Suvussa kulkenut pinnasänky palvellut jo kolmea sukupolvea. Onko teillä muillakin jokin huonekalu
Kommentit (16)
Ei nyt enää taida semmoisia olla ollenkaan. Se on hieman harmillista.
Isäidin nahkaviitta. Sitä suvussa kirottu.
Metallinen, pidennetävä sänky, pienillä reunoilla. Ei ihan pienten, mutta noin 3-vuotiaiden sänkynä ok jos isi tai äiti tai mummi (minä) nukkuu samassa huoneessa.
Siihen asti oli, kunnes äitini päätti että pitää uusia kaikki uuden sisustusmuodin mukaan 1980 -luvulla. Olisi ollut vanhoja 1870 -luvulta olleita upeita huonekaluja, mutta ne lähti kaatopaikalle ja lastulevyä tilalle.
Olohuoneen kahvipöytä 1900-luvun alusta, neljäs sukupolvi menossa ja lipasto kolmannessa polvessa.
Aitassa on vanha ryskytetty heteka...käytössä edelleen kesäisin..
Ei meillä ole kuin suvulta perittyjä huonekaluja, suurin osa hankittu yli 100 vuotta sitten eikä silloinkaan uutena. Lasten sängyt on ainoat, mitä olemme ostaneet, kaikki muu on ollut talossa jo muuttaessamme.
Salin sohvalla on aikoinaan istunut puolison isoäidin täti, nyt sinne kiipeä lapsenlapsi.
On useampiakin, jotka kuuluivat isoisovanhemmilleni.
Meillä on pari tuolia 1700-luvulta. Muutaman kerran päällystetty uudelleen.
Kyllä vain. Isoäidin teettämä kirstu 1940-luvulta. Hänen isänsä lahjaksi saama hopeinen kahvikalusto vuodelta 1917. Vauvan korisänky 1960-luvulta ja kastemekko 1950-luvulta.
Lisäksi mökillä useita 1900-luvun alun kalusteita.
Kehto. Oli kyllä ihan hiton epäkäytännöllinen, mutta eipä vauva mahtunut siinä nukkumaankaan kuin ensimmäiset 2 kuukautta. Siinä kehdossa on nukkunut jo 6 sukupolvea.
Oli, rukki, kehräävä rukki. Nyt tod. pualj. vit. kun hävitin sen, luvalla; se oli mun famun vainaan rukki. Ilmeisesti ainoa muisto, mitä hänestä oli. Muuta muistoa ei hänestä ole.
(itku sentään ... )
Eipä taida olla juuri mitään, oltiin köyhiä ja oli vain tarpeellinen, nekin halvimpia mahdollisia.
Itse on kaikki hankittu työtä tekemällä.
Vaikka kuinka monta. Esim makuuhuoneessani 120 v vanha valurautasänky, jonka isoisovanhemmat hankkivat.
Suku paremminkin työväenluokkainen kuin keskiluokkaa.