Millaisia narsistin lapsista tulee?
Kommentit (191)
Nassukka löysi linjoille ala-peukuttamaan.
Itseasiassa nassukalle on jopa parempi, että häntä edes vaikka vihataan. Kunhan tapahtuu. Tylsyys on narsistille kirosana. Aina pitää olla sirkus käynnissä. Hyvässä tai sitten pahassa, jos ei muuten. Narsisti voi alkaa myös vihata ja vainota vastakkaisen sukupuolen edustajaa, jos tämä ei ole hänestä kiinnostunut. Onneksi se on nykyään jo laitonta. Narsisti uskoo, että saadessaan jonkun sänkyynsä, se nostaisi hänen arvoaan, vaikka monet saattavat käyttää häntä vaan hyväkseen. Nassukka on säälittävä raukka ikuisessa hyväksynnän ja rakkauden nälässään, jota paitsi on jäänyt lapsuudessa.
Myös miehissä on narsisteja. Heitä kutsutaan pelimiehiksi.
"Ei ole helppo hoitaa narsismia. Rakastuneena voi kuvitella, että rakkaus voittaa kaiken, mutta narsismia se ei voita. Parisuhteessa on yleensä vaikea tajuta kumppanin narsismia. Narsistista voi selviytyä oikeastaan vain irrottautumalla hänestä, kieltäytymällä suostumasta ovimatoksi. Narsistin kanssa ongelmista ei voi sopia. Puhumisesta ei ole mitään apua, päinvastoin kuin lehtien ihmissuhdepalstat kertovat.
Yksi varoitus: kaikki ongelmat eivät johdu narsismista. Ja narsisti osaa myös syyttää toisia narsisteiksi.
Monen puheessa narsisti tarkoittaa samaa kuin exä."
Vierailija kirjoitti:
Jdkslsk kirjoitti:
En kerkeä nyt koko ketjua lukea mutta mielenkiintoista, että useassa viestissä tulee ilmi, että narsistin lapsi osaa lukea muita ihmisiä hyvin. Itse olen huomannut, että luen ihmisiä ja heidän eleitään, ilmeitään ja kaikkea, koko ajan. Tunnen heti jos joku ihminen ei pidä minusta tai hän ei ole oma itsensä. Toisaalta taas olen jonkin aikaa miettinyt sitä, että monesti kun havannoin ihmisiä ja heidän tunteitaan, melkein kaikki omasta mielestäni ajattelevat minusta jotenkin negatiivisesti. Esimerkiksi ystävä pyytää minua kahville, saatan ajatella ettei hän oikeasti halua olla kanssani vaan tekee sen esim säälistä.
Sama ja tämänkin vois joku nestelatva kääntää päälaelleen. Narsisti tarkkailee ym shittiä.. Miten julmaa, kun ottaa huomioon mitä me on koettu.
Niin totta, että sen voi kääntää noinkin päin mutta itse ajattelen, että olen joutunut koko lapsuuteni selvittämään minkälainen tunnelma kotona on kuuntelemalla, katselemalla ja havainnoimmalla ja se on kasvattanut ikään kuin tuntosarvet otsalleni.
Lohdullista lukea teidän kokemuksia.
On ollut kammottavaa huomata, kuinka vedän puoleeni ystäviä ja miehiä, jotka vain haluavat käyttää minua hyväkseen. Mulla on siis sellainen paskamagneetti otsassa.
Terv. minäkin narskun lapsi
Hei oliskos jollain narsistin uhrilla/lapsella vinkata hyvää aiheeseen perehtynyttä terapeuttia pääkaupunkiseudulla? Toistaiseksi en ole päätynyt puhumaan ammattilaiselle, koska haluaisin löytää jonkun jolle narsismi on tuttu aihe.
Olen vasta päälle parikymppinen, ja haluaisin löytää hyvän terapeutin jo nyt jotta pääsisin jo varhain purkamaan isäni narsismin aiheuttamaa ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kammottavaa huomata, kuinka vedän puoleeni ystäviä ja miehiä, jotka vain haluavat käyttää minua hyväkseen. Mulla on siis sellainen paskamagneetti otsassa.
Minulle on käynyt niin että osaan välttää narsistit ja muut vaikeat persoonat.
Pari ainakin kertaa on käynyt niin että tavatessani uuden ihmisen on tullut sellainen olo että en halua olla hänen lähellään.
Myöhemmin olen saanut kuulla heidän olleen joko narsisteja tai muuten muita ihmisiä hyväkseen käyttäviä.
En tiedä mistä se tunne tulee, sillä en ole heidän käytöksessään tietoisesti huomannut mitään ihmeellistä. On vain tullut hyvin epämiellyttävä olo heidän lähellään.
Jotkut teistä saattaisivat hyötyä AAL:n ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut teistä saattaisivat hyötyä AAL:n ryhmistä.
https://www.narsistienuhrientuki.fi/
Tuolta saa myös paljon tietoa narsismi-sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen narsistin lapsi ja olen aika katkera asiasta, koska tavallaan oma elämä on sen vuoksi mennyt kankkulan kaivoon. Suurin osa aikuiselämää (20 vuotta olen asunut nyt yksin) on mennyt toipumiseen ja korjautumiseen normaaliksi ihmiseksi. Olen oikeastaan aika onnekas, koska olen melko normaali nyt, mutta täysin eheää ei musta tule koskaan, traumat niin pahat.
Narsistien lapsista tulee joko itse narsisteja, tai sitten empaatteja, jotka tuntevat vähän liikaakin empatiaa muita ihmisiä kohtaan, ovat hyvin tunteellisia ja herkkiä ja tunnistaat ihmsten tunteita muita paremmin.
Mä olen klassinen alisuoriutuja. Itsetunto nolla. Ei parisuhdetta ei mitään. Olen älykäs ja omaan hyvän lukupään, joten olisin voinut pärjätä elämässä hyvin, ellei olisi niin traumaattista lapsuutta, josta toipuminen on vienyt koko aikuiselämän miltei kaikki voimat. Tulen helposti kiusatuksi joka paikassa, enkä näe omaa arvoani, tai osaa puolustautua. Toistuvat masennusjaksot uuvuttavat ja tekevät tietyt asiat elämässäni mahdottomiksi.
Koen kuitenkin olevani onnekas, koska olen pärjännyt paremmin kuin useimmat traumaattisen lapsuuden a nuoruuden kokeneet.
Kuin kertoisit minusta ja minun elämästäni. Minullakin traumaattinen lapsuus josta toipumiseen kulunut koko tähänastinen elämä ja olen jo keski-ikäinen. Hurja määrä menetyksiä, alisuoriutumista, henkistä tuskaa ja syrjäytymistä. Todella rankkaa tajuta tässä iässä että on maksanut koko elämällään traumaattisesta lapsuudestaan. Se on niin väärin että sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
skitsofreniasta voi myös joskus parantua, päinvastoin kuin narsismista.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Kyllä se on ollut välillä aika rankkaakin. Varsinkin vainottuna.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi ollakin, mutta narsistit eivät sellaisia kuitenkaan ole.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
minua ei kiinnosta yhtään mikä "hän" on.
Kaksinaismoralistinen, tekopyhä, uli uli, lässyttäjä.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
En todistanut millään muotoa. Olen täysin rauhallinen.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Muistahan muuten se rauhallisuus kun seuraavan kerran taas riehut.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Jokainen narsisti on väkivaltainen riehuja, etkä sinä ole poikkeus.
En ole narsisti, mutta narsisti voi kyllä provosoida uhrinsa riehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Sinä olet provotrolli mätää lokaa ja väkivaltainen. :)
"Narsistin keskeisimpiin toimintatapoihin kuuluu myös jatkuva projisointi, eli hän pyrkii siirtämään muihin ihmisiin niitä ominaisuuksia, joita ei itsessään hyväksy. Sen jälkeen hän alkaa käyttäytyä ikään kuin nämä piirteet todella kuuluisivat kumppanille, ja saa hänet jopa itsekin uskomaan tähän vakuuttavan selityksen ja aukottoman perustelun avulla. Uhri muistuttaa narsistia häpeän, nöyryytyksen ja arvottomuuden tunteesta, eikä hän yhtäkkiä voikaan sietää kumppania silmissään. Narsisti perustelee tapahtuman omaksi edukseen, minkä jälkeen uhrin on todella vaikeaa erottaa, mikä liittyy kumppanin ja mikä omaan toimintaan. Narsisti siis onnistuu projisoimaan pahat tunteensa uhriin, joka hämmentyneenä ja nolattuna jää miettimään, mitä ihmettä oikein tapahtui."
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt useamman vuoden terapeutilla joka ei selvästi usko että narsistivanhempia oikeasti on. Hän jaksaa kertoa kuinka vanhempani varmasti rakastavat minua. Mutta pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että eivät rakasta muuta kuin itseään. Isä narsisti ja äiti ohutnahkainen jonka tukihenkilö olen syntymästäni asti ollut.
Olisi siis hyvä todellakin että terapeutti tietää asiasta.
"Narsisti kykenee erinomaisesti provosoimaan ylilyöntejä ja narsistista käyttäytymistä myös uhrissa. Ennemmin tai myöhemmin myös uhrin itsekkäät ja pahat tavat nousevat esiin. Kun kumppani alkaa vastustaa narsistin alistavaa käytöstä, saattavat jopa useiden vuosien epäoikeudenmukaisuuden kokemukset purkautua väkivaltana narsistia kohtaan. Hän siis taantuu narsistin kanssa samalle tasolle; hän saattaa nimitellä, lyödä tai paiskoa tavaroita. Uhri kantaa tästä syyllisyyttä ja alkaa miettiä, onko hän sittenkin itse narsisti. Narsisti ruokkii tätä ajatusta muistuttamalla uhria jatkuvasti hänen aggressiivisuudestaan. Mutta vaikka teot ovat uhrilla ja narsistilla samat, motiivi on eri; narsistin tavoite on alistaa ja mitätöidä, kun taas uhrin raivo on selviytymiskamppailua ja pyrkimystä vapaaksi narsistin verkosta."
"Narsisti kykenee erinomaisesti provosoimaan ylilyöntejä ja narsistista käyttäytymistä myös uhrissa. Ennemmin tai myöhemmin myös uhrin itsekkäät ja pahat tavat nousevat esiin. Kun kumppani alkaa vastustaa narsistin alistavaa käytöstä, saattavat jopa useiden vuosien epäoikeudenmukaisuuden kokemukset purkautua väkivaltana narsistia kohtaan. Hän siis taantuu narsistin kanssa samalle tasolle; hän saattaa nimitellä, lyödä tai paiskoa tavaroita. Uhri kantaa tästä syyllisyyttä ja alkaa miettiä, onko hän sittenkin itse narsisti. Narsisti ruokkii tätä ajatusta muistuttamalla uhria jatkuvasti hänen aggressiivisuudestaan. Mutta vaikka teot ovat uhrilla ja narsistilla samat, motiivi on eri; narsistin tavoite on alistaa ja mitätöidä, kun taas uhrin raivo on selviytymiskamppailua ja pyrkimystä vapaaksi narsistin verkosta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole narsisti, mutta narsisti voi kyllä provosoida uhrinsa riehumaan.
Joillain on se taito. Vaikka et muiden seurassa tuntisi olevasi kohta räjähtämässä, niin joillakin on vaan se kyky. Provosointi on sellaista, että se menee harmaalle alueelle, ja on aina muutettavissa valkeaksi jos räjähdät.
Tähän taitoon narsisti tarvitsee tietää heikkouksistasi.
Ohis, mut narsisti ei ymmärrä sitä, että on olemassa muutakin kun viha ja rakkaus. Joskaan rakkaudesta nassukka ei mitään ymmärrä, niin korvataan rakkaus sana narsistin palvelija ja p*rseen nuolija sanoilla.
Narsistille on täysin käsittämätöntä, että hän, maailmannapa voisi olla jollekin aivan yhdentekevä. Aivan niin kun maailman triljoona muuta ihmistä. Vaikka tämä jollaintapaa tuntisikin hänet. (Ei ole täysin tuntematon.)
Narsisti raivostuu, jos hänestä ei tykätä, vaikka hän olisi kohteelleen yhdentekevä.
Kun sanotaan, että suhteessa täytyy olla rako, jos joku pääsee siihen väliin. Narsisti tekee tuon raon haarakiila toiminnalla, saaden näin uhrin vihaamaan puolisoaan. Eli näin uhreja on jo kaksi, uhri ja puolisonsa.
Sanotaan, että vihollinen pidetään lähempänä, kun ystävä, mutta ei persoonallisuushäiriöistä. Hän ei pelaa samoilla säännöillä, vaan omillaan.
Narsistilla usein on myös poikkeuksellisen miellyttävä ulkomuoto, joten hänen tarkoitusperistään on todella vaikea uskoa mitään pahaa aluksi..