Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 kk:n ikäisen yöunista

21.04.2006 |

Meillä on nyt jo pidemmän aikaa " kärsitty" (minä itse lähinnä) pojan öisistä heräilyistä. Viime yönäkin hän heräsi 2 kertaa ja itki ihan tosissaan. Voiko se olla vaan ihan sitä, että on siirtymässä siihen seuraavaan univaiheeseen, tottunut siihen että menen sängyn luo heti kun hän itkee, eikä halua päästää siitä irti?

Mitä mun pitäis sitten tehdä? Miestä en halua häiritä, kun menee kuitenkin aamulla töihin, niin mieluummin meen suht nopeaan pojan sängyn luo, annan vähän vettä pullosta laitAn tutin suuhun ja hän nukahtaa siihen. Muutaman tunnin päästä sama juttu..

Pitääkö mun antaa vaan hänen kitistä/itkeä sängyssään, että nukahtaa itse? Entä jollei nukahdakaan itse, mitäs sitten???

Vinkkejä kaipaisin kovastikin =))

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun jo siirtyä taaperoihin;-)

Vauvahan tuo meidän jätkä vielä on =) Ainakin mun mielestä

Vierailija
2/3 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku neiti täyttää vappuaattona vuoden ja on aina ollut mielestäni suht hyvä nukkuja. Halkion vuoksi en ole imettänyt eikä tytöllä ole tuttia käytössä, ja yösyötöistä luovuimme vuoden alusta. Usein tytsi nukkuu 20:30-6:30 ilman herätyksiä, mutta yhtä usein on öitä, jolloin hän herää hieman itkeskelemään, mutta nukahtaa itsekseen tai pieneen paijaukseen.

Mielestäni on aivan normaalia, että pienet lapset heräilevät silloin tällöin yöllä eivätkä aina osaa nukahtaa uudelleen ilman apua. Milloin syynä on hampaat tai vatsavaivat, milloin vaikka pahat unet tai uudet opitut taidot, joita treenataan yöllä. Esikoisemme (nyt 3,5v.) heräili, jos tutti oli joutunut hukkaan. Ja kyllä hän vieläkin kaipailee välillä yöllä äitiä tai isää. Joskus peittoa pitää korjata tai välillä antaa huikka vettä. Toiset lapset oppivat herätessään kömpimään isin ja äitin väliin. Meillä ei tätä käytäntöä ole ollut. Ja useimmiten kyllä yöt nukutaan ihan tyytyväisinä tuhisten, omassa sängyssä siis.

Toki, jos heräilyt ovat tiheitä ja lapsi oppii aina saamaan jotain palveluita (esim juottaminen), voi palvelukset jättää vähemmälle. Kun neitokaisemme kanssa lopetin pullon tarjoamisen, niin yöt parani kummasti.

Niin, minusta ei kai nyt ollut juurikaan apua, kun itse olen vähän sitä mieltä, että heräilyt ovat normaalia vauva-aikaa ja kuuluvat vähän isompienkin lasten arkeen. Jaksamista kuitenkin toivottelen, ja toivon myös, että löydätte äidille ja taaperolle sopivat rutiinit.

Lyle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aina pystyyn kapsahdan kun vauva yöllä itkee vaikka mies nukkuis eri huoneessa tai ois yövuorossa. Meidän muksu nukahtaa kyllä yleensä heti uudestaan kun tutin vaan suuhun saa ellei sit oo hampaita tulossa, silloin ei auta tutti eikä et pääsee viereen nukkumaan vaan silloin annan särkylääkettä ja pian sitten uni jatkuu.