Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI VKO 6

20.12.2005 |

Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...

Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!

Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)

Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että tuli eka plussa tähän ketjuun!!! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti!!!

Hiukan omaa napaa...: tänään aloitin Puregonin pistämisen annoksella 200ui. Kyllä oli yllättävän " kova" paikka pistää niinkin heiveröinen piikki omaan masuun... Seuraava ultra on sitten ma 30.1.

Miten nopeasti ja minkäläisia oireita muille on tullut Puregonista? Mites se punaviinin lipittely, onko sen aloittaminen suotavaa vasta piinisaikana?

Vierailija
42/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuhan alkaa lupaavasti, ensimmäinen + jo ennenkuin päästään kunnolla hoidoissa alkuunkaan!

Tänään alkaa minullakin sitten piikittely ja olisin myös kiinostunut tietämään koskas sitä punaviiniä pitikään juoda?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hykerryttävää kuulla jo nyt plussa-asioista! Minun toivoma plussa on vasta piikityksen tasolla, toista päivää piikitän puregonia 100iu. Tämä on jo kolmas icsi-hoitomme, joutuu varmaankin nostamaan annoksia viikon päästä. Lääkäri kai aikoo kopioida edellisen, onnistuneen hoidon, joka alkoi juuri näin pienillä määrillä ja koko ajan joutui nostamaan annoksia silloinkin.

Minua piikittäminen ei inhota, päinvastoin on melkein hauskaa leikkiä lääkäriä itseään kohtaan...no, en tunne mitään puregonista tai sumuista erikoisempia oireita, ja punaviiniä join eilen pari lasillista - lääkkeenä tietenkin.

Leiska

Vierailija
44/154 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä oikein vieläkään voi uskoa todeksi! Toisaalta en pelkää keskenmenoakaan ollenkaan, minulla on sellainen asenne tällä hetkellä, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan! Mieli saattaa kyllä vielä muuttua moneen kertaan. Kahden viikon päästä on sitten se alkuraskauden ultra ja tietenkin vähän jo jännittää, eikä oikein ole uni tullut parina viime yönä :) Eli ei ainakaan vielä tietoakaan siitä kuuluisasta alkuraskauden ylitsepääsemättömästä väsymyksestä ;)

Taitaa olla suurinpiirtein kaikki päässeet jo piikitysten suureen maailmaan??

T. MiaMik rv jotain (ei niin mitään hajua (4+?)???)

Vierailija
45/154 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen uutinen joka varmasti valaa toivoa meihin kaikkiin.

Täällä ollaan piikitelty Gonal-F:ää 112,5 iu/ vrk kahtena päivänä. Sunnuntaina menen ultraan, eli voi olla, että annokset tuosta vielä nousee.

Vierailija
46/154 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ekan satsi Puregonia (100iu) muhii mahamakkarassa:) 5 päivän päästä eli ensi ti on eka munisultra. Katsotaan nostetaanko annosta sitten. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
47/154 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla särkenyt päätä Gonal-piikityksen alettua? Mulla on aivan älytön päänsärky, ihan kuin kaikki veret on noussut päähän, tuntuu että räjähdän... :$

Vierailija
48/154 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heittää tutulle nicille onnittelut tähän pinoon. Sähän varsinaisen POMMIN jysäytit. Hieno homma ja onnea jatkoon ja tervetulos tuonne toiselle puolelle :)

ja Modlightille vielä. Älä huoli niistä puregonin määristä. Varovaisesti kannattaa alottaa ja jokaisella on ihan eri annokset riippuen omista hormooneista,painosta ja iästä ja sairaudesta. Mulla oli 150iu ja sit 225iu ja munarakkuloita tuli yli 30 joissa folleja oli 20 (pcos kyllä vaikutti tohon) Joten nou hätä-annosta kyllä nostetaan tarvittaessa. Hyvässä hoidossa olet ;)

Piippuli 12+4

Vierailija
49/154 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan piikin jälkeen möyri oikein kunnolla alavatsaa, mutta nyt kolmannen piikin jälkeen ei tunnu enää missään. Muutenkin olen tuntenut ovulaation aina vain oikealla puolella, josta nyt juilii, enkä koskaan vasemmalla puolella. Eilen pistin vasemmalle puolelle, eikä ollut mitään tuntemuksia. Voikohan sitä pistää niin väärään paikkaan, että lääke menee harakoille?

Charlize5, vieläkö särkee päätä?:-/

Miten muilla menee?

Vierailija
50/154 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Ihanaa, että joku onnistuu :)

Meillä IVF siirtynee viikolle 7. Selkeää syytä en ole saanut, mutta jotain häikkää ultrassa kai näkyi. Piikittelemään siis ei vielä päästy.

Jätän siis tämän ketjun. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
51/154 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myöskin aina ollut niin, että tunnen ovulaation oikealla, mutta en ikinä vasemmalla! Harvemmin se vasemmalla on ollutkaan :)

Ekassa IVF:ssä siis yritin pistellä enemmän vasemmalle puolelle, kun ajattelin että olen niin huono munija sillä puolella (keskelle masua ei voinut pistää kun sattui niin paljon). Ajattelin että joskos sillä olisi vaikutusta kummalle puolelle pistää vaikka eikös sen lääkeaineen pitäisi vaikuttaa tasapuolisesti verenkierron kautta ;) No, kuitenkin vas. puolelta saatiin 7 ja oikealta 5 munista... Ei se varmasti harakoille mene sinullakaan :)

Mulla tuli kylläkin nippailuja vasta joskus viidennen piikkipäivän jälkeen ekassa IVF:ssä, joten älkää vielä olko huolissanne, jos nippailuja ei juurikaan tunnu!!

MiaMik rv 5+1

Vierailija
52/154 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvua oli jo havaittavissa, piikkiannosta lisättiin 112,5:stä 225:een jotta saadaan vähän vauhtia sarjoihin. Paljonkos se limis pitäisi olla tässä vaiheessa (5 pv piikittelyä takana, punktioon 7-9 pv) ? Mulla oli nyt 5,2.

Kyllä tämä pitkä kaava tuntuu sitten piiitkääältäää...

Tässä se kärsivällisyys taas kasvaa.

Anno

Vierailija
53/154 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäydyin ultrassa tänään piikiteltyäni 6 päivää ja kaikki oli ok. Limakalvo oli ihmeen paksu, 8 mm ja munarakkulatkin kasvaneet hyvin. Eli toisin kuin edellisessä hoidossa annostusta ei ihmeekseni tarvinnut nostaa lainkaan, satasella mennään eteenpäin... ja punktio luultavasti jo ensi maanantaina.

Sunnuntaina oli sekoilua piikitysten kanssa, ja luulin jo että munasin nämä munisasiat täysin! Olin töissä koko viikonlopun ja jouduin kanniskelemaan piikkejä ja lääkkeitä mukanani. Lauantaina jouduin piikittämään tavaratalon vessassa. Sunnuntaina piikitysaikaan sitten huomasin että hmm missä puregon kynäni onkaan... jaaha se onkin jäänyt eiliseen vessaan ja paikka oli kiinni sunnuntaina! Mieheni joutui ajamaan 140 km ja tuomaan vanhasta hoidosta onneksi säästyneen kynän ja pääsin piikittämään 4 tuntia myöhässä normaalista. Onni onnettomuudessa oli ettei itse puregonlääke tai piikit olleet jääneet ulottumattomiin vai olivat kiltisti laukussani.

Tästä voimme kai oppia, että koska kaikki oli kuitenkin ok maanantain ultrassa, ei poikkeavalla piikitysajalla joskus ole käänteentekevää merkitystä.

terveisin leiska

Vierailija
54/154 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen ultra, viiden piikityspäivän (Puregon 200iu) jälkeen saldona 12kpl 10-11mm rakkuloita ja limakalvokin oli ok. Ainut miinus oli se, että kohdussa SAATTAA olla pieni polyyppi!!! Lääkäri sanoi, että se saattaa myös olla ihan tavallinen " poimu" ja että hoidon tässä vaiheessa hysteroskopiasta olisi enemmän haittaa... Kysyin, että vaikeuttaako polyyppi mahdollista alkion kiinnittymistä, lääkäri sanoi, ettei siitä ole ainakaan tutkimustuloksia..

Onko kenelläkään muulla ollut polyyppia kohdussa hoidon aikana? Ja mitenkä se on vaikuttanut onnistumiseen...?

Nyt pitäisi kai vaan ajatella positiivisesti ja uskoa hoidon onnistumiseen!!!

Muuten, minulla alavatsa tuntuu jo melko pinkeältä ja lantiomallin farkkuja ei kärsi enää pitää...

Tsemppiä meille kaikille!!!

Vierailija
55/154 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmilla puolilla kypsymässä 12kpl rakkuloita, n.10mm halkaisijaltaan. Limakalvo oli 8mm. Viisi Puregon-päivää siis takana annoksella 100iu, ja tänään sain nostaa annoksen 150iu:n, ja äsken pistin Puregonin sekä Orgalutranin, joita siis seuraavat 4 päivää rinnakkain (puregonia vielä 3pv /150iu). Kyllä maha punottaa, ja ainakin Orgalutran-pistoskohdan ympärillä jomottelee ja näyttää (ja tuntuu!) siltä kuin olisi ampiainen pistänyt:-/ Mullekaan ei tiukimmat farkut enää vyötäröstä mahdu, tuntuu tukalalta.

Mimma73: älä huolehdi polyypista. Toivotaan, että se oli vain ihopoimu, tai muuten harmiton juttu!

Leisku7: olipa aikamoinen pistostarina, mutta onnellinen loppu! Onneksi pistoksen " myöhästyminen" ei vaikuttanut munistulokseen!

Vierailija
56/154 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi Orgalutranin (jarrupiikki) pistäminen eilen ja aika voimakas päänsärky siitä seurasi, fiilis muutenki aika hutera ja hassu. Alavatsa reilusti turvonnut ja pientä punotusta pistoskohdissa. Pe vielä ultra.

Jaksamisia!

Vierailija
57/154 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ultra eilen ja 15-9mm rakkuloita oli noin yhdeksän kummallakin puolella. Limis oli 8mm ja kuulemma ihan hyvä. Oma lääkärini ei tehnyt ultraa. Gonal annoksen jatkamisen 300iu lääkäri kävi ultrakuvien kanssa varmistamassa joltain kolleegaltaan. Eli vähän sekavin mielin odottelen perjantaita ja oman lääkärini tekemää ultraa.

Olo on suht ok. Maha on mullakin niin turvonnut, että piti kaivaa vanhat farkut kaapista, jotka ei ole lannemallia.

Leppoisaa loppuviikoa kaikille ja piikitysintoa

Vierailija
58/154 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten oli toinen ultra ja punktiopäiväksi tuli ensi maanantai. Rakkuloita oli 11kpl (17mm-19mm) ja lukuisia pienempiä, jotka saattavat ehtiä myös mukaan. Pistän tänään viimeisen Puregonin 150 iu ja huomenna on vuorossa Pregnyl 5000iu. Kohdun limakalvo oli ok ja lääkäri sanoi, että munasarjat ovat kauniit ; ), heh!

Mites muilla menee, Leiska7, Mondlicht, ella73 yms.???

Rentouttavaa viikonloppua!!!

Vierailija
59/154 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin toka ultra takana, ja melkoinen määrä palleroita muhimassa. Eli vasemmalla yli 10kpl ja oikealla yli 20 kpl, n. 14mm halkaisijaltaan. Tosin niistä osa noista oli pienempiä, joten kaikki eivät varmaan ehdi kypsyä. Limis oli 10mm. Lääkäri varoitti hyperistä, kun tuota satoa on kerääntynyt noin paljon. Nyt nestetankkaus alkoi ja maanantai-aamuna punktio. Tänään pistän Puregonin loppujämät (ylitäytön) n. 100iu ja viimeisen Orgalutranin, la illalla irrotuspiikki. Siirto torstaina. Sen takia kuulemma vasta to, jos hyperi iskee...:-/

Miten muitten munasadolle kuuluu?:)

Vierailija
60/154 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa tänään ja tosiaan varmistui punktio maanantaiksi, huh! Munarakkulat olivat kasvaneet toivotulla tavalla, molemmilla puolilla oli viitisen isoa ja lisäksi pienempiä (isot kooltaan n 18-19 mm). Limakalvo oli myös ok, muistaakseni 9 mm. Aika samat maisemat kuin Mimmalla, luulen!

Huomenna Pregnyl sitten ja menoksi...

Kunpa tietäisi miten tässä käy! Ostin tänään 50 senttisen vauvanbodyn, tosin siskoni tulevalle vauvalle, mutta ajattelin että se tuo myös salaisesti onnea...

jaaha, ja sitten punaviiniä illan kunniaksi. Ja kuten Mondlichtin, kai meidän muidenkin täytyy muistaa muutenkin juoda hyvin.

Leiska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi