Millaisia narsistin lapsista tulee?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
skitsofreniasta voi myös joskus parantua, päinvastoin kuin narsismista.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Kyllä se on ollut välillä aika rankkaakin. Varsinkin vainottuna.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi ollakin, mutta narsistit eivät sellaisia kuitenkaan ole.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
minua ei kiinnosta yhtään mikä "hän" on.
Kaksinaismoralistinen, tekopyhä, uli uli, lässyttäjä.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
En todistanut millään muotoa. Olen täysin rauhallinen.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Muistahan muuten se rauhallisuus kun seuraavan kerran taas riehut.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Jokainen narsisti on väkivaltainen riehuja, etkä sinä ole poikkeus.
En ole narsisti, mutta narsisti voi kyllä provosoida uhrinsa riehumaan.
Joillain on se taito. Vaikka et muiden seurassa tuntisi olevasi kohta räjähtämässä, niin joillakin on vaan se kyky. Provosointi on sellaista, että se menee harmaalle alueelle, ja on aina muutettavissa valkeaksi jos räjähdät.
Tähän taitoon narsisti tarvitsee tietää heikkouksistasi.
Kyllä. Juuri näin. Mikä onkaan alhaisinta, kun heittää naamalle ne asiat, jotka olet toiselle uskonut.
Joo ja tämän jälkeen hän suuressa armossaan ja mahtavana yli-ihmisenä antaa sinulle mahdollisuuden olla hänen seurassaan, vaikka kukaan ei oikeasti tuollaista hullua sietäisi. Paitsi hän. Liian hyvä ihminen.
Jos hän ei itse sano olevansa liian hyvä ihminen, niin sen voi melkein "kuulla" äänettömästä puhekuplasta hänen yllään.
Vierailija kirjoitti:
"Narsisti kykenee erinomaisesti provosoimaan ylilyöntejä ja narsistista käyttäytymistä myös uhrissa. Ennemmin tai myöhemmin myös uhrin itsekkäät ja pahat tavat nousevat esiin. Kun kumppani alkaa vastustaa narsistin alistavaa käytöstä, saattavat jopa useiden vuosien epäoikeudenmukaisuuden kokemukset purkautua väkivaltana narsistia kohtaan. Hän siis taantuu narsistin kanssa samalle tasolle; hän saattaa nimitellä, lyödä tai paiskoa tavaroita. Uhri kantaa tästä syyllisyyttä ja alkaa miettiä, onko hän sittenkin itse narsisti. Narsisti ruokkii tätä ajatusta muistuttamalla uhria jatkuvasti hänen aggressiivisuudestaan. Mutta vaikka teot ovat uhrilla ja narsistilla samat, motiivi on eri; narsistin tavoite on alistaa ja mitätöidä, kun taas uhrin raivo on selviytymiskamppailua ja pyrkimystä vapaaksi narsistin verkosta."
Ei sen tarvitse olla aggressiivisuuskaan, vaan ihan mikä tahansa vaikka nolo moka, unohdus, virhe tms. niin muistutettava siitä on koko ajan. Hienovaraisesti tietysti, siten kuin "hieno" ja fiksu sen osaa tehdä, suoraan sanomatta. Vihjaillen.
Siten etten vaan koskaan voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
"Narsistin keskeisimpiin toimintatapoihin kuuluu myös jatkuva projisointi, eli hän pyrkii siirtämään muihin ihmisiin niitä ominaisuuksia, joita ei itsessään hyväksy. Sen jälkeen hän alkaa käyttäytyä ikään kuin nämä piirteet todella kuuluisivat kumppanille, ja saa hänet jopa itsekin uskomaan tähän vakuuttavan selityksen ja aukottoman perustelun avulla. Uhri muistuttaa narsistia häpeän, nöyryytyksen ja arvottomuuden tunteesta, eikä hän yhtäkkiä voikaan sietää kumppania silmissään. Narsisti perustelee tapahtuman omaksi edukseen, minkä jälkeen uhrin on todella vaikeaa erottaa, mikä liittyy kumppanin ja mikä omaan toimintaan. Narsisti siis onnistuu projisoimaan pahat tunteensa uhriin, joka hämmentyneenä ja nolattuna jää miettimään, mitä ihmettä oikein tapahtui."
Tämä, kyllä kaikki ihmiset etsivät toisista ihmisistä omia piirteitä. Missä menee se raja että mikä on tervettä ja mikä ei? Radiojuntajakin ihmetteli tässä taannoin, että miksi ihmeessä ihmisen pitää etsiä omia piirteitä muista ja tarkoitti siis itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Sinä olet provotrolli mätää lokaa ja väkivaltainen. :)
Eipä ole vielä maailmassa ollut väkivallatonta narsistia joka ei olisi lähipiirissään riehunut, ja muille esitellyt narsistista ulkokultaustaan.
Niinpä. Jos ei narsisti riehuisi, niin eipä narsisti olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä menee se raja että mikä on tervettä ja mikä ei?
Narsistien Uhrien Tuki ry:n sivuilta löytyy tietoa aiheesta aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Narsisti kykenee erinomaisesti provosoimaan ylilyöntejä ja narsistista käyttäytymistä myös uhrissa. Ennemmin tai myöhemmin myös uhrin itsekkäät ja pahat tavat nousevat esiin. Kun kumppani alkaa vastustaa narsistin alistavaa käytöstä, saattavat jopa useiden vuosien epäoikeudenmukaisuuden kokemukset purkautua väkivaltana narsistia kohtaan. Hän siis taantuu narsistin kanssa samalle tasolle; hän saattaa nimitellä, lyödä tai paiskoa tavaroita. Uhri kantaa tästä syyllisyyttä ja alkaa miettiä, onko hän sittenkin itse narsisti. Narsisti ruokkii tätä ajatusta muistuttamalla uhria jatkuvasti hänen aggressiivisuudestaan. Mutta vaikka teot ovat uhrilla ja narsistilla samat, motiivi on eri; narsistin tavoite on alistaa ja mitätöidä, kun taas uhrin raivo on selviytymiskamppailua ja pyrkimystä vapaaksi narsistin verkosta."
Tämä. Eikä muistissani ole mitään vikaa, mitä tulee muiden riehumisiin..
Vierailija kirjoitti:
Riittää, kun itse tietää, onko vai ei.
paljon tärkeämpää on se, että muut tietävät.
muillehan narsisti ongelmia aiheuttaa, vakava mielisairaus kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vielä maailmassa ollut väkivallatonta narsistia joka ei olisi lähipiirissään riehunut, ja muille esitellyt narsistista ulkokultaustaan.
Myös narsistin uhri voi riehua ja sinä, joka olet narsisti, aivan varmasti saisit mut lietsottua raivoon, jos joutuisin kanssasi tekemisiin irl. Tuntuu olevan se taito hyppysissä. Narsisti kun olet.
Miksi koet koko ajan, että sinusta kirjoitetaan?
Koska sä kohdistat ne mulle. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää, kun itse tietää, onko vai ei.
paljon tärkeämpää on se, että muut tietävät.
muillehan narsisti ongelmia aiheuttaa, vakava mielisairaus kyseessä.
Musta sä et nassukka pussukka saa enää mitään irti.
Miksi osallistut keskusteluun, kun et selvästikään kykene keskustelemaan kuin itsestäsi ja muista keskustelijoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös narsistin uhri voi riehua ja sinä, joka olet narsisti, aivan varmasti saisit mut lietsottua raivoon, jos joutuisin kanssasi tekemisiin irl. Tuntuu olevan se taito hyppysissä. Narsisti kun olet.
Miksi koet koko ajan, että sinusta kirjoitetaan?
Koska sä kohdistat ne mulle. Siksi.
Eli kun täällä kirjoitetaan että narsismi on vakava mielisairaus, mitä se onkin, niin sinä kuvittelet koko ajan, että sinusta kirjoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdullista lukea teidän kokemuksia.
On ollut kammottavaa huomata, kuinka vedän puoleeni ystäviä ja miehiä, jotka vain haluavat käyttää minua hyväkseen. Mulla on siis sellainen paskamagneetti otsassa.
Terv. minäkin narskun lapsi
Olen käynyt useamman vuoden terapeutilla joka ei selvästi usko että narsistivanhempia oikeasti on. Hän jaksaa kertoa kuinka vanhempani varmasti rakastavat minua. Mutta pikkuhiljaa olen ymmärtänyt että eivät rakasta muuta kuin itseään. Isä narsisti ja äiti ohutnahkainen jonka tukihenkilö olen syntymästäni asti ollut.
Olisi siis hyvä todellakin että terapeutti tietää asiasta.
Osaamaton terapeutti on kyllä täyspommi. Sama kuin veisi autonsa korjaamolle oudon kolinan vuoksi, korjaaja nyökkäilee, maalaa auton ja sanoo, että nyt kukaan ei huomaa moottorin kolinaa kun ihastelevat kaunista pintamaalia.
Tällainen minusta tuli: Perfektionisti suorittaja, joka ei koskaan ole tyytyväinen mihinkään saavuttamaansa. En osaa hellittää hetkeksikään. Olen työnarkomaani.
Pidän tunteet sisälläni koska lapsena ei saanut näyttää surua tai heikkoutta. En luota keneenkään ja minun on pakko selvitä kaikesta yksin koska jo lapsena tottui siihen ettei apua saanut mihinkään. Olen epäluuloinen ihmisiä kohtaan ja yleensä koen, että minusta halutaan hyötyä jotenkin. Yleensä en usko mitä ihmiset sanovat jos he sanovat minusta jotain positiivista. Luulen, että heillä on joku taka-ajatus.
Suoritan myös liikunnassa joka on minulle välillä mennyt liiallisuuksiin. Minun on vaikea rauhoittua ja pysähtyä.
Vaikka vaadin itseltäni paljon niin olen todella lepsu lasteni kanssa. Yritän kaikessa tehdä toisin kuin vanhempani. Suoritan siis vahemmuuttakin.
musta tuli helvetin kyyninen, enkä luota enää ihmisiin. etenkään lupauksiin. epäilen kaikkea mitä muut mulle sanovat/lupaavat jne.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen minusta tuli: Perfektionisti suorittaja, joka ei koskaan ole tyytyväinen mihinkään saavuttamaansa. En osaa hellittää hetkeksikään. Olen työnarkomaani.
Pidän tunteet sisälläni koska lapsena ei saanut näyttää surua tai heikkoutta. En luota keneenkään ja minun on pakko selvitä kaikesta yksin koska jo lapsena tottui siihen ettei apua saanut mihinkään. Olen epäluuloinen ihmisiä kohtaan ja yleensä koen, että minusta halutaan hyötyä jotenkin. Yleensä en usko mitä ihmiset sanovat jos he sanovat minusta jotain positiivista. Luulen, että heillä on joku taka-ajatus.
Suoritan myös liikunnassa joka on minulle välillä mennyt liiallisuuksiin. Minun on vaikea rauhoittua ja pysähtyä.
Vaikka vaadin itseltäni paljon niin olen todella lepsu lasteni kanssa. Yritän kaikessa tehdä toisin kuin vanhempani. Suoritan siis vahemmuuttakin.
Voi ei. Sillä lepsuilulla tulee kustua omien lastensa muroihin =(
Narsistisen raivokohtauksen saadessaan narsisti voi olla psykoottinen ja harhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Sillä lepsuilulla tulee kustua omien lastensa muroihin =(
Riippuu mitä sillä "lepsuilulla" tarkoitetaan. Se voi olla sitäkin, että ei hakkaa lasta vyöllä melkein joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistisen raivokohtauksen saadessaan narsisti voi olla psykoottinen ja harhainen.
narsismi on todennäköisesti vakavin mielisairaus maailmassa ja sairautena siis parantumaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
narsismi on todennäköisesti vakavin mielisairaus maailmassa ja sairautena siis parantumaton.
Narsisti ei kenties aina tapa ketään, mutta tuhoaa sitäkin enemmän ihmisiä elämänsä aikana. Kalliiksi tulee narsistien uhrien hoito.
Kyllä. Juuri näin. Mikä onkaan alhaisinta, kun heittää naamalle ne asiat, jotka olet toiselle uskonut.