Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti kaksi viikkoa sitten - mitä mieltä elämästä nyt?

Vierailija
30.01.2012 |

Mies jäi siis kaksi viikkoa sitten kiinni pettämisestä työkaverin kanssa. Mun elämä romahti täysin, mutta olemme päättäneet jatkaa yhdessä. En hyväksy pettämistä missään muodossa, mutta tiedostan kyllä että meillä oli mennyt miehen kanssa niin huonosti jo kauan aikaa, että ehkä se oli hänen pakotiensä tilanteesta. Pettämisen jälkeen sovimme jatkavamme yhdessä ja tekevämme kaikkemme että saamma rakennettua uuden ja paremman suhteen.

Itse olen pysynyt kohtuu hyvin kasassa. Toki välillä ahdistus meinaa lyödä mut ihan maahan, mutta tähän asti olen sinnitellyt ylös ja yrittänyt omalta osaltani rakentaa suhdetta. Meillä on ollut nyt enemmän seksiä ja läheisyyttä kuin todennäköisesti viimeisenä kahtena vuonna yhteensä.

Viikonloppuna ostin perjantaina kuohuviiniä, tein pientä naposteltavaa ja sitten istuimme mies mun sylissä katsomassa telkkaria. Lauantaina kävimme yhdessä oluella ja illalla sitten syömässä. Ilta tosin päättyi katastrofiin kun mies joi liikaa, mutta senkin päätin unohtaa ja antaa anteeksi. Eilinen menikin sitten iltaan asti taas mukavasti ja katselimme sylikkäin leffoja, minä miehen takana pidellen häntä kiinni ja pusutellen ja rapsuttaen.

Illalla ennen nukkumaan menoa sanoin miehelle ihan selvästi että nyt mä tarvitsen rapsutuksia ja pusuja ja menin sohvalle makoilemaan ja nojailemaan häneen. Mies jaksoi rapsuttaa mua ehkä 2 minuuttia ja sen jälkeen hän otti läppärin ja alkoi nakuttaa sitä. Läppärin kulma hakkas mua päähän ja pyysin muutamaan otteeseen että mies laittaa koneen pois ja keskittyy muhun. Noin viidennen pyynnön jälkeen hän vastahakoisesti laittoi koneen pois ja alkoi katsoa telkkaria. Mä makasin siinä sylissä tyhmänä, ei rapsutuksia eikä pusuja. Lähdin siitä sitten nukkumaan.

Miehen viikonlopun letkautuksia oli myös se, että jos hän ei saa kerta uutta naista, niin haluaa uuden auton. Tämän hän oli heittänyt vitsillä teini-ikäiselle lapsellemmekin. Mulle hän ehdotti ravintolassa kun yritettiin puhua vakavasti, että voitaisiin ottaa se hänen työkaveri mukaan kolmen kimppaan. Ymmärrän, että hänelle se oli vitsi, mutta mua ei siinä vaiheessa kauheasti naurattanut.

Mies haluaa, että mä en vatvo enää asioita enkä huuda, mutta hän ei anna minulle mitään. Ei ole tehnyt kertaakaan aloitetta hellyyteen, mutta seksiä haluaa kyllä. Itse olen antanut kaiken mitä musta irtoaa, mutta nyt alkaa usko loppua.

Tänä aamuna hän vältteli kaikein keinoin vastaamasta kun kysyin että haluaako hän työkaverinsa vai minut. Lopuksi sitten sanoi että kun ei voi ottaa kumpaakin, niin valitsee sitten minut ja lapset.

Tunnen itseni täydelliseksi ovimatoksi. Annoin miehelle anteeksi ja mahdollisuuden korjata käytöstään ja näyttää että katuu. Nyt alkaa mulla usko loppua. Onneksi tämä prosessi tuntuu tietyllä tavalla vahvistaneen myös mua. Tulevaisuus ei olekaan ehkä kiveen kirjoitettu.

Kommentteja?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2012 klo 09:12"]

Mies on pohjimmiltaan oikein hyvä. Olen rakastanut häntä jo kohta 20 vuotta ja meillä on perhe. Tiedän, että olen itse tehnyt monia asioita väärin häntä kohtaa vuosien varrella, mutta niin on hänkin tehnyt minua kohtaan, enkä silti ole pettänyt. Ja yhä edelleenkin näen hänessä sen miehen johon joskus rakastuin. Siksi olen itse valmis muutokseen ja siihen raakaan työhön mitä se vaatii. Hänkin on luvannut, mutta mitään ei näy.

Haluisin pitää perheen koossa ja löytää vielä sen tunteen mikä on vielä olemassa. Mieskin sanoo haluavansa samaa, mutta viestii mulle jotain ihan muuta.

[/quote]

Nyt pistät sen ukon ruotuun ihan teidän molempien edun nimissä.

Minulla on sairas huumorintaju ja suuni on aivojani nopeampi, joten voin yrittää ymmärtää hänen vitsejään, mutta silti. Ei tuollaista käytöstä vaan voi hyväksyä. Pakotat hänet keskutelemaan vakavasti siitä mitä molemmat suhteelta odotatte. Teet selväksi että sinulle hellyys ja seksi on eri asioita.

Jos ei viesti muuten mene perille, niin ostat hänelle siveysvyön!

Vaikka rakkaus on sokeaa, niin erokin on vaihtoehto.

Mies 34

Vierailija
42/91 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mies reagois jos sä pettäisit vai onko vaan hänen oikeus ? laita nyt se koville ja uhkaa käydä vähän ite tankotanssimassa jos se on kerran teidän suhteessa hyväksyttävää jopa suotavaa, hemmottelisko ja passaisko se miehes sua sitten ? tuskin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaprovo. Ei kai kukaan tosissaan tätä ota??

Vierailija
44/91 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks te vastaatte näihin vanhoihin ketjuihin?

Vierailija
45/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaan ette eroa, tulet huomaamaan, että puolen vuoden tai vuoden kuluttua tilanne on jo paljon parempi.

Olin itse eron partaalla viime talvena ja miehen muuttamisesta oi jo sovittu, mutta kun kumpikaan ei vain tehnyt sitä ratkaisevaa liikettä - mies ei pakannut enkä minäkään pakannut hänelle - kriisi alkoi mennä ohi. Mutta ei meillä tulisi kysymykseenkään, että kolme iltaa peräkkäin pusuteltaisiin ja rapsuteltaisiin. Kyllä yksikin ilta viikossa riittää minulle osoittamaan, mihin ollaan menossa.

Älä ap odota liikaa. Teillä on nyt molemmilla kehittymisen paikka. Sanoit itsekin, että suhteenne oli ollut pitkään huono. Ei se kahdessa viikossa parane, mitä on kaksi vuotta huononnettu!! Ota nyt tilanteesta myös oma vastuusi.

Vierailija
46/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen sen työkaverin kanssa ei jää viimeiseksi kerraksi, sen miehesi asenne kertoo. Joten, jos haluat, että hän pettää sinua uudelleen ja uudelleen nii jatka ihmeessä avioliittoanne.

siis jätä se.

Vierailija
47/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paluuta entiseen ei ole...

Meillä vähä vastaavaa, mies ei sinänsä pettänyt, mutta kyseli eräältä tyttöseltä haluisko se seksiä hänen kanssaan.

No mutta ei nuo miehet vissiin ymmärrä että sen jälkeen pitäis oikeesti olla pahoillaan yms.

vain narsistit ja häiriintyneet eivät tiedä mikä on oikein ja mikä väärin!!

Vierailija
48/91 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaksi viikkoa on lyhyt aika.

Jos teidän parisuhde on rapautunut vuosien kuluessa niin ei se suhde parissa viikossa korjaudu normaalitasolle noin pohjalta (eli pettämisen kautta havahduttu).

Ok, mies petti ja sinä et, mutta aloituksesta ymmärsin, että suhde oli kriisissä ilman pettämistäkin.

Eli tyhmä ja ovimatto ei tarvitse olla, mutta tuossa tilanteessa isotkin askeleet ovat pieniä, kun ylämäkeen tarvotaan.

En puolustele miestä, mutta kun kysyit kumman valitsee niin näköjään rehellisesti vastasi. Olisiko sokerikuorrutettu vastaus sitten ollut parempi?

Vierailija
49/91 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli yksi pieni lapsi ja olin raskaana, kun mieheni kertoi pettämisestä. Hän halusi olla onnellinen kanssani, mutta tunsi huonoa omaatuntoa pettämisestä. Siksi hän siis päätti siitä kertoa.

No, minä en puhunut miehelle mitään. sanoin, että tämä on niin iso järkytys, että tarvitsen aikaa enkä halua sanoa asioita, joita katuisin myöhemmin. Emme siis puhuneet asiasta ollenkaan. Hoidimme lapsen, kotityöt jne..

Samaan aikaan, hankin itselleni ja lapselleni asunnon, ostin sellaisia kalusteita, joita en ottaisi vanhasta asunnosta. Vein sinne kaikki paperit ja valokuvat tms. Ilmoitin miehelleni, että menen vanhempien luokse vähäksi aikaa miettimään. Siellä päätin, että oikeasti muutan. Ilmoitin miehelleni muuttavani, keräsin vaatteemme, lelut, tietokoneen, muutaman huonekalun ja lähdin.

Sanoin, että olen valmis puhumaan sitten kun olen valmis. Joka välissä sanoin, että sikiö kärsii äidin stressistä, joten anna minun nyt vain olla. Rakensin elämääni. Mies tapasi lastansa, toki, mutta en suostunut koko raskausaikana asiasta puhumaan. Synnytyksessä oli tukihenkilönä doula, kerroin miehelleni vauvan syntymästä, vasta kun olin jo kotona.

Mieheni oli niin onnellinen lapsistaan ja olisi halunnut että muutamme kotiin hänen kanssaan ja unohdamme koko "episodin". En tietenkään suostunut. Päätin nimen lapselle, mutta kutsuin kuitenkin miehen ja hänen vanhempansa ristiäisiin.

Nyt lapsi on 3 kk ja olemme ensimmäisen kerran keskustelleet asiasta. Mieheni on koko tämän ajan ollut minulle ystävällinen ja huomaavainen. On toiminut niin, kun olen halunnut. Ei ole kertaakaan painostanut minua. On monta kertaa toivonut yhteenpalaamista, asioista keskustelua. Ei ole kertaakaan letkautellut minulle mitään. On antanut minun olla rauhassa raskaana, keskittyä lapsiini, toipua synnytyksestä. On moneen kertaan sanonut, että hän odottaa minua, että hän odottaa sitä että olen valmis puhumaan.

Uskon, että saattaa olla mahdollista vielä palata yhteen. Jos olisin jäänyt ja ruvennut hellimään miestäni itseni sijaan emme olisi tässä. Oli kamala shokki olla raskaana ja kuulla miehen pettämisestä. En halunnut tehdä mitään päätöstä suuntaan tai toiseen, kun olin raskaana, koska itse ainakin tunsin hormonaaliset muutokset.

Sen sijaan, "kokeilin" itse asumista, sitä että mietin vain itseäni ja lapsiani, teen asioita omalla tavallani, keskityn vain elämään päivän kerrallaan. Se oli tosi hyvä ratkaisu. Tiedän, että pystyn siihen, jos yhteenpaluu ei onnistu. Toisaalta minulla on myös motivaatiota yrittää yhteenpalaamista. Tiedän, että mieheni kanssa lasten kasvatus olisi helpompaa, saisi jakaa asioita. Kaipaan myös kumppania. Yksin on sitten yksin. ei se aina ole niin kivaa..

Tsemppiä! älä suostu kynnysmatoksi! miehesi on tehnyt väärin, hänen pitäisi hyvitellä, ei sinun. Jos miehesi vielä uhkaa erolla, sano että tuossa on ovi, heihei.. älä suostu mihinkään muuhun. erolla uhkailu on tosi lapsellista, mutta siihen ei pidä mennä mukaan.. miehesi vain haluaa sinulta jatkuvaa vakuuttelua siitä, että hän on niin upea ja ihana.. jne.. älä suostu siihen tuolla tavoin..

Vierailija
50/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on pakko olla joku ihme jumala että viitsit tehdä tuollaista. Sääliksi käy sinua.

Vierailija
51/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on täysi oikeus tuntea itsesi satutetuksi. Pettäminen on yksi asia, mutta tuo kyvyttömyys tukea sinua, ja vielä tuo typerääkin typerämpi leikinlasku...

Olen niin hurjan pahoillani puolestasi. :(

Vierailija
52/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta on vain yksi tie, ja se on avioero.

Vierailija
53/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei toimi, eikä tee mitään suhteenne eteen. Ainakin kirjoituksestasi saa se käsityksen.

Minulla on tietty näkökulma siihen: Hän on nyt huomannut, että saa sinulta hellyyttä ja seksiä, vaikka ei tekisikään mitään. Miksi hän siis panostaisi, kun saa muutenkin.

Syy: Itsekkyys ja omaan napaan tuijottelu.

Vierailija
54/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pohjimmiltaan oikein hyvä. Olen rakastanut häntä jo kohta 20 vuotta ja meillä on perhe. Tiedän, että olen itse tehnyt monia asioita väärin häntä kohtaa vuosien varrella, mutta niin on hänkin tehnyt minua kohtaan, enkä silti ole pettänyt. Ja yhä edelleenkin näen hänessä sen miehen johon joskus rakastuin. Siksi olen itse valmis muutokseen ja siihen raakaan työhön mitä se vaatii. Hänkin on luvannut, mutta mitään ei näy.

Haluisin pitää perheen koossa ja löytää vielä sen tunteen mikä on vielä olemassa. Mieskin sanoo haluavansa samaa, mutta viestii mulle jotain ihan muuta.

Vierailija
55/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP

Vierailija
56/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä mies!! No, nyt ainakin tiedät sen ettei kannata jatkaa suhdetta. Sinä ainakin yritit antaa anteeksi ja jatkaa, mutta ei nyt helvetti kukaan tuollaista miestä katso.

Mies taitaa kokea, että pääsi helpolla pettämisestä (totta, pääsi tosi helpolla) ja sen sijaan että olisi nöyrä niin nouseekin kusi päähän ja kuvittelee pystyvänsä tekemään mitä vaan etkä sinä suutu.

Vierailija
57/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millain annatkaan sen äijän kohdella sua noin!

"otetaan se mukaan kimppaan".. ei helvetti.

Vierailija
58/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varmaan jatkaa pelejään sen työtoverinsa kanssa ja nauravat sinulle selän takana ihan täysilä.

Vierailija
59/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mies ollut valmis yrittämään enempää, niin pistä hänet pois elämästäsi joksikin aikaa. Silloin hänkin ehkä tajuaa, että olet tosissasi. Ja silloin sinä saat itsellesi aikaa miettiä haluatko miestäsi enää elämääsi. Niin, ymmärrän, että teillä on lapsia, mutta ilmeisesti kuitenkin jo aika vanhoja. Luulen, että miehesi ryömii kyllä luoksesi,kun tajuaa mitä menettää.

Vierailija
60/91 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kommentit ja suhtautuminen asiaan kertovat sen. Jos hän tässä vaiheessa vitsailee kolmen kimpasta ja naisesta, jonka kanssa petti sinua niin on aika tärky tyyppi, jolle pettäminen oli hupia, jonka toistaa aivan varmasti jos saa tilaisuuden.

Sinua kohtelee taas kynnysmattonaan eikä kunnioita tunteitasi laisinkaan. Ja miten kukaan täysjärkinen ihminen vitsailee lapselleen toisesta naisesta? Varsinkaan kun on pettänyt vaimoaan?

Tuohan on miehelle vain hupia ja vitsi - ei todellakaan todellsuudessa kadu (jos oikeasti katuisi niin ei vitsailisi asiaan liittyvillä asioilla) ja aivan varmasti pettää jatkossakin, sen verran kevyesti suhtautuu asiaan.