Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI VKO 6

20.12.2005 |

Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...

Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!

Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)

Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät on kaavat ja odottavan aika. Vielä kaksi viikkoa piikittelyn alkuun. Naistenklinikalla siis ollaan hoidoissa - oma sairaala ostaa palvelut sieltä.

Olen ihmetellyt, miksi tässä toisessa ivf:ssä pitää sumutella kolme viikkoa ennen piikittelyä, kun viimeksi riitti kaksi. Oman sairaalan lääkäri ei osannut vastata, ja Hesaan mennään vasta punktiopäivänä. Kanssasisaret - onko tietoa?

Vierailija
22/154 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua:)

Mitäs teille vko6:laisille kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menkkaoireet jyllää todella vahvoina. Masussa on menkkamaisia jomotuksia jatkuvaan tahtiin. Saas nähdä malttavatko pysyä poissa ensi viikkoon asti. Perjantaina otan vikan teron ja innolla jo odotan maanantain taysin käyntiä :) Sitten alkaakin jo piikitykset!!!! Jännittää, pelottaa jne...

Vierailija
24/154 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen primolutin, ja sitten odotellaan menkkoja ja nollaultraa. Kyllä jännittää ja pelottaa! Kaikennäköisiä peikkoja mielessä. Ja pitkästyttää, kun ei oikein tapahdu vielä mitään.

Vierailija
25/154 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja minä sen mukana siirryin tähän pinoon!

Meillä menossa eka IVF pitkän kaavan mukaan. Synarelalla olen sumutellut jo 30.12 asti ja Puregonin pistämisen aloitan ensi keskiviikkona.

Kävin tänään ultrassa (KYS:ssä) ja kaikki näytti olevan ok! Meillä puktio siirrettiin miehen työmatkan takia viikolle 6. Hiukan harmittaa, olisin halunnut jo päästä piikittelemään! Jospas tuota malttaisi vielä odottaa...!

Vierailija
26/154 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synarelaa olen sumutellut ja eilen alkoi vuoto, nollaultra 23.1. Tämä on meidän ensimmäinen IVF. Neljä tuloksetonta on inssiä takana (yhdessä biokemiallinen raskaus). Punkitoon tähdätään viikolle kuusi.

Synarelasta ei ole pahoja sivuvaikutuksia onneksi ollut, mitä nyt öisin tulee hikoiltua ja uni on vähän pätkittäistä.

Meillä on syynä mun ovisongelmat, prolaktiini ja miehen epänormaalien simppojen liian suuri määrä.

27/154 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kanssasisaret!

Päätin minäkin taas alkaa kirjoitella, kun on pitkästä aikaa jotain tapahtumassa. Elikäs tänään alkoivat menkat. Huomenna alan piikitellä itseeni puregonia. Ja viikon päästä on eka ja ainut ultra. Punktio tulee sitten viikolle 6. Eli meille tehdään nyt lyhyen kaavan icsi.

Taustasta sen verran, että lasta ollaan toivottu nyt noin 3,5 vuotta. Yhtään ainoaa plussaa ei matkan varrelle ole sattunut. Hoitoihin mentiin noin vuosi sitten. Keväällä 2005 tehtiin kolme inssiä, mutta olisi pitänyt tajuta heti ottaa järeämmät keinot käyttöön ja mennä koeputkihoitoihin. Eli insseissä ei tapahtunut mitään, koska syksyllä tehdyssä ensimmäisessä IVF:ssä selvisi, että siittiöt eivät läpäise munasolua, koska niissä luikeroissa on vasta-aineita ja tämä tekee munasolun läpäisyn mahdottomaksi. Okay, elämämme ensimmäinen IVF:kin oli siis kokeilua ja nyt ollaan menossa ICSI-hoitoon.

Meillä siis vika on miehen siittiöissä, niihin on tullut jonkin tulehduksen aiheuttamana vasta-aineita. Pesussahan niistä suurin osa lähtee pois, mutta kaikkia ei voida pestä pois. Tämä on aika vaikea ongelma, koska siittiövasta-aineista on niin vähän tietoa ja kaikki tietokin on ristiriitaista.

Mutta ei kai se auta kuin taas toivoa parasta! Onnea meille kaikille hoitoihin ja toivottavasti me kaikki tästä pinosta plussataan!!!

-Hessunen-

Vierailija
28/154 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema eteenpäin päästään suunnitellusti ja keskiviikkona on sitten ensimmäinen piikki. Opastuksessa kävin myös, ihan simppelin tuntuiselta hommalta näytti. Sunnuntaina seuraava ultra, jossa katsotaan kuinka Gonal-f on tehonnut. Punktio pitäisi osua välille 6.-8.2.

Missäs muut menee ?

Vierailija
29/154 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka menkat eivät vielä alkaneetkaan! Nyt siis kolmas päivä terosta.. Kp 2 aloitan piikittelyt, toivottavasti menkat alkaa huomenna niin aikataulu pitää hyvin, maanantaina olisi eka munisultra. Jos aikataulu ei pidä, niin sitten tulee suunnitelmiin muutoksia!

Minä pistän siis Gonalia kolme ekaa päivää 150IU ja sitten kaksi seuraavaa 187,5IU sitten ultraan! Mitenkäs muilla annokset on?

Vierailija
30/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyenkaavan meniöille peukut pystyssä oikean menkka ajoituksen suhteen.

Itselläni on pitkäkaava ja tänään nollaultrassa kaikki niinkuin pitääkin, huomenna sumuannos puolitetaan ja piikitys alkaa gonalilla 300iu ja jatketaan ens tiistaihin jolloin kontrolli ultra. Mun annostus kuullostaa aikasta suurelta. Mites muitten pitkälläkaavalla meniöiden annostukset?

Vierailija
31/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELLA: mulla huomenna vasta nollaultra ja piikitykset alkaa samalla. Näillä näkymin annos on 500iu, mutta mulla onkin taustalla jo kaksi IVF:ää ja osaavat aloittaa isoilla annoksilla. Viimeksi piikittelin viikon ylimääräistä, kun aloitettiin liian pienillä annoksilla. Siltikin saaliina vain kolme munasolua! Sinun annoksesi kuullostaa minusta ihan normaalilta :) Minä kun olen mahottoman kehno munija!

Aika paljon samassa aikataulussa menijöitä! toivottavasti plussajuna pysähtyy kohdallamme!

Vierailija
32/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin menkkoja täällä nyt kaivattaisiin.. Menkkaoireet on melkeinpä kadonneet, joten kaipp ne sieltä pian alkaa! Taidan vain jännittää niitä niin paljon!!! Tätä mukaan mä siirryn jo viikolle 7, jos ei pian ala!

Pajunkissa ja Ellakos se nyt oli! Teillä on aikas hurjat annokset!! Toivotaan, että tulosta niillä syntyy!!!!

Vierailija
33/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan käynyt täällä, enkä huomannut tätä ketjua.

Meillä siis donorIVF viikolla 6 ja huomenna olisi nollaultra :) Hieman jännittää miten käy.

Tänä aamuna hoksasin, että pitää varmaan ostaa toinen pullo Synarelaa, koska olen sumutellut jo 60 kertaa :o (4suihketta päivässä x 15 päivää). Minä kun luulin että enempää ei tarvi olla, mutta jos on tarkoitus sumutetta käyttää siirtoon asti 2suihketta päivässä, niin tuskin tätä samaa pulloa riittää, kun se on vain 60 annoksen pullo :/

Gonalia mulla on kaksi kynää ja annos 900ie/ui!! =O Miksi se on näin iso? Muilla näyttää olevan paljon pienemmät annokset! Gonalia olisi tarkoitus aloittaa huomenna..

Synarelasta ei ollut minkäälaisia oireita, ihan pelottaa onko se edes vaikuttanut!

Punaviiniä täälläkin nautitaan lasillinen illassa! ;P

Vierailija
34/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moi Charlize5, tuttuja ollaan tuolta toisesta ketjusta (nimim. Pinky!) :-)

Eli täällä alkoi vihdoinkin menkat, ja pääsen piikittelemään torstaina Puregonia annoksella 100iu. Juu, vähäiset on määrät, mutta eka hoito siis kyseessä ja pieneillä annoksilla lähdetään. Viikolla 5 kaksi seurantaultraa ja katsotaan, onko piikit tehonneet. Jännää! :-)

Vierailija
35/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhe =D En olis arvannut!

Vierailija
36/154 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein äsken testin ihan vain sen takia, jotta jännitys laukeaisi!!! Ja kuinka ollakkaan kahdessa sekunnissa testiin tuli kaksi viivaa!!!! Mitä hemmettiä??? Tää ei voi olla totta... Viiva on vielä melkein yhtä paksu kuin tuo kontrollikin!!! Mä oon ihan shokissa ja mieskin on yövuorossa!!!!

Vierailija
37/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uutinen! =P Joko olet soittanut lääkärille? On tämä kait ihan oikea plussa!!! =D ONNITTELUT!!!

Vierailija
38/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kyllä se on uskottava, että raskaana ollaan! Tein juuri toisen testin ja kaksi viivaahan siihen taas tuli! Soitin heti taysiin ja sain ultra-ajan 9.2!

3½ vuotta tähänkin elämämme ensimmäiseen plussaan meni! Jos jotain kiinnostaa, niin uskon että seuraavilla asioilla on ollut jonkinlaista merkitystä: Olemme syöneet multitabseja ja juoneet beroccaa kolmisen kuukautta. Minä olen käynyt homeopaatilla ja vyöhyketerapiassa. Nytkin tässä kierrossa kävin vyöhiksessä päivää ennen ovista ja 12 päivää oviksen jälkeen!

Ja oireista: Menkkaoireet jyllää. Ja kaikki oireet ovat alkaneét aivan niinkuin aina ennen menkkojen alkamista. on tuskahikeä, kiukkuisuutta josta seuraa itkuisuutta. On menkkakipuja ja itse asiassa viime viikolla oli normaalia kovempia ja uskoin sen liittyvän teroihin. Rinnat kipeytyivät viikko oviksesta (normaalia ennen menkkoja). Että en todellakaan voinut näistä oireista päätellä muutakuin menkkojen alkamista ja ihmettelin kun ei meinaa alkaa!!

Toivotan tähän pinoon teitille kaikille erittäin paljon plussaonnea ja seuraan teitin taistelua!!! :)

Vierailija
39/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mieletöntä, MiaMik!!! Tosi paljon onnea, vähänkö olen onnellinen teidän puolestanne!!

Äh, en mä osaa kirjottaa mitään, kun olen vaan niin täpinöissäni... :D

MAHTAVAA!

-Osse

Vierailija
40/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta!!! :--D Nyt alkoi kyllä loistavasti tämä ketju! Siis ei voi olla totta! Miljoonasti onnea teille MiaMik!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan