nämä aina ovat. Itse olen ollut aina vähäruokainen, vaikka fyysistä työtä tekevä mies olenkin. Sen sijaan toimistotyötä tekevä kumppanini syö ihan järjettömiä määriä. Hän kuitenkin pysyy hoikkana, joten kai hänellä vain sitten on jotenkin todella tehokas aineenvaihdunta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en syö aamupalaa enkä lounasta. Ensimmäinen ruoka saattaa olla 16.30 töiden jälkeen ja sekin jotain pientä. Ei vaan ole nälkä.
Ensimmäinen ruoka töiden jälkeen 16.30?
Vedätkö röökiä & kahvia päivät?
On laiha kolleega jonka elintavat ovat tällaiset, siksi kysyn.
Juonipaljastus, meillä on nälkä useinkin. Toki kokonaisen pizzan syöminen on vain ahmimista, ei kukaan nälkäänsä kuole jos syö vain osan.
Jotkut eivät tunne juurikaan nälkää. Tai aineenvaihdunta on hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ruoka töiden jälkeen 16.30?
Vedätkö röökiä & kahvia päivät?
On laiha kolleega jonka elintavat ovat tällaiset, siksi kysyn.
Keho vähitellen lannistuu, kun se ei saa ravintoa ja nälkäsignaali vaimenee. Siksi ei ole enää edes nälkä. Tuo ei todellakaan ole mikään terveellinen tila ihmiselle ja sitä pitäisi alkaa aktiivisesti korjata, suuri osa nesteestäkin tulee ruokien mukana, joten tuossa kärsii jo nestehukastakin.
Jotkut vaan ovat pieniruokaisia (ja hoikkia).