Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liemikuutioita karttavat! Millä maustatte nämä ruoat?

Vierailija
17.08.2010 |

Te jotka ette käytä liemikuutioita, mitä mausteita laitatte näihin ruokiin?

1. jauhelihapihvit

2. kanakeitto

3. makaronilaatikko

4. jauhelihakastike

5. nakkikastike

6. kalakeitto

7. munakas

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis tavallisia mausteita kuten currya, paprikajauhetta, mustapippuria jne. tomaattipyre antaa makua jne.

oikeastaan vain keitoissa käytän glutamaatittomia ja vähäsuolaisia liemikuutioita, mut niistäkin vois jättää kuutiot pois ja lisätä vaikka olympia juustoa makua antamaan

Vierailija
22/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä tarkoitin kokonaisuutta, meidän perheen ruuat verrattuna sellaiseen tyypilliseen lapsiperheen ruokiin. Eikä ole oma amielikuvitusta, vana ihan käytännössäkin huomattua :)

Ja kyllä ne kana- ja kalakeitot siellä ovat usein erilaisia kuin nämä tavanomaisimmat suomalaiset vastaavat, esim. kalakeittoihin tulee usein monia muitakin mereneläviä ja mausteetkin usein eroavat.

kala- ja kanakeittoa, munakkaita erityisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaako joku pitää parempana kuin liemikuutioita? On pelkkää suolaa sekin. Itse käytän tarvittaessa liemikuutioita, mutta myös Herbamarea ja erilaisia yrttejä. En oikein ymmärrä tuota lisäainehysteriaa ja muutenkaan stressaamista ruuan kanssa. Syötetäänhän mukuloille karkkiakin, ja mitäs niistä löytyy? Puhumattakaan light-limsoista ja kevytmargariineista, jotka on täynnä säilöntäaineita.

Ei se ole tässä se pointti kuinka terveellistä tai suolatonta jokin on vaan se että kaikki ruoka maistuu samalle ja lähinnä natriumglutamaatille jos tungetaan liemikuutioita joka paikkaan. Natriumglutamaattia saa muuten aasialaisista kaupoista ihan pussissa valmiina, tulee edullisemmaksi kuin kuutiot.

Toinen asia mikä tässä ketjussa ihmetyttää on ap kommentti munakkaista. Minä haluan kyllä tietää miten hemmetissä liemikuutio laitetaan munakkaaseen? Yritin miettiä mutta ei aukene...

Vierailija
25/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaako joku pitää parempana kuin liemikuutioita? On pelkkää suolaa sekin. Itse käytän tarvittaessa liemikuutioita, mutta myös Herbamarea ja erilaisia yrttejä. En oikein ymmärrä tuota lisäainehysteriaa ja muutenkaan stressaamista ruuan kanssa. Syötetäänhän mukuloille karkkiakin, ja mitäs niistä löytyy? Puhumattakaan light-limsoista ja kevytmargariineista, jotka on täynnä säilöntäaineita.

Ei se ole tässä se pointti kuinka terveellistä tai suolatonta jokin on vaan se että kaikki ruoka maistuu samalle ja lähinnä natriumglutamaatille jos tungetaan liemikuutioita joka paikkaan. Natriumglutamaattia saa muuten aasialaisista kaupoista ihan pussissa valmiina, tulee edullisemmaksi kuin kuutiot. Toinen asia mikä tässä ketjussa ihmetyttää on ap kommentti munakkaista. Minä haluan kyllä tietää miten hemmetissä liemikuutio laitetaan munakkaaseen? Yritin miettiä mutta ei aukene...

ei ole oikein auennut sekään.

Vierailija
26/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään koekeilla uusia juttuja ruokaa laittaessani, joten en aina mausta tosiaankaan näin. Nämä vaan sellaiset perusversiot joita kiireisinä päivinä käytän ruokaa laittaessa kun ei ole aikaa kikkailla ja kokeilla.

1. jahelihapihvit- sipuli, valkosipuli, pippuri, yrttejä mitä milloinkin sattuu olemaan, sinappi, inkivääri

2. kanakeitto- selleri, valkosipuli, sipuli, yrttejä mitä milloinkin, soijaa, pippuria, inkivääriä, chili

3. makaronilaatikko- suola, pippuri, sipuli, paprikajauhe,

4. jauhelihakastike- selleri, sipuli, pippuri, valkosipuli, sinappi, persilja, joskus laitan hiukan ketsuppia tai tomattimurskaa, suola

5. nakkikastike- sipuli, ketsuppi, pippuri, paprikajauhe, sinappi

6. kalakeitto- suola, pippuri, tilli, rippuen mistä kalasta teen keittoa lisään sitruunaa, inkivääri, sipuli

7. munakas- suola, pippuri

Suolana käytän merisuolaa tai ruususuolaa...

Vierailija
27/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natriumglutamaatti maistuu umamilta.

Vierailija
28/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pippureita (eniten mustapippuria), paprikaa, sipulia, joskus harvoin suolaa.

Esimerkiksi ranskanperunamausteessa ja grillausmausteessa on E621:stä, joten ihan sama on käyttää sitten niitä liemikuutioita.

E621 on "lihanmaku". Siihen tottuu ja kaiken pitää maistua sille tai ei muka maistu millekään.

Vierailija
29/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tässä se pointti kuinka terveellistä tai suolatonta jokin on vaan se että kaikki ruoka maistuu samalle ja lähinnä natriumglutamaatille jos tungetaan liemikuutioita joka paikkaan. Natriumglutamaattia saa muuten aasialaisista kaupoista ihan pussissa valmiina, tulee edullisemmaksi kuin kuutiot. Toinen asia mikä tässä ketjussa ihmetyttää on ap kommentti munakkaista. Minä haluan kyllä tietää miten hemmetissä liemikuutio laitetaan munakkaaseen? Yritin miettiä mutta ei aukene...

ei ole oikein auennut sekään.

Vierailija
30/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ole mitään lisäaineita. Prima mausteilta ostan lähes kaikki mausteet. Joissain sekoituksissa on lisäaineita, mutta niitä emme käytä. Ne maustesekoituksethan on vaan erilaisia sekoituksia puhtaista mausteista... Ihan sama, jos ne sekottaa keskenään pannulla.

Vierailija
31/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh minä teen munakkaan näin:

isoon kulhoon laitetaan:

4 munaa ilman kuoria

yksi kanaliemikuutio murusina

kourallinen kinkkusilppua

oliivinpuolikkaita

tomaatinpalasia, ihan pieniä

pari lusikkaa juustoraastetta.

Miten te teette?

Vierailija
32/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko E621 sama kuin natriumglutamaatti (se joka tekee lapsista ylivilkkaita ja aiheuttaa syöpää)

Vierailija
33/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko E621 sama kuin natriumglutamaatti (se joka tekee lapsista ylivilkkaita ja aiheuttaa syöpää)

Vierailija
34/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola (61 %), paprika, sipuli, sokeri, arominvahvenne (E 621), valkopippuri, valkosipuli, cayennepippuri, elintarvikeväri (E 160 c) ja paakkuuntumisenestoaine (E 551).

Vierailija
35/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

natriumglutamaatti maistuu, mutta kun olimme vähän aikaa olleet ilman sitä, niin johan aloin ymmärtämään. Sen vaan maistaa.

Onko soija siis yhtä paha kuin liemikuutio? Mä olen salaatinkastikkeisiin käyttänyt, suolan sijasta joskus. Vai ymmärsinkö nyt pikalukiessani jotain väärin?

Vierailija
36/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jauhelihapihvit - Herbamare, mustapippuri, silputtu sipuli, välillä chilikastike

2. kanakeitto - intialainen mausteseos tai currytahna maun mukaan, kookoskerma

3. makaronilaatikko - yrtti- tai chilitomaattimurska, juusto, Herbamare, mustapippuri, kerma

4. jauhelihakastike - tomaattimurska, pizzamauste, Herbamare tai soijakastike

5. nakkikastike - ei tehdä koskaan

6. kalakeitto - ei tehdä tätäkään koskaan

7. munakas - voi, Herbamare, pekoni, mustapippuri

[/quote]

Vierailija
37/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi soijakastike on huono vaihtoehto suolan sijaan käytettäväksi? Meillä ei käytetä suolaa juuri lainkaan, ruoan suolaus tehdään soijalla. Tuo paitsi suolaisuutta, myös makua.

Vierailija
38/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko soija siis yhtä paha kuin liemikuutio? Mä olen salaatinkastikkeisiin käyttänyt, suolan sijasta joskus. Vai ymmärsinkö nyt pikalukiessani jotain väärin?

soijalla soijakastiketta, niin sehän on suolaista, mutta en keksi mitä pahaa siinä muuten olisi.

Soija ja soijakastike eivät ole synonyymeja.

Vierailija
39/104 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munia

Juustoa

päälle mustapippuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän