Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin väkivaltaisen parisuhteen, miten toipua?

Vierailija
17.08.2025 |

Väkivalta hiipi suhteeseen vaivihkaa ja eskaloitui joten siksi en heti osannut varoa. Sitten yritin lähteä monta kertaa mutta toinen sai aina painostettua minut takaisin. Väkivalta oli pääasiassa henkistä ja taloudellista, mutta välillä myös fyysistä. Mies eristi minut ja lannisti ja uhkaili niin, etten edes tajunnut pitkään aikaan miten paha tilanne oli.

Nyt vihdoin olen täysin irrottautunut ja voin todella paljon paremmin. Mutta käsittelen vielä järkyttyneenä sitä, miten olen saattanut suostua tuollaiseen tilanteeseen ja sallia itseäni kohdeltavan niin.

Miten tästä yli ja eteenpäin? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa sinä! Isoin yksittäinen teko on nyt tehty ja toivon suunnan olevan ylöspäin. Koska väkivaltaa eri muodoissaan kesti kauan, anna itsellesi aikaa. 

Vierailija
2/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu keskusteluavun piiriin esim. työterveyden kautta. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sallinut kohdeltavan itseään pahoin, niin ensiksi omien rajojen tiedostaminen ja niistä kiinni pitäminen. Eli pysyt erittäin kaukana tuollaisesta henkilöstä.

Vierailija
4/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun vikasi ole jos joku on kahjo. Mene eteenpäin ja ole varovaisempi. Älä jää menneeseen 

hautomaan asioita mille et voi mitään. Pysy kaukana hänestä. Toivu rauhassa ja jatka elämää .

Vierailija
5/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan sitä sitten, kun pääset ensiksi pois teholta.

nimim: "Nahkaruoskat soi..."

Vierailija
6/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa. Kannattaa harkita psykoterapiaa. Itselläni erosta yli 10 v enkä vieläkään luota miehiin. Suurin ongelma itselläni tuntuu olevan veto itselleni vääränlaisiin miehiin, koska olen siihen tottunut lapsuudessa. Kaikki miehet joihin ihastun eivät välttämättä ole väkivaltaisia, mutta eivät taatusti myöskään helppoja. Tähän asti olen onnistunut välttämään miinan ja pysynyt sinkkuna. Tunnistan kuitenkin ongelman.

Vierailija
7/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinä. Itse olen tuollaisessa suhteessa, eikä taloudellisen tilanteen takia mitään mahdollisuutta erota. Mies on tarkoituksellisesti tuhonnut luottotietoni ja nimissäni on siis velkoja, joten en saa asuntoa. En myöskään tule toimeen työttömyystuella yksin. Sukulaisia ja tukiverkkoja ei ole. Olen ansassa ja hän ei tietenkään lähde mihinkään, näin on sanonut jos olen pyytänyt lähtemään.

Tämmöisestä jos pääsisi irtautumaan, tuntisin itse, että tarvisin vain talousasioihin neuvonta-apua, muuten olisin vain huojentunut.

Vierailija
8/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa, samoin terapia. Mutta salli itsellesi nyt lepo ja toipuminen kaikessa rauhassa. Tee asioita ja näe ihmisiä, jotka koet merkityksellisiksi ja iloa tuottaviksi. Nuku riittävästi ja syö terveellisesti. Siitä se lähtee.

Vierailija
9/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olihan kumppanisi tavallinen suomalainen mies?

Vierailija
10/10 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isket jonkun komean miehen taas koska eihän ne ole väkivaltaisia.