*** TRUPLAT TAKAISIN ARKEEN, TIISTAIPÄIVÄÄN!!!!!!!
Heipparallaa!
Miten on joulut mennyt? Täällä nettitaukoa joulunpyhät. Äsken kävin ilmoittautumassa yhdelle verkkokurssille ja samalla pomppasin tänne. Meillä mennyt mukavasti joulut. Taidan mennä miehen ja vauvan luo nukkumaan:)
Reipasta arjen pyöritystä vaan kaikille!!!!
Kommentit (64)
[color=hotpink]Tähän asti on mennyt yhtä coolisti kuin MII:llä, mutta nyt alkaa testit polttelemaan kaapissa... Varsinkin kun tajusin, että olen nukkunut useamman yön peiton lisäksi vilttiin kääriytyneenä... No, normaaliahan se on, että oviksen jälkeen paleltaa *takoo järkeä päähänsä*
[b]Miten me selvitään su asti?!?![/b]
Mikä MII:n tilanne on?! bdbdbdbdbdbdb Ja muistanko oikein, että MARIPOSAkin lupasi testata su?!! Sori huono muisti!!
Nyt lähden oikeasti shoppailemaan! :)
mutta jos olisin " normaaleissa kotioloissa" , niin olisin varmaan jo tehnyt vaikka mitä. Nyt kuitenkin kaikki on mullin mallin, enkä ole voinut paljon mitään tehdä. Vaunut on kuitenkin jo ostettu ja parvekevaunut haettu parvekkeelle. Tammikuun aikana on tarkoitus käydä ostamassa pinnasänky ja hoitopöytä sekä jonkinlainen turvakaukalo autoon pitää hankkia myös. Muita tavarahankintoja emme varmaan ennen vauvelin syntymää aio hankkia. Katsoo sitten tilanteen mukaan mahdollisia muita hankintoja. Tai no, ehkä sitterin ostamme kuitenkin :)
Vaatteita alan luultavasti pesemään heti kunhan saadaan kotona vaan pyykkikone toimintaan. Tai no, ensin pitää ostaa se lipastomallinen hoitopöytä, jonne ne vaatteet saan sitten viikkailla pesun jälkeen. Jonkin verran pienikokoisia (esim. 56cm ja 60cm) vaatteita olemme ajatelleet vielä ostaa, koska meillä ei juurikaan muita vaatteita ä-pakkauksessa tulleiden lisäksi toistaiseksi ole.
Niin ja siihen ä-pakkauslaatikkoon pitäisi ommella ne kankaat, jotta vauveli saa siitä itselleen ensisängyn. Onko kellään muuten ohjetta siihen??? Kaveri lupasi sen mulle ommella, kunhan vaan saisin ohjeen jostain. Itse olen niin tumpelo, etten osaa ompelukonetta käyttää :D
Sellaisia suunnitelmia täällä suunnalla, nyt vaan odottelemaan remontin valmistumista.
Mulle tuotiin vajaa kuukausi sitten pienimmät vauvanvaatteet reissusta, jolloin selvitin osan kummitytölle ja loput vielä säilöön. Kehto pitäisi hakea mummoltani ja opettaa vielä neiti nukkumaan poikien kanssa samassa huoneessa. Välillä tuntuu, kun supistelee tiukasti, että olis pakko tehdä jo asioille jotain, kun tarkoituksena olisi sitten synnyttää polikliinisesti, jos se on vain mahdollista. Viimeksihän oltiin jo kotona kun neiti oli 22 tunnin ikäinen.
Mutta te jotka tiedätte enemmän synnytyksestä, mun synnytykset ovat kestäneet pojilla kummallakin 7,5h ensimmäisestä supistuksesta ja neiti käynnistettiin murulla ja siitä meni 2h32min, kun neiti oli ulkona, minkälaiseen synnytykseen mun kannattaa varautua, keretäänkö edes laitokselle? Meillä on onneksi tilanne että tästä ajaa kiireellä jopa 5 minuutissa kättärille. Mulla on viimeiset sentit auennut (7-8cm 10cm) yhdellä supistuksella. Neidin kanssa ei uskottu että se tulee vielä, vaan mut kärrättiin osaston suihkusta suoraan baareilla saliin ja 7 minuutin päästä neiti oli massun päällä ;) Mullahan lähtötilanne oli käynnistystabletin laiton hetkellä kaulaa 2cm jäljellä ja sormelle auki. nää on asiat mitkä mua pähkäilyttää, miten se menee tällä kertaa.
Nansku ja ninnironi 30+6
Jänskätään ekaksi MIItä,niin ei tunnu aika niiiiiiin pitkältä :) *toiveajattelua,tiedän...*
Mua myös mietityttää tälläinen asia, kun neuvolassa tehdään ensin itse se pisu testi ja mun mielestä se valkuainen pamahti 1plussalle sen minuutin kuluessa, eli selvästi vihreää, saattoi olla ihan minimaalisesti alle sen, mutta terkkarin mielestä se oli ihan normaali negatiivinen, mitä mieltä te olette? mitä se vaikuttaa? Paineet mulla on ok ja tiedossa on että mulla on yliaktiivinen maksa.1
Mä oon pysytellyt vähän taka-alalla, kun ei oo oikein mitään järkevää ajatusta päässä vieläkään. Toisaalta kuumehan ei laske enkä teitä ihania truplattimia suostu jättämään vaikka kuumeilun lopettasinkin. Tällä hetkellä vaan ei hirveesti huvita lueskella toisten onnesta niinkun varmaan hyvin ymmärrätte. Älkää vaan siis käsittäkö väärin, täydestä sydämestä toivon kaikille plussaa ja pian, mutta oma mieli on vaan vähän maassa vielä.
Mun olo on vieläkin ihan kuin mua ois petetty oikein raskaalla kädellä.
Sais nyt vaan nopeesti nuo verikokeet otettua ja kuulis tulokset. Sitten vasta mietin jatkoa paremmin.
Ehkä joku pieni osa minussa on vielä jostain kumman syystä optimistinen, koska huomasin ostavani tänään kaupasta pari litraa greippimehua jota siis yleensä en voi sietää..
Käytiin tänään vauvan kanssa neuvolassa painokontrollissa sen ripulin takia ja oli onneks paino lähteny jo nousuun. Ajattelin, että josko nyt riittäs meidän neidille nää sairastelut vähäks aikaa. Paitsi, että eilen alko taas nenä vuotaa...
Ois kiva tietää voiko tälläsellä omalla hormonisairaudella olla mitään tekemistä rintamaidon koostumukseen. Mä vaan aattelin, että ihmekkös se ois, jos pieni koko ajan sairastaa, kun oma kroppa ois taistellu koko syksyn niin miten niitä vasta-aineita vois maitoon riittää.
No tää oli mun ihan oma ajatus mitä neuvolantäti ei kylläkään tyrmänny, mutta sanoi vaan, että kun ei näistä voi tosiaan tietää.
Talvikki on sitten varmaan jääny Allua hakemaan, ihanaa! Tulispa pian kertomaan uutisia! toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!
Voimahali Piipaalle )))halaus(((!!! Toivottavasti saat itsesi taas pian kuntoon! Eikä me toki väärin ymmärretä,itseäkin ottaa niin päähän sun puolesta :( Mutta suunta on ylöspäin ja etiäpäin,eikös vain? Greippimehustakin voi jo sen päätellä ;)
Ja pikkutytöllesi kovasti parantavia säteitä!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~
Täällä vauva vähän flunssassa, mutta parempaan päin jo.
Katzu kyseli kestoista: me vasta aloitettiin nyt viikonloppuna kestojen kanssa. Vielä ovat kovin isoja nuo vaipat = falskaa reunoilta. Joten odotellaan vielä, että poika kasvaa. Villahousut on tehty 3500g ylöspäin ja meidän vauva nyt 3190g. Laitoksella meillä oli keskosvaippoja ja kotona liberon 2-4kg, jotka nekin suuria aluksi. Mutta eiköhän pian päästä kestoilussa eteenpäin:)
Sitteri pitäisi käydä hankkimassa, vauva on makoillut turvaistuimessa nyt muutaman päivän, se ajaa vähän sitterin asiaa. Ja rintareppukin olisi kiva.
Nyt pian ruoanlaittoon!
Ja Nekulle onnittelut tuplauksen aloittamisesta!!!!
Jellona: mihin vaunuihin päädyitte?
Meillä Gessleinit olleet tosi hyvät -> suosittelen niille, jotka eivät ole vielä hankkineet vaunuja.
NEKKU, jos viittit niin PÄIVITÄTKÖ että mä olen jo 25, ja yhdessä ollaan jo neljättä vuotta. Kiitos! =) Ja ONNITTELUT tuplauspäätöksestä, hienoa!!! =)
Luin tota esittelylistaa, ja nyt vasta hokasin, että NEIDIN vaavihan syntyi mun synttäripäivänä!!!! =) Sama syntymäpäivä siis mutta " muutama" vuosi välissä vaan. =D
AXE; mulla tilanne edelleen ihan sama, kp 31/28-34, edelliset kierrot oli 33 ja 32. Että vielä ei oo pienintäkään aihetta intoilla, varsinkin kun ei oo mitään oireitakaan. =/ Tai yhden " oireen" oon pistänyt merkille, tässä kierrossa ei oo tissit ollu lainkaan kipeet, ja mullahan ne on AINA, JOKA kierrossa kipeet. Voisko se sitten tarkottaa, että en oo ovuloinu lainkaan? Tuskin siis ainakaan raskaana oon, sillonhan ne nimenomaan ON kipeet... pah.
Mites MARIPOSA, mikä kp menossa?=)
Niin ja NIFKIN, et oo ainoa joka ei vielä yritä, eihän Johellekaan vielä yritä. Eikä mekään olla vielä alettu " tosissaan" yrittää, tjottaillaan eka ja sit vasta jos näyttää ettei millään tärppää otetaan järeämmät keinot käyttöön.
Näin loppukierrosta on kyllä sellanen olo, että vähän harmittaa kun ei otettu tosissaan jo tän kierron alusta. Nyt menee sitte taas niiiin kauan seuraavaan LA:han... mut kun jotenki aina mun vauvakuume nousee ihan loppukierrosta, ja on sit ihan matala alkukierrossa.
Maha on hirveen turvonnut, jouluruuista se taitaa vaan johtua, mut sitä on silti kiva katella peilistä. =D
Täällä ollaan vielä toistaikseksi kokonaisena! Äitipolilla olin tosiaan tänään ja huomenna aloitellaan synnytyksen käynnistely-iiikkk! Vauvan painoarvioksi saatiin 3,7-4kg ja hepatoosi myös sen verran valloillaan, että päätettiin sitten synnytellä Allu maailmaan:) Nyt kyllä jännittää aika lailla. Tiedän, että varmaan menee useampi päivä ennen kuin synnytys lähtee käyntiin(näin oli poikienkin kohdalla), mutta eiköhän se sieltä jossain vaiheessa tupsahda;-)
Palailen myöhemmin lukemaan teidän kuulumisia paremmin!
Kivalta tuntui kun olitte kaipailleet:´)
Talvikki rvk 38
TAlvikki: Jänspättää sun puolesta :)
Eli mitä olette nyt mieltä. Eilen oli monta kertaa tätimäisiä tuntemuksia, tänään ei. Valkovuoto oli tuossa joku päivä sitten rusehtavaa, nyt taas ihan valkoista. Ennen sitä rusehtavaa vaihetta oli muutaman päivän venyvä vaihe. Voiko tästä nyt päätellä jotain vai olenko vain liian toiveikas?
Ja ihan hirmusti onnea matkaan!!! Huisin jännää aikaa,saatkohan ees yöllä nukuttua! Mutta onneksi on nyt käynnistyspäätös tehty ja allulla edelleen kaikki hyvin. Ihana jutska!
Nyt koitan repiä itseni irti jo koneelta,tää päivä onkin tullut täällä roikuttua oikeen urakalla. Mies tulee kohta töistä,joten siihen loppuu sit taas tää lysti ;) Mutta huomiseen murut!
Varmaan jännittää! :)
Me ei etes selviydytty sinne shoppausreissulle! ;D Mä oon toivoton. Laiskotuttaa vaan. Ollaan Minjan kanssa touhuttu kaikkee pösilöö - kuten katottu kaikki lastenohjelmat.. Onneks huomenna paluu arkeen :)
[color=hotpink]NANSKU: Jos se terkkarin mielestä olis ollut selkeästi edes yhdellä +:lla, niin kyllä ne helposti kontrolloi sen labrassa. Jos sulla ei ole päänsärkyä, RR normaali, ei näköoireita eikä ylävatsakipua, niin asioiden pitäisi olla kunnossa!:) Hienoa, että masuasukki on malttanut alun jälkeen pysyä yksiössään!:)
Synnytyksestä: Nopeastihan etenkin tyttö teillä on syntynyt, mutta ei sitä oikein etukäteen pysty varmistelemaan. Kannattaa lähteä herkästi synnärille näytille!
NIFKIN: Ovikselta se ei kuulosta, koska mulla ainakin loppuu kuin seinään sen jälkeen valkovuoto. Ja alkaa ennen menkkoja tulemaan taas vähän. Nyt tosin ei... Ootko sä lämpöjä mitannut?
HÖNTTÄ: Mä alan olla niin epätoivoinen, että mietin jo sopivaa aikaisempaa testipäivää *idiootti* mitkäs sun kp:t oli?!
TALVIKKI: Voitko ilmoittaa meille Matteuksen kanssa syntyikö Allu tänä vuonna?:) Onnea huomiseen!!
Näin muuten yksi yö unta, että ajettiin JOHELLEN kans autolla mereen:/ Johelle halusi ajaa 150km/h tunnissa, että se pääsisi HYPPÄÄMÄÄN jonkun sillan yli, mutta mutkasta mentiin sitten suoriksi ;) ;)
" Näin muuten yksi yö unta, että ajettiin JOHELLEN kans autolla mereen:/ Johelle halusi ajaa 150km/h tunnissa, että se pääsisi HYPPÄÄMÄÄN jonkun sillan yli, mutta mutkasta mentiin sitten suoriksi ;) ;)"
Täällä sitä ollaan vaan lööbattu koko päivä. En oo tehny yhtikäs mitään.
Talvikille tsemppiä koitokseen. Kohta saatkin tuhisevan nyytin syliisi. Aah, kuin jaksan odottaa itse?
Miitsu: Sama puhelin ja valkoisena myös. Oon tykänny tooooosi paljon! Kiva ku soittoäänet on mp3 muodos =)
Nekulle onnea OIKEASTA päätöksestä! Toivottavasti tärppää pian. Älyttömän hyvä jos voit olla panikoimatta! Uskon plussan tulevan nopeammin kun rauhassa odottelee!
Himpskutti kun yritän miettiä noita raskausoireita kun NIFKIN kovasti miettii niitä kans. Mutta en kertakaikkiaan enää muista oliko rinnat millon kipeet ym. Ei mitään muistikuvaa! Juuri tuolta bongasin turuplamixistä plussauspäiväni. En olis muistanut.
No kun NEKKU ens kerral teet muutoksia MIXIIN ni voit laittaa mut jo 23-v. Syndet on kuitenkin ihan ovella jo. Muuten samana päivänä ku NIFKININ ja sen miehen vuosipäivä =)
Ja sen suluissa olevan miehen ei-kuumeilusta olevan asian voi ottaa pois.
Axe: täytitkö nyt 23 myös?
Mitäs mitäs muuta?....hmmm....
Neuvola olis perjantaina ja paino varmaan noussut vaan ihan tästä joulusyömisistä! Kääk!
BTW MARIEELA: Osallistuitko Jorvis siihen ennenaikaissynnytys (mikälie)tutkimukseen?? Mä oon vähän hölmö mut en antanu lupaa. En vaan jaksanut, vaikka sehän on vaan hyvä et kehitetään asioita.
Olis muuten aika seuraavan PLUSSA-AALLON! Joten +++++säteitä++++ toivottelen!
Jos tekis välil jotain muuta ku istuis koneel : )
-Sohva- (peruna)
Nyt ois vuorossa taas valkoista ja vähän (hyvin, hyvin, vähän) venyvää... Mittee tämä on? Ei kai se perhanan täti ole tulossa? Muuttuuko valkkari kun on raskaana? Siis sillon ihan alussa? Väitän, että mulla tulee aina vähän, oli missä vaiheessa kierto. Näin on ollu aina. Nyt oon vaan huomannu tämmöstä omituisuutta. Kun pillerit olopetin oon kaksi kertaa bongannu semmosen isomman köntin ja heti menkkojen jälkeen sitä rusehtavaa, mutta nyt on ihan erilaiset jutut... Tosin voiko tästä edes ennustaa mitään kun kierrot on ihan mitä sattuu.
Lämpöjen mittailusta ei taida olla hyötyä kun mulla on normaalistikkin vähän väliä lämmöt kohollaan. Tai no oli sillon kun pillereitä käytin(pitkä juttu, mutta senkin takia lääkäri kehotti koittamaan jos lämpöily loppuis ja kieltämättä ei oo semmosta oloa ollut aikoihin). pitäsköhän tuota mitata...
Ja mitä jos ne on kohollaa?
On tää vaan niin mystistä. Taidan kyllä edelleen hakemalla hakea toivon kipinää. Testien pitäs tulla huomenna... TAHTOO VAUVAN!!!!!
Hyviäkin uutisia kuuluu. Ukko meinas, että voi olla hyvinkin mahdollista, että talvella 07 ois häät. Ja sehän sano vasta, että kun naimisissa ollaan niin ehkäisy voidaan jättää pois :D Eli vähän hymyilyttää. On se vaan niin ihme eläjä, kun ei siitä koskaan tiedä mitä se ajattelee. Ensin halus sen jälkiehkäisyn, sit ei. Sit se oottaa innolla menkkoja ja kuitenkaan ei. Eikö se vaan kehtaa tunnustaa jotain vai... Ja nuo häät. Ensin ei millään halua niitä ennen mun valmistumista ja sitten se onkin jo vähän miettimässä, että ois se 07 hyvä. Miehet... Kuka niitä ymmärtää.
Olis se kyllä aika jänskää jos teille nyt vaavi tulis. Voi vitsi! Aattele ny!!
Mitkä sun kp:t? en löytäny tän päivän pinosta.
Kyllä sun lämmöt pitäs koholla ollakkin. Paitsi jos et oo ovuloinu tai ne on lähteny jo laskee- tarkoittaen et menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä!
No mittaa nyt!!!!! Ja huomenna testi!!!!!
Niin miten niin täällä roikun? En roiku! En vaan millään saa aikaseks mitään tänään. Lorvailu päivä!
[color=hotpink]Jos NIFKIN haluat, niin
saat
testata jo huomenna testien tullessa;)
Juu, SOFFU, 23 tuli mittariin:)
Mä haluan, että me kaikki 5 plussataan NYT!!! Mähän jo laskin, että sen plussa-aallon joka tulee kolmen kuukauden välein, olis tultava NYT!! Mikäs NINNUN tilanne on?! Säkin olet tuolla syyskeijut-listassa... Eli meitä on 6, tai 7, riippuen LEANNASTA??! :D
Mä oon alkanut aika aikaisin laitella kaikkea valmiiksi, sen verran hössö luonnetta löytyy ;D Muutamia juttuja vielä tekemättä kuten vaunut hakematta, mut nekin on tarkoitus ihan pian hakea. Ainoa juttu minkä jätän tarkoituksella viime tinkaan on vaatteiden ym. tekstiilien pesu. Jotenkin musta tuntuu, et jos nyt ne jo pesisin valmiiks ne olis jo maaliskuussa ihan tunkkaiset :D Joten mielummin pesen ne valmiiksi sitte ihan viimeksi et varmasti ovat kans puhtaita :D Mut vaatteet on jo laatikoissa paikoillaan ja sänkykin laitettu, pesu ja silitys vaan ja sitte on valmista.