Lue keskustelun säännöt.
MIten noi lomaraha jutut menee? saako joulutyöntekijä viimeiseen palkkaansa jotain lomarahaa?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Työntekijällä, joka työsopimuksen mukaan tekee kaikkina kalenterikuukausina työtä alle 14 päivää tai 35 tuntia, on työsuhteen kestäessä oikeus halutessaan saada vapaata kaksi arkipäivää kultakin kalenterikuukaudelta, jonka aikana hän on ollut työsuhteessa.
Vaihtoehtoisesti maksetaan lomakorvaus, joka on 9-11.5% kk palkasta. Työehtosopimuksin on voitu poiketa työsopimuslaissa säädetystä.
Merkitystä on sillä, oletko ollut töissä väh.35h/kk, jos et, ei lomakorvausta makseta.
Lomaraha on eri asia kuin lomakorvaus. Lomakorvauksella korvataan saamatta jääneet lomapäivät.