Kolibrien välipäivät
Huomenta kaikille! Täällä sitä taas ollaan sorvin ääressä, rehellisesti sanottuna motivaatio on puhdas nolla...Ei huvittais sitten millään tämä työnteko!
Olipas meillä kolibreilla varsin " täti-rikas" joulu, ei näyttänyt valitettavasti plussia paukahtelevan. Toivotaan, että vielä piinailevilla käy paremmin ja lopuilla tärppää ens kierrosta! Oma tilanne on vähän sekava, ei tullut tätiä eilen(kään). Nyt siis kp 39/38 menossa, mutta tuo jälkimmäinen kp on ihan puhdasta veikkausta. Pillerit lopetin marraskuun puolivälissä ja edellisten raskauksien kanssa on käynyt niin, että tärppi on tapahtunut silloin kun " normaaleilla" naisilla alkaa jo menkat. Aattoaamuna testasin apteekin omalla kirkkaan negan. Tietääkö kukaan apteekin testin herkkyydestä? Voiko käydä niin, että 2 päivää " liian aikaisin" testattuna siinä ei näkyis edes haamua. En oikein usko. Minkäännäköisiä täti/raskaustuntemuksia ei ole, joten alkaa jo hermostuttaa tuo tädin viipyminen. Päätinkin, että varaan ajan omalle gynelle ens viikolle, en rupee tätiä ikuisuuksia odottelemaan.
Mitenkäs joulu meni? Me selvisimme aattoaamuun mennessä siitä mahataudista ja lapset olivat pukin tullessa teräskunnossa. Ihana oli katsoa heidän intoaan (3v ja 1,5v)! Ja kun joulupukki sattui tuomaan kummallekin just sen oikean lahjan ei pikkukavereiden riemulla ollut rajoja. Äitikin oli tyytyväinen, sai rauhassa syventyä romaaniin ja suklaaseen:). Tuosta mahataudista vielä, enpä ole ennen jouluna laihtunut, kerran näinkinpäin:-).
Iloisia välipäiviä kaikille! Lähettäkäähän töissäkävijät vinkkejä, millä saatte itsenne motivoitua aamuisin... Tykkään työsäni hirmuisesti, mutta tää pikku-3 projekti tuntuu täyttävän pään ihan täysin.
Kommentit (56)
Kanelisokeriko se taisi " arkailla" sitä korvien putkitusta? Meillä TODELLA hyvä kokemus siitä. Esikoinen pääsi 2v ikään ilman ainuttakaan sairastumista. Olin koko ajan pelännyt hirveää korvakierrettä, itsellä sellainen ollut pienenä johtuen tosi ahtaista korvista. No, 2 vuotistarkastuksessa lääkäri sitten totes, että eipä taida tälle pojalle ikinä korvatulehduksia tulla, kun ei tähän ikään mennessä ole tullut. Ja hah... Lähes saman tien iski 3 tulehdusta peräkkäin, joista viimeinen sitten johti molemminpuoleisiin liimakorviin. Korvalääkärimme totes, että hän putkittaisi heti,jos olisi oma lapsi. Niinpä siis itsekin putkikorvana totesin, että heti toimenpiteeseen, ei ruveta odottelemaan, että tulee kuulonalentumaa tms (etenkin kun poika silloin 2 v ja harjoitteli kovaa vauhtia puhumista). No, operaatio oli tosi nopea ja helppo, nukutus tosin jännitti mua ihan hirveästi. Poikaa ei niinkään, mun syliin nukutettiin. Herätessä oli sitten vähän huono olo, kertaoksennuksella selvittiin ja sitten halusi jo leikkimään. Parasta ehdottomasti oli, kun poika itse heti leikkauksen jälkeen ihmetteli " äiti, mä kuulen" :).
Migreenistä, itse olen kärsinyt siitä vuosikausia, siitä lähtien kun täti rupes käymään. Toisen pojan syntymän jälkeen rupes olemaan tosi paha, makasin ja oksentelin vaan kykenemättä mihinkään järjelliseen toimintaan. Oli täsmälääkkeet jne, kyllähän ne auttoivat, mutta eivät niin hyvin purreet kuin olisin ajatellut. En ole missään määrin " huuhaa-tyyppiä" , mutta epätoivoissani olin valmis kokeilemaan kaikkea ja niinpä hakeuduin kaverin suosituksesta akupunktioon. Neljä hoitokertaa kävin loppukesästä ja, kopkop uskaltaako tätä ääneen sanoakaan, siihen loppuivat migreenikohtaukset! Ihan käsittämätöntä! Suosittelen siis erittäin lämpimästi, kannattaa ainakin kokeilla.
Eilen oli niitä tissituntemuksia ja muitakin mukavasti mahdolliseen raskauteen liittyviä oireita, mutta nyt olen ollut hereillä puolisen tuntia ja oireita ei ole minkäänlaisia! HEH HEH HEE.. minäkö kärsimätön????? ;)
Hieman kyselisin, että mikä on fiksuin tapa kirjoitella tänne?? Kun avaan tuon " vastaa" osion, niin en enää näe teidän muiden kirjoituksia ja sitten en enää muista mitä piti kenellekin kirjoittaa. Siksi vain tälläistä jonninjoutavaa omanapaista höpinää :/
Eli voikohan kirjoittaa esim. wordissa/notepadissa ja sitten kopsata sen kirjoituksen tähän ikkunaan???
Oon vielä uusi täällä ja en muista puolienkaan nimimerkkejä ammo sitten kirjoituksia ja en kehtais kommentoida ihan mitä sattuu ;);)
Saas nähdä tulevatko eilen tilaamani r-testit jo tänään. Olo on kyllä nyt sellainen, että tässä kierrossa ei kyllä tartte testata, mutta aika aikaistahan tuo on nyt sanoa suuntaan tai toiseen, vasta kp17 menosssa :) Kerkeää oireita tulemaan ja menemään vielä monta kertaa.
Jos ei menkat ala, niin ajattelin mielessäni että jos mitenkään vaan kehtaan, niin pitkitän testaamista 13.1. asti, sillon kp31 ja sattuu olemaan perjantaipäivä :) Heh, jospa pahanonnenpäivästä tulisikin hyvänonnenpäivä ;)
Antzu kp17 (24-28)
Joops, siis todella siisti nega paukahti tänä aamuna, kp 36/31-33, siis valeraskautta täällä ilmeisesti podetaan..Oireet vaihtelee siis edelleen, välillä tuntuu että täti tulee ja välillä on niin raskaana että..Mutta nyt siis voi juhlia vuodenvaihdetta alkoholipitoisemmin mitä alkuviikosta vielä luulin...En vaan käsitä miksi heti meni kierto näin sekaisin, mulla myös tuota pco:ta aikoinaan todettu, mutta sain laihdutuksella sen kuriin ja raskauduin ilman clomeja, ehkä se nyt sitten vaan on tää 33v:n ikä tehnyt tehtävänsä, varaan ens viikolla ajan gynelle jos menkkoja ei näy. Osasin jotenkin tota negaakin odottaa, mutta.. Masentaa sen verran toi nega testi etten ainakaan jaksa niitä enempää tehdä..Kurjaa kun elimistö huiputtaa tollee luulemaan raskautta, mieluummin olisin ottanut tädin vastaan vaikka vähän aiemminkin kun tän skitson olotilan mikä nyt on vallalla :(
Pitäis lähtee tästä viemään autoa huoltoon ja samalla raketteja ostelemaan, nyt ei vaan mikään huvita, mutta toivottavasti tästä vielä iloks muuttuu, onneksi on jo kaksi iloista ja vilkasta lasta, jotka nostaa mielialaa rakettihössötyksillään. En vaan tiedä noista raketeista paljoakaan enkä ajatellut ihan hirveesti rahaa niihin upottaa, vaikuttaa muuten aika kalliilta noi isommat raketit, joten ajattelin että meidän muksuille varmaan riittää ne pienemmätkin padat, jotka siis nousevat matalammalle. Minkälaisia raketteja teillä ostellaan ja paljonko käytätte raketteihin rahaa?
Onnittelut Moiskulle plussasta! Tervetuloa uusille kolibreille ja paljon plussasäteitä muille!!
Meillä myös podetaan korvakierrettä ja molempien poikien korvat on tuubitettu. Esikoisella on tällä hetkellä neljännet ja pienemmällä on ekat menossa. Meillä on molemmilla auttanut kyllä tämä tuubitus ja molemmilla on myös leikattu silloin ekalla kerralla kitarisat.
Meillä esikoisella myös paha liimakorva, joka kerta kun tuubit irtoavat niin korva tulehtuu samantien ja on oikein liimakorva. Ei onneksi vielä mitään kuulon alentumaa kun on heti saanut apua ja uudet tuubit ennenkuin kuin on tuhoa alkanut syntymään kuulossa.
Nyt perjantaina 13. päivä tammikuussa ollaan menossa esikoisen kanssa nielurisaleikkaukseen. Kuorsaa nykyään niin paljon eikä pysty kunnolla syömään kun ne nielurisat on niin isot ja raukka kärsii siitä tosi paljon.
No tässä näitä meidä sairaskertomuksia...
Miinastiinalle pahoittelut negasta, mutta muistahan, että niin kauan kun täti pysyy poissa on lupa vielä pitää toivoa yllä!
Antzu! Mä teen usein niin, että avaan kaks selainta! Sillon voin toista lukea ja toiseen kirjotta niin pysyy mielessä jutut!
Paranemisia kaikkien pienille potilaille!
Meillä on mennyt yöt taas ihan mahottomiksi. Taitaa johtua siitä, että kuopus uskalsi vihdoin päästää irti ja rupes seisomaan ilman tukea. No on hän jo tukea pitkin seissyt ja kävellyt alle 7 kuisesta joten tää oli vaan ajan kysymys. Isosisko jo käveli täysillä tässä kymmenkuisen kunnioitettavassa iässä, onneks kuopuksella ei oo niin kiire. Onhan hän jo viikon yli 10kk! =)
Meillä ootellaan saadaanko mies käymään huomenna kotona vai ei. Jos ei myrskyt oo pahemmin riepotelleet niin laivan pitäs tulla huomenna turkuun ja sit pääsis ukko uudeks vuodeks kotiin käymään. Oishan sekin mukavaa, isompi neiti kun selvästi osaa jo isiä kaivata.
Jaahas, nyt joku tarvii mehua ja toinen puhdasta vaippaa eli velvollisuus kutsuu! =)
Joo, siis onhan meillä nyt tulossa kolmannet putket...eli en sitä toimenpidettä arkaile lainkaan :-) Arkailen sitä, että kirurgilla oli jo edellisellä kerralla putkia laitettaessa vaikeuksia saada niitä putkia kiinnittymään tärykalvoille, ne kun ovat kovin venyttyneet, arpiset ja kuulemma paperinohuet. Sitä minä vain pelkään, että niihin tärykalvoihin jää pysyvät reiät, ja se riski on näissä meidän tytön korvissa todella suuri.
En nyt muista, kuka kirjoitti nielurisaleikkauksesta. Meillä pojan nielurisaa typistettiin juuri nimen omaan kuorsauksen takia, eikä poika ole sen koommin korissut nukkuessaan. Suosittelen! Leikkauksen jälkeen lapsi vain on todella kipeä ja pöyristyin niitä kaikkia lääkkeitä, joita piti antaa ylisuuria annoksia, jotta kipu pysyy hallinnassa (Panacod ym...). Hyvin poika kuitenkin pärjäsi ja lääkityksen ansiosta ei pahemmin kipua tuntenut. Lääkäri vain totesi, että aikuinen olisi kyseisen leikkauksen jälkeen pari viikkoa sängyn pohjalla, kipeänä ja toimintakyvyttömänä...
Minulla paheni eilen se migreeni niin, että jouduin ottamaan vielä yöksi kunnon särkylääkkeet. Ilmeisesti lihakset olivat jumissa. Aamulla totesin nukkuneeni hyvin ja päänsärky oli poissa. Kaipa se uni auttoi. Joskus ei auta mikään ja on vain kärsittävä, enkä tiedä mitään niin kamalaa kuin sykkivä särky ohimoilla ja takaraivolla sekä kaupan päällisiksi vielä kuvotus joka on ja pysyy koko yön.
Kukahan se oli, joka kyseli miten kannattaa kirjoittaa viestejä niin, että osaa kohdistaa ne oikeille nimimerkeille. Olen huomannut, että kannattaa avata kaksi vauva-lehden keskusteluikkunaa joista toiseen kirjoittaa vastausta ja toisesta välillä lunttaa, että mitäs siellä kukakin on kirjoitellut...liian kauan ei viestiä kannata kirjoittaa, sillä ohjelma ei muista kovin kauan avointa viestitilaa. Usein kopioin viestin siltä varalta, että saan sen laitettua uudelleen, jos jokin menee vikaan.
Jep, nyt on kp 16, eikä muita tuntemuksia ole, kuin että rinnat aristavat. Ovista en ole havainnut lainkaan, joten uskon, että seuraavassa kierrossa päästään hakemaan tärppiä, kun on ne Clomitkin käytössä. Niin, että lokavauvaa tässä nyt yritetään saada alulle :-) ja optimistisissa odotuksissa ovi on raollaan myös syysvauvalle...
Oliko se peräti 5 kertaa päivässä kun piti jotain lääkettä pojalle antaa. Kuulostaa kauheilta määriltä, mutta kaipa se sitten pitää sen kivun loitolla, toivottavasti ainakin. Ja viikon verran täytyy olla poissa hoidosta.
Mun tilanteessa ei paljon kirjoiteltavaa ole kun kp6 on tällä hetkellä.
Antzu: päästään sitten testailemaan samana pahan onnen päivänä (jos aihetta on siis) =)! Täällä kp 22/31-33, eikä tuntemuksia ole suuntaan eikä toiseen... Tosin, eipä tässä nyt varmaan vielä pitäis mitään ollakaan ei sen puoleen.
Meillä ollaan *koputtaa puuta* päästy kyllä helpolla noiden sairastelujen kanssa! Mitään kierteitä ei ole ollut, muksut nyt 3½v ja 4½v. Räkätautia ja kuumetta tietysti on ollut, kerran pojalla oli keuhkoputkentulehdus, ei muuta. Korvatulehdus on tytöllä ollut tasan kerran, pojalla muistaakseni kolme kertaa, aina kovan nuhan jälkitautina.
Mukavaa talvista perjantaita ja toivottelen ONNEKASTA JA YLLÄTYKSELLISTÄ UUTTA VUOTTA 2006 jo nyt, kun lähdetään reissuun anoppilaan!
-himppu-
MInä olin myös yksi niistä jotka kärsivät menkkojen aikaan migreenistä. Minulla ei ennen lasten syntymää ole ollut mitään oireita menkkojen aikaan, mutta ensimmäisen jälkeen alkoivat kivaut sekä vatsassa että selässä. Toisen jälkeen ilmaantui migreeni joka vetää totaalisesti pimeään huoneeseen peiton alle ja suuhhun ei kärsi laittaa mitään koska saman tien tulee ulos. JOten yksi paastopäivä pidetään aina kuukaudessa...=) Seuraava päivä onkin sitten aina yhtä tärinää kun heikottaa...
Meillä taitaa täti tehdä tuloaan. Olen ollut eilisen ja tämän päivän todella pahalla päällä, tästä tunnistan aina että viikon pästä alkaa menkat. No uutta yritystä vaan jos vaikka seuraavassa kierrossa saisi ne pupuilut osutettua sinne oviksen aikoihin, ellei taas joku ihme väsymys vaivaa...=) Onneksi on joulu jo ohi niin ei tarvitse sitä stressata vaan saa keskittyä projekti B:n ihan rauhassa. =)
Olussa onnea kaikille ja oikein onnekasta ja vauvarikasta uutta vuotta!
Pinoudumpas minäkin pitkästä aikaa. Ensinnäkin onnittelut plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille!
Itselläni tilane se että tänään menossa kp30/29-34. Oireita on enemmän ja vähemmän. Rinnat ovat jotenkin erilailla kipeät kun yleensä ennen menkkoja ja tuntuvat " painavilta" , vilunväristyksiä tulee, jatkuva pissahätä jne...
Yhtenä yönä heräsin siihen kun oli tosi kylmä ja oikein tärisin. Ja sitten seuraavana yönä heräsin siihen kun nukuin mahallani ja sattui toiseen tissiin niin että piti oikein kääntyä selälleen. Eilisestä alkoi tämä vessassa ravaaminen.
Eilen iltana myöskin tuli sellainen tunne että " tää on just tätä mitä on odotettu" , mutta kun aamu tuli niin empäs olekkaan niin varma asiasta. Ennemmin taas naurattaa se kuinka varmasti menkat taas alkaa ja saa pitää itseään aivan bimpona! :)
Mitäs mieltä ootte jos huomenna varmuuden vuoksi testaisin (silloin kp31), että testaanko ihan turhaan?
Uuden vuoden juomia tässä ajattelen että ottaisko ja mitä ottais... ;)
Oviksen tikutin kp18, ja kivut oli pahat myös samana päivänä.
Tietääkö täälä muuten kukaan että voiko ovis olla sinä samana päivänä kun testaa + ovistestillä? Entäs että mitä se " tärinä" alavatsalla on joskus oviksen tienoilla? (olen täältä joskus siitä lukenut, mutta en muista mitä siitä kirjoitettiin?
Ainiin, yksi oire vielä, nää nipailut alavatsalla, jotka on kestänyt noin viikon.
Kyllä taas jännittää niin mahottomasi etten ees uskalla testata, vaikka nega se on kuitenkin! :(
Plussa onnea kaikille ja vauvakasta uutta vuotta!!!
Tein sitten malttamattomana testin tänään melkein heti tuon edellisen kirjoitukseni jälkeen, mutta en sitten tehnytkään sitä turhaan, koska plussahan sieltä paukahti!! Todella uskomaton olo!
Mutta onhan noita oireitakin... Testi viiva oli kuitenkin hyvin hailakka, mutta selvästi erotettavissa, ei siis tarvinut tihrustaa onko siinä viivaa vai eikö ole. Mutta kieropäiväkin tänään vasta 30, yleensä menee sinne lähemmäs 35. Oviksen tikutin kp18.
++++++++++ Edelleen plussaonnea kaikille!!! ++++++++
Niin niitä plussia alkaa sadella tänne kolibrien riveihinkin, ihanaa!
Ja lisää vaan, eiks niin! =)
Voi miten kivaa kun täällä plussaillaan! Pidetään peukkuja pystyssä sen puolesta, että kaikki menee hyvin!
päätettiin ruveta kolmosta yrittää.lapset meillä on 06/02 ja 03/04. Vähän myllertää pässä erilaiset fiilikset (josta jo tuonne kirjottelin) mutta pääsääntöisesti oon onnellinen. Eli eilen ruvettiin yrittämään ja se oli tasan puolväli mun kierrosta. En usko että heti tärppää mutta lokakuussa ois ihana saada vaavi kun on noi omatkin synttärit sillon:) Mutta täällä jänskäillään ja ihanaa kun meitä on näon monta täällä!!!
Ja ratkiriemusta vuodenvaihdetta kaikille sekä onnellista ja vauvarikasta vuotta 2006!!
Onpa vierähtänyt pitkä aika kun viimeksi olen ehtinyt kurkistella kolibrien uutisia, mutta nyt on ehdittävä kun on ilouutisia kerrottavana.. Mies lähti " kolmas-lapsi-projektiin" mukaan ilman suostuttelua!! Nyt keskustellaan vaan siitä, milloin aloitetaan yritys..
Miehen mielestä kevät olisi parasta vielä " harjoitella" ja aloittaa yritys kesällä, mutta kun vauvakuume on niiiin hirveä, ettei omat hermot kestä odottaa niin kauaa, kun raskauskin kestää kuitenkin sen 9kk!!!
Itseltäni loppuu työt vuodenvaihteessa, joten on liian pitkä aika odotella kesää kotona! Mutta ehkä saan anomuksen läpi ja päästään tositoimiin jo parin kuukauden päästä..
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yrittäjille!
Hauskaa uuttavuotta pupuilun merkeissä!!!