Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysvapaalla olevat viranhaltijat palaavat kesäksi taas töihin (opet)

Vierailija
15.06.2008 |

Syksyllä koulujen alkaessa jäävät taas äitiys-/hoitovapaalle.

Onko tämä ihan oikein jonkun mielestä?

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaiselle ei kirjoiteta työsopimusta kesäksi todennäköisesti siksi, että kunnassa säästetään niin paljon kuin vain voidaan eikä siis makseta palkkaa myöskään sijaiselle.

Ja jatkokysymys: miten tämä on viranhaltijan vika?

Juu eihän _tämä_ enää ole viranhaltijan vika mitenkään. Itse vain tarkastelen tätä kesäpalkanmaksuasiaa näin viransijaisen näkökulmasta. Kun kesäpalkka maksetaan jollekulle, kuuluu kesäpalkka minun oikeustajuni mukaan sille, joka on tehnyt edeltäneen lukuvuoden työt, ei sille, joka on ollut kotona lasten kanssa.

Vierailija
82/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiat hoitavat itse itsensä tai muut hoitavat sinua koskevat asiat?

Ihan itse kuule tein virkavapaahakemuksen, ei siinä rehtoria tarvita kuin allekirjoittamaan se paperi. Kyllä se paperi ja asiat siitä eteenpäin ihan itse byrokratian rattaissa kulkevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen haluaisin selityksen sinulta siihen, että miksi hoitovapaan toisella jaksolla, jolloin ei siis voi olla kesällä töissä, niin sijaiselle ei siltikään kirjoiteta työsopimusta kesäksi.

[/quote]

Sijaiselle ei kirjoiteta työsopimusta kesäksi todennäköisesti siksi, että kunnassa säästetään niin paljon kuin vain voidaan eikä siis makseta palkkaa myöskään sijaiselle.

Vierailija
84/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkokysymys: miten tämä on viranhaltijan vika?

Vierailija
85/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän _tämä_ enää ole viranhaltijan vika mitenkään. Itse vain tarkastelen tätä kesäpalkanmaksuasiaa näin viransijaisen näkökulmasta. Kun kesäpalkka maksetaan jollekulle, kuuluu kesäpalkka minun oikeustajuni mukaan sille, joka on tehnyt edeltäneen lukuvuoden työt, ei sille, joka on ollut kotona lasten kanssa.

Miksi viranhaltijan pitäisi luopua ekana kesänä äitiys- ja vanhempainvapaan aikana kertyneistä lomista? Onko muissa ammateissa tyypillistä luopua kesälomistaan? Ja jos pidän lomaa sen vajaa kuusi viikkoa, niin miksi silti sijaiselle ei makseta mitään? Onko tämä sitten viranhaltijan vika?

Vierailija
86/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotiiko äitiys- ja vanhempainvapaalta kertynyt vuosiloma muutenkin oikeustajuasi vastaan vai koskeeko tämä vain viranhaltijoita opetuspuolella?

Vierailija
87/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos hän on työtön, noiden lomakorvausten lisäksi vielä työttömyysetuudet, joista esim. ansiosidonnainen on mielestäni kohtuullinen.

Itse jäin äitiyslomalle toukokuussa, saan palkat kesiltä 2008 ja 2009, olen poissa lukuvuoden 2008-2009, ja koska palaan töihin syksyllä 2009, saan palkan kesältä 2009, jolloin todennäköisesti valmistelen seuraavaa lukuvuotta.

Vierailija
88/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Miksi viranhaltijan pitäisi luopua ekana kesänä äitiys- ja vanhempainvapaan aikana kertyneistä lomista? Onko muissa ammateissa tyypillistä luopua kesälomistaan? Ja jos pidän lomaa sen vajaa kuusi viikkoa, niin miksi silti sijaiselle ei makseta mitään? Onko tämä sitten viranhaltijan vika?

Lomaillahan viranhaltija saa koko kesän, ja sopiihan se minulle. Mutta kun kunta maksaa palkan yhdelle henkilölle yhden viran hoitamisesta, niin eikö se raha kuulu lukuvuoden jälkeen sijaiselle?

Nyt en enää jaksa vatvoa tätä. Kunhan tein oman vaatimattoman näkemykseni julkiseksi.

Vierailija
89/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos hän on työtön, noiden lomakorvausten lisäksi vielä työttömyysetuudet, joista esim. ansiosidonnainen on mielestäni kohtuullinen.

Itse jäin äitiyslomalle toukokuussa, saan palkat kesiltä 2008 ja 2009, olen poissa lukuvuoden 2008-2009, ja koska palaan töihin syksyllä 2009, saan palkan kesältä 2009, jolloin todennäköisesti valmistelen seuraavaa lukuvuotta.

sijaiset varmaan katsovat, että heidän pitäisi saada se kesän 2009 palkka, vaikka eivät enää opetakaan kyseisessä oppilaitoksessa...

Vierailija
90/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja opetukseton aika pitää hyödyntää esim. koulutuksiin ja valmisteluun, niin teen sen ihan mielellään palkalla.

Vierailija
91/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jaettu 12 kuukaudelle. Aivan saman työn tehneenä pitäisi saada sama palkka. Nythän on niin, että toiset opettajat samassa koulussa saavat kesältä palkkaa, toiset eivät. Sama työ - siis todella väärin. Työnantajan siis pitäisi tämä asia hoitaa. Ja tämä asia pitäisi korjata, tekee sen sitten liitto tai työntekijäpuoli, poliittinen valta tai mikä vaan. Vääryys mikä vääryys. Muuten ei haittaa opettajien mahdollisuus palata kesäksi töihin. Etu mikä etu. Mutta määräaikaisen/ sijaisen tilanne on törkeä.

Vierailija
92/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisen saamaan palkkaan ei vaikuta millään tavalla se, palaako vakituinen töihin kesäksi vai ei. Tutustukaan paremmin liittonne ja työpaikkanne ehtoihin! Ei pidä allekirjoittaa mitä tahansa. Työnantaja vetää välistä aina kun mahdollista. Sijaisen kesän palkka riippuu hänen koulutuksestaan, työajan pituudesta, työpaikasta yms., mutta ei vakituisen opettajan palkanmaksusta. Toinen harhaluulo on, että vakituinen saa palkan joka kesältä. Hah hah, ei saa, kyllä työnantaja ja kela osaavat pitää siitä huolen.

Vierailija
93/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten teho-osastolla hoitajana pitäisin myös mielellään koko

kesän lomaa.

Samalla tavalla tässä joutuu kumartelemaan joka suuntaan ja tekemään kahta vuoroa peräkkäin.

Ai niin, mutta meillä ei ole korkeakoulututkintoa ja teemme vähäarvoista työtä. Siksi ei tavallinen duunari voi väsyäkään kuten opettaja.

No, sen työn raskauden näkee siinä kun yli puolet hoitajista tuntuu jäävän sairaseläkkeelle ennen varsinaista eläkeikää kun kroppa ei kestä."

Pääkaupunkiseudulla vastavalmistuneista aineenopettajista kolmasosa vaihtaa alaa kahden työvuoden jälkeen, koska työ on raskas, varsinkin henkisesti.

Vierailija
94/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulma tuokin, 82.

Vierailija
95/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni sijaisen palkka kiinni siitä, "palaako" vakituinen kesäksi "töihin". Itse ole ollut tällaisessa tilanteessa, jossa minulle tarjotiin yli vuoden sopimusta. Oikein kotona olevalle opettajalle soitettiin, palaako kesäksi vai ei. Tästä oli palkkani kiinni. En ottanut työtä vastaan.

Vierailija
96/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni sijaisen palkka kiinni siitä, "palaako" vakituinen kesäksi "töihin". Itse ole ollut tällaisessa tilanteessa, jossa minulle tarjotiin yli vuoden sopimusta. Oikein kotona olevalle opettajalle soitettiin, palaako kesäksi vai ei. Tästä oli palkkani kiinni. En ottanut työtä vastaan.

Minun tietämissäni paikoissa sijainen ei saa palkkaa, vaikka viranhaltija ei tulisi töihin. Mutta ehkä osaat yhden koulun perusteella sanoa, että näin on monessa koulussa...

Vierailija
97/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä mietipä, että montako koulua Suomenmaassa on.

Vierailija
98/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukukaudet töissä, kesät työttömänä tai kesätöissä. Vaikka siis tekee täysipainoista opettajan työtä aivan samalla tavalla kuin ne, joille maksetaan koko kesältä palkkaa.

Vierailija
99/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistäkin, kesän ajaksi töihin palaavat?

Vierailija
100/178 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistäkin, kesän ajaksi töihin palaavat?

miksi et sitten kohdista kysymystä niille, jotka oikeasti voivat tehdä asialle jotain?