Millaisia narsistin lapsista tulee?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vakavaan narsimisairauteen kuuluu hyvin yleisesti sellainenkin käytös, että narsisti kuvittelee miten toiset elävät, jotta voi sitten moittia kuvittelemaansa asiaa. Mitään faktoja narsisti ei kaipaa, eikä hyväksy, oman mielisairauden luoma mielikuvitusmaailma riittää toisten automaattiseen vähättelyyn jota voi jatkua vuosia.
Käytösmaneeri:
"Eli tarkoitat sitä, että..." ja sitten perään joku käsittämätön tulkinta jostain jota olet juuri sanonut, mutta et ole tarkoittanut. Todennäköisesti narsisti tietää sen, mutta ei piittaa, kunhan pitää toisen puolustuskannalla koko ajan tulkitsemalla kaikkea väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavaan narsimisairauteen kuuluu hyvin yleisesti sellainenkin käytös, että narsisti kuvittelee miten toiset elävät, jotta voi sitten moittia kuvittelemaansa asiaa. Mitään faktoja narsisti ei kaipaa, eikä hyväksy, oman mielisairauden luoma mielikuvitusmaailma riittää toisten automaattiseen vähättelyyn jota voi jatkua vuosia.
Käytösmaneeri:
"Eli tarkoitat sitä, että..." ja sitten perään joku käsittämätön tulkinta jostain jota olet juuri sanonut, mutta et ole tarkoittanut. Todennäköisesti narsisti tietää sen, mutta ei piittaa, kunhan pitää toisen puolustuskannalla koko ajan tulkitsemalla kaikkea väärin.
Nettikeskusteluissa havaittava ilmiö. Typeryys tuskin selvittää niin suuren ymmärryskyvyn puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Ps. Terapeuttini mukaan lähes 90% minunkaltaisen lapsuuden omaavista on mt syiden takia työkyvyttömyys/sairaseläkkeellä. Kaikista ei tule ihmisiä narsistin uhriuden jäljiltä.
Kyllä asia alkaa siltä näyttää, että suurimmalla osalla narsistien lapsia on erilaisia mielenterveys- ja monilla myös päihdeongelmia.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005400024.html
tuollaisia uutisia syntyy helposti kun narsisti pistää tuulemaan.
Tutun kuuloista. Narsistiäitini yleinen lause oli että jos kerrot isälle niin hakkaan sinut. Ja usein hakkasikin mutta täysin ennalta-arvaamattomasti. Nautti kun itkin. En ole mt-ongelmainen, mutta en luota kehenkään ja varsinkin nuorena kuvittelin kaikkien nauravan minulle jne. Itsetunto huono.
Eihän sitä voi etukäteen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Lannistunut ihminen.
Jaa ei minusta vain sellaista tullut vaan vahva ja fiksu ihminen. Opin myös paljon narsismista ja narsisteista samalla.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on jo itsessään typerä. Sillä ihmiset eivät ole samanlaisia. Vähän sama kuin kysyisit, että mitä tulee julkkisten tai supertähtien lapsista.
Itse olet typerä. Minä pidän vähän tyhminä ihmisiä, joiden pitää kaikkiin mahdollisiin ketjuihin tulla hihkumaan kuin apina, että höö höö höö ettekö tiedä että ei voi yleistää ei saa yleistää ei saa höö hööö hööö.
Ihmisitä ja asioista puhuttaessa saa yleistää ja pitääkin. Normaaliälyiset tietää ilman teidän alentuvia ja lapsekkaita kiekumisiannekin, että aina on poikkeuksia. Sitä ei jumakauta tarvitse erikseen joka kerta mainita. Ihmisissä on erilaisia yksilöitä, mutta on myös paaaaaljon paaljon paaljon sellaisia yhtenäisiä malleja, joista me normaaliälyiset nyt tykätään puhua, ilman saivartelujasi.
Mun äiti on todella sairas narsisti. Haukkui minut jo lapsena, että olin ilkeä vauva jos kakkasi yöllä. Ilkeyttäni siis tein tuon äitini mielestä. Kun sain hampaita, pureskelin jtn , olin ilkeä kun pureskelin tavaraa rikki.
Olin syypää koko elämäni hänen huonoon avioliityoonsa( isä oli ihan hyvä isä, mutta ei ollut varaa äidin vaatimaan hienoon kotirouvaelämään. Itse ei viitsinyt töitä tehdä). Haukkui mun alle kouluikäisenä että ilman minua olisi päässyt lähtemään, mutta ei pienen mukulan kanssa. Mun piti aina kannatella koko kodin tunneilmspiiriä, ettei äidille tulisi paha mieli .
Mitätöi ksikki, hakkas päähän kun ohi kulki. Luki salaa mun päiväkirjoja, ja haukkui mut jo pikkulapsena huoraksi. Huorittelu jatkui kunnes pääsin pois. Siitäkin syyllisti. Haukkuu sukulaiset, naapurit, minut ,kaikki. Riidoissa kaikkien kanssa. Minua olisi kuulema enemmän pitänyt hakata lapsena.
Kun muutin ulkomaille, ulvoi parkui ja syyllisti kun hänet jätin. Loputa palasin.
Minusta tuli kaikkea pelkäävä, kovia ääniä, eriäviä mielipiteitä jne. Näen edelleen keski- ikäisrnä tuosta ajasta painajaisia. En kykene suhteisiin, kun tunnen olevani niin huono ja olen antanut kohdella itseäni todella väärin. Mt- ongelmia, syömishäiriö, unettomuus. En toivu koskaan.