Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI VKO 6

20.12.2005 |

Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...

Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!

Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)

Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Eli 7:stä solusta on 5 hedelmöitynyt. Huomenna aamulla siirto, toivottavasti jaksavat jakautua.

Vierailija
82/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ketjulaiset ovat siis päässeet siirtoon saakka, hieno homma !Siirtojännitys on ohi täälläkin, aamulla tehtiin siirto. Kaikki 5 hedelmöitynyttä olivat myös jakautuneet. Yksi 4-soluinen 1-luokan alkio siirretiin. Eivät kuulema siirrä kahta alle 35-vuotiaille tuoresiirrossa. Neljä meni pakkaseen odottamaan aikaa tulevaa. Kahteen PASsiin niistä pitäisi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tästä taitaa alkaa meikäläisellä kaikkien aikojen piina. Inssien jälkeen on ollut jotenkin rauhallisempi olo, kun ei ole tiennyt, tapahtuuko alakerrassa mitään. Nyt en saa ajatuksia irti siitä pienestä reppanasta joka pyörii ja hakee paikkaansa. Taidan inhimillistää asiaa liikaa, mutta minkäs teet.

Liimaa ja pitkää pinnaa kaikille,

Anno + Santeri Alkio pp0

Vierailija
84/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santeri Alkio, hih!:-D Kyllä tämä piinaavaa aikaa on. Itse olen ollut maanantaista lähtien vaaka-asennossa melkein koko ajan, mitä nyt eilen joutui raahautumaan siirtoon;) Turvotus on edelleen kova, mutta toivotaan, että pian helpottaa. Mulla testaus 24.2., koskas muilla? Mitenkähän sen ajan saa sinne asti kulumaan...Minulta kyllä siirrossa kysyttiin, että " montakos laitetaan?" Meille siis laitettiin yksi, kun sattui löytymään yksi hyvälaatuinen. Kaksi olisi laitettu, jos olisivat kaikki olleet huonolaatuisia. Odottelen tässä tietoa klinikalta, että onko saatu pakkaseen mitään vai ei. Ei pääse soittamalla ihan helposti läpi...Nyt jännittää huurunenien puolesta!

-Mondis & " hippu" , pp1 :-)

Vierailija
85/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Anno, että olet saanut Santeri-alkion kyytiin ; )! Meille suostuivat laittamaan kaksi alkiota (4 ja 5-soluiset) tuoresiirrossa, kun itse niin haluttiin..ja iältäni olen 32-v. Sekin varmaan riippuu lääkäristä ja hoitopaikasta.

Mondikselle tiedoksi, että täällä on toinen maanantaina puktioitu rantapallo! Maha on ollut erityisen turvoksissa eilisillasta asti..farkkujen nappi ja vetskari on pidettävä ainakin istuessa auki ja jotenkin on hiukan tukala olo?!? Toivotaan, että se tästä tasottuisi molemmilla.

Tänään kävin ostamassa alkosta pikkiriikkisen punkkupullon (nam!), josta aion nautiskella viikonloppuna-ainakin... Aiotteko muut ottaa piinispunkkua? Mulle lääkäri sanoi aiemmin, että kaikki mikä rentouttaa on hyväksi, joten pieni lasillinen lienee paikallaan..!

Monentenako päivänä se mahdollinen kiinnittyminen tapahtuisi? Onko teille annettu hoitopaikoista minkäänlaisia ohjeita piina-aikaan? Mulle sanottiin vaan, että elä normaalia elämää...Lievästi sanottuna vaikea tehtävä!

Mulla on veritesti 22.2, joten piina on vasta ihan alussa.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja erikeeperiä piinailijoille!

t: Mimma + pampulat pp3 (vai onko pp1 vasta siirtopäivästä seuraava?)

Vierailija
86/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis ole ainoa rantapallo;-) Toivotaan, että turvotus laskee pikkuhiljaa. Juuri puhuin hoitajan kanssa puhelimessa, ja selvisi, että saimme 3 " ihan hyvälaatuista" alkiota pakkaseen:-) Tuo tieto helpottaa todella paljon!

Minun käsittääkseni siirtopäivä on pp0, joten mulla menossa tänään VASTA pp1...

Itse aion juoda iltaisin pienen lasin punkkua koko piinisajan! Lääkäri sanoi, että itse ei voi mitenkään edesauttaa kiinnittymistä, eikä oikein myöskään vahingoittaa sitä. Liimasäteitä kaikille!!!

Vierailija
87/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki pääsivät siirtoon asti. Ja vielä hyvillä alkoilla. Minulla tilanne alkoiden puolesta huonoin, mutta ainakaan vielä eivät ole menkat alkaneet, joten sen puoleen toivoa on. Heh. Tänään siis pp. 1. Testi on 23.2. Voi olla, että testaan kyllä paria päivää aiemmin jos ei tule menkkoja/voimakkaita menkkatuntemuksia aiemmin.

Kuinka te muut M-alkuiset olette niin palloina? Minulla ei vatsa ole missään vaiheessa ollut turvoksissa. Oikein ihmettelin vikoina päivinä ennen punktiota, että milloin tulee. Samoin ihmettelin punktion jälkeen, että milloin aletaan särkylääkkeitä popsimaan. Mutta ei siis mitään. Viime yöllä tosin heräsin aamuyöstä ja oli outo olo. Yleensä siis nukun kuin tukki. Valvoin varmaan pari tuntii ja jatkoin sitten puol kasilta taas unia.

Punkun suhteen en ole vielä päättänyt kantaani. Kuinka vähän te meinaatte sitä ottaa? Periaatteessa eihän siitä voi haittaa olla, eikä kait alkoholista muutenkaan koska alkio niin alkuvaiheessa. Muistan lukeneeni, että joku otti konjakkia aina tilkan joka ilta.

Osaako joku sanoa, milloin kiinnittymisen pitäisi tapahtua jos on niin tapahtuakseen.

Ja tosta siirrettävien määrästä. Meillekin sanottiin heti alussa, että yksi siirretään jos on ok. En sitten tiedä siirtäisivätkö passissa kaksi. Oliko joku muuten jo konkari näiden rankempien hoitojen kanssa. M-sarjalaiset olimme ainakin ensikertalaisia. Mietin vaan, että millaisen tauon jälkeen passiin pääsee ja millainen operaatio se on?Ymmärtääkseni voi tehdä sekä luonnolliseen että lääkkeelliseeen kiertoon. Mitä ne lääkeet sitten ovat. Muuta en tiedä kun että eikös se oviksen aikaan tehdä?!

RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!

Vierailija
88/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli toivottamaan teille rentouttavaa piinaa :) Koristakaa yhdessä tilastoja ja plussatkaa mahdollisimman moni :) Joko te uutta piinapinoa kohta avaatte???

MiaMik rv 6+6

Vierailija
89/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas voidaan periaatteessa tehdä jo seuraavaan kiertoon ivf/icsi:n jälkeen mutta yleensä väliin jätetään yksi normaali kierto (koska ivf-kierto ei ole luomu). Pas voidaan tehdä luomukiertoon, eli tikutat itse ovistesteillä oikean ajankohdan, ja sitten on vaan siirto (ja mahdollinen tukilääkitys) - tai sitten avusteiseen kiertoon, eli stimuloidaan omaa hormonituotantoa. Minulle lääkäri (Fertinova) sanoi, että mielummin vasta yhden välikierron jälkeen, mutta jos oikein vänkää, niin voivat tehdä kai heti seuraavaankin.

(itse jo malttamattonama/pessimistisenä kyselin nämä kaikki vaihtoehdot)

Kivaa, MiaMik, että käyt täälläkin vielä kurkkimassa! Toivotaan, että sinun luomuihmeesi antaisi osviittaa tämän ketjun tuloksille!:-)

Vierailija
90/154 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tosi hienosti olet Milka-75 toipunut punktiosta! Mulla on fiilis, että EHKÄ tää tästä pian alkaa laskemaan...(luulin ensin, että punktiossa viimeistään vatsa litistyy, kun kaikki imetään pois - mutta eheiii)

ja tuosta punkusta vielä, otan siis n. 1 dl lasillisen korkeintaan, voi kai sitä enemmänkin juoda, ja ehkä viikonloppuna juon yhden ison lasillisen ruoan kanssa. Mutta kaikki, mitä otetaan kohtuudella, ei luulisi ainakaan haitaksi olevan. Olen myös lisännyt ruokavaliooni auringonkukkaöljyä E-vitamiinin vuoksi...saas nähdä, mutta kaikkea pitää kokeilla:)

Vierailija
91/154 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piinistely on muilla lähtenyt käynttin? Täällä todella hitaasti...Punktiokivut alkavat helpottaa, ja sitä myöden parempi mieli:) Tänään siis vasta pp2.

Vierailija
92/154 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa rantapallo laskeutua ja olo kohentua. Paitsi, että flussa iski viikon tullakkovaikoeikö- jakson jälkeen..

Piinistely sujuu hitaaaaaaaaasti täälläkin, mulla on menossa pp3. Millonkas niitä oireita voisi alkaa tulemaan, jos pampula/t olisivat onnistuneet ihmeenkaupalla tarrautumaan kiinni? Eikös lugeista voi tulla myös vastaavanlaisia oireita, esim rintojen arkuutta?

Pitkää pinnaa ja positiivista lauantai-iltaa!

t: Mimma+pampulat

Vierailija
93/154 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli eilen illalla aivan mielettömän kovat alavatsakivut. Otin 2 panadolia ja ei apua. Soitin jo Naikkarille ja oli lähdössä yöllä klo.2.30 sairaalaan. Mutta sinnittelin sitten kotona. Käskivät vaan ottaa lääkettä ja tulla jos ei millään mene ohi. En tiedä, mistä oli kysymys. Kyse vaan kovasta kivusta, en vuoda ym. Tänäänkin vatsa on vielä arka. Voi olla, ettei liity mitenkään tähän hoitoon. Mitään tollaista ei kyllä ennen ole ollut.

Muutenhan olenkin ollut niin hyvässä kunnossa kuten kehuinkin. Ei pitäisi mennä kehumaan.. Mietityttää kun huomenna olisi sitten edessä töihin meno, että mitä tästä tulee. Töissä on tosi stressaavaa ja kiireistä, erityisesti nyt kun olen ollut poissa.

Kiva kuulla, että M&M alkaa turvotus laskemaan ja olo olemaan hyvä. Niin sitä pitää.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Vierailija
94/154 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikille isot onnisttelut plussasta ja turvallista loppumatkaa! On se hienoa, että plussatili on jo avattu tässä pinossa.

Vierailija
95/154 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka-75, toivottavasti mahakivut ovat ohitse! Mitään uutta selittämätöntä ei tosiaan tähän rumbaan haluaisi lisää! Minulla juili mahaa myöskin yöllä 2 päivää punktion jälkeen, eivätkä lääkärit oikein osanneet sanoa siitä mitään. Buranalla selvisin ja luulen että oli osittain omaa paniikkia.

Muuten piinailu on alkanut aika laimeasti. Silti jo nyt tuntuu siltä että en kerta kaikkiaan uskalla mennä puolentoista viikon päästä veritestiin ja ETENKÄÄN soittaa tuloksesta jo tutuille hoitajille....

Mutta miten on joko avataan varsinainen Kuutosen Piinapino

Leiska

Vierailija
96/154 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka, toivottavasti kivut ovat helpottuneet!!

Minulla on piinailu sujunut vaihtelevasti, välillä rupean etsimään kaikki mahdolliset merkit ja oireet omasta kropasta :/

Mitäs oireita teillä, tytöt, Luget aiheuttaa?? Mulla ei taida olla muuta, kuin tissien kipu ja kasvu! =O eivät mahu tissiliiveihin! Mies varmaan tykkää =D heh.. Kipu on alkanut pp 3-4, vaikka lugeja on laitettu jo ennen siirtoa.. tuleeko oireet näin myöhässä?

Munasarjoja särki koko eilisen päivän ja mahaa on ruvennut turvottamaan tänään uudestaan.. sekin taitaa olla lugien vaikutusta..?

Onko muilla samoja sivuvaikutuksia?

Minä ajattelin testata jo pp11, koska minun on helpompaa nähdä se nega itse kuin kuulla lopullisen vastauksen hoitajalta.. eikä tarvi jännittäkään enää viimeiset 3-4 päivää :I

Vierailija
97/154 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mondlicht: Meillä sama testipäivä (24.2) Tuntuu, että sinne olisi iäisyys. Olen selkeästi taas innokaampi, viimeiset inssipiinat meni aika kyynisissä tunnelmissa. Oletko jo toipunut punktiosta ? Aika kankeata tämä on ollut mullakin, vieläkään ei oikein voi normaalisti olla.

Mimma73: Hain hakusanoilla " IVF" ja " kiinnityminen" tämän palstan vanhoja viestejä; sellaista 5-7 päivää hedelmöitymisestä monet raportoivat. Eli oliskos se silloin pp 3-5 ? Tosi yksilöllistähän tuo on, muutamia viestejä muistan, jossa pp 12 on negaa testattu, mutta veritestissä on tullut plussa.

Onko flunssa voiton puolella ?

Milka75: Piinispunkkua kuluu täällä noin desi illassa. Lääkäri kyllä sanoi, että mitään poppakonsteja ei ole... Ei tuosta varmasti mitään haittaa ole.

Onko vatsakipu jo ohi ? Tsemmpiä töihin !

Leiska7: Veritesti ja kaikki muutkin testit pelottaa täälläkin (tai siis se tulos). Ei haluaisi taas tippua korkealta.

Charlize5 ja muut oiregallupilaiset: Tissit on aivan sairaan kipeät, mutta olivat sitä jo ennen siirtoa. Muuten ei mitään erikoista, mahajuilinnatkin voi varmaan laittaa punktion piikkiin. Ainoa kerta, kun olen plussanut oli muuten kaikkein oireettomin kierto.

Keppu ja Santeri Alkio pp3

Vierailija
98/154 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Punktioturvotus on melkein kokonaan poissa, huh!

Milka-75, onko enää ollut kipuja? Olisiko se voinut olla jo kiinnittymiskipua?

Charlize, minäkin sain kaivaa extralarget mummorintsikat kaapista (ainoat, joihin tissit mahtuu). Ja kun mulla tuota etuvarustusta on muutenkin...:-/

Anno, eikö nyt ole jo pp4? Eikö sullakin ollut siirto torstaina, vai muistanko nyt väärin? Tai sit hormonit saa pään muuten vain sekaisin:)

Lasketaanko muuten nuo kiinnittymispäivät (5-7pv hedelmöittymisestä) punktio- vai siirtopäivästä eteenpäin? Kun hedelmöittyminen tapahtui (kai?) punktiota seuraavana päivänä. Siirrettäessä mulla alkio oli jo 8-soluinen. Vielä ei ainakaan mitää merkkejä (kipuja ym.) minkäänlaisesta kiinnittymisestä. Mutta lohdullista tietää, että oireettomanakin ihmiset ovat plussanneet!

Vierailija
99/154 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun on piinisseuraa.

Vatsakivut ovat ohi. Onneksi. Eilen oli vielä tärinäherkkyyttä, tänään ei mitään. Säikähdin kyllä silloin yöllä. En usko, että kiinnittymiskipu voi olla tollaista.. mutta pitää toivoa, että oli :)

Oireista ei ole muuta kun kipeät rinnat. Nekään ei ehkä nin kipeät kun punktion/siirron aikaan.

Mondlicht luin jostain pinosta että huolestuit julkisen suhtautumisesta hoitoosi yksityisellä. Meillähän on sama tilanne. Kyllä minä ainakin meinasin olla kovana, että kun pakastin tyhjä saa hoidot julkisella alkaa välittömästi. Olemme kuitenkin jonottaneet kauan. Menemme ensikäynnille normaalisti noin kk kuluttua ja kerron, että pakasteita on. Kerroin Naikkarilla jo kun jonoon asettivat, että menemme varmaan välissä yksityiselle.

Vierailija
100/154 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä alkaa flunssa jo vähän helpottaa...! Hyvä, että Milkan kivut ovat hävinneet, kuulostivat aika hurjilta!(josko sittenkin olis kiinnittymiskipuja..?!?)

Oireista sen verran, että tissit oli tosi turpeat ja arat vielä tänään iltapäivällä, mutta nyt ne ovat jotenkin palautuneet ennalleen...NEGAOIREITA? Tuli ihan sellainen olo, että nyt hormonitaso lugeista huolimatta romahtanut ja se on sitten sitä myöten selvä. Vai onko kenelläkään tietoa, voiko tämmöinen oireiden loppuminen olla normaalia?

Toivottavasti kaikkien piina sujuu rauhallisissa merkeissä ja mieliala positiivisena!!! Toivotaan plussaa meille kaikille!!!

t: negatiivisuuteen taipuvainen mimma+pampulat pp5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme