Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI VKO 6

20.12.2005 |

Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...

Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!

Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)

Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiska , mimma ja mondlicht menemme kaikki samalla aikataululla kohti maanantain punktioo. Leiskalla, mimmalla ja mulla näyttäis olevan suht samanlaiset palleromäärät ja mondlicht onkin saamassa suuremman sadon. Toivotaan että hyper pysyy kaikilla poissa, muistetaan juoda ja levätä tarpeeksi. Eikös nuo ole parhaat hyperin välttämiskeinot? Onko teillä muilla puhuttu montako alkiota siirretään? Meille ollaan siirtämässä kahta alkiota jos sinneasti päästään.

Rauhallista pakkasviikonloppua ja onnea matkaan kaikille maanataille!

Vierailija
62/154 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten olisi pregnylin vuoro sujahtaa tuonne masunahkaan...! Pitää lähteä sitä kohta apteekista ostamaan.

Meille lääkäri sanoi, että hän suosittelisi yhden alkion siirtoa, jos sinne asti päästään. Minä olisin ehkä kahden kannalla, miehelle sopii molemmat. Sovittiin, että katsotaan minkälaisia alkioita saadaa ja päätetään vasta sitten...

Onko se runsas juominen tärkeää jo ennen punktiota, kyselee ekakertalainen? Sen tiedän, että punktion jälkeen pitää levätä ja juoda paljon.

Kiva, että meitä on näin monta samassa aikataulussa!!

Mukavaa lauantain jatkoa!

t: pinkeämahainen mimma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lauantaina kaikille!

Täällähän on paljon kutosviikkolaisia. Ja kaikilla tuntuu olevan hyvä tilanne ja muniksia suuret määrät odottamassa punktiota. Hienoa!

Minulla on menossa koeputkihoito pitkän kaavan kautta. Ollaan hoidossa yksityisellä (VL). Olen sumutellut Suprecuria jo tammikuun alusta saakka.

Eilen kävin pistoshoidon seurantaultrassa. Edellinen seuranta oli ti. Puregonia on mennyt 150iu viime viikon keskiviikosta alkaen. Tänään pistan vikan piikin. Pregnyl huomenna ja punktio tiistaina. Vatsani ei ole mitenkään turvoksissa eikä muutenkaan ihmeellisiä tuntemuksia ole viimepäivinä ollut. Viela joitakin päiviä sitten vatsassa juili oikealla puolella..

Ekassa ultrassa oli 9 munista ja nyt eilein oli yhteensä 15. Kaksi oli jo isompaa 18 ja 19mm ja loput pienempiä, tosin 17mm oli myös. Toisella puolella oli kuitenkin isompia ja toisella pienempia, mikä ei liene ihan ideaalitilanne. Limis oli 10mm.

Hoito ei ole edennyt ihan suunnitellulla tavalla. Ensin menkat eivät meinanneet millään tulla ja sitten löytyi kysta, joka jouduttiin tyhjentämään punktioimalla. Toivottavasti nyt loppu sitten sujuisi toivotusti.

Tsemppia meille kaikelle punktioon. Toivottavasti tulee hyvä saalis ja lähtee jakautumaan hyvin ja päästään siirtoon asti!

Vierailija
64/154 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään punktiossa, 20 kpl rakkuloita löytyi, mutta niissä oli vaan 7 munasolua sisällä. Soitin äsken hoitajalle, kysyäkseni saanko ottaa lisää buranaa. Hän kysyi biologilta väliaikatietoja: 4 tehty icsi, joista vaan yksi onnistui, koska muut munasolut oli raakoja. 3 oli jätetty maljalle, eli niihin tehdään normaali ivf.

Pelottaa, että yksikään näistä neljästä ei hedelmöity, saati sitten jakaannu...

Sori, jos teksti on sekavaa, taitaa olla vielä droppeja veressä!

Mite muilla hoito etenee?

Vierailija
65/154 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti loput munasolut hedelmöittyvät! :( Mutta onneksi nyt ainakin edes se yksi on jo hedelmöittynyt! Oikein kovasti jaksamisia sulle ja toivotaan parasta!

Itellä kanssa punktio takana, olo aika hutera joten tosi pikaisesti kirjoitan. 35 rakkulasta 19:sta oli sisällä munasolu. Huomenna tiedetään montako hedelmöittyi. Mulla pahoinvointia ja hyperin oireita, mutta voimakas nestetankkaus pitäisi pitää pahemmat oireet loitolla.

Tsemppiä muille punktioihin!

Vierailija
66/154 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvällä mielellä Mimma, minulle on jo tehty aiemmin 1 epäonnistunut ja yksi onnistunut- lapsosen saamiseen johtanut - ICSI, ja juuri onnistuneessa saatiin paljon huonompi saalis follikkeleita sekä hedelmöittyneitä munasoluja. Siirrettiin silloin kaksi joista toinen kasvoi tytöksi, pakkaseen jäi 2, josta myös lähti syksyllä raskaus alkuun, mutta meni kesken.

Nyt keräys tuotti 18 munasolua, punktio meni hyvin, ja olen jo erittäin ok. Toivotavasti te muutkin!

Keskiviikkoon sitten...

Leiska

Vierailija
67/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssasiskot olemme taas selvinneet punktiopäivästä!

Mimma :

älä huoli eikös se ole niin ,että yksi hedelmöittynyt riittää ja IVF hedelmöityksessähän teillä on vielä 3 munasolua.

Mondlicht:

19 munasolua upea saalis. Nyt sitten vain rauhassa, kivennäisvettä juoden. Toivottavasti sulla on jokin hyvä kirja mihin voit uppoutua.

Leiska:

Sulla kans upea saalis 18 munasolua vautsi.

Milkalle onnea punktioon.

Omanapa: rakkuloiden määrää en tiedä, mutta munasoluja saatiin 12. Meille lääkäri ehdotti eilen kolmenpäivän viljelyä eli siirto on luultavasti vasta torstaina. Soittelen klinikalle päivittäin ja saan tietää missä mennään onko mitään siirrettävää. Mites muut onko teillä milloin siirtopäivä?

Vierailija
68/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka laiskasti tänne kirjoittelenkin! *häpeää* Joka päivä kuitenkin teidän kuulumisia lueskelen ja peukkuja kaikille pidän!! =)

Minulla oli kanssa eilan punktio, jossa saatiin 24 rakkulaa ja niistä 16 munasolua. Tänään soitti labrahoitaja ja kertoi, että 8 hedelmöityi, olen todella iloinen että näinkin paljon, parempi kuin ei mikään. ;)

Järisyttävin uutinen oli kuitenkin se, että nyt kun kokeiltiin myös omilla siittiöillä, yksi munasolu hedelmöityi!!! Kolme solua yritettiin hedelmöittää omilla ja yksi onnistui! (loput luovutetuilla) Olen niin järkyttynyt, mutta hyvässä mielessä..onnenkyyneleet vaan valuu koko ajan, tuntuu niin uskomattomalta.. ensin meiltä vietiin kokonaan toivo onnistua omilla ja nyt saatiin toivomme takaisin!! Se yksi solu siirretään huomenna, loput pakastetaan.. toiveet todella korkealla, vaikka tiedän että tilastollisesti meillä ei ole mahdollisuutta onnistua sillä solulla lähes ollenkaan...

*Lähtee itkien syömään aamiaista*

Peukkuja kaikille!!!

Vierailija
69/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirhe sattui :)

Vierailija
70/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISO KIITOS kaikille, jotka lohdutitte minua eilen, kun matelin maanraossa punktion jälkeen!!!

Tänään aamulla solubiologi soitti ja kertoi, että 3 solua oli hedelmöittynyt! Yksi icsi ja kaksi tavallisella ivf:llä. Suuri raakojen solujen määrä kuulemma saattoi johtua liian pienistä lääkeannoksista, mutta syytähän ei varmuudella tidetä.

Mondlicht, Leiska, Ella ja Charlize- kaikilla teillä on U.P.E.A munissaalis! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy! Kiva uutinen myös se Charlize, että omilla siittöillä on onnistuttu lahjasiittiöiden lisäksi!!!

Jännittävää päivänjatkoa!

t: positiivisempi mimma

Vierailija
71/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! =) Ei ole peli tosiaan pelattu! =D

Vierailija
72/154 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mimmalle ja kaikille kirjoittaneille, näyttää hyvältä! Meillä 18 munasolusta 11 oli kypsynyt tarpeeksi ja niistä 7 hedelmöittyi, tänään sain tietää. Alkuasetelmat alkavat siis tasoittua meillä kaikilla, ja ainakin päästään siirtoon. Toivottu loppuasetelma taitaa ainakin kaikilla olla sama!

Huomenna sitten siirtoon.. Toivottavasti limakalvomme muuntuvat varsinaisiksi liimakalvoiksi, joissa alkiot viihtyvät!

Leiska

Vierailija
73/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Mimma73! On tämä sellaista vuoristorataa kyllä, että äärirajoilla mennään henkisesti ja tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Mutta onneksi teillä kävi hyvin!

Leiska, 7 hedelmöittynyttä on hieno tulos! Kyllä se hirvittää aina, kun joka välissä " kato käy" , ja määrät pienenee mitä pidemmälle mennään.

Kertokaa siirtokokemuksia kaikki! Tänäänhän aika monella oli jo siirto, mulla itsellä vasta huomenna. Ja äsken soitin, että miten on jakautuminen lähtenyt käyntiin, niin sanottiin että näillä näkymin oikein hyvin (kaikkia ei vielä oltu ehditty analysoida). Toivotaan että kaikki 11 sissiä lähtevät kehittymään ja että mahdollisimman monta saataisiin pakkaseen. Koska minua itseä lohduttaisi hirveästi ajatus siitä, että pakkaseen saataisiin alkioita, jos nyt tulisi tuoresiirrosta nega. Se olisi näin jotenkin ehkä helpompi kestää.

Oikein paljon onnea ja tsemppiä kaikille siirtoihin!!!!:)

Vierailija
74/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin paha kokemus, vaikka kivuliasta kylläkin. 7 solua saatiin, eli ei mikään megasaldo. Biologi soittaa huomenna, perjantaina olisi siis siirto jos jotain siirrettävää on.

Onnea kaikille tässä vaiheessa, täällä onkin vissiin kaikki pääsemässä siirtoon saakka.

Anno

Vierailija
75/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

hienoa lukea, että kaikilla solut hedelmöittyneet ja siirto tulossa. Anno, pidän peukkuja, että sinä seuraat ketjumma vanavedessä.

Itsekin olin eilen punktioissa. Koskihan se lääkkeistä huolimatta, mutta illalla tai tänään ei ole kyllä tuntunut enää missään. 12 munasolua saatiin joista 2 oli raakoja, eikä niitä siis yritetty hedelmöittää. 7 tänään saadun tiedon mukaan hedelmöittyi. Pelkäsin, että käy huonommin. Pelkään edelleen, etteivät lähde jakautumaan.

ICSI jouduttiin tekemään, vaikka IVF oli suunniteilla. Sperma oli rajoila ja lääkäri oli mikroinjektion kannalla. Kysyin eikö voitaisi jakaa, mutta otti myös siihen kantaa, että koska soluja 12 ei kannata, isommalla määrällä kyllä. Täälät olen kyllä lukenut, että pienempiä määriäkin on jaettu.

Vierailija
76/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasi äsken viesti käsistä, joten jatkan vielä.

Miten tämän päivän " siirtolaisilla" on mennyt? Toivottavasti top -alkioita on kyydissä ja että pysyisivät ja kiinnittyisivät.

Kyllä tässä tosiaan aika äärilaidoilla mennään ja tunteet heittelee kovin. Mondlicht totesikin jotain samankaltaista. Kiva kuitenkin huomata, ettei ole yksin.

Toivotaan, että tästä ketjusta tulisi kaikkien aikojen plussaketju!!! Vaikka näin alkuvuoden hoitojen kunniaksi.

Vierailija
77/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin aamulla labraan. Icsattu solu oli 1.luokkaa ja nelisoluinen, loput kaksi olivat kaksisoluisia ja 2.luokkaa. Saimme " tahtomme" läpi ja alkioita siirrettiin kaksi, vaikka lääkäri oli yhden kannalla. Yksi kaksisoulinen laitettiin pakkaseen.

Mutta huppista keikkaa...se aamulla kaksisoluisena mukaan otettu olikin oltapäivällä jo VIISISOLUINEN! Kyydissä on nyt sitten neli-ja viisisoluiset alkiot-JEE!

Lääkärin mielestä tilanne onnistumisen kannalta on fifty-fifty, kuulosti minusta aika paljolta.., mutta innolla odotan miten tässä käy!

Käytännöt näköjään vaihtelee hoitopaikasta riippuen. Meille KYS:ssa tehtiin sekä ivf että icsi, vaikka soluja oli vaan 7, joista vielä 4 osottautui raaoiksi..! Se hyvä puoli siinä oli, että seuraavassa mahdollisessa ivf:ssä tiedetään, että icsi:ä ei tarvitse kai käyttää...

Mites muilla on siirto mennyt?

Tsemppiä kaikille punktioon/siirtoon meneville!!! Itse käyn esimerkkinä siitä, että vähäellä solumäärälläkin voi päästä siirtoon!

t: Mimma+pampulat

Vierailija
78/154 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, aamuinen siirto tuntuu kuin siitä olisi jo viikko! Laitettiin kaksi alkiota kuitenkin, nelisoluvaiheessa oleva ja toinen alkeellisempi, eli luultavasti 2-soluinen. Meinasin kirjoittaa 2-suloinen, kuulostaa mukavalta!

Pakkaseen jäi lopulta 3kpl, kakkoslaatua olevia palleroita, riittää siitä kahteen passiin, jos selviävät.

Mulla tuli yöllä paniikki, kun vatsaa jomotti. Pelästyin että nyt on hyperi käsillä ja tästä sitten 40 km päähän sairaalaan miehen ja lapsen kanssa keskellä yötä ja aamun siirto jää unholaan - alkoi vain koskemaan lisää. Otin Buranan ja se auttoi ja rauhoitti ja aamulla kaikki oli ok. Kipu oli varmaan jännitystä enimmäkseen, eikä se edes tuntunut munasarjojen kohdalla. Ikään kuin kurkku jatkuisi alas asti ja se olisi ollut kipeä. Hyperiä ei onneksi havaittu ultrassa.

Kuitenkin vatsa on nytkin arempi kuin aiemmilla ivf-kerroilla. Miten teillä muilla? Liikkuessa ei satu mutta jotenkin aran oloinen sisältä.

Meille suositeltiin viikon seksitaukoa, miten muilla?

Kaikille peukut pystyssä, Leiska

Vierailija
79/154 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä monella on hyvät tilanteet. Hyvin jakautuneita alkioita olette onnistuneet poimimaan mukaanne.

Itsekin tulin juuri klinikalta siirrosta kotiin. Alkioita oli 7, joista yksi roskistavaraa. Ylipäänsä saadusta 12 solusta 2 oli ollut raakaa ja 3 ei muuten vaan hedelmöittynyt. 5 alkioista oli 2-soluvaiheessa ja 1kpl 4-soluvaiheessa. Yksi kaksisoluvaiheessa ollut siirrettiin. Yritin vähän kysellä, että eikös se ole vähän huono kun ovat vasta tossa vaiheessa. Lääkärin mielestä se oli normaalia. Myönsi kuitenkin, että 4 soluinen kiinnittyy paremmin. Ei suostunut puhumaan mistään luokituksesta. Kolmeen olkeen alkiot pakastettiin jatkoa varten.

Olen kyllä tosi negatiivinen kun mietin vaan että mahtavatko selvitä sulatuksesta ja mahtavatko jakaantua eteenpäin kun eivät olleet tämän pidemmällä. Lääkäri kyllä totesi, että mahdollisuudet ovat ihan hyvät.

Tuntuu, että ovat yksityispuolella toiveikaampia. Sen lisäksi että ovat kiirettömämpiä, kysyvät vointia ym. Oltuani ensin vajaat 2 vuotta julkisella tutkimuksissa ja hoidossa, olen kyllä huomannut eron. Laskuakin tuli tähän saakka n. 1600e ja lääkkeisiin meni lisäksi 700e (omavastuu täynnä+kaikki ei kela-korvattavia). Eli aiomme kyllä käyttää IVF-suunnitteluajan julkiselle ihan kustannussyistä. Pakkanen tietysti pitää olla tyhjä ennen siirtymistä.

PLUSSASÄTEITÄ JA KIINNITTYMISAALTOJA KAIKILLE KETJUSSA PIINAILEVILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
80/154 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyytiin pääsi 1.luokan 8-soluinen alkion (lääkäri täsmensi, että luokka oli siinä 1. ja 2. luokan rajamailla). Muille alkioille ei ollut käynyt yhtä hyvin...:`-( Viisi oli tipahtanut kyydistä, olivat hitaita ja monitumaisia joten poissa laskuista. Yksi oli muutenvain " viallinen" . Loput neljä olivat vasta 2-soluvaiheessa, ja on vielä epävarmaa, kannattaako niitä edes pakastaa. Joten kato kävi täälläkin:-(

Todella sekava olo, toisaalta onnellinen, kun on edes se yksi hyvä alkio, ja toisaalta todella pettynyt ja surullinen, kun näin iso kato kävi. Kaikki alkiot hedelmöitettiin icsi:llä, koska myös miehen näyte oli huonontunut entisestään.

Toivotaan silti onnellista loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi