Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa ei oteta riittavasti huomioon alatiesynnytyksen riskeja, ja joudutaan kovin usein hatasektioihin suunniteltujen sijaan.

Vierailija
31.12.2005 |

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kuuluu rutiineihin.Eikä ketään voida pakottaa synnyttämään noin isoa alateitse.

Vierailija
42/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihan ilkeyttään pakotetaan äidit synnyttämään alakautta. Se on hengenvaarallista puuhaa sekä äidille, että lapselle. Niin paljon miellyttävämpi on siisti, kliininen, hallittu sektio, jossa ei kakka lennä, eikä noloja ruumiinosia paljastu. Alatiesynnytyspainostuksen takana on naisvihaajamieslääkärien ja luomuhörhöhippikätilöiden salaliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitää saada tehdä kaikki kokoarviot yms.

Vierailija
44/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeneena en voi olla muuta kuin samaa mieltä ap:n kanssa, vieläkin toivon että synnytykseni olisi ollut suunniteltu sektio eikä lantiooni liian isoa vauvaa olisi yritetty ensin väkisin alakautta. Se oli lapselleni paljon vaarallisempaa kuin kuitenkin tehty sektio.

Vierailija
45/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kokoarviota että!Te luotatte liikaa hoitohenkilökuntaan.Suomessa ei saisi luottaa,niin paljon tehdään virheitä.

Vierailija
46/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se on virheellinen, oma lapseni oli li kilon painavampi kuin oli arvioitu. Yksityissektioon ei ollut varaa. t. Se hätäsektion kokenut joka joka päivä pelkää milloin lapsen hapenpuute alkaa näkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrattu kokoarvio heitti reilusti. Jouduin etukäteen ennen laskettua aikaa sairaalaan verenpaineen nousun vuoksi. Kun tulin pois leikkurista, niin eräs osastolla ollut kätilö sanoi, että arvasi jo mahani koosta ja mallista (vauva ei laskeutunut) ettei mahtuisi normaalisti tulemaan. Sitä normaalia alatiesynnytystä siis kuitenkin yritettiin vaikka moni kauhisteli kokoa. Että sellaista. Kukaan ei vaan minulle ennen yritystä sanonut mitään. Enkä itse sitä ymmärtänyt, jotta olisin voinut pitää puoliani. Eka kun oli mennyt kohtuullisen hyvin alakautta.

Vierailija
48/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vaatia voisi että jos ei luota tehtyihin kokoarvioihin että ne tehdään myöhemmin uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Suomessa ihan ilkeyttään pakotetaan äidit synnyttämään alakautta. Se on hengenvaarallista puuhaa sekä äidille, että lapselle. Niin paljon miellyttävämpi on siisti, kliininen, hallittu sektio, jossa ei kakka lennä, eikä noloja ruumiinosia paljastu. Alatiesynnytyspainostuksen takana on naisvihaajamieslääkärien ja luomuhörhöhippikätilöiden salaliitto.

Mikä ihme siinä on, että vielä 2000-luvulla naisen pitäisi " nauttia" hengenvaarallisesta toimenpiteestä, jossa oksennetaan, revetään, jossa paska ja hiki lentää! Kaiken em vielä voin kuvitella jonkun pervon kestävän, mutta EN hyväksy sitä, että viattoman lapsen terveys ja henki vaarannetaan alatiesynnytyksellä heti ensimetreistä alkaen!

Vierailija
50/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitukseni ironia ei tainnut mennä perille...?

Vierailija:


Vierailija:


Suomessa ihan ilkeyttään pakotetaan äidit synnyttämään alakautta. Se on hengenvaarallista puuhaa sekä äidille, että lapselle. Niin paljon miellyttävämpi on siisti, kliininen, hallittu sektio, jossa ei kakka lennä, eikä noloja ruumiinosia paljastu. Alatiesynnytyspainostuksen takana on naisvihaajamieslääkärien ja luomuhörhöhippikätilöiden salaliitto.

Mikä ihme siinä on, että vielä 2000-luvulla naisen pitäisi " nauttia" hengenvaarallisesta toimenpiteestä, jossa oksennetaan, revetään, jossa paska ja hiki lentää! Kaiken em vielä voin kuvitella jonkun pervon kestävän, mutta EN hyväksy sitä, että viattoman lapsen terveys ja henki vaarannetaan alatiesynnytyksellä heti ensimetreistä alkaen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mikä ihme siinä on, että vielä 2000-luvulla naisen pitäisi " nauttia" hengenvaarallisesta toimenpiteestä, jossa oksennetaan, revetään, jossa paska ja hiki lentää! Kaiken em vielä voin kuvitella jonkun pervon kestävän, mutta EN hyväksy sitä, että viattoman lapsen terveys ja henki vaarannetaan alatiesynnytyksellä heti ensimetreistä alkaen!

Tuli selväksi mistä syystä eräät eivät halua alatiesynnytystä. Järkisyyt eivät paljon paina, kun ei vain kestä ajatusta tilanteesta , jossa " oksennetaan, revetään, jossa paska ja hiki lentää" . Eli siis melkoista vieraantuneisuutta luonnosta ja omasta kropasta.

Ja riskit SEURAAVALLE lepselle ovat sektiossa tosiaankin moninkertaiset, vaikka ensimmäiselle lapselle sektio olisikin suhteellisen turvallinen tapa syntyä.

Vierailija
52/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mistään salaliitosta ole kyse.Kyllä lääkärit tietää että synnytyksessä on pienemmät riskit sekä äidin että lapsen kannalta kuin sektiossa.Ja kyllä niitä sektioita tehdään kun on tarve.Virhearvioita toki sattuu,ihmisiähän ne lääkäritkin on.Mutta silloin pitäis itse tietää niin paljon asioista ja puolustaa itseänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään tosiaan kúuluu syntymä ja kuolema ja sairaudet ja muut asiat, joita nykyihmisen tuntuu olevan välillä vaikea kestää. Paska ja hiki ja veri ovat vain osa elämää, eikä niiltä yksikään voi välttyä, vaikka yrittäisi pitää kaiken niin kliinisenä ja puhtaana kuin ikinä voi. Synnytykset ovat olleet ainakin minulle vapauttavia kokemuksia juuri tuon luonnollisuuden ja itsensä hyväksymisen takia.

Vierailija
54/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätään sitä verta,hikeä ja paskaa ja oksennusta.Ja halutaan päästä helpolla 2000-luvun tyyliin samoin kuin kaikki näyttelijät ja laulajattaret.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis päivitellä mitään " minähän en alateitse synnytä" höpinöitä. Pelon täytyy olla suuri, mikäli äiti on valmis riskeeraamaan oman henkensä leikkauksessa ennemmin kuin synnyttämään alateitse, joten jättäkää heidät jo rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä