miten huijata muita juhannuksena, olen raskaana, enkä juo alkoholia
eli, meidän mökille tulee kavereita juhannuksen viettoon, tietenkin siinä olutta ja siideriä otetaan. itse en ota, koska plussasin tälläviikolla. en haluaisi kertoa heille vielä olevani raskaana. ihmettelevät varmasti kun en juo. mitä ihmettä sanon heille? vai kaadanko limsaa siideripulloon??? tää on tosi tyhmää, kun ihminen ei voi olla juomatta alkoholia, etteikö sitä joudu selittelemään!
Kommentit (41)
Vai onko teillä tapana aina juoda, kun muutkin juovat?
Mä voin sanoo kavereille, että ei kiitos, ei tee mieli ottaa, eikä kukaan tuputa tai ihmettele mun (tai kenenkään muunkaan) juomattomuutta. Ei tartte keksiä mitään selityksiä raskauden peittelyyn.
ja on ollut tapana vietää tällä samalla porukalla juhannukset, jolloin siideri/olut maistuu kaikille.... ei ne tietenkään tuputa pakolla, mutta ihmettelee....
Mutta loppujen lopuksi ihmiset kiinnittävät yllättävän vähän huomiota toistensa juomisiin! Vettä, limua tai lakoholitonta siideriä lasiin - jos huomaavat, niin sittenpä ihmettelevät1 Ei tarvitse kertoa noin aikaisessa vaiheessa jos ei halua, mutta mun mielestä oikein vaivalla huijaaminen on kyllä vähän outoa.
On loppujen lopuksi aika paljon lääkkeitä, joiden kanssa runsasta alkoholin käyttöä ei suositella.
Lisäksi ainakin minä olen sen verran hysteerinen, etten taatusti juo alkoholia, jos en voi olla 100 % varma ettei se reagoi syömäni lääkkeen kanssa. Usein olen lääkekuurilla ollessani sanonut, että olen lääkekuurilla, enkä sen takia juo. Riippumatta siitä saako sen kuurin aikana syödä jotain vai ei.
Yksi sellainen ryhmä lääkkeitä, joiden tarvetta ei välttämättä ulospäin näe, mutta joiden kanssa välttäisin alkoholia ovat kaikki keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet. Esim. lihasrelaksantit. Ne vaikuttavat eri ihmisiin aika eritavalla, toiset eivät saa niistä mitään sivuoireita ja toisia ne väsyttävät melkoisesti. Ja ihmisestä on kuitenkin aika vaikea sanoa tarvitseeko hän lihasrelaksantteja.
Jos ei menkat tule tällä viikolla niin teen testin loppuviikosta. Ja jos se on plussaa niin oon ikionnelinen <3
Mutta sama ongelma täällä, kutsuttiin ystäväperhe meille viettämään jussia+saunaan ja kyllä siihen yleensä se sidukka/lonkku kuuluu.
Mä oon pohtinu myös kuljettelevani pulloa juomatta siitä tai laittamalla sinne jotain alkoholitonta tilalle...
Tuo laihdutusjuttu oli aika hyvä. Tiedän että ystäväkin tarkkailee painoaan joten voisin ihan pokkana tarjota hänellekin alkoholitonta kun se on kevyempää. Ja laihdutuksen takiahan meiltä sitä löytyisi tietenkin valmiiksi, ei minkään muun syyn takia ;-)
Toisekseen he menevät yöksi kotiin joten toisen täytyy olla ajokuntoinen. Yleensähän se on sitten vaimo joka jättää juomatta :-) Entistä parempi syy tarjota alkoholitonta muillekin!
Meillä ei kyllä mikään lääkekuuri uppoa syyksi. Ollaan kaikki terveydenhuoltoalalla, joten se on viimei nen linkki jota kannattaa käyttää. Ja en kyllä viisti kehitellä itselleni mitään alapään vaivoja joihin käyttäisin kuuria jonka kanssa alkoholi on kiellety....
Ja todellakaan en aio kertoa heti plussattuani heille vaikka ystäviäni ovatkin. Eli pidetään salassa vielä pitkään. Mulla on toinen ystävä joka saa tietää heti kun plussa tulee mutta muut pidetään salassa :-)
mutta jotenkin tosi köyhää henkisesti, että pitää vahdata toisten juomista ja vieläpä painostaa juomaan enemmin ja nopeammin. Ihan kuin jotkut teinixit.
kulttuuri, ettei voi olla juomatta, ilman että pitää jotenkin selitellä.
Ei meidän kaveriporukassa koskaan ihmetellä jos joku ei juo. Joukkoon mahtuu absolutisteja ja sellaisia, jotka ottaa viiniä juhannuksena enemmänkin.
Mutta me olemme jo hiukan vanhempia ja siinä suhteessa aikuisia, että pakkojuominen ei ole kivaa.
pitää kaataa limpparia siideripulloon ja odottaa huomaako kukaan:D
Voi sitten nauraa ja tirskua jännityksestä, kuka huomaa ensimäisenä.
Ah niin teiniä, niin teiniä....
pitää kaataa limpparia siideripulloon ja odottaa huomaako kukaan:D
Voi sitten nauraa ja tirskua jännityksestä, kuka huomaa ensimäisenä.
Ah niin teiniä, niin teiniä....
siis teininähän kaadetiin siideriä limupulloon :D
meillä ei ole ystäväporukassa pakkojuomista ikä kyttäämistä mutta kyllä sitä silti kinnittää huomion jos joku naisista hörpiskelee vain alkoholitonta/ limua saunaillassa ilman että syynä on esim. että pitää aja vielä autolla/on raskaana tms.
Me kuulutaan niihin jotka otamme vain harvoin mutta yleensä yhteissaunaan kuuluu se lonkku tms. Ja toisaalta olemme niin fiksuja että heti herää epäily raskaana olosta jos ei maistu....
Toisaalta mun kohdalla ne ei edes tiedä ettei mulla enää ole kirukkaakaan joten tuskin heti arvaisivat että voisin olla raskaanakaa :-)
T. 30
eli luulisi että "aikuisia" niin onpa todella ihmeellistä että senikäisten tarvitsee selitellä toisilleen juomistaan/juomattomuuttaan.
Mutta jos kerran kyselevät niin sano, että sinulla on alkoholiongelma etkä voi juoda. Eivät taatusti kysele enempää.
etten juo koskaan mitään kauheita kännejä eikä ole onglema :D
mut kai sitä muutaman sauna siiderin yleensä otta juhannuksena....
paitsi nyt
Ei sitä kukaan huomaa varsinkin kun näyttävästi kaadat siitä tölkistä lasiin, etkä pidä tölkkiä näkyvissä enää kaatamisen jälkeen.
että ovat laittaneet kierrekorkillisiin siideripulloihin limsaa tai mehua ja ovat hörppineet huomaamattomasti niitä.
Toinen on että ostaa automaattisesti alkoholitonta siideriä ja hörppii sitä... Harva kiinnittää tölkkeihin/pulloihin tarkempaa huomiota. Sitten voit juoda toki lasista esim. limusiideriä niin ettei muut näe mistä täytät...
Muita läpi meneviä tapoja en keksi... Itse varmaan kertoisin jos kummastelua tulisi.
tehdä "drinkkejä" sellaiseen mehuun, joka peittää hyvin viinan maun. Esimerkiksi karpalomehuun tehdyssä drinkissä viina ei maistu ollenkaan, jollei sitä lotraa sinne ihan älyttömästi. Juot siis raakaa mehua koko illan ja jos joku haluaa maistaa lasistasi, niin kehut vain pokkana että "ihanaa kun tämä mehu peittää viinan maun niin hyvin". Testattu on ja hyvin toimi :)
ite aikanaan kun kauppiksen aikuislinjan naisten kanssa tavattiin eräässä ravintolassa ja oli joku "ryyppypyhä", niin multa kysyttiin et oonko mäki raskaana, kun en ota. ei vain huvittanu ottaa, kun olin justiisa pari päivää aikasemmin juhlinu ja ottanu.
et Suomenmaa on niin täynnä juoppoja ettei juhannuksena voi olla ilman viinaa selittelemättä sitä mitä ihmeellisemmin.
ja tosi juttu on se ettäsen lääkekuurin kanssa ei missään nimessä alkoholia!!
tosi juttu oli se että serkkuni oli sairastunut tuohon ja ottanut sitten alkoholia ja kuinkas kävikään ambulanssilla sairaalaan;(
et Suomenmaa on niin täynnä juoppoja ettei juhannuksena voi olla ilman viinaa selittelemättä sitä mitä ihmeellisemmin.
minun sivistyneet, koulutetut, kulttuurin- ja taiteentutkimukseen perehtyneet ystäväni huomioisivat välittömästi, mikäli kieltäisin kaatamasta punaviiniä lasiini - semminkin kun aina ennen olen ollut ensimmäisenä avaamassa yhteistä pulloa.
Kun vielä kaikki tietävät, että toivomme mieheni kanssa saavamme lapsia (vaikkemme aktiivisesta yrittämisestä olekaan kertoneet monelle), kollektiivinen johtopäätös syntyisi sekunnissa. En kuitenkaan kutsuisi ystäviäni JUOPOIKSI tai tekisi muutenkaan moralistisia päätelmiä henkisestä köyhyydestä, huonoista käytöstavoista tai joukkopainostuksesta kuluttaa alkoholia. Absolutistit, pienten lasten vanhemmat ym. mahtuvat joukkoon, eikä kukaan kommentoi heidän juomistaan tai juomatta jättämistä, mutta me myös TUNNEMME TOISEMME. Kyllä se, että yleensä viinistä nauttiva ja alkumaljoja ehdotteleva henkilö, vaikka kuinkakin vähäeleisesti, kieltäytyy juomasta, herättää huomiota.
Todennäköisesti siis itsekin turvautuisin "huijaukseen", jos olisin ap:n tilanteessa, juuri kuullut raskaudesta ja menossa juhlimaan. En olisi valmis kertomaan ainakaan parin ensimmäisen kuukauden aikana raskaudestani koko kaveripiirille.
tää on hyvä :D
toki haluaisin kertoa ja iloita raskaudesta, mutta kun tämä on niin alussa vasta...
toisaalta olisi helpointa sanoa että raskaana olen :) !!! olis ainakin ilosta soikeena varmaan koko sakki ja itsekin uskaltaisi jo iloita asiasta.