Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei oteta riittavasti huomioon alatiesynnytyksen riskeja, ja joudutaan kovin usein hatasektioihin suunniteltujen sijaan.

Vierailija
31.12.2005 |

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina suuremmat riskit.

Vierailija
2/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatiesynnytys on heille ja äideilleen niin vaarallinen, varsinkin vauvoille synnytyksen aikaisen hapenpuutteen ja siitä seuraavan aivovaurion takia. Suomessa vaan jääräpäisesti yritetään läpi harmaasta kivestä :(

Samoin monen muun riskitekijän kohdalla. Sitten joudutaan erityisen vaarallisiin hätäsektioihin.



Sektio on ehkä riskialttiimpi terveelle takaraivotarjonnasta synnyttävälle äidille ja hänen terveelle sikiölleen. Mutta useimmissa riskisynnytyksissä, joissa riskit tulevat äidin TAI sikiön terveydentilasta johtuvasta syystä, suunniteltu sektio olisi huomattavasti riskittömämpi.



Sitä paitsi sektiossa komplikaation riski on lähinnä äidille, EI LAPSELLE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luomusti hoidu niin kyllä se sitten on luonnon valinta jos henkensä heittää.

Vierailija
4/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan ihan varmaan se Tatu Vanhasen tulos, et Suomes olis niinku keskimäärin vähän tyhmempää porukkaa, johtuu iha vaan siit et lasten päät vaurioituu siinä alatiesynnytyksessä.



Ja sit suomessahan on ihan sikana vammasia muutenki, luulempa vaan et niistäki on suuri osa ihan vain siks tullu et alatiesynnytyksessä on tullu hapenpuutetta. Eihän se ny oo luonnollista, et pää sillä lailla pusertuu! Miettikää ny ite, jos tunkisitte päänne puristimeen, niin olispa kiva tervetulotoivotus maailmaan!

Vierailija
5/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollakin voi edes tulla mieleen rinnastaa noita toisiinsa?!

Vierailija
6/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti synnytys on aina turvallisempi ja luonnollisempi tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijattu vääntelemään lukuja! Sektioita pihdataan suomessa vaan terveydenhuoltomenojen säästösyistä! Ei siinä mitään muuta oo. Mieslääkärit ei haluu tarjota naisille mitään hyvää, saakelin fasisisteja koko porukka!

Vierailija
8/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa leikataan viidessä kerroksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Miten jollakin voi edes tulla mieleen rinnastaa noita toisiinsa?!

Siis ihan huvin vuoksi niihin ei pitäisi ruveta (nämä " minähän en alakautta synnytä" -sektiot)

Vierailija
10/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puristuu ulos synnytyskanavasta, se " karaisee" vauvaa ottamaan vastaan maailman. Totta kai sektio hyvä, jos hätä kyseessä. Lisäksi se, että äidille sektio on riskialttiimpaa kuin alatiesynnytys, eikö ole lapsenkin etu, että äiti hengissä/hyväkuntoinen?







Siis, jos hätä kyseessä, kiitos lääketieteen, että on olemassa sektio, muuten alateisynnytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodestahan tuli aiheesta suomalainen asiaohjelma missä kerrottiin faktoja tilastojen valossa. Niiden mukaan sektioissa kuolee 3kertainen määrä äitejä vuosittain kuin mitä alatiesynnytyksissä.

Ja nimenomaan suunnitelluissa sektioissa!!!

Vierailija
12/55 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan miettineet sitä, miksi lääkärit synnyttävät alateitse?

Siksi, että se on turvallisinta ja luonnollisinta, ja siksi että anestesian riskit ovat turha ottaa, jos synnytyksessä ei ole riskiä.

Takaraivotarjonnassa päätyisin sektioon, samoin jos lapsen koko on liian suuri lantioon nähden. Muuten en ikinä.

En tunne yhtään kollegaa, joille olisi tehty sektiota muulla kuin edellämainituilla (2/15) perusteella. Ja muissa raskauksissa nämäkin kollegat ovat olleet onnellisia kun ovat päässeet synnyttämään alateitse.

itsellä kokemusta kahdesta alatiesynnytyksestä. Sektiota en aio kokea.

terv. lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Oletteko koskaan miettineet sitä, miksi lääkärit synnyttävät alateitse?

Siksi, että se on turvallisinta ja luonnollisinta, ja siksi että anestesian riskit ovat turha ottaa, jos synnytyksessä ei ole riskiä.

Takaraivotarjonnassa päätyisin sektioon, samoin jos lapsen koko on liian suuri lantioon nähden. Muuten en ikinä.

En tunne yhtään kollegaa, joille olisi tehty sektiota muulla kuin edellämainituilla (2/15) perusteella. Ja muissa raskauksissa nämäkin kollegat ovat olleet onnellisia kun ovat päässeet synnyttämään alateitse.

itsellä kokemusta kahdesta alatiesynnytyksestä. Sektiota en aio kokea.

terv. lääkäri

Juu, ihan varmaan, et muuten suostuisi sektioon. Hih, kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää :D Eli, ottaisit omalletunnollesi viattoman lapsen kuoleman esim. raskausmyrkytystapauksessa??? Ei oo tosi!

Hyvä pila :D

Vierailija
14/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä avaa suutasi! Tai sittenkin...ehkä SEGTIOT tehdäänkin niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitää, juna menee ja toiset jää jo asemalla!

Vierailija
16/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se ihan hyvä että sektioita tehdään kun hätä kyseessä.Ja kyllä jokainen saa itse päättää esim.jos vauva perätilassa haluaako silloin yrittää alateitse vai sektiolla.Tässä tilanteessa äiti saa itse punnita kummassa enemmän riskejä.Muuten jos kaikki hyvin niin synnytys on paljon parempi kuin sektio esim.pelkosyistä.Kaiken järjen mukaan sektiossa on paljon enemmän pelättävää.

Vierailija
17/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiota ja sydänleikkausta ei voi missään tapauksessa rinnastaa toisiinsa. Sektio on pikkujuttu sydänleikkaukseen verrattuna.

Vierailija
18/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä oo aikaa alkaa arpoa et millon neiti syntyy! Maaliskuun eka vai vika! Te ette vaan ymmärrä, et ei kaikkien elämä oo niin helppoo. Ku on noita muitaki muksuja niin miten sen hoidonki järkää siks ajaksi! Jos on päivä selvillä jo valmiiks niin senku tilaa hoitajan sovituks päiväks. Mä ainaski haluun et mies tulee mukaan niin kuka sit lapsia hoitaa häh?

Vierailija
19/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

altistaa lapsi KOKO ELINIÄKSEEN hapenpuutteesta aiheutuville aivovaurioille tai Erbin pareesille, missä toinen käsi on halvaantunut, tai keuhkovaurioille tai silmävaurioille.

Onko näissä synnytysten riskiluvuissa otettu huomioon kuolleet ja vammautuneet lapset?

Vierailija
20/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ottaa sen aivoverenvuodon ja keuhkoveritulpan riskin johon vuosittain äitejä sektioissa kuolee.Synnytyksessä ei ole vielä yksikään näihin kuollut.

Siis itsekästä siinä mielessä että jättää sitten lapsensa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä