Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keväällä/kesällä2006 lasketut ajat

29.12.2005 |

niin ihan mielen kiinnosta kyselen muita odottajia samoilla viikoilla olevia,mulla la 6,5,2005 paikkana kys,itse asustellaan leppävirralla.masu kasvanut kovasti ,väsymys vaivaa välillä kovastikkin,töissä vielä jos ens viikon jaksais ja sitten vois pyytää lepolomaa,supisteluja välillä mutta ei pahemmin mites muut?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on LA 2.3.2006 jos se nyt kevääksi lasketaan :) ennestään 8lasta :) kuinkas teillä muilla?

Vierailija
2/64 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo tuplat tulossa mutta ennestään 2tuplat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tietää onko täällä monta kevät/kesä-vauvojen odottajia. Odotan esikoisia (kuuluukohan se sanoa noin?), LA on 5.7. Nyt menossa rv 13+1. Ongelmittakaan en ole selvinnyt, olen kärsinyt välillä verisestäkin tuhruvuodosta. Ultrissa on tullu rampattua, itse asiassa olen taas huomenna menossa tarkistuttamaan tilanteen kun viikon on taas tuhruillut :( Toivottavasti kaikki on vielä hyvin.

Millä viikoilla teillä on vatsa alkanut kunnolla tulla esille? Mulla on aamuisin vain pieni kumpu, mutta iltaa kohden turvotus lisääntyy.

Haluatteko tietää vauvojen sukupuolet?

T. Hilmis

Vierailija
4/64 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin masu pullahti mulla aika piankin varmaan 13 viikosta lähtien rupes kasvaa,mutta onhan tämä jo neljäs raskaus ,me ei haluta tietää sukupuolia ellei vahingossa näy,kiva yllätys sit ketä tulee!!!18 viikon ultra meillä muutenkin täys pettymys lääkäri hyvin " epätietoinen" jäi epäselväksi onko meidän masuasukeilla yksi vai kaksi istukkaa,ilmeisesti ovat onneksi omissa pusseissaan !paino arviotkin jäi saamatta tuumas kuitenkin vastaavan viikkoja! no ens viikolla taas uuus ultra tooivottavasti on toinen lääkäri

Vierailija
5/64 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tuntuu olevan hiljaista. Luulisi meitä monikko-odottajia nyt enemmän olevan!

Unohdin kertoa että olen Turusta ja siis Tyksissä käyn ultrissa. Tänään siellä taas kävin niiden vuotojen vuoksi. Onneksi kaikki oli ihan hyvin! Syytä tuhruun ei osattu sanoa, mutta kuulemma vaaratonta ellei tule isompia hyytymiä ja kipuja. Nyt on vaan osattava nauttia tästä raskaudesta :)

Mulla menossa rv 13+2, joten odotan vatsan kasvua tässä pian. Tai onhan se jo vähän kasvanut, vain yhdet normaalit housut menevät enää jalkaan.

Valtsu: Olen myös huomannut saman, että ultraavissa lääkäreissä on paljon eroa. Jotkut jaksavat näyttää tarkasti ja kertoa selvästi mitä ruudulla näkyy. Toiset taas katsovat nopeasti, eivätkä selittele mitään. Mulla on rakenneultra vasta viikolla 20, tosin en ole vielä saanut aikaa siihen. Sen jälkeen niitä ultria sitten on tiheämmin, vai?

Meidän vauvat ovat omissa pusseissaan ja omat istukat, toinen edessä, toinen takana. Saa nähdä miten ne vaimentavat potkuja. KOska sinä aloit tuntea liikkeitä?

Hilmis

Vierailija
6/64 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet kovin kokenut tuplien äiti, oiken kaksin kappalein niitä olet saanut! Sulta voi ilmeisesti sitten kysellä tuplien hoitoon liittyviä kysymyksiä :) Onko teillä suvussa kaksosia? Itse olin lapsettomuushoidossa, molemmat siirretyt alkiot tarrasivat (onneksi) kiinni. Miten raskaaksi olet kokenut tuplien vauva-ajan verrattuna yhden vauvan hoitamiseen? Entä raskaudet? Oletko jäänyt sairauslomalle tuplista? Oletko hoitanut tupliasi samantahtisesti vai lapsentahtisesti? Onko maitoa riittänyt miten hyvin? Mulla olis miljoona kysymystä, toivottavasti jaksat vastailla :)

Hilmis

Vierailija
7/64 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma-Kaisa:

Sinähän olet kovin kokenut tuplien äiti, oiken kaksin kappalein niitä olet saanut! Sulta voi ilmeisesti sitten kysellä tuplien hoitoon liittyviä kysymyksiä :) Onko teillä suvussa kaksosia? Itse olin lapsettomuushoidossa, molemmat siirretyt alkiot tarrasivat (onneksi) kiinni. Miten raskaaksi olet kokenut tuplien vauva-ajan verrattuna yhden vauvan hoitamiseen? Entä raskaudet? Oletko jäänyt sairauslomalle tuplista? Oletko hoitanut tupliasi samantahtisesti vai lapsentahtisesti? Onko maitoa riittänyt miten hyvin? Mulla olis miljoona kysymystä, toivottavasti jaksat vastailla :)

Hilmis

Juu kyllähän mä voin vastailla kun vaan pääsen käymään täälle :) Meillä on tässä lähi suvussa kahdet kaksoset (Siskollani yhdet ja minulla on sisarukset jotka ovat kaksosia :)) Kyllähän se raskaamapaa tietysti on hoitaa kahta kuin yhtä vauvaa, kun niitä vaippa peppuja on kaksin kappalein :) Niin ja kyllähän se odottaminenkin oli raskaampaa kuin yhdenlapsen kanssa :) Sairaus lomalle jäin tuplista ekoilla vko 22 ja toisessa 24. Lapsentahtisesti ollaan tuplat meillä hooidettu. Ekoilla tuplilla maito ei tahtonut riittää mutta toisilla tuplilla maito riitti erittäin hyvin :) kysele vaan jos kysytyttää :)

Vierailija
8/64 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi esikoisiaan odottava tuplailija Helsingistä lisää. La 29.4.06 eli vappuvauvat tulossa. Nyt meneillään rv 23+1 ja kaikki sujunut tähän saakka tosi hyvin. Alkuraskaudesta oli järkyttävä pahoinvointi ja väsymys, mutta ne kuuluvat mielestäni asiaan. Huolissaan ei ole tarvinnut olla vauvojen puolesta, ei ole ollut vuotoja tms. Ainoa " haitta" ehkä se, että ainakin multa se energinen keskiraskaus jäi kokonaan väliin ja siirryin alkuraskaudesta suoraan loppuraskauteen. Vatsan koko on jo valtava, supistuksia aina silloin tällöin ja selkää särkee jne. Mutta ihan iloisella ja odottavalla mielellä, varsinkin kun oon jo voiton puolella ja puoliväli on siis ohitettu.

Kaksoset havaittiin meillä jo varhaisultrassa rv 6 ja nyt rv 21 käytiin 3D:ssä ihan uteliaisuuttamme ja siellä saatiin tietää, että tulossa on 2 poikaa. Aiemmin jo on selvinnyt, että pojat eivät ole identtiset, kummallakin on omat sikiöpussit ja istukat ja muutenkin raskauteni on luokiteltu matalamman riskin kaksosraskaudeksi. Tekoniminä pojilla on Aatu ja Beetu.

Olisi tosi mukava vaihdella tuntemuksia ja kuulumisia muiden kaksosia odottavien kanssa, kun tuolla yksösläisten ketjuissa on välillä vähän orpo olo kun tuntuu, että muiden raskaudet on kuitenkin niin erilaisia.

Vierailija
9/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo eilen kirjoittaa tänne, mutta jostain syystä mun pitkä sepustus häipyi bittiavaruuteen :( Koitetaanpa nyt paremmalla tuurilla.

Kiitos Dumbo vastauksistasi! Tuo tuplien hoitotapa (lapsentahtisuus tai ei) taitaa selvitä vasta sitten kun vauvat ovat syntyneet. Varmasti toisille sopii paremmin toinen tapa ja toisille toinen. Pääasia kai tehdä niin miten itseltä tuntuu parhaimmalta.

Maqika, tervetuloa tähän porukkaan. Kiva saada lisää tuplaodottajia. Mustakin tuolla odotuspuolella tunnen oloni jotenkin erilaiseksi. Onhan tämä raskaus vähän erilaistakin kuin yksikköraskaus.

Oletteko Valtsu ja Maqika kauan jo tunteneet vauvojen liikkeitä? Millä viikolla vatsanne alkoi näkyä kunnolla?

Mulla on ollut vieläkin pientä tuhruvuotoa, mutta ultrien mukaan vauvat voivat hyvin. Ehkä tätä vuotoa sitten jatkuu vaikka koko raskauden läpi, toivottavasti ei kuitenkaan...

Hilmis rv 13+5

Vierailija
10/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi Oulun seudulta yksi tuplaodottaja viikolla 13+0 hoidoilla aikaan saatu. Ennestään hoidoilla saatu 3 v. tyttö. On ollut

Vierailija
11/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Ihanaa löytää tällainen ketju. Olen jo pitkään kaivannut tuplaodottajien ketjua ja jopa meinannutkin aloittaa vastaavan, mutta se on jotenkin jäänyt. Olen lukenut kirjoituksia ja harvemmin vastannut. Itse on vielä niin hämmennyksissä näistä tuplauutisista.

Meillä menossa 11+1 ja ensimmäinen raskaus. Laskettu aika on heinäkuun loppupuolella. Tieto kaksosista tuli jo ekassa ultrassa vko 6. Oli se vaan niin upeaa nähdä kahden pienen sykkeet! Meillä takana lapsettomuutta, joten tieto oli enemmän kuin toivottu. Nyt jännitellään, että molemmat pysyvät mukana loppuun saakka. Vuotoja ei ole ollut, mutta selkäkipu (iskias)välillä sietämätön. Luulen, että ne ovat niitä hormooneista johtuvia kipuja. Tällä viikolla on eka lääkärineuvola ja kuulen sykkeet vihdoinkin. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Maha ainakin kasvaa ja turvottaa. En ole pystynyt pitämään edes farkkuja enää...voi olla aikamoinen massu tulossa.

Kivaa kuulla että muitakin tuplaodottajia löytyy! Hauskaa uutta vuotta 2006!

Vierailija
12/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sieltä niitä muitakin kesätuhisijoiden odottajia, tervetuloa Omena ja Belinda! Nyt en muista olitteko kumpikin hoitojen kautta raskautuneita, ainakin Omena taisi olla. Itse olen myös kärsinyt lapsettomuudesta pahan endon vuoksi, joten kovasti onnellinen olen näistä pienistä, jotka masussani nyt kasvavat. Tietysti kaikki odottajat ovat onnellisia, en sitä nyt missään nimessä tarkoita, vaan sitä että itsellä alkoi tulla jo pelko puseroon siitä etten koskaan saa kokea raskautta.

Oletteko kärsineet pahoinvoinnista? Minä olen vähän, oksennellut olen ehkä viitisen kertaa. Nyt tekee enää hajut pahaa, muuten ei ole etovaa oloa. Oletteko olleet jo nt-ultrassa? Mulle jäi siitä vähän hätiköity olo, lääkäri oli ilmeisesti kiireinen eikä kovin kauaa vauvoja ultraillut. Turvotusta ei nyt kuitenkaan ollut, ja muutenkin kaikki näytti hyvältä. Toivottavasti rakenneultrassa katsellaan vähän tarkemmin..

Hilmis

Vierailija
13/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehelläni 2-v yhteinen poika ja nyt tulossa tuplat viikolla 14+6. Lisäksi miehen 9-v poika asuu meillä myös. Laskettu aika 27.6.

Vointi on ollut aika kehno. Kovaa pahoinvointia, joka nyt alkanut vähän uudelleen ( ei tosin niin pahana kuitenkaan ). Lisäksi olen nyt selvästi väsynyt ja nuutunut, ei tietoakaan energisyydestä. Epäilen,että hb onkin jo alkanut laskea selvästi, koska kuukausi sittenkin oli vain 124...

Maha on alkanut nyt pikkuisen kasvaa, mutta kyllä sen voisi vielä ihan hyvin peittääkin. Olen kyllä hoikka normaalisti, joten toi mahan pömppö on vähän outo ja kyllä varmaan tutumman ihmisen katse jo vähän kääntyisi uteliaasti siihen suuntaan.

Tuplat on erimunaiset, omissa pusseissaan. Np-ultrassa kaikki oli hyvin.

Tällä hetkellä teen vain 50% työaikaa, koska mulla on lapsi kotihoidossa ja lisäksi muun alan opintoja yms. Olen anonut tuon osa-aikaisuuden vain maaliskuuhun asti ja sen jälkeen olen kokopäivätyössä ( teoriassa, mutta käytännössä varmaan sairaslomalla...eli ajattelen aika röyhkeästi rahan kannaltakin edullisimmin)Työni on raskasta työtä vanhustenosastolla, joten luultavasti sairasloma kutsuu aika aikaisin tässä täpauksessa. Koko päivän joutuu kävelemään eikä itse voi vaikuttaa työnkuvaansa juurikaan, vaan samat rutiinit toistuvat päivästä toiseen. Joten voi olla vähän hankalaa. Esikoisesta en jäänyt sairaslomalla, mutta työ oli kevyempää ja yksösraskaus. Siltikin mulla supisteli kivuttomasti koko ajan töissä, mutta hölmö olin enkä jäänyt sairaslomalle. Nyt varmaan laitetaankin saikulle, halus tai ei.i

Vierailija
14/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös uusi tuplaodottaja tällä palstalla. Olen Päijät-Hämeestä ja rv 27+5 menossa, la olis 29.3. Kaksosraskaus oli kyllä yllätys, vaikka meillä sitä suvussa onkin. Alkuraskaus oli mulla tosi vaikeeta, selkä oli kipeä ja pahoinvointia ja oksentelua jatkui rv 17 asti, kunnes se loppui. Selkäkipukipun loppui suht samoihin aikoihin ja siitä asti vointi ollu parempi, mitä nyt iso vatsa saattaa haitata. Normaaliin tapaan ei jaksa enää touhuta, vaan lepotaukoja on pidettävä päivän mittaan. Jäin sovitusti pois töistä sairaslomalle rv 24. Viikko sitten oli äitiyspolilla ultra, kaikki tuntuis olevan hyvin, vauvelit on tällä hetkellä sellasia kilon painosia. Kovasti päivittäin tuntuvat mahassa mylläävän. Vaikka kaikki on nyt menny hyvin, niin kyllä alkaa pikku hiljaa enemmän jännittää, miten se synnytys loppujen lopuksi menee ja missä vaiheessa se tapahtuu. Kovasti ainakin epäilyttää, että ihan laskettuun aikaan mentäis.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille odottajille!

Vierailija
15/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Odottelen tuplia saapuviksi 22.4. joten viikkoja kasassa kutakuinkin 24+2.

Meidän vauvelit saivat alkunsa Clomid-hoidon jälkeen, liekkö ihanalla lomamatkallakin ollut osuutta asiaa. Raskaus on ollut varsin jännittävää aikaa, jouduin jo alkuraskaudesta kuukauden sairaslomalle hematooman takia. Nyt kaikki on onneksi sujunut niin kuin pitääkin tavallisine vaivoineen. Eli supistelee ja särkee selkää jos ei lepää tarpeeksi . Siitä syystä jäin sairaslomalle jo pari viikkoa sitten.

Hankintoja tehdään kovasti nyt tämän kuun aikana, tuplia saaneiden kokemuksiin luottaen. He kun ovat varoitelleet, ettei viimeisen parin kuukauden aikan paljon jaksa touhuta ja kierrellä kauppoja ison masun kanssa. Kokoa alkaakin jo olemaan varsin komeasti, ihmetyttää kuinka vatsanahka voi näin venyä - vielä toistaiseksi ilman arpia....

Mukavaa, jos tästä saadaan yhteinen ketju aikaiseksi.

Hyviä vointeja kaikille tuplaonnekkaille.

Vierailija
16/64 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä onkin tosi monta, kivaa :)

Taustoista vielä sen verran, että olen 29-vuotias ja mies 26. Yhdessä on oltu reilut 5 vuotta. Kesällä ajateltiin kokeilla, josko meitä onnistaisi vauva-asiassa ja tärppäsi heti toisella kerralla. Tuntui, että kaikki kävi liian helposti ja painelin heti alkuvaiheessa varhaisultraan. Olin varautunut kohdunulkoiseen tai tuulimunaan ja jotenkin oli ihmeellinen tunne, ettei kaikki ole ihan normaalisti. No, ei ainakaan ihan tavanmukaisesti asiat olleet ja ymmärtääkseni kaksosten kanssa ei ihan helpolla aina pääse eli puolittain meni oikeaan se tunne.

Alkujärkytyksestä on toivuttu ja nyt kaksoset tuntuvat parhaimmalta asialta, mitä olisi koskaan voinut meille tapahtua.

Hilmis kyseli masun kasvusta. Olin ennen raskautta hyvin hoikka ja kohtu on mulla eteen päin voimakkaasti kallellaan. Ekat mammapöksyt ostin rv 10 tienoilla ja rv 13 aikoihin ei ollut kellekään epäselvää, että olen raskaana. Masun ympärys on kasvanut kaiken kaikkiaan 46 cm ja ihmiset jotka eivät tiedä kaksosistamme, olettavat mun synnyttävän hetkenä minä hyvänsä. Maha on tosi iso ja enää ei sukkia ja kenkiä laiteta jalkaan ihan tuosta vaan - istuallaan en enää yllä ottamaan nilkoista kiinni. Muutenkin on aika punkero olo ja painoakin on kertynyt 12kg ainakin. Neuvolassa ei siitä ole tosin oltu huolissaan, minä itse ehkä sitäkin enemmän. Vaivoja olisi valiteltavaksi vaikka kuinka paljon aina supistuksista jalkasärkyyn, mutta annan ainakin toistaiseksi olla :)

Mulla on molemmat istukat edessä, joten liikkeitä aloin tuntemaan suunnilleen rv19-20 aikoihin. Vasta oikeastaan viime päivinä liikkeet ovat tuntuneet kävellessä tai seistessä. Aiemmin piti maata hiiren hiljaa kyljellään tai istua lytyssä tietyssä asennossa. Nyt alkaa vauvoilla ilmeisesti olemaan jo voimia sen verran, että tuntuu liikkeet kunnolla. Ei kyllä tosin kovinkaan säännöllisesti enkä pysty erottamaan päätä enkä jalkoja saati Aatua tai Beetua :)

Me on investoitu jo lastenvaunuihin ja olen ostellut kovasti vaatteita. Nut varsinkin kun tiedän sukupuolet, niin tulee osteltua harva se päivä poikien värisiä bodyja ja potkareita. Seuraavaksi pitäisi sittten varmaan hankkia vauvoille turvakaukalot ja sängyt ja vaikka mitä muuta.

Oikein mukavaa viikon jatkoa ja alkanutta vuotta kaikille !

Vierailija
17/64 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, lähti tuo edellinen hieman hätäisesti =)

Täällä siis odotellaan myös kaksosia. La on 6.4. eli nyt on menossa rv 26+5. Raskaus on sujunut tähän mennessä ihan hyvin, mitään kummoisempia (pl. närästys, ummetus, selkäkivut...) vaivoja ei ole ollut. Ultran mukaan molemmat tulokkaat ovat omissa pusseissaan köllötteleviä poikia.

Eilen jäin lopulta sairaslomalle ja nyt sitten koitankin ottaa mahdollisimman rauhallisesti. Välillä se vain tuntuu niin kovin vaikealta kun paljon olisi tekemistä. Tilannetta ei myöskään helpota yhtään 1v 4kk ikäinen esikoinen, joka onneksi on päiväsaikaan hoidossa. Jos hänkin viettäisi päivät kotona, ei lepääminen ainakaan onnistuisi.

Ja sitten kysymys teille, joilla raskaus on jo pidemmällä: Kuinka usein teillä on tarkastettu kohdunkaulan tilanne?

Vierailija
18/64 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan tuplia viikoilla 29+4 (la 17.3.). Kaikki mennyt hyvin tähän asti. Saikkuloman alotin 28. vkolla. Olo alkaa olla jo tosi muhkea; mies saa autella kenkien ym. laitossa. Hyvin on jelppinytkin: laittoi alkuraskaudesta välipalaa ym. kun en pahalta ololta sohvalta ylös päässyt. Onneksi tuota kesti vain muutaman viikon enkä tainnut oksentaa kuin kerran. Oli vaan yleisesti öklö olo.

Ultrissa käydään nykyisin joka toinen viikko. Syynäävät myös virtsan pitoisuuksia nyt tarkkaan (ollut alusta asti valkuaista ja punasoluja). Mut ei mitään vuotoja tms. Sukupuolia ei olla kysytty; näin sovittiin. Ennen joulua ultrassa yksi lääkäri (ovat vaihtuneet melkein joka kerta) tähtäili pitkään ja hartaasti B:n jalkojen väliin ja olinkin näkevinäni siellä jotain merkkejä, mut eihän niitä maallikko osaa tulkita. Mies sanoi katselleensa eri suuntaan ja oli melkein suuttunut mulle kun olin " yrittänyt urkkia" . No, mutta tiedetä siis ei. :)

Liikettä masussa piisaa (tuntuneet 19.vkolta); öisin tuntuvat oikein innostuvan kun äippä haluaisi nukkua. :) Eivät satu, mut joskus ihan säikähdän kun jompikumpi monottaa yhtäkkiä kunnolla.

Nyt jatketaan papujen kanssa klassisen kuuntelua; pitää kehittää pienten aivoja jo tässä vaiheessa! ;)

t. Aurinkotanssi + pavut

Vierailija
19/64 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nythän meitä on jo monta :) Kiva, kiva!

Kysyn vaan lyhyesti Piiki74:lta siitä hematoomasta, joka sinulla todettiin alkuraskaudessa: aiheuttiko se sinulle vuotoja? Jos, niin miten suuria, ihan verta vai ruskeaa tuhrua? Itselläni on meinaan ollut vähän molempia, nyt enää ruskeaa tuhrua. Ultrissa on aina katsottu että vauvat voivat hyvin, mutta mielestäni ei ole erityisen tarkasti etsitty hematoomaa. Mahtaako se näkyä heti hyvin, jos sellainen olisi? Sanottiinko sinulle että pitää levätä, jotta hematooma poistuu?

Ihana tuo juttu sukupuolten selvittämisestä, tai siitä että ei saa tirkistellä :) Sori, unohdin nimimerkkis, Aurinko..jotain. Me ollaan vähän sillä linjalla että halutaan tietää. Meillähän niitä ultriakin on niin monta, että kaipa ne jossakin näkyy.

Se oli hyvä kommentti että kannattaa tehdä hankinnat hyvissä ajoin, jos loppusuoralla ei enää jaksa. En ollutkaan ajatellut sitä, kun kaikki yksikköodottajakaverini ovat sitä mieltä ettei paljoa kannata ostella etukäteen.

Oletteko uskaltaneet ostaa vaunutkin etukäteen? Minkämerkkisiä ja minkä hintaisia ne ovat, jos saa tiedustella?

Eipä tästä mikään lyhyt viesti tullutkaan, vaikka piti...

Illan jatkoa,

Hilmis

Vierailija
20/64 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva tosisaan kuulla muiden odottajien kuulumisia!itse olen nyt22 viikolla,neljä viikkoa olen ollut sairaslomalla kaameen flunssan takia,yhden päivän kävin töissä ja taas sairaslomalla selkä kaameen kipee ja lonkat ja muutama kunnon supistuskin tuli varmaan saa työt loppua mun osalta tähän,työni on raskasta siivous hommaa.

neuvolassa kävin eilen ja viikkoja siis 22,2ja sf mitta 25 ja hemoklopiini edelleen laskussa nyt 116 vaikka syön 100mg rautaa ,pitää vaihtaa toiseen merkkiin jospa lähtis nousemaan.

itse muuten olen 30v ja meillä on 11ja9,5tytöt 1,7poika jolle tässä kaveria aiottiin ja tuleekin sit kerralla kaksi,ihan luomuna ovat meillä aikansa saaneet.

miten muut joilla tollaisia parin vuoden ikäisiä lapsia sekä tuplat ratkaisette vaunu ongelman? itse attelin paljon kävelyttää meillä juuri poika 2,2 kun vaavit tulee,mutta myös hommaan seisomalaudan hätävaraksi,www.vauvatar.fi sivuilla muuten tarjous oran jovi landeista 499e,mutta ovat vaan hurjan painavat 23kg myyjä kyllä sanoi että ainut ongelma olis rattaiden nostelussa mutta en tiedä,mitä rattaita teillä muilla on?????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän