Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keväällä/kesällä2006 lasketut ajat

29.12.2005 |

niin ihan mielen kiinnosta kyselen muita odottajia samoilla viikoilla olevia,mulla la 6,5,2005 paikkana kys,itse asustellaan leppävirralla.masu kasvanut kovasti ,väsymys vaivaa välillä kovastikkin,töissä vielä jos ens viikon jaksais ja sitten vois pyytää lepolomaa,supisteluja välillä mutta ei pahemmin mites muut?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi tuosta pitkästä sepustuksesta vielä uupumaan juttua..

Eli minä olen hipusen yli 30 ja mies vähän reilummin. Vauvojen liikkeitä olen tuntenut jo ennen np-ultraa. Tuolloin tunsin molemmilta(?) parit voltit, mutta tosiaan piti olla oikeeseen aikaan selälteen makoillen kuuntelemassa. Nyt viime viikkoina liikkeitä on tuntenut vähän enemmän, useinmiten oikealla alhaalla on vasemmalla ylhäällä. Innolla odotan viikon 20 ultraa, jotta sitten oikeesti näkee, miten päin kaveruksen masussa on.

Sydänäänistä. Lääri ei kuullut kuin yhdet äänet rv 14+1, mutta eilen (18+1) terveydenhoitaja sai hyvin kuulumaan kahdet eri äänet. Tosi ihana juttu!

Vierailija
42/64 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas uusi tuplien odottaja Keski-Suomesta. Olipa ihanaa lukea pitkä pätkä muiden tarinoita! Itse ole rv 20 ja olo alkuraskauden jälkeen on hyvä. Itse koin alussa todella järkkyä väsymystä ja vuotojakin oli yli kuukauden ajan. Nyt nuo vaivat ovat väistyneet, mutta tilalle ovat tulleet kivuttomat supistukset, joita on päivittäin monta monta kertaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mulla suppareita tulee tosiaan levossa ja rasituksessa, maha on siis vähän väliä kovana. Kipeitä supistukset eivät ole, mutta pinkeys tuntuu epämiellyttävältä. Viime viiikolla tarkistutin kohdun kaulan ja suun tilanteen ja kaikki oli ok. Pituutta 4 cm ja kiintä ja suu kiinni. Eli en oikein tiedä kuinka näihin suppareihin pitäisi suhtautua, pitäisikö levät vai kuuluvatko ne vain asiaan. Kommentteja please!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikeli, mulla alkoi noi kivuttomat supparit rv13 tienoilla. Mainitsin niistä useammalle lekurille niin yksityisellä kuin neuvolassakin. Kaikilta tuli sama vastaus eli usein kaksosraskauksissa kohdussa käy niin kova mylläys kahden vauvan ansiosta, että ne kuuluvat asiaan.

Nyt mulla on menossa rv 24+3 ja eilen tosiaan mut laitettiin sairaslomalle äitiyslomaan saakka. Loman ensisijainen syy oli supistukset, mutta myös seisomatyö, joka alkoi olla tän mahan kanssa turhan rankkaa. Multa tarkastettiin myös kohdunkaulat, lapsivedet jne ja kaikki oli ihan kunnossa eli ei syytä huoleen.

En ole itse ollut suppareista kovinkaan huolissani. Yritän vaan ottaa rauhallisemmin kun niitä alkaa tuntumaan ja nyt kun saa levätä kotona enemmän niin on helpompi olla muutenkin.

En siis tosiaan ole mikään lääkäri, mutta jos sulla oli kaikki kunnossa viimeksi niin ei varmaankaan syytä huoleen. Kannattaa niistä aina mainita niin pitävät kohdunkaulaa ym enemmän silmällä.

Vierailija
44/64 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asustellaan Nastolan Villähteellä, eli ihan tässä Lahden kupeessa.

Vierailija
45/64 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tervetuloa uudet pinoon! Monella tuntuu olevan noita kivuttomia suppareita. Osaatteko kuvailla miltä ne tuntuvat, ilmeisesti kipua niihin ei liity. Mulla on vatsa iltaisin tosi kova, mutta siellä on kyllä ilmaakin.

Olin tänään toisella neuvolakäynnillä, rv 15+1. Hoitaja erotti vauvojen sykkeet, toinen oli toisella ja toinen toisella puolella vatsaa. Kyllä helpotti kuulla ne ihanat äänet, kun mulla on ollut sitä tuhrua, niin tietysti ehtisin jo pelätä vaikka mitä. Tosin nyt ei ole kahteen päivään tullut oikein mitään tuhrua *koputtaa puuta*.

Reilu 2 kiloa oli painoa vähemmän kuin ekalla kerralla, sen verran pahoinvointi verotti. Onneksi se on nyt ohi.

Sf-mitta oli huimat 18 cm, eli käyrän yläpuolella mennään jo nyt. HUI! Millaisia mittoja teillä on ollut, olisi kiva tietää??

Hilmis

Vierailija
46/64 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen toka neuvola. Painoa oli tullut 3,6 kg lisää, itse olin kauhuissani mutta terveydenhoitaja ei sanoi että pitäisi olla huolissaan jos painoa ei tulisi. Sydänäänet kuului molemmilta toisella oli 148 ja toisella 155. Sf mitta oli 14 cm. Veret oli 128, pissa puhdas. Ensiviikolla olisi ultra jossa määritellään onko yhteinen istukka vai erilliset.

Kaiken pitäsi olla hyvin. Mutta aina sitä on muka jostain huolissaan.

Hyvää odotusaikaa teille muille tupla-odottajille!

Terveisin Belinda 14+3

Vierailija
47/64 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilmis kyseli suppareista. Ne tuntuvat vatsan kovettumisena ja kesätävät jonkin aikaa, mulla suunnilleen puolesta minuutista minuuttiin, jonka jälkeen vatsa palautuu normaaliksi. Normaalilla tarkoitan siis sitä, että vatsa on joustavan oloinen kun sitä painaa eli antaa periksi. Supparin tullessa se on kova kuin kivi ja sanan mukaisesti kohtu on selvästi supistuneen tuntuinen. Kivuliaita ne eivät ole mulla olleet, mutta tuntuvat kyllä epämiellyttäviltä.

Vierailija
48/64 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi eilen käytiin taas ultrassa,viikkoja nyt23,6 edelleen lääkäri samaa mieltä että mulla vaan yksi istukka mutta onneksi ovat omissa pusseissaan vauvoilla löytyi koko eroa a on523g ja b 610g.nyt vaan seuraillaan ettei tuo ero rupea kasvamaan taas 2viikon päästä käynti.mutta toivottavasti kaikki menee ok.mä jäin viikko sitten lopullisesti pois töistä s-lomaa jatketaan koko ajan selkä meni tosi kipeeksi ja kivuttomia supistelujakin tulee päivittäin paikat vielä kuitenkin kiinni. mulla muuten alkanut joku ihmeen ajoittainen pahoin vointi välillä ei lämmin ruoka maistu ollenkaan ja väsymys vaivaa .kiva kun tämä ketju on kasvanut näinkin suureksi!!!kun itsekkin kerkiäisi välillä kirjoittelemaan!

Vierailija
49/64 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ultra takana ja kaikki hyvin! Pari viikkoa sitten neuvolalääkäri tunnisti vain yhden sykkeen, mutta kunnossahan ne molemmat oli! N.7cm pitkiä ja oikein kovia potkimaan. IHANAA!!! Nyt vain odottelemaan, että tyypit kasvaa.

Hauskaa viikkoa kaikille kevään/kesän mammoille!

Omena (13+1)

Vierailija
50/64 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit kivuttomista supistuksista. Ne on semmosia " kovettumisia" , semmonen kumma tunne. Mulla ne ei oo kipeitä, enkä ekassa raskaudessa aluksi edes tajunnut, että ne on just niitä supistuksia. Mulla on tuntunut niitä jo pari viikkoa. Nyt olenkin jo saikulla, kun viikonloppuna oli koko ajan. Mutta mulla ne menee heti levossa ohi, ainakin kyljellään ollessa.

Mua kiinnostaisi kovasti lasten sukupuoli ja aionkin kysyä sen seuraavalla kerralla, jos suostuvat edes arvuuttelemaan. Mulla sf-mitta oli viime viikolla jo 19....nyt on jo ihan selvä maha. Siis kukaan ei voi olla huomaamatta jos mulla on vähänkin tiukempi paita ja katsoo profiilia.

Vierailija
51/64 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki oli kunnossa ja kumpikin kaveri mukana matkassa!

Ja mukavaa, että muillakin tuntuu etenevän raskaus hyvin.

Mulla oli taas tänään neuvola ja lääkäri. Terveydenhoitaja oli vaihtunut lopullisesti uuteen ja olikin kiva yllätys, sillä se mun edellinen oli hieman negatiivinen yksilö. Paino ei ollut mulla noussut yhtään kahdessa viikossa. Hemoglobiini oli aika alhainen joten joudun tuplaamaan rauta-annostuksen.

Pienoinen paniikki meinasi kyllä iskeä, kun lääkäri totesi, että " teillähän jo pikkuiset ehkä onkin kymmenen viikon kuluttua" . Niin vähän aikaa enää ja tuntuu ettei koti ole valmis ja mies ja minä vielä vähemmän :)

Vierailija
52/64 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että Omenalla ja muillakin, jotka ovat lähiaikoina olleet ultrissa/neuvoloissa, sujuvat raskaudet hyvin! Itsekin olen tosi huojentunut kun tuhrut loppuivat, nyt uskallan jo käydä vessassa pelkäämättä ihan hirveästi :)

Bambi ja muut jotka kuvailivat kivuttomia suppareita, kiitos vastauksista! Mullakin on ehkä lieviä sellaisia ollut nimenomaan fyysisen rasituksen jälkeen. Eilen kun siivoilin ja nostelin tavaroita, niin olin ihan poikki. Oletteko päässeet lääkärille tutkituttamaan suppareiden vaikutusta kohdunsuulle, vai onko asiaa tutkittu ultrien yhteydessä. Meillä ei täällä Turussa ole ainakaan vielä ollut mitään neuvolalääkärikäyntiä, ehkä pyydettäessä pääsee.

Olitko Bambi pääkaupunkiseudulta, muistaakseni kyselit joskus että kerrotaanko siellä sukupuolet. Mitä sait vastaukseksi. Toivottavasti saat jossakin ultrassa tietää :)

Onko teillä muuten miten usein katsottu hemoglobiini? Ihmettelin kun mulle sanottiin että se katsotaan vain 3 kertaa raskauden aikana!?! Rautaa kehotti silti nyt jo ostamaan ja syömään.

Lähden tästä potemaan närästystä :(

Hilmis

Vierailija
53/64 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kysin alueelta ja odotan vauvoja toukokuun lopussa syntyviksi. vauvat ovat identtisiä ja niillä on täällä hetkellä koko eroa joten kyseessä voi olla ttts oireyhtymä eli yhteinen verenkierto lasten välillä.

rv on 21ja 2, joten elämme raskaita ja jännittäviä aikoja! olisin erittäin mielellänni yhteydessä muihin kaksos äiteihin ja varsinkin niihin joilla on kokemusta tästä verenvirtaus ongelmasta!

meillä on ennestään 4v poika, raskaudet ovat ollet erilaisia vain ennen aikaiset supistukset ovat ollet yhteisnen tekijä. oksensin ensimmäistä odottaessakin mutta tämä oli jotain ihan omaa luokkaa. pano on tullut 1kg, koko raskauden aikana , tosin olin jo ylipainoinen kun edellisen raskauden kilot killuu edelleen mukana, en kaipaa kiloja. toivoisin vaan että voisin saada terveet lapset. merillä on kuitenkin vielä toivoa koska lapset potkivat reippaasti, ja odotellaan seuraavaa ultraa ensiviikolla jossa selviää taas lisää. sain tietää tästä rikiraskaudesta 19,6 viikolla.

jos joku haluaa lisätetoa ttts oireyhtymästä niin katsokaa googlesta se on ainoa mitä minäkin tiedän kun lääkäri oli niin kiireinen että toskaisi vaan , katsotaan sitten 2viikon päästä tilannetta tarkemmin.

Vierailija
54/64 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan siis samassa tilanteessa ,mullakin vauvoilla yks istukka mutta omat vesipussit.ja meillakin koko eroa viik23,6 a on 523 ja b610 ,heti ens viikolla uus ultra,me asutaan leppävirralla joten käymme varkaudessa äp-ultrissa ja välillä päästään sinne kyssiin, siellä varmaan paremmat laitteet ja enemmän kokemusta kaksoisraskauksista!t valtsu\ viikkoja 24,6

Vierailija
55/64 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

mulla oli 19.6 a 250 ja b350, eli 33% paino eroa! neuvolassa käytiin viikolla niin sydän äänet oli hyvät ja kaikki ok. kysillä meillä on nyt se 3d ultara,että nähdään sydämmen rakenteet ja lääkärinä taipale joka pitäs olla alan huipppu! meidän neuvolassa ei ole ultraa ollenkaan ja minun kaikki lääkäri käynnitkin on kysillä!

tässä ei ole semmoista mahdollisuutta kun henkilökohtaisen vietin lähetys joten en tiedä miten voitas saada vaihdettua sähköpostiosoitteita?

olis mukava vaihtaa kuulumisia ja seurailla miten homma etenee, tietysti täälläkin palstalla mutta kun saatetaan vaikka kysillä olla joskus yhtä aikaa ois hauska nähdä! mikä sun laskettua aika on? joku 3 viikkoa ennen minua? mulla siis 21.2vk aika toden näköistä että jossain törmätään, vai? kaikkea hyvää odotuseen

Vierailija
56/64 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä meidän s-posti os venaja6@luukku.com jos vaihdellaan kuulumisia kahden kesken,eipä täs kyllä tiedä milloin joutuu kyssiin osastolle lepäilee suppareita välillä ihan reilusti,huomenna mulla taas nla ja to ultra,ai onko kyssillä 3d ihan siellä äp.polilla vai yksityisellä?mulla siis la 5.6 näkyykin ketjun alkupäässä,välillä kirjoittelen tänne kunhan kerkiän !

Vierailija
57/64 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

la on6,5,2006

Vierailija
58/64 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olipas mukava löytää tällänen keskustelu...:) Hain oikeastaan tietoa/käyttökokemuksia kaksostenrattaista...

Meillä on laskettuaika 27.5.06. Sukupuolta ei tiedetä, mutta haluttaisi tietää. Esikoinen meillä on nyt 1v4kk. Kiirettä pitää. Esikoiselle olen hakenut nyt hoitopaikkaa, ihan oman jaksamisen takia. Raskaus on edennyt mukavasti, mutta välillä ei tahdo enää jaksaa " touhupirkan" kanssa koko päivää jytätä.

Alkuraskaudesta soi vähän blues, mutta nyt osaan jo nauttia raskaudesta ja olen todella onnellinen tulokkaista. Hormoonit hyrrää kovasti, pesänrakennus on meneillään. Leivon melkein päivittäin, siivoan kaappeja, teen tilaa tulokkaille ja olen kaupassa alkanut miettimään mitä kaikkea pitää vielä hankkia. Ihanaa!

Maha on kasvanut jo melkoisen isoksi. Pienikin fyysinen ponnistus saa mahan kovaksi, supistelee, mutta se ilmeisesti kuuluu ihan asiaan. Mitään kipeitä nuo eivät ole. Tukivyön olen nyt ottanut käyttöön ja minusta se on aivan mahtava keksintö!

Äiti Rollosta rv 22+4

ps. Onko kellään Firstwheels Twinelite -rattaita? Kokemuksia?

Vierailija
59/64 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se 3d ultra on oikea markkina juttu, lääkäri käytti sitä 2 taajuus ultrana ja vain jossain tarkoissa kohti 3d kun se on niin hidas ja ei se näyttäny mitenkään niin hienolta kun odotin. isommilla viikoilla ehkä parempi sanoi lääkäri.

mutta harras toive toteutui a vauva oli 405g ja b vauva 465g. joten kasvu oli tasoittunut ja suurin huoli poissa! rakenteet kunnossa ja kaikki hyvin. nyt voi jo nauttia!

supistelut evät olleet avanneet kohdunsuuta vaikka se oli pehmeä jo 18vk nyt siis 22vk.

Rauhallisesti ja lepäillen tässä jatketaan.

vaunuista sen verran ettei mulla ole kokemusta kuin yhden vaunuista ja nyt varmaan katsellaan käytettyjä hyvä kuntoisia ekalle ostettin uudet ja myytiin ne, sama kummin päin ostaako käytettynä vai myy käytettynä sama raha kuluu. muutamalla kaverilla on 2rattaita ollu kun pienet erot erikseen syntyneillä lapsilla ja sellasia käytetään lyhyen aikaa, jos niistä löytyy kivat otettan jos ei niin sit ei tiedä mitä kannattas ottaa???

Vierailija
60/64 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Olen välillä ehtinyt lukemaan näitä sivuja, mutten kirjoittamaan. Joten nyt ajattelin itsekkin kirjoittaa tänne vaikka pitäisi mennä nukkumaan, jotta jaksaisi aamulla mennä töihin.

Odotamme siis kaksosia, joista saimme kuullu rv13, kun kävimme niskapoimuultrassa. Koko syksyn tuntui jotenkin omituiselta ja vaikealta uskoa et niitä on tulossa kaksi. Se selittää paljon kaikki oireet mitä minulla tuli nyt paljon aikaisemmin, kuin edellisessä raskaudessa.

Kun kävimme rakenne ultrassa kaikki oli hyvin ja vähän jo rupesi uskomaan ja uskalsi puhua siitä et niitä on kaksi mahassa.

Saimme jo ekassa ultrassa tietää, että niillä on yhteinen istukka josta johtuen identtiset, mutta erilliset sikiöpussit. Olen tarkassa hoidossa edellisen raskauden raskausmyrkytyksen ja oman perussairauteni takia.

Meillä on siis ennestään 2v2kk tyttö. Itse olen hoitoalalla töissä ja toistaiseksi koen jaksavani hyvin tehdä töitä, jään virallisesti äp-lomalle huhtikuun alussa. Mutta elän tässä viikko kerrallaan ja katson miten jaksan.

Minun mahani pullahti esiin ekan ultran jälkeen pikkuhiljaa. Edelleenkin jotkut ei usko että odotan kaksosia, koska mahani on pieni. Mielestäni se on iso, koska edellisessä raskaudessa käytin tavallisia housuja koko raskauden ajan ja nyt olen käyttänyt tämän vuoden alusta äitiyshousuja.

Siitä lähtien kun rv16 rupesin tuntemaan potkuja ja liikkeitä on raskaus ja maha-asukit tuntuneet todellisimmilta.

Asun Helsingissä ja käyn Kättärillä äippäpolilla, pe 27.2. Rv24 ja LA on 19.5.06.

Tulipahan kirjoitettua, nyt lähden nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi