IVF/ICSI VKO 6
Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...
Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!
Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)
Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??
Kommentit (154)
Tänään oli minulla veritesti, mutta en päässyt labraan niin aikaisin että tulokset saisin enää tänään. Täytyy vielä odottaa varmistuksia huomiseen...tuli siis ylimääräinen piinapäivä. Kauhu oli jo suuri kun soitin klinikalle ja hoitaja aloitti lauseensa sanalla " ei" ... ! Onneksi lause jatkui että" ...tuloksia ole tänne vielä saapunut."
Mondlichtille ekasta ultrasta sen verran, että kyllä yleensä sydämensykkeet jo näkyy ja pieni alkio ruskuaispusseineen. Tuulimunaraskaus siis näkyy myös. Viime lokakuussa näkyi meillä ultrassa myös esim. se että alkio oli liian pieni ja seuraavalla viikolla alkavan keskenmenon pystyi aavistamaan. Jos ekassa ultrassa on kaikki ok, voi jo huokasta mielestäni aika syvään.
Mutta nyt en anna syksyn mörköjen tulla pilaamaan tätä plussaa. Tätä pitäisi voida juhlia jo nyt, sillä nythän se plussa tuli! Tietenkin jo ehdin jo katsomaan kalenterista laskettua aikaakin... pahin virhe jos menee kesken... Mutta minkäs teet jos olet ihminen.
Huomiseen...
Leiska
Ensin ONNITTELUT kaikille teille onnellisille (joita on monta !!!), jotka olette plussanneet! Tämän palstan plussat antavat toivoa siitä, että ehkäpä joskus on meidänkin vuoro...
Kävi tänään veritestissä, josta tiesin tulevan negaa. Ruskea tuhru, joka alkoi jo pp11, ei kuulemma ole normaalia, joten hysteroskopia edessä polyyppiepäilyn takia. Onneksi sain ajan KYSiin jo 3.4. Sitten mahdollinen PAS ja ehkäpä toinen IVF jo ennen kesää, jos kaikki menee ok..
Nyt keskityn vähäksi aikaa muuhun elämään ja yritän sitten uudestaan toivottavasti paremmalla onnella!!!
Onnea seuraavaan hoitoon.
Mondlicht: Leiska sinulle jo aika kattavasti vastasikin, eli ultrassa pitäisi syke jo olla näkyvissä. En kyllä osaa sanoa povaako tuo plussan aikaisempi näkyminen hyvää. Tällaista maalikkopohdintaa vaan.
Pelko on ihan luonnollista tässä vaiheessa. Itse ainakin koen niin, että " turpiin on tullut" näissä hommissa usein, joten vaikea luottaa mihinkään. Yritän kyllä. Mun veritesti siirtyi huomiseksi työn ajoitusongelmien vuoksi, eli pp 13. Toivon, että tulee hyvä arvo, niin voisi vähän vetää henkeä. Tulethan Leiska labratuloksia kertomaan huomenna ?
Anno ja Santeri Alkio pp12
Hoitaja soitti aamulla hcg-arvot... eli eilen kävin veritestissä yhdeksältä kaksi viikkoa siirrosta. Arvo oli aika huima - 917!
Meillä on yksi 1,5 v tyttö ja muistan että pari vuotta siten vastaavana päivänä luku oli 300.
Hoitaja kuitenkin rauhoitteli että lukuun ei kannata tuijottaa liikaa, eli ei heti ka
.. eli ei heti kannata tilata kolmoisrattaita ...!
No, katsotaan mitä siellä olisi tarjolla...ultra sen näyttää sitten kolmen viikon päästä!
Tekisi heti mieli tilata joku superihana matka toukokuulle, tämä on ehkä mun ensimmäinen " outo" mielihalu...
Leiska
PS: kertokaa te muutkin veritestikuulumiset, Mondlicht, Anno, oliko muilla kiinnittymisyritystä?
Onnittelut mahtavasta veritestituloksesta! Siirrettiinkö sinulle kaksi alkiota? Nyt todellakin voit hetkeksi huokaista syvään ja nauttia plussasta! :-)
Minä hätähousuna testasin tänään jo sillä Apteekin testillä, vaikka klinikka määräsi testipäiväksi vasta huomisen. Tulos oli haalea positiivinen, siis tosi haalea. Soitin sitten klinikalle ja sain ajan ensi tiistaille veritestiin, jolloin minulla on jo pp19, joten arvon pitäisi olla tuolloin jo aika korkea, jos on ollakseen... Hoitaja oli realistinen ja korosti 20% keskenmenoriskiä alkuraskaudessa. Progesteronia vähennän nyt kahteen kappaleeseen/päivä. Jännittää ja pelottaa ihan kamalasti!
Anno, sinullahan on huomenna veritesti, eikö?
siis luin juuri, että sinulla Anno on tänään ollutkin jo veritesti:) Huomenna siis varmaan saat tiedot?
Olin itse laskeskellut, että 80-120 pitäisi olla. Varsinainen päivähän olisi ollut pp14 huomenna, jolloin arvo olisi kai yli sadan. Hoitaja ei suostunut arvailemaan jatkosta, eikä hän tietysti mikään ennustaja olekaan. Sanoi vaan, että raskauksia on mennyt kesken 500 arvoilla ja jatkunut pienillä. Ei uusintatestiä, jos ei viikon päästä ole vuotanut niin aika ultraan. Asia jännittää minua nyt niin apljon, että taidan tehdä aiheesta oman aloituksen, jos jollain olisi jotain " rauhoittavaa" tilastotietoa.
Sun hcg-arvosi vaikuttaa ihan normaalilta mun mielestä. Kuten itse lskeskelitkin, seuraavana päivänä arvo olisi ollut jo reilusti yli sadan ja se on selkeästi positiivinen.
Itse kun kyselin omasta jättiarvosta, että mitä se tarkoittaa, hoitaja sanoi että näinä päivinä arvot ovat todella hlö- ja raskauskohtaisia. ja joo, mulle siirrettiin kaksi alkiota, kakkos ja kolmos-luokkaa eli on mahdollista että molemmat riiviöt kiinnittyivät...! Huhhuh! Vähän pelottaakin.
Ei kai ole tässä vaiheessa muuta keinoa selvitellä raskautensa tilaa kuin odotella oireita. Mulla niitä ei vieläkään ole. Tietysti voit käydä uudestaan verikokeessa, siitähän näkee miten arvo tuplaantuu. Olen kyllä varma että mahassasi ollaan ja voidaan hyvin. Onnea matkaan!
Terveisin
Leiska
Kiitos Leiska rauhoittelusta. Tänään on ainakin vielä kaikki ok. Oireita on sellainen metallinen maku suussa ja mahaa nippailee välillä munasarjojen kohdilta vaihtelevasti eri puolilta. (Kuuluu kuulema asiaan, vaikka menkkakipuja muistuttavatkin.)
Eiköhän meille kaikille ihan hyvin käy :)
Anno ja Santeri
Oireistanne kuulisin mielelläni enemmän, itsellä kun ei juuri mitään ole. Nyt kun Anno mainitsin tuon metallisen maun suussa, niin mullakin on maistunut " raudalta" suussa parina päivänä, tosi lievästi.
Mua pidetään vielä jännityksessä, sillä vasta ensi ti on veritesti (en päässyt tänään klinikalle testiin matkan takia). Mutta eilen siis vielä testasin Apteein testillä, plussaa oli sekin, vaikka viiva oli haaleampi.
Oikean puolen munasarjaa pistää välillä. Toivottavasti ei ole merkki kohdunulkoisesta? Eikö silloin kiinnittyminen tapahtuisi esim. munanjohtimeen, jota särkisi? Lieviä repäisytuntemuksia tulee harvakseltaan, jos todella äkkinäisesti liikahtaa. Tosin ei joka kerta.
Aiotteko mennä varhaisultraan? Olimme hoidossa yksityisellä, ja ajattelin mennä samaan paikkaan alkuraskauden ultraan. Ei pää kestä odottaa sinne ensimmäiseen neuvolaan huhtikuulle! :)
Kertoilkaahan kuulumisia!:)
ehkä mullakin on jotain nippailuksi tulkittavaa, maha tuntuu joskus olevan vähän tulessa kuten menkkojen edellä. Tällaista en huomannut edellisessä raskaudessa. Rinnat normaalit, ei palele, ei väsytä, ei pissata, nukun hyvin...?
Mulla vain suklaan makua suussa juuri nyt...!
Pysytään yhdessä ja siirrytään jossain vaiheessa odottajiin!
Leiska ja pupu (t?)
Mitäs tänne kuuluu? Säikähdin hirveästi, kun luin, että tuulimunaraskaudessa oireet puuttuvat, tai ovat vain lieviä...minulla kun ei edelleenkään oireita juuri ole. Ei saisi liikaa roikkua netissä ja lueskella kaikenmaailman kauhukuvia! :-)
Ensi tiistain verikoetta odotellessa:)
Kiitos vastauksesta. Tarkoittaakohan sitten aikainen plussaus sitä, että olisi paremmat mahdollisuudet? Eli jos plussaa jo pp11, niin alkiolla olisi hyvät mahikset kiinnityä lujasti ja pysytellä kyydissä loppuun saakka. Joo, tiedän, ettei siihen oikein itse voi vaikuttaa, mutta kovin pelokas olen ja kaikkea mahdollista kuvittelen ja mietin. Ja niitä oireita mielelläni haluaisin enemmänkin, olisi vähän todellisempaa tämä!:)
Viisi viikkoa siirrosta siis eka ultra? No sehän on jo aika pian! Varauduin siihen, että seuraavaan kuukauteen ei tapahdu vielä yhtään mitään! Nähdäänköhän siellä jo mahdollinen kohdunulkoinen, tai peräti sydämen syke? Anteeksi kun kyselen hassuja, mutta tämä on todellakin elämäni ensimmäinen plussa ja olen aivan sekaisin! :-)