Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ Hei - Truplat Tiistai Tilityksiin ¤¤

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikaisemminkin kirjoitellut näitä meidän joulujuttuja. Eli meillä alkaa joulunvietto tavallaan jo 1.pv joulukuuta ja myös joulumieli alkaa pikkuhiljaa rakentua silloin.

Itse jouluaaton rauhaan kuuluu muidenkin luettelemat joulurauhanjulistus, kuusenkoristelu, saunominen, kiireetön olo ja elo. Ja todella tärkeä traditio on se perinne, että lasten kanssa veimme kaikille pihapiirin eläimille joulutervehdyksenä herkkuja ja halauksia niille jotka haleja haluavat vastaanottaa. Vierähti kyllä tippa silmään, kun kattelin viime joulun kuvia joissa tyttö halii tonttulakki päässään sitä meidän koiraa :' ( Mutta mä haluan ajatella että rakastakin rakkaampi nallemme viettää tätäkin joulua jossain hyvien ihmisten luona. Muuta en pysty edes ajatella. (älkää kukaan kommentoiko tähän koira-asiaan mitään, mun piti alkaa oikein poraamaan kunnolla tätä kirjoittaessani ja mun tulee vaan pahempi mieli jos te kommentoitte pahoitellen!!)

Vierailija
22/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lähteä itse hakemaan!

Emmasannalle jaksamista,paljon voimia.

Alku voi olla rankkaa mutta kyllä se helpottaa.Samoilla linjoilla Marieelan kanssa,jos jotenkin saisit huomion hetkeksi muualle kuin sylissä oloon.

Sitteriin tai lattialle,lelun kanssa.

Ystävällä oli vauvariippukeinu,jossa muuten kitisevä vauva mielellään oli.On kuin sylissä ja kun pientä keinutusta antaa,vauva tykkää.

Palailen taas,nyt keskustaan!

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MII: Mun mielestä klo.11 herääminen on suht aikaisin;) Mun kaverin ja kummitytön piti tulla huomenna puolen päivän aikaan, mut sain sovittua klo.14, että ehdin rauhassa nukkua, heh! ;) Meidän rytmi on lomilla 24/01-12... :D

Eipä muuta.

Masua vihloo.

A kp23

Vierailija
24/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä pääsi Ruotsin kurssin läpi!!!!!!!!!!!!! Ja sain vieläpä H3! En oo varmaan sitten 7 luokan saanut noin hyvää ruotsista! Huvittavaa tässä on, että en vissiin päässyt ruotsin preppauskurssia läpi :DDD No, se selviää joulun jälkeen.

Tulin vaan sen kertomaan kun ei oo kotona ketään kelle hehkuttaa, kissa kun ei pahemmin moista tajua ;)

Vierailija
25/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kiireinen päivä takana. Ei oo ehtiny joka käänteessä juoksemaan vessaan tätiä vahtaamaan..

Meillä otiin sielläi pikkulikan muskarin joulujuhlassa! Voi miten nätisti mun pikku prinsessa siellä laulo ja soitti! Ainoo vaan, että piirileikki ois ollu kivempaa yhden pojan kanssa kahdestaan kuin porukassa! =)

Huomenna ois sitten vauvelin viiminen uinti tänä vuonna. Neidillä on ollu hiukan massu sekasin ja nyt en tiedä pitäskö perua vai ei. Vai laittasko vaan uimavaipan ja toivos parasta.. Se kun ei oo sellasta kunnon ripulia, että ois ihan selvä, että ei mennä. No pitää aamulla kattella tilannetta.

Nifkin! Paljon onnea!

Leanna! Voi noita miehiä, miten ne voi unohtaa jotain noin tärkeää! ;) Joko kipasit? =)

Talvikkiii! Huhuu! =) Ootko vielä linjoilla, vai?? =)

Mii! Juu, mun joulumieli kato ulottuu noihin tikkufirmoihinkin! Ei kai ne ressut sais muuten kyrsän päälle silavaa näin jouluna, jos ei meitä kanta-asiakkaita olis! =)

Joulumielestä! Vaikka oisin kuinka stressaantunu yms niin aattoaamuna, kun herää kinkun ja hyasinttien tuoksuessa tulee viimeistään se mukava rauhallinen olotila. Ja paranee vaan iltaa kohdin, kun on pöytä katettu ja päästään syömään ja oottelemaan pukkia joululaulujen soidessa!

Mitäpä muuta, nyt pää tyhjeni. Ei kun oottamaan huomisaamua! =)

Vierailija
26/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoliina odottaa vielä käyttäjäänsä ja rintareppukin hankitaan, kun painoa tarpeeksi. Sitteriinkään en alle 3,5 kiloista vielä laittaisi. Meillä vauva tuli vähän ennakkoon ja pienipainoisena, keskosena - kaipaa syliä enemmän kuin norm. painoiset. Kovasti odotan, että voisi sitteriin laittaa.

Vierailija
27/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miruliin uusi koti " tarkastettu" !! aivan ihana, kaikki niin uutta ja puhtoista!! :) kyllä siellä kelpaa asustella!!

Masu täynnä ruokaa, joten voi kohta heittäytyä tuonne sohvan uumeniin pötköttelee ja tuijottaa telkkua...

Tuosta joulufiiliksestä viel sen verran et aattoaamuna kun herää ja laittaa puurot kiehumaan ja joululaulut soimaan niin yleesä saa semmoisen rauhaisan olon: semmonen kutkuttava jännitys kasvaa vaikkei enää lapsen innolla niitä paketteja ootakkaan (eipä juu..) sitten oottaa jo hulluna herkkupöytään pääsyä!!!

Emmasannalle jaksuja vauvanhoidon kanssa, sitä on viel vaikee ymmärtää kuin avuton tuommoinen pikkuinen vauva on ja kuinka riippuvainen äidistään.

Nyt toivottelen hyvät illan jatkot kaikille!!!

Miehen koulupäivät loppuivat muuten tänään joten tenttejä lukuunottamatta saan pitää koko kevään (ja jatkonkin) herran kotosalla.... :) ihanaa...

Vierailija
28/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis jos on sellasta yleistä stressiä niin kyllä siitä joulumieli nousee kikun avulla, tarkoitin et jos on koko aaton sellanen paniikki-härdelli tyyliin pitäs tehdä/mennä ja koko ajan tuskailee aikataulujen ym kanssa, niin sitä ei kyllä pelasta mikään rekvisiitta. Meillä just viime aatto meni vähän sillee kun kauheella kiireellä säntäiltiin paikasta toiseen, mä olin oikeesti aivan kypsä. Siinä ei auttanu edes kinkut ja muut... mut toivotaan, että tää joulu menis rauhallisemmissa merkeissä!

Mä sain hiukan suur-siivousta edistyy; kävin kaikki khh:n kaapit ja laatikot luutin kanssa läpi, sit siivosin takkahuoneen ja pesin khh:n ja takkahuoneen lattiat, ja lopuks pesin vielä saunan+kylppärin lattiat. Mies katteli kun hullun kiilto silmissä jynssäsin kylppärin lattiaa, sit se kysy: ooksä paksuna? Mä kysyin että kuin ni, se vastas että No kun sulla on ihme pesänrakennusvimma päällä. =D Siitä sen näkee, kuin harvoin teen suursiivousta, kun heti kun teen niin mies epäilee että johtuu jostain raskaushormoneista! =D

Hiukan on vielä työsarkaa, kaks makkaria, eteinen, keittiö ja olkkari siivoomatta, mut olisin tyytyväinen jos edes olkkarin ja keittiön sais jouluks super-siisteiks. Mut jos näyttää etten ehdi ni jätän kaappien pesemisen suosiolla väliin.

Mitenkäs muiden SIIVOUS, eiks täällä ollu ainakin SOFFU jolla oli siivousta tiedossa? =)

Nyt sohvalle, katotaan vielä mr. & mrs. Smith ennenku mennään höyhensaarille. :)

P.S. LEANNAN testitulosta odotellaan kovasti... ?????" !!!!

Vierailija
29/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuulostaapa teidän joulusiivoukset, leipomiset ja laittamiset todella kiireisiltä, mutta ihanaa, että näette vaivaa sen joulun aikaansaamiseksi ja nostaahan se tietty omaa fiilistä, kun koti on siisti ja laitettu juhlakuntoon...miten sitä miikin on jaksanut niin älyttömästi tehdä kaikkea, kunpa minäkin joskus...No olen ajatellut, että siivoan sitten kun huvittaa ja jaksaa, en rupea jouluksi tekemään mitään erikoista. Olen ajatellut, että kun muutenkin on niin kiireinen aikataulu, että siivoan sitten, kun oikeasti rupeaa tuntumaan, ettei siinä sotkussa voi enää asustella kotona. Ja oikeesti - ei sitä jaksa siivota sen takia, että töiden jälkeen meet väsyneenä kotiin ja sitten oot valveilla muutaman tunnin ja sitten nukkumaan.

Joten meillä ei tuleva viikonloppu eroa juuri muista viikonlopuista. En jotenkaan jaksa kahdestaan joulua laittaa, kun pitäisi kaikki koristeet jne. ostaa ja leipomaankaan en ehdi enkä jaksa kahdelle mitään laittaa. Onneksi ollaan saatu kutsu yhden työkaverin kotiin aattona, niin päästään seuraamaan katolilaisen perheen joulunviettoa. Onpahan jotain erikoista ja uutta tiedossa, mennään mm. joululaulutilaisuuteen kirkkoon ja sitten heille syömään. 26.12 meillä on aina ollut kavereiden kanssa tapana mennä baariin, siis se on ollut ehdoton traditio, milloin nyt Suomessa ollaan. Kaikki kokoontuu perheidensä luokse ja sitten tavataan kaikki yhdessä baarissa. Jotenkin sitä on jo joulupäivän jälkeen ollut ihan valmis lähtemään ihmisten ilmoille tuulettumaan. Nyt varasin miehelle ja mulle pöydän aika kalliiseen ja siistiin italiaiseen ravintolaan ja mennään sinne sitten syömään tapaninpäivän iltana. Jotain pientä siis edes tiedossa.

Marieela ja mii, kiitti kun huolehditte mun jaksamisesta...mä voin sanoa suoraan, että olen aika lopussa. Kieltämättä ei ole ollut aikaa rauhoittua ja viettää kunnon laatuaikaa pitkiin aikoihin. Mutta mä olen ajatellut, että sitten kun olen saanut opinnot pulkkaan, niin sitten on aikaakin tehdä jotain mukavaa (siis noin vuoden kuluttua..) Mä olen ollut koko ikäni tällainen suorittaja-tyyppi, aina juossut paikasta toiseen kellon kanssa, joten tuttua on. Burn outissa siis eletään koko ajan, vielä enemmän nyt, kun työt vaatii niin paljon opiskelujen lisäksi. Siis aivan kuutamolla tässä välillä eletään, mutta eiköhän tämä tästä joskus iloksi muutu! Rahaa kun on saatava kasaan, niin senkin takia pakko tehdä molempien töitä ja saada lainat maksettua. Muuten varmaan olisin ihan mielellään vain kotona ja opiskelisin. Joten normaalia arkea, vaikka välillä kyllä toivoisi vähän erilaisempaa tahtia elämään kuin aamulla 6 ylös ja menoksi...

Mutta mä palaan vielä myöhemmin linjoille. Nyt pitää tarttua taas hommiin...

Vierailija
30/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran kaupoilla juostu -> yhden ihmisen lahja uupuu edelleen :((

Mitä ostaa 55v miehelle joka on sika rikas ja sillä on jo kaikkea?????? :O

Huomenna tulee vieraita ja aamupvän ajattelin noita lattioita pestä -> tänään jo imuroin. Iltapväl tuleekin sitte vieraita tupa täyteen joten jouluista tuoksua laitettava ja kynttilöitä tunnelmaksi :)

Mirullin koti on varmaan aivan IHANA!!! Mäkin haluun tulla tupatarkastukseen ;DDDD

Mii, eihän sitä tiiä vaik miehes ois oikeesti aavistanu jotain ;) Mutta coolina loppuun asti ;DDD

Leanna, joko testasit??????????? *ei jaksa oottaa*

Emmasanna, joo se rintareppu voi tosiaan olla viel kielletty jos kovin hentoinen vauva. Mutta miltei suoraksi menevää sitteriä voi käyttää koska auton turvakaukaloakin saa käyttää ->> max. 2 tuntia kerralla.

Sitte yks hyvä ja turvan tunnetta on tuo kapalointi? Se lämmittää ja tekee tiukan otteen vauvalle, kuten sylikin.

Axe, nippaileeko menkkamaisesti vai erilailla kuin muulloin???

Mitäs muuta vielä... eipä muistu juuri joten lapsia nukkumaan laittamaan *vilkuttaa mennessään*

M

Vierailija
31/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei selitä näitä oloja!Nytkin yököttää.Ja vatsa on ihan turvonnut(mitä ei mulla kyllä koskaan oo)

Turhaa pohdintaa=)Eihän vauvan aikakaan vielä ollut.

Meillä muuten 3 lasta saanut alkunsa alppimatkalla ja nyt ollaan taas menossa.Se kyllä sotii sitä mun kevät vauva suunnitelmaa vastaan,mutta katsotaan mitä ohut vuoristoilma saa aikaan=o)

Nelkku muuten oksensi iltapalapöytään!HYvä ettei muutkin alkanut oksentaa.väitti että jotain jäi kurkkuun!Toivottavasti niin ,sillä vatsatauti on vihoviimeinen 7 hengen perheessä....

Mutta vatsatauti selittäis huonon olon---muttei rintojen särkyä.On ku liivit yhtäkkiä kiristäis ja yleisesti tissit vihlovat....

Voi voi...

Mutta huomiseen!

L+5

ps.Sydämestäni toivon teille muille niitä ++++++ testeihin!!!!!

Hyvä näin mun kohdallani kun on nää matkatkin...

Vierailija
32/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen kyllä itkenyt ilman sen kummempaa syytä. Tästä nää kuvitellut raskausoireet lähtee :)

Vierailija
33/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelin aamulla 9.30 siivoilemaan ja just ennen O.C:tä tuli valmista. Luulis nyt pukin tulevan piipahtaan aattona. :) Laitoin jo joulukuusenkin, en malttanut enää odottaa..

MARIEELA: Kiitos postista!! Siemenet tuli tänään, ainakin saan jotain kasvamaan jos ei vauvasiemenet ala itämään. ;D

MIRULIILLE onnea uuteen kotiin!

Voi mitähän sitä sitten.. Oon niin totaalisen poikki että taidan mennä sohvalle kerjään hellulta hellyyttä. :) Huomenna mulla pitäs olla ihan stressi-vapaa päivä, jospa sitten ois parempi energia.

Vierailija
34/34 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikasesti piipahdan vaan :)

Ei jäänyt pelkäksi tuhrutteluksi tää vuoto - niin kun jo aamulla tiesinkin! Eli ihan tuutin täydeltä tulee taas ;) Pikkasen harmittaa (siihenkin osasin varautua).. Mut ei auta.

En kerennyt lukemaan pinoa kovin huolellisesti, mutta jotain [b]joulugalluppia[/b] oli:

Mulla vielä joulufiilikset kadoksissa - ehkä just tän kiireen takia. Onneks perjantai on mulla vapaa ja uskon/toivon että joulumielikin sieltä herää :) Meinattiin sillon Minjan kanssa siivota koko kämppä ja tehdä pipareita, otetaan lepposasti yms. Ehkä käydään mun äidin luona (tai pyydetään se meille), kun ei jouluaattona nähdä sitä..

Ja mulla on ihan kivasti joulun jälkeen vapaapäiviä, niin saadaan rauhottua kunnolla!

[b]Emmasanna[/b] - Mä kans kehoittaisin laittamaan ihan tyynesti vaan sitä vauvaa lattialle tai sitteriin :) Ihan oikeesti, et sä voi sylitellä sitä seuraavat 9 kuukautta ;) Eikä ne itkut tai kitinät vauvaa riko - joskushan niitä hommia on vaan tehtävä!! Eiks niin?! Ja kyllä voi vastasyntyneenkin laittaa sitteriin, ihan makuu asentoon! Mut omapahan on asias - jos et uskalla laittaa.. Ei sitteri vahingoita sitä lasta sen enempää kuin sylikään.

Mä oon todennut että vauva-arjesta ei kannata turhaan tehdä liian vaikeeta :) Siis monia asioita voi myös tehdä helpommalla tavalla.

Jeps, alankin valmistautumaan iltapalalle. HUomiseen! Taidankin huomenna tehdä vaan neljään töitä - kun mies tulee tänne jykylään, eikä sitten nähdä kun vasta joulun jälkeen seuraavan kerran! Ja on niiiin ikävä sitä nallukkaa :) Ihanaa ikävöidä välillä!