Miten te muut pienipalkkaiset jaksatte, kun ei ole koskaan varaa mihinkään?
Olen jotenkin kauhean väsynyt ja kyllästynyt siihen, että teen pitkät päivät raskasta työtä, ja rahasta ei kuitenkaan jää koskaan mitään itselle. Tällä tarkoitan sitä, että näin yli nelikymppisenä olen ystäväpiirissäni lähes ainoa, jolla ei ole varaa kampaajaan, kosmetologiin, uusiin vaatteisiin tai kenkiin, lomamatkoihin, ravintolaillallisiin, kylpyläviikonloppuihin, ei yhtään mihinkään. Jopa hammaslääkärikäynti on sellaista ylellisyyttä, että en tiedä, mistä rahat repisi. Ei ihminen paljoa tarvitse, eikä se raha elämässä suinkaan tärkeintä ole, mutta joskus sitä vaan väsyy tähän tilanteeseen.
Kommentit (143)
Kun on työ josta oikeesti tykkää ja periaatteessa ei ole ns muita mahdollisuuksia. Ja ihan sama tienaisinko esim. vaan 100e enemmän kuin työttömänä, tekisin silti töitä työttömyyden sijasta.
Niinpä se taitaa olla että rahaa saa työstä ja pitäisi tehdä paljon lisää työtunteja tai onnistua löytämään paremmin palkattu työ kun haluaa lisää rahaa käyttöönsä eikä kuluista pysty karsimaan.Pitää miettiä mikä minusta tekee tän pienituloisten ja pyrkiä muuttamaan sitä.Sinun ei tarvitse jäädä siihen paikkaan missä olet elämässäsi nyt.Liiku!
Miltä se sitten tuntuu ,jos ei ole rahaa sellaiseen mihin muilla lähipiirissä näyttää olevan.Riippuu ainakin siitä tavoitteleeko niitä samoja asioita kuin naapuri.Jos ei niin ei tunnu missään.
Sanoisin omasta kokemuksesta ,että jos asettaa tavoitteensa niin että määrittää mitkä on ne mitkä haluaa ehdottomasti ja jättää muun sivuun,pyrkii sitä kohti päivittäin toimimalla niin tavoite toteutuu.Jos tavoite on kuluttaminen noihin mainitsemiisi asioihin niin se on sitten niin.Kampaajaköynti maksaa satasen kuussa.Siloin hommataan sivuduuni mistä sen satasen saa.Oma valintani olisi kasvattaa puskurirahasto enkä kävisi siellä kampaajassa.Sinä valitset.
Mitään ihmisen elämässä ei muutu tai tapahdu,jollei itse katso että se on välttämätöntä ja toimi sen mukaan.Tämä on totuus.En yritä etsiä itse itsellenikään mitään muuta selityksiä,koska niitä ei ole.
oikein hyvin riittää rahat. AIkoinaan opettelin elämään niin, että säästöönkin jää jotain ja niitä oppeja noudatan edelleen. Juuri ostin talviomalle etelänmatkan