Millaisia narsistin lapsista tulee?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti narsistin lapset ajautuvat parisuhteissaan pettämään? Itse yritän hakea koko ajan hyväksyntää ja ihailua eri miehiltä (isäni oli narsisti joka haukkui ja hakkasi minua, äitini hiljaisesti hyväksyi isäni toiminnan). En ole seksin perässä yhtään mutta haluan saada miehet ihastumaan itseeni (salaa puolisoltani) ja aikani liehiteltyäni katoan sitten savuna ilmaan. Narsisti siis minussakin asuu:(
Ei asu, vaan isätön tyttö joka hakee "isänsä hyväksyntää." Itseeni aina ihastutaan, vaikken edes tee mitään, päinvastoin.
Ei lapsuus koko elämää määrää. Ihminen oppii uutta jatkuvasti ja kykenee ajattelemaan omilla aivoillaan, se mihin vanhemmat "kasvattavat" voi saada aivan uuden näkemyksen iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Allekirjoitan elämänkokemukseni pohjalta, ainakin henkisen väkivallan taajuuksiin asti, mitä ei normi-ihminen tahdo ymmärtää ja parantumattomuuden, toivoa ei ole. Todellinen narsismi on helkkarin vaikea loppujenlopuksi tunnistaa, persoonallisuushäiriöitä kun nykyaikana riittää ja defenssejä joka lähtöön.
Muutama vuosi vanhempieni eron jälkeen väkivaltainen narsisti-isäni tuli riehumaan taloon, jonka äitini oli häneltä ostanut eron jälkeen. Itse olin tuolloin kuuden vanha. Isäni oli saanut selville, että äidilläni oli uusi miesystävä, jonka hän tuli "taloltaan" kännissä häätämään. Äidin miesystävä pakeni alakerran oven kautta yöhön, ja riehumisensa päätteeksi isäni rikkoi tuolilla talosta muutaman ikkunan ja nosti ulko-oven saranoiltaan. Talvi oli, pakkasta yli 20 astetta. Ihan oli lapsuus välillä tosi mahtavaa.
Sellainen ihminen, joka ei koskaan ole ollut tekemisissä narsistien kanssa, ei voi uskoa sitä sadistisen pahuuden määrää, johon narsistit kykenevät.
Ihan perus sovinistisesti ajatteleva känniääliö, joka luulee omistavansa naisen. Tavallinen mustasukkaisen juopon tohelointi. Ei sinänsä vielä narsudiagnoosiin riittävä asia.
Kummasti hän kuitenkin käyttäytyä aivan samalla tavalla kuten narsistien kerrotaan käyttäytyvän Narsistien Uhrien Tuki ry:n sivuillakin. Väkivaltainen valehtelija, joka sai suhteettomia raivokohtauksia milloin mistäkin pikkuasiasta.
Ihan oppikirjaesimerkki narsistisesta käytöksestä oman psykiatrinikin mukaan.
En puhuisi narsismista mielisairautena, vaan tunne- tai persoonallisuushäiriönä, tai ongelmana. Mielisairaus ilmaisuna tosin terminä sillain pitää paikkansa, mutta mielestäni se on vähän kuin loukkaava heitä narsisteja kohtaan. Vaikka miten heidät tuomitseekin mielestään. Huomioonottaen, että narsistikseiksi ei synnytä, vaan se on kasvatuksen tulos.
Millainen kasvatus tekee lapsesta narsistin? Kiinnostaisi tietää, en tuntenut ikinä isäni vanhempia ja lapsuudenperheen dynamiikkaa kovin hyvin.
T. Narsistin lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteja on ihmiskunnasta joku 0,x määrän kaltainen luku. On se kyllä ihme, että niiden kaikkien vaimot ja lapset ovat eksyneet AV:lle :D
Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, eli kyseessä ei ole mikään pieni ongelma maailmassa. Narsismi on myös yksi vakavimpia mielisairauksia ja sairautena parantumaton. Jokainen narsisti on väkivaltainen psyykkisesti ja monet myös fyysisesti.
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
skitsofreniasta voi myös joskus parantua, päinvastoin kuin narsismista.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Kyllä se on ollut välillä aika rankkaakin. Varsinkin vainottuna.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi ollakin, mutta narsistit eivät sellaisia kuitenkaan ole.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
minua ei kiinnosta yhtään mikä "hän" on.
Kaksinaismoralistinen, tekopyhä, uli uli, lässyttäjä.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
En todistanut millään muotoa. Olen täysin rauhallinen.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Muistahan muuten se rauhallisuus kun seuraavan kerran taas riehut.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skitsofreenikoita on myös väestöstä noin yksi prosentti, mutta he ovat paljon pienempi uhka ihmisille kuin narsistit.
skitsofreniasta voi myös joskus parantua, päinvastoin kuin narsismista.
Narsistit ovat myös kaikki patologisia valehtelijoita, joiden valehtelulla ei ole mitään rajaa, koska omaatuntoa ei ole.
En sanoisi ihan noinkaan. Minusta vaikuttaa, että heillä on vain uskomaton kyky siinä hetkessä uskoa todeksi se, minkä juuri sillä hetkellä haluavat uskoa. Siksi heitä ei oikein saa kiinni valheesta, ovat itsekin vakuuttuneita siitä, että puhuvat totta. Ihan sama, vaikka eilen asia olisi ollut päinvastoin, jos tuommoisesta yrittää muistuttaa, saa vain raivarin ja haukut niskaansa.
Monet näistä patologisista valehtelijoista tosiaan uskoo omat hullunjuttunsa, ja jos muut eivät usko, tulee usein narsistinen raivokohtaus. Narsisti tietää kaiken paremmin kuin toiset ja on kaikkia muita parempi omasta mielestään, vaikka olisi todellisuudessa pelkkä keskinkertaisuus kaikessa mitä tekee.
Itseäni on väitetty narsistiksi, mutta sitä raivokohtausta ei ole vieläkään saapunut. Tottakai olen ollut suuttunut, kun ei uskota, mut lopultakin se oli vaan helpotus, ettei enää tarvinnu velvollisuudesta tavata ihmistä.
Ihan mahtavaa sinulla on tuo elämäsi. Mutta edelleenkin narsistit ovat patologisia valehtelijoita ja kaikki myös väkivaltaisia.
Kyllä se on ollut välillä aika rankkaakin. Varsinkin vainottuna.
Oletko varma, että tuo vainoamis-asia ei ole vain narsismisairauteen usein liittyvää psykoottisuutta?
Jos olisin psykoosissa, uskoisin siihen aukottomasti. Jätän mahdollisuuden ilmaan, että hän onkin hyväntahtoinen ihminen ja sydämellinen ihminen.
Voi ollakin, mutta narsistit eivät sellaisia kuitenkaan ole.
Voi olla tai sitten ei. Ainoastaan hän itse tietää, mitä on puuhastellut. Ei kukaan muu. Itse olen hyväntahtoinen pääsääntöisesti, mutta osaan puolustautua ja puolustankin tarpeen vaatiessa.
ei nyt keskustella mistään "hänestä", vaan vakavasti sairaista narsisteista, jotka tuhoavat ihmisiä ja ovat patologisia valehtelijoita.
minua ei kiinnosta yhtään mikä "hän" on.
Kaksinaismoralistinen, tekopyhä, uli uli, lässyttäjä.
Asiantuntijoiden mukaan narsistin käytös muistuttaa uhmaikäistä pikkulasta, minkä nyt aika selvästi todistit. En ymmärrä miksi aloit haukkumaan toisia kirjoittajia ketjussa, jossa yleisesti keskustellaan narsismi-sairaudesta, jos asia ei sinua millään tavalla mielestäsi kosketa. Jos et siis itse ole mielestäsi narsisti ja vakavasti mielisairas.
En todistanut millään muotoa. Olen täysin rauhallinen.
Ketään ei kauheasti kyllä kiinnosta, mutta onko mielestäsi "uli, uli" mitään muuta kuin vain lapsellista pikkulapsen ulinaa? Miksi aloit haukkumaan toisia keskusteluketjussa, jossa keskustellaan narsisteista? Jos siis asia ei mielestäsi sinua millään tavalla edes koske.
Muistahan muuten se rauhallisuus kun seuraavan kerran taas riehut.
Riehunko minä? Mistäs kristallipallosta sä sellaista näet? Eikös se yleensä ole niin, että se mitä sanot toisesta, sitä sä sisimmässäs tiedät olevas ihan itse vaan.
Yritä nyt keskustella itse aiheesta, äläkä koko ajan vain itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsuus koko elämää määrää. Ihminen oppii uutta jatkuvasti ja kykenee ajattelemaan omilla aivoillaan, se mihin vanhemmat "kasvattavat" voi saada aivan uuden näkemyksen iän myötä.
Narsisti vanhempi kylläkin määrää lapsiuhrinsa elämää, niinkauan kun henki pihisee. Puhut näemmä normaaleimmeista vanhemmista, joilla on kuitenkin emotionaalisia tunteita lapsiaan kohtaan ja silti ovat suvaitsemattomia vanhempia lapsensa nykyajan villityksiin menon suhteen. Narsisti ei oikeasti tunne lastaan kohtaan empatiaa, vaaan lapsi on väline, aina! Miten väline voi täysin kyetä ajattelemaan normaalista tunnemaailmasta yhtään mitään, kun narskunkin kanssa -eli vanhempansa kanssa"kuuliaisena,hyväkäytöksinsenä" pitäisi kuitenkin pitää välit ja olla yhteyksissä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleppa hetki, että istut vankilassa kaksi vuotta syyttömänä. Sut vapautetaan, mutta eikö katkeroitakin? Terveellä tunne-elämällä varustettua ainakin katkeroittaa.
Miten tuo liittyy ketjun aiheeseen, eli erittäin vakavaan ja tuhoisaan narsismi-mielisairauteen?
Siten, että mua on väitetty narsistiksi, vaikka en sellainen todistetusti ole. En kenenkään muun mielestä kun tämän yhden. Mulle ei tulis pieneen mieleenkään käydä syyllistämään narsistin uhria valehtelusta. Olen tällä hetkellä tilanteessa, jossa olen saanut kuulla asian, joka kuulostaa uskomattomalta, mutta mulla ei ole mitään syytä olla uskomatta, ellei toisin vedenpitävästi todisteta. Eikä asia mua kosketa, joten en työnnä nokkaani asioihin, jotka ei mulle mitenkään kuulu. Mutta koska itseäni ei uskottu (erittäin loukkaavaa, eikä mitään syytä olla uskomatta) niin uskon, että hän ei valehtele.
Yritä nyt lopettaa se itsestäsi keskustelu, kun se ei ketään kiinnosta.
Lopeta sinäkin, kun sun juttus ja nämä loputtomat avaukset aiheesta ei ketään kiinnosta p*skan vertaa. Niin ja en ole tutkitusti narsisti ja vakavasti mielisairas. Narsisti sanaakaan ei voi heitellä kun penkkariautosta karkkia. Siitä voi saada vaikka ihan syytteen, on se senverran vakava herja.
Kovin tuntuu taas keppi kuitenkin osuvan sinuun kun älinää selkeästi riittää. Vaikea ymmärtää syitäsi. Aloit itse haukkumaan toisia kirjoittajia keskusteluketjussa, jossa käsitellään narsismia, etkä selvästi kykene lopettamaan tuota itsestäsi kirjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja en ole tutkitusti narsisti ja vakavasti mielisairas.
Kuka sinut on tutkinut ja mistä syystä olet ollut tutkittavana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleppa hetki, että istut vankilassa kaksi vuotta syyttömänä. Sut vapautetaan, mutta eikö katkeroitakin? Terveellä tunne-elämällä varustettua ainakin katkeroittaa.
Miten tuo liittyy ketjun aiheeseen, eli erittäin vakavaan ja tuhoisaan narsismi-mielisairauteen?
Siten, että mua on väitetty narsistiksi, vaikka en sellainen todistetusti ole. En kenenkään muun mielestä kun tämän yhden. Mulle ei tulis pieneen mieleenkään käydä syyllistämään narsistin uhria valehtelusta. Olen tällä hetkellä tilanteessa, jossa olen saanut kuulla asian, joka kuulostaa uskomattomalta, mutta mulla ei ole mitään syytä olla uskomatta, ellei toisin vedenpitävästi todisteta. Eikä asia mua kosketa, joten en työnnä nokkaani asioihin, jotka ei mulle mitenkään kuulu. Mutta koska itseäni ei uskottu (erittäin loukkaavaa, eikä mitään syytä olla uskomatta) niin uskon, että hän ei valehtele.
Lopeta sinäkin, kun sun juttus ja nämä loputtomat avaukset aiheesta ei ketään kiinnosta p*skan vertaa. Niin ja en ole tutkitusti narsisti ja vakavasti mielisairas. Narsisti sanaakaan ei voi heitellä kun penkkariautosta karkkia. Siitä voi saada vaikka ihan syytteen, on se senverran vakava herja.
Kovin tuntuu taas keppi kuitenkin osuvan sinuun kun älinää selkeästi riittää. Vaikea ymmärtää syitäsi. Aloit itse haukkumaan toisia kirjoittajia keskusteluketjussa, jossa käsitellään narsismia, etkä selvästi kykene lopettamaan tuota itsestäsi kirjoittelua.
Miten tuo sun keppi vertaus eroaa ulu ulista lapsellisuudessaan? Muuta kun et on jo lähes vihapuheeseen verrattavissa. Olet oikeassa, puhutaankin hetki susta, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Millainen kasvatus tekee lapsesta narsistin? Kiinnostaisi tietää, en tuntenut ikinä isäni vanhempia ja lapsuudenperheen dynamiikkaa kovin hyvin.
T. Narsistin lapsi
Tuo asia kiinnostaa minuakin. Yli 50 vuotta kuitenkin kärsin väkivaltaisesta narsistista ja hänen sairaasta käytöksestään. Mikä lapsen kasvatuksessa synnyttää narsistin, joka on väkivaltainen valehtelija?
Jos narsistilla on useampia lapsia, hän ei välttämättä tuhoa kaikkia lapsiaan. Vanhempi ja nuorempi sisarukseni saivat normaalia kohtelua ja ovat menestyneet hyvin. Ilkeä vanhempi purki pimeää puoltaan minuun niin, ettei sisarukset huomanneet. Tajusi säästää toiset.
Minä olen sitten "musta lammas", sisarukset eivät halveksu minua mutta ihmettelevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo sun keppi vertaus eroaa ulu ulista lapsellisuudessaan? Muuta kun et on jo lähes vihapuheeseen verrattavissa. Olet oikeassa, puhutaankin hetki susta, niinkö?
Yritä nyt keskustella itse aiheesta, äläkä koko aikaa itsestäsi ja toisista kirjoittajista. Sinä itse täällä aloit toisia haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan teistä kinastelijoista ei ole narsistia tavannut elämässänne. Siitä olkaatte helvetin kiitollisia! Vängätkää omista muihin aiheisiin liittyen keskuteluista omista ongelmistanne, mutta älkää nyt hitto liittäkään ongelmianne tähän juttuun.
Ei mitään sellaista, mitä te narsistit ette olisi sinne aiheuttaneet.
En kerkeä nyt koko ketjua lukea mutta mielenkiintoista, että useassa viestissä tulee ilmi, että narsistin lapsi osaa lukea muita ihmisiä hyvin. Itse olen huomannut, että luen ihmisiä ja heidän eleitään, ilmeitään ja kaikkea, koko ajan. Tunnen heti jos joku ihminen ei pidä minusta tai hän ei ole oma itsensä. Toisaalta taas olen jonkin aikaa miettinyt sitä, että monesti kun havannoin ihmisiä ja heidän tunteitaan, melkein kaikki omasta mielestäni ajattelevat minusta jotenkin negatiivisesti. Esimerkiksi ystävä pyytää minua kahville, saatan ajatella ettei hän oikeasti halua olla kanssani vaan tekee sen esim säälistä.
Minä olin narsistisen miehen kanssa naimisissa. Eron jälkeen kun analysoin, miksi mies veti minut puoleensa, niin jäljet johti isääni. Isäni myötä en uskonut itseeni, en tunteisiini enkä intuitioon. Isä opetti, että hän tietää paremmin kuin minä. Tai aina on joku muu, joka tietää paremmin kuin minä. Eksäni oli fiksu ja osaava. Oli helppoa antaa oma elämä hänelle.
Jdkslsk kirjoitti:
En kerkeä nyt koko ketjua lukea mutta mielenkiintoista, että useassa viestissä tulee ilmi, että narsistin lapsi osaa lukea muita ihmisiä hyvin. Itse olen huomannut, että luen ihmisiä ja heidän eleitään, ilmeitään ja kaikkea, koko ajan. Tunnen heti jos joku ihminen ei pidä minusta tai hän ei ole oma itsensä. Toisaalta taas olen jonkin aikaa miettinyt sitä, että monesti kun havannoin ihmisiä ja heidän tunteitaan, melkein kaikki omasta mielestäni ajattelevat minusta jotenkin negatiivisesti. Esimerkiksi ystävä pyytää minua kahville, saatan ajatella ettei hän oikeasti halua olla kanssani vaan tekee sen esim säälistä.
Sama ja tämänkin vois joku nestelatva kääntää päälaelleen. Narsisti tarkkailee ym shittiä.. Miten julmaa, kun ottaa huomioon mitä me on koettu.
Olet oikeassa, en kykene. En vielä. Haava on vielä täysin avoinna. Nro 68