Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotessa vanhemmat vaihtavat kotia, lapsi ei reissaa

Vierailija
20.11.2013 |

Ollaan eroamassa miehen kanssa ja kumpikaan ei halua etävanhemmaksi, ja olemme alustavasti sopineet viikko ja viikko systeemistä. Mietimme sellaista vaihtoehtoa että vuokrattaisiin joku pieni yksiö läheltä nykyistä kotiamme ja oltaisiin vuorotelleen viikko ja viikko kotona lapsen kanssa, toinen sillä aikaa siellä yksiössä.

Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä ratkaisusta? Me ajattelemme asian niin että koska lapsi ei ole syyllinen eroon, ei hänen pidä joutua sen vuoksi reissaamaan kahden kodin väliä. Aikuiset ovat eroon päätyneet joten aikuiset kärsiköön sen pienen epämukavuuden joka kahden kodin välillä reissaamisesta tulee.

Välit on ihan ok, eroon ei liity kolmansia osapuolia. Lapsi on 4 vuotias.

Kokemuksia?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on noin hyvät välit sun ex mieheen niin tiijätkö että olet tehnyt nyt kärpäsestä härän?mä en usko että teillä on yhtään mitään ongelmaa, paitsi sun asenne! Jos oisin toi mies niin en kyllä odottelisi koska taas jaksat/haluut elää parisuhteessa..ihan naurettavaa toimintaa sulta!ollaan kasvettu erilleen?joopa joo..Arvaa Mitksi pitkät liitot toimii?ei kato lähetä erilleen vaan kaikkien yli päästään!

Vierailija
82/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla olen kuullut kolmen kodin systeemistä mutta lähippiirissä ei niin varakkaita ole ollut että olisi mahdollista.

Vuoroviikko systeemeissä lapsilla on kahdessa kodissa omat huoneet ja tavarat. Vaatteita ja jotain pientä sitten pakataan reppuun. Lapsillehan se on ollut vain kivaa vaihtaa viikoksi kotia eikä mikään järin ole muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuskin siivous tulisi olemaan ongelma. Minä toki siivoan nykyistä pääasiallisesti, mies pakon edessä. Ja sääntö tulisi olemaan, että kodinjättäjä siivoaa kodin. Yksiö on nopeasti siivottu. Vanhempi lapsista tykkää siivoilla eli omakotitalossa ei vanhemman tarvitsisi yksin siivota.

Enkä sano, että tämä vanhempien reissaaminen tulisi olemaan pysyvä ratkaisu. 

Hillitön optimismi sinulla, tyytyväisenä aiot siis jatkossakin toimia miehesi kodinhoitajana. Entä, jos mies ei vaivaudu myöskään maksamaan omaa osuuttaan vuokrista/kuluista. Penkoo ja hajottaa tavaroitasi?

Vierailija
84/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on noin hyvät välit sun ex mieheen niin tiijätkö että olet tehnyt nyt kärpäsestä härän?mä en usko että teillä on yhtään mitään ongelmaa, paitsi sun asenne! Jos oisin toi mies niin en kyllä odottelisi koska taas jaksat/haluut elää parisuhteessa..ihan naurettavaa toimintaa sulta!ollaan kasvettu erilleen?joopa joo..Arvaa Mitksi pitkät liitot toimii?ei kato lähetä erilleen vaan kaikkien yli päästään!

Mähän en tässä kertonut enempää taustoja eron harkitsemiselle. Eikä ne tähän kuulukaan, koska kysyin kokemuksia k.o asumisjärjestelystä. Uskon tietäväni miten pitkät liitot toimii, takana yhteistä eloa yli 20 vuotta. 

Rakkaudeton liitto, riittääkö se sulle perusteeksi? Enkä nyt puhu mistään rakkauden huumasta.

Vierailija
85/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla olen kuullut kolmen kodin systeemistä mutta lähippiirissä ei niin varakkaita ole ollut että olisi mahdollista.

Vuoroviikko systeemeissä lapsilla on kahdessa kodissa omat huoneet ja tavarat. Vaatteita ja jotain pientä sitten pakataan reppuun. Lapsillehan se on ollut vain kivaa vaihtaa viikoksi kotia eikä mikään järin ole muuttunut.

Tarkoitin kahden kodin systeemiä. Täällä asunnon vuokra on noin 350-400€. Maksoimme aikanaan kahta lainaa, joista toinen nyt maksettu. Eli taloudellisesti olisi mahdollista. Ei olla rikkaita 😄

Lapseni tuntien luulen, että yksi koti heille olisi mieluisampi.

Vierailija
86/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuskin siivous tulisi olemaan ongelma. Minä toki siivoan nykyistä pääasiallisesti, mies pakon edessä. Ja sääntö tulisi olemaan, että kodinjättäjä siivoaa kodin. Yksiö on nopeasti siivottu. Vanhempi lapsista tykkää siivoilla eli omakotitalossa ei vanhemman tarvitsisi yksin siivota.

Enkä sano, että tämä vanhempien reissaaminen tulisi olemaan pysyvä ratkaisu. 

Hillitön optimismi sinulla, tyytyväisenä aiot siis jatkossakin toimia miehesi kodinhoitajana. Entä, jos mies ei vaivaudu myöskään maksamaan omaa osuuttaan vuokrista/kuluista. Penkoo ja hajottaa tavaroitasi?

Tässä tilanteessa näen eron paremmaksi meille molemmille, ehkä siitä tuo mainitsemasi optimismi. Mies osaa siivota ja hoitaa kotia, on sitä tehnyt aikaisemmin. Ehkä hänkään ei halua panostaa yhteiseloon ja on lopettanut niiden tekemisen. En usko, että hajottaisi tavaroitani. Mulla ei ole mitään niin mielenkiintoista henkilökohtaista tavaraa, että luullakseni jaksaisi niitä alkaa penkomaan.

Jos kahden yhteisen kodin malli ei toimi, täytyy keksiä toinen. Kokemuksia kyselin. Olivatko nuo mainitsemasi omiasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi