Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liemikuutioita karttavat! Millä maustatte nämä ruoat?

Vierailija
17.08.2010 |

Te jotka ette käytä liemikuutioita, mitä mausteita laitatte näihin ruokiin?

1. jauhelihapihvit

2. kanakeitto

3. makaronilaatikko

4. jauhelihakastike

5. nakkikastike

6. kalakeitto

7. munakas

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tofua vai soijakastiketta?

Soijakastike on suolaista ja sisältää mm. natriumasetaattia.

Vierailija
42/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittoihin ja kastikkeisiin..

Nyt en enää, ja käytän siis valkosipulijauhetta, sipulijauhetta, chilijauhetta, musta ja valkopippuria ja kasan yrttejä. Tuoreita jos mahollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te teette?

Mikset laita suolaa? Ja sipulia? Tai vaikka valkosipulia, pippuria, paprikaa, oreganoa?

Vierailija
44/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös koirat syövät ruoantähteitä ja ei antidoping-sääntöjen takia käy (merilevä).

Vierailija
45/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittoihin ja kastikkeisiin.. Nyt en enää, ja käytän siis valkosipulijauhetta, sipulijauhetta, chilijauhetta, musta ja valkopippuria ja kasan yrttejä. Tuoreita jos mahollista.

Miksi sipuli ja valkosipuli jauhemuodossa, niitähän saa tuoreenakin ympäri vuoden ja mistä vain.

Vierailija
46/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tofua vai soijakastiketta? Soijakastike on suolaista ja sisältää mm. natriumasetaattia.

Soijakastikkeen valmistusaineet ovat soijapapu, vesi, vehnä ja suola. Mistä tuo natriumasetaatti tulee, suolastako vai käymisen sivutuotteena? Onko siinä jotain vikaa, pelkkä kemiallinen yhdistenimi ei minulle sitä kerro? Mikä suolasta tekee yleisesti pahan, minua on lääkäri oikein kehoittanut syömään suolaista ruokaa (alhainen verenpaine). Ja kohtuudella käytettynä ei liene mikään peikko?

Vierailija
47/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tässä se pointti kuinka terveellistä tai suolatonta jokin on vaan se että kaikki ruoka maistuu samalle ja lähinnä natriumglutamaatille jos tungetaan liemikuutioita joka paikkaan. Natriumglutamaattia saa muuten aasialaisista kaupoista ihan pussissa valmiina, tulee edullisemmaksi kuin kuutiot. Toinen asia mikä tässä ketjussa ihmetyttää on ap kommentti munakkaista. Minä haluan kyllä tietää miten hemmetissä liemikuutio laitetaan munakkaaseen? Yritin miettiä mutta ei aukene...

[/quote]

komppaan

haha täälä sama homma et voisko ap kertoa kuinka käyttää munakkaaseen kuutioita???? :)

mä käytän vissiin vaan riisin mukana, tulee hyvää.

Vierailija
48/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittoihin ja kastikkeisiin.. Nyt en enää, ja käytän siis valkosipulijauhetta, sipulijauhetta, chilijauhetta, musta ja valkopippuria ja kasan yrttejä. Tuoreita jos mahollista.

Miksi sipuli ja valkosipuli jauhemuodossa, niitähän saa tuoreenakin ympäri vuoden ja mistä vain.

ja välillä sipuli on vaan loppu, niin se on hätävara, ja nopeempi.

Vierailija
49/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sittenhän kaikki ruoat maistuu ihan samalta kun on aina sama mauste.

Vierailija
50/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos välttämättä tarvitsen liemikuutiota, esim. jauhelihakeittoon. Siinä ei ole lisäaineita kuten natriumglutamaattia.

Kalakeittoon ei mielestäni tarvitse edes mitään liemikuutiota, kalasta ja juureksista sekä suolasta, pippurista, tillistä tulee riittävästi makua.

En ymmärrä tuotakaan, että munakkaaseen liemikuutio. Minä teen munakkaan vain munista, lisään hiukan vettä ja herbamarea, heitän pannulle ja päälle esim. raejuustoa tai kasviksia.

Vierailija
51/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulhoon munia (ilman kuoria ;), mustapippuria myllystä, yrttejä, ripaus suolaa + sitä mitä milloinkin haluaa mukaan (yleensä jotain näistä: paprikaa, oliiveja, kinkkua, juustoa, chiliä, valkosipulia, sipulia...)

noh minä teen munakkaan näin:

isoon kulhoon laitetaan:

4 munaa ilman kuoria

yksi kanaliemikuutio murusina

kourallinen kinkkusilppua

oliivinpuolikkaita

tomaatinpalasia, ihan pieniä

pari lusikkaa juustoraastetta.

Miten te teette?

Vierailija
52/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytän toki tuoretta, isoina paloina tai pieninä paloina.

Mutta jos joskus ei oo sipuleita, on niin helppoa laittaa jauhettuna. Ja kastike saan sen maun jauheista. Lilluu sielä tuorettakin.. : )

Lisään vielä että suolana käytän himalayan kristallisuolaa.

Vierailija
53/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi ja nopeampi käyttää jauhetta. Vihaan kaikkea pilkkomista, etenkin sipulin ja sitä tulee muutenkin käytettyä tosi vähän. Jauhe säilyy hyvin eikä tarvitse jatkuvasti kantaa kaupasta sitä yhtä pienen pientä sipulia.

Miksi ei voisi käyttää jauhetta jos sitä on näppärämpi käyttää?

Vierailija
54/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä ole käynyt mielen vieressäkään ettei sitä muka olisi saanut syödä raskausaikana! :o

En ihan usko tuota...

Vierailija
55/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mun vakiomausteeni ja näillä saa makua riittävästsi soossiin kuin soossiin

Vierailija
56/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisliemijauhe ei sisällä natriumglutamaattia.Tosi hyvä tuote -aidompi maku! Löytyy kaupan mauste/fondihyllystä.

Itse olen käyttänyt sitä jo useamman vuoden esim. kastikkeisiin ja keittoihin.

Liemikuutiot aiheutti meillä mm. vatsavaivoja ja närästystä, nytpä ei niistä enää kärsitä.

Vierailija
57/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jauhelihapihvit- yrttisuola, paprikamauste, basilika + muita yrttejä

2. kanakeitto - kurkuma, kookosmaito, rakuuna tms, valkosipuli

3. makaronilaatikko - yrttisuola, tomaattipuree, kuullotettu sipuli (yrttejä)

4. jauhelihakastike - kuten edellä + runsaasti kermaa (yrttejä)

5. nakkikastike - tomaattipuree + kerma

6. kalakeitto - maustepippuri (kokonainen), lakeerinlehti, yrttisuola, sipuli, valkosipuli

7. munakas - yrttisuola

Vierailija
58/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen allerginen pippurille (paitsi maustepippuri) siksi ne puuttuu

Vierailija
59/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun sen tekee tomaattipohjaisena, esim. paseerattua tomaattia ja reilusti!

Tomaatista tulee paljon makua ja rakennetta kastikkeeseen.

Vierailija
60/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä ole käynyt mielen vieressäkään ettei sitä muka olisi saanut syödä raskausaikana! :o

En ihan usko tuota...

...Herbamare sisältää merilevää ja merilevä on ainesosa, jota ei suositella raskausaikana, ellei valmisteen jodipitoisuus ole tiedossa. Syy: jodin liikasaanti on haitallista kilpirauhasen toiminnalle ja sikiön kasvulle.

Just lueskelen lappua, jonka sain neuvolasta.

http://www.vogel.fi/product-finder/elintarvikkeet/herbamare.php

Tässä taas kerrotaan jodista ja sen päivittäisestä tarpeesta yleisemmin (oon muuten vähän laiskalla tuulella tänään, linkittelen mieluummin juttuja kuin selostan itse...) =0}

http://www.ravintoaineopas.fi/kivennaisaineet?Nutrient=21

Terveisin eräs raskaana oleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän