Hätäsektio
Onko ketään, jolle olis tehty hätäsektio ja millaisin perustein? Miten koitte hätäsektion?
Miulle tehtiin vauvan sykkeiden laskun takia ja pelottaa ajatellakin seuraavaa raskautta.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että en ymmärrä, miksi kukaan haluaisi synnyttää kuollutta vauvaa alateitse. Kauheat kivut ja paikat menee eikä kuitenkaan saa sitä todennäkösesti hartaasti haluttua lasta. Ja ei nyt ymmärretä väärin, on varmasti maailman kamalin asia, että vauva elää viime metreille ja sitten kuoleekin juuri ennen syntymää, en edes pysty kuvittelemaan, kuinka hirveää ja epäreilua se olisi. Mutta ainakaan minua ei saisi mistään hinnasta synnyttämään alapään kautta kuollutta vauvaa, kun en suostunut siten synnyttämään elävääkään (valitsin suunnitellun sektion).
Ei se ole haluamisista kiinni, vaan siitä että alatiesynnytys on äidille turvallisin vaihtoehto. Sektiossa on aina isommat riskit. Tietysti, kun vauva on kuollut, äidin voi huoletta pumpata täyteen kivunlievitystä yms. mömmöjä. Eri asia tietysti on tunnepuoli, kyllä minustakin alatiesynnytys kuulostaa julmalta verrattuna pikaiseen sektioon. Järjellä tämä pitää kuitenkin ajatella eikä tunteella.
Mulle on tehty suunniteltu sektio, enkä kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, miten siinä on isommat riskit kuin alatiesynnytyksessä.
No vau. mulle taas kävi niin, että lapseni kuoli. Voi teitä onnekkaita......