Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisitte, jos lapsenne opettaja olisi ex-prostituoitu?

Vierailija
15.06.2008 |

Ajatellaan, että elämä on mennyt näin. Lukion jälkeen homma lähti alamäkeen ja nainen ajautui prostituoiduksi. No, jossakin vaiheessa hän tajusi, että homma ei voi jatkua näin, meni työkkäriin ja pääsi koulunkäyntiavustajaksi. Työ alkoi kiinnostaa ja hän päätti hakea kasvatustieteelliseen ja läpäisi pääsykokeet. Lopulta hän on valmis opettaja, itsensä myymisestä 7 vuotta aikaa ja uusi lehti kääntynyt. Miten suhtautuisitte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä ja rahoittanut opintonsa myymällä seksiä opiskeluaikanaan.....

Vierailija
2/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poninhäntäpäinen 23v kuuden ällän ylioppilas, joka vietti kaikki vapaa-aikansa kouluaikana seurakunnan kerhossa.

Vierailija
4/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettajan vaan itseni puolesta, sillä jotenkinhan olisin ollut samalla alalla tai mieheni olisi käyttänyt näitä palveluja, jos saisin moista tietää. Tai sitten olisin niin utelias, että hävettäisi.

Vierailija
5/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs me tiedämme, mitä lapsemme opettajat sivutöinään ovat tehneet tai tekevät? Mutta siis, jos lapsen opettaja olisi prostituoituna toiminut, sitä tietoa tuskin missään julkisesti jaeltaisiin. Opettajalta vaaditaan koulutus ja pätevyys sekä rikokseton historia, muilla opettajan aiemmilla toimilla, teiolla ja ratkaisuilla ei ole merkitystä.

Vierailija
6/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka olisi rahoittanut opintonsa seksillä, ei ole tullut mieleenkään! Voi tätä nykyajan nuorisoa, kun mitään normeja ei ole.

Itse kun opiskelin oli korkotaso 15% vielä mielessä, joten kun opintolaina oli jotain 7% korolla josta valtio maksoi 4%, niin se tuntui ilmaiselta - kaikki nostivat silloin lainaa. Tarpeetonta sanoa, mutta mun opiskeluajoistani on kohta 20 vuotta.

Mutta kysymykseen - en suhtautuisi hyvin. Ajattelisin, että ex-prostituoidulla on pakko olla varsin erilaiset arvot kuin minulla varmaan monella elämänalueella, tämä näkyisi monissa mielipietissä ja kannaotoissa, ja kokonaisuutena en haluaisi että ihminen jonka näkemykset erovat niin paljon omistani toimisi lasteni täysipäiväisenä opettajana.

Vierailija
7/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan pitäisi kyetä olemaan esimerkkinä lapsille. Ja opiskelurahojen tienaaminen prostituutiolla ei ole minunkaan tietääkseni mitenkään yleistä. Oi aikoja, oi tapoja....

Vierailija
8/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultalusikka suussa syntyneillä, suoraan lukiosta yo:oon ja sieltä töihin menneillä, ongelmattoman elämän eläneillä harvoin on hallussa se kaikkein arvokkain "opetusmateriaali", se mitä koulukirjoista ei löydy.

Vierailija
9/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisin lapselle toisen opettajan. En haluaisi lapselleni opettajaa joka olisi rahoittanut yhtään mitään huoraamisella. Huorat ovat ja tulevat olemaan aina yhteiskunnan alinta kastia joita en hyväksy ikinä. Rehellisesti.

Vierailija
10/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultalusikka suussa syntyneillä, suoraan lukiosta yo:oon ja sieltä töihin menneillä, ongelmattoman elämän eläneillä harvoin on hallussa se kaikkein arvokkain "opetusmateriaali", se mitä koulukirjoista ei löydy.

Elämäkokemustahan ei voi saada millään muulla, kuin itsensä myymisellä?

Vierailija
11/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän opettajan tarvitse olla pyhäkoulussa kasvanut, ihmisiä ne opetkin vain ovat.

Vierailija
12/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä, että on kääntänyt elämänsä suunnan parempaan päin. Never judge a book by it's cover!

Vierailija
13/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole kauhean relevanttia kouluopetuksen kannalta, onko opettaja myynyt pilluaan sängyssä vai käsivoimiaan raksalla opintojaan rahoittaakseen. Eli minusta tuo nyt ei ole erityisen järkyttävä juttu. Parempi tosiaan aikuinen ope kuin se jonkun kuvailema 23v kuuden ällän yo, eikä minua kiinnosta mitä se ope on joutunut tekemään edellisessä elämässään.

Elämäkokemustahan ei voi saada millään muulla, kuin itsensä myymisellä?

Vierailija
14/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ex-prostituoidun itsensä myymis kokemukset sitten hyödyttävät oppilaita?

Vierailija
15/21 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis ainakaan ala-ikäisille, oletan että on peruskoulu/lukiossa eikä aikuisten parissa.

Vierailija
16/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pitäisivät hänestä ja olisi mielestäni järkevän ja mukavan oloinen niin ehkä suhtautuminen jäisi itsekseni ihmettelemisen tasolle. Lasteni rehtori on kleptomaani, ei entinen ja kieltämättä se vaikuttaa suhtautumiseeni hieman.

Vierailija
17/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin tietää, mutta luultavasti opettaja ei kertoisi minulle.

Vierailija
18/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi muuttua, ja onhan se kokemus muiden joukossa. En hyväksyisi tuota ex-ammattia itselleni enkä sitä kykenisi harjoittamaan, mutta kuka voi, on varmasti vahva ja itsensä tunteva ihminen. Jos hän ex-prostituoituna opettaisi lapselleni alakoulun asioita, ei se liity mitenkään seksiin. En kyseenalaistaisi hänen ammattitaitoaan koulutyössä menneisyyden takia.

Vierailija
19/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipä siitä kenellekään mitään haittaa ole. Jokaisella meillä on jonkinlainen menneisyys, toisilla parempi ja toisilla huonompi, joskus olosuhteet ajavat asioihin joista ei ole ylpeä. Mutta mä olen ylpeä sellaisesta ihmisestä, joka osaa muuttaa olosuhteet toiseksi, eli muuttaa elämänsä suunnan täysin. Ole siis ylpeä itsestäsi.

Vierailija
20/21 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

prostituoituina on tänäkin päivänä sairaanhoitajista maistereihin ja jopa tohtoreihin.

Jos olisi vaihtanut niin rahakkaan homman tehdäkseen perustason opetustyötä lasten parissa, niin sitä täytyy silloin todella haluta.

Luulen myös, että sillä taustalla lasten pahoinvointi, nenäkkyys, vanhempien hiillostava "mun lapsi on mansikka" asenne, yms. ei syöksisi opettajaa burn outtiin alta aika yksikköä. Karaistunut opettaja olisi parasta, jota lapset voivat saada. Nämä puudeliopettajat kun eivät kykene olemaan aikuisia lasten edessä ja lapset ottavat joukkovallan opettajasta.